Tesla varuje před nedostatkem surovin pro výrobu baterií

Jan Horčík - 03 Květen 2019

O těžbě surovin potřebných k výrobě baterií pro elektromobily se mluví často. Nyní vyjádřila své obavy oficiálně i Tesla.auto Tesla Gigatovárna výroba elektromobilů

Aby mohla Tesla ve své Gigatovárně dál nerušeně vyrábět baterie pro elektromobily, bude potřebovat stálý přísun surovin.
foto: Tesla

Ve Washingtonu D.C. proběhla aktuálně konference Benchmark Minerals Intelligence, kde se obvykle scházejí největší světoví těžaři, průmyslníci a zákonodárci, aby probrali aktuální stav těžebního průmyslu.

Tentokrát vystoupila na konferenci také Sarah Maryssael, globální supply manager společnosti Tesla zodpovědný za nerostné suroviny pro výrobu baterií. Těmi hlavními jsou: lithium, nikl, kobalt a měď, případně také grafit.

Maryssael na konferenci podle Reuters řekla, že Tesla očekává nedostatek materiálů nutných pro výrobu baterií do elektromobilů už v blízké budoucnosti. Později ale agentura Reuters zveřejnila update článku s tím, že jde spíš o "dlouhodobé výzvy v dodávkách".

Zároveň Maryssael dodala, že Tesle dělá kupodivu největší starosti nikl, nikoliv kobalt nebo lithium. Tesla už dříve učinila rozhodnutí využívat ve svých bateriích méně kobaltu, právě z toho důvodu, že více než 50 % světové produkce pochází z Demokratické republiky Kongo, přičemž se často zneužívá dětských pracovníků.

Tesla nicméně vnímá jako obrovskou příležitost možnost spolupracovat na těžbě těchto nerostných surovin s těžaři doma v a Austrálii.

S tím přímo souvisí snaha americké republikánské senátorky Lisa Murkowski z Aljašky, která hodlá představit nové zákony zjednodušující povolování a těžbu nerostných surovin určených pro výrobu elektromobilů.

Cíl je jasný: zajistit celý výrobní a dodavatelský řetězec z národních zdrojů a oprostit se od závislosti na Číně, případně jiných daodavatelích. Podobný plán má ostatně i .

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

Pro ty kdo uz odepisuji Toyotu. :-)

https://www.thedrive.com/tech/27790/toyota-gears-up-to-become-global-ev-systems-supplier

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Kuk

off

Giga 3 už dostává plášť.
https://youtu.be/Rb_68x3YZ3U

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

to je fofr čumím, rejžáci jsou fakt nadržený na teslí techno TMY. Však do roka má TESLA vrátit čínským bankám $0,5 milijardy co si na stavbu GF3 od nich půjčila, tak kvaltujou ;)

kcc-hho.webnode.cz/tesla/gigafactory-3/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chce se někdo ještě do tý čínský díry provdat?

seznamzpravy.cz/clanek/novodobe-otrokyne-divky-se-vdaly-do-ciziny-popsaly-utrpeni-ktere-zazily-71090

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla podle mě tohle ví už několik let a podle mě taky tajně vyvíjí nějaké ty palivové články nebo jinou náhradu za baterie. Jednak jsou opravdu těžké, drahé, neekologické a navíc surovin tu zjevně tolik není. Baterky krátkodobě OK, jako rozjezd elektromobily je to v pohodě, ale masově asi opravdu ne..v budoucnu možná jako jedna z možností pohonu.. nějaké fosilní palivo, asi CNG + baterie a především něco nového - dnes palivové články.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Palivové články jsou kravina. Není to nic než jenom fancy slovo pro katalizátor. Stejně potřebuješ obrovskou nádrž něčeho. Třeba vodíku, který je extrémně natlakovaný. Opravdu by někdo trochu příčetný posadil rodinu na nádrž s vodíkem natlakovanou na 800 barů?

Baterie jsou budoucnost. To ale neznamná, že se nemůže měnit jejich technologie nebo složení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty z mýho příspěvku taky reaguješ jen na to slovo, podstatu necháváš stranou. Já jsem chtěl především poukázat na to, že se nejspíš technologie změní.
Posadit rodinu na Li-ion nebo ještě hůř Li-Pol baterii může taky jen neznalec nebo blázen a taky to plno lidí dělá.

Obrázek uživatele Michelin

Zbam blazny co nosi Lionky v kapse v takove krabicce, jak se tomu jen rika... jo telefon. A kazdou chvili si to davaji k hlave magori!...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Znám blázny co sedli do Dreamlineru 787, než ho Boeing uzemnil kvůli?? nj baterce...

Jasně že je to problém. Nechal bys děti spát v autě na nabíječce? Já teda ne. Lítám s RC modelama a vím co umí lipolka uděla po nabíjení, když spadne na zem.

Obrázek uživatele Michelin

Ano nechavame deti casto v aute behem nabijeni, pokud behem cesty usnuli. I ja uz jsem si dal pri celonocnich prejezdech behem nabijeni slofika.
Tesla ma spoustu problemu, ale preci jen RC model to neni.

Kdyz to vetmu statisticky (zprava o kazde nehode, nedej boze pozaru elektromobilu nebo nedejboze dokonce Tesly obleti hned svet, a o vzniceni nejakeho seriove vyrabeneho ev behem nabijeni jsem jeste neslysel) tak spani v elektromobilu je bezpecnejsi nez doma v posteli.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-) jj každá zpráva o hořící Tesle obletí svět a těch zpráv je minimum...tak jsou to tvý děti.

Nedávno jsem četl, že těch hořících Tesel prý bylo zatím 14. Většina vlivem masivního nárazu do něčeho, jeden průstřel zevnitř auta a jedno video z Čínských garáží, které se ještě vyšetřuje.
Prý je statisticky šance požáru ve spalovacím autě oproti elektrickému asi 10x větší.
S takovou to vychází, že je docela riziko nechávat děti v autě během čerpání na benzínce, nebo je do auta dávat vůbec ;)

Obrázek uživatele Michelin

Minimum?
Nojo vlastně jak si nějakej jouda prostřelí podlahu i s baterkou, nebo jak to někdo flákne do stromu ve více než 200km/h.
O tom, že vzplála nějaká Tesla zatím bez zjištěného důvodu jsem četl asi jednou? A ta stála v servisu... Jo a pak ještě ta jak pochybně vybouchla v garážích. Taky si nejprve počkáme co z toho zase vyleze za fejk nebo pojišťovací podvod.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Napadaji me dve - jedna, kde o neco skrtli spodkem (pak se zacal montovat ochranny plech pred hranu baterie) a druhy, kde udajne na montazni lince spatne utahli srouby na privodu od baterky.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak já myslím, že tady e-ryc odpověděl za mě. Je to bezpečné, když...
Představa, že bezpečně natankuju benzín do auta jen v případě, že mu perfektně funguje chlazení nádrže, se mi nelíbí. Nebo že uhořím v případě, kdy na polňačce prorazím nádrž o kámen...nebo když vím, že po havárce dojde ke zkratu např. vlivem kroucení nebo rovnou proražení... Komu to nevadí, je v pohodě, já nejsem.
CNG/ LPG bych měl taky obavu tankovat s děckama v autě...

Obrázek uživatele Michelin

Díky za doplnění.

Jasně, že Lithiové baterie dokáží pěkně hořet i vybuchovat. Ale viděli jste někdy co dokáže 40 litrů benzínu?

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Ty se smejes, ale zrovna dneska rano jsem v RSS zahledl, ze nejakemu Korejci zase blafnul nejnovejsi Samsing (S10, ne-evropska verze).
Jestli se stejnym zpusobem "zkvalitnuji" baterky pro auta, tak to muze byt brzy vesele.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Nechame se prekvapit a budeme verit, ze dily pro automobilovy prumysl na nichz zavisi zivoty podlehaji prisnejsi kontrole.
A kdyz ne tak holt svolavacky...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebo na nádrž s benzínem, co?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Po stý opakuju, že benzín nevzzplane sám. Kdyby byl vedle té nádrže s benzínem otevřený oheň, tak by to byl problém. V té baterce je benzín i oheň vedle sebe..jen se ho snaží co nejvíc oddělit.

Obrázek uživatele Kuk

Co to meleš, ty máš v baterce benzín? Hele ty si nebezpečnej blázen!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Asi myslí hořlavou látku a eletriku. To by dávalo smysl.
Taky k tomu není vhodné přihodit vzduch. Tedy podobnost tam nějaká je.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Kuk

Baterie Tesly Modelu 3 obsahují o 75 % méně kobaltu než současné články Volkwagenu
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/18850-baterie-tesly-modelu-3-obsahuji-o-75-mene-kobaltu-nez-soucasne-clanky-volkwagenu

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To plati o existujucich Li-ion bateriach nova generacia uz bude zalozena na hybridnych katodach ktore uz teraz dosahuju bez kobaltu 1000Wh/kg na katodu u tychto materialov sa aktivuje anion/kation tj. kyslik sa reverzibilne podiela na celkove kapacite. Dolezite je ze hlinik ako substrat koroduje nakolko pracovne okno tejto katody ide do 5.1V ale nitridovana feriticka ocel odolava.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle bude muset zacit delat i Tesla.

electrive net/2019/05/03/vw-grosskampagne-startet-mit-einem-jahr-vorlaufzeit/

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

fejk

Obrázek uživatele Kuk

Dávat milony za reklamu na fiktiní auto? Spadnul si na hlavičku??
GM a ostatná dávají miliardy na reklamu na auta, který nikdo nehce, aby ho lidem nacpali.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trhni si nohou.

Obrázek uživatele Kuk

Trh. :P

VW v roce 2015 narval v Americe do reklamy 6,6 miliardy $ a byl 4 největší inzerentem v USA!!! No a pak za Dízlgejt vyplázli pokutku 7 milijard $ a celkem je to dosud stálo asi 40 milijard $! A to se vyplatí :))))
Autoprůmysl zabíral 7 míst z top 15 největších inzerentů v USA. Narvou do reklam šílený milijardy. Ale třeba takovej Starbuck žádný reklamy nedělá a taky je úspěšnej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Proč by měla? Problém Tesly není reklama. Už teď má na hromadě trhů (i v USA) přes polovinu všech prodejů EV, takže evidentně i přes vyšší cenu si lidi volí z převážné většiny Tesly i bez reklamy.
A teď VW díky této reklamní megaakci rozšíří mezi lidi, že EV jsou super a že je může mít každý. Tím několikanásobně zvětší celkový trh (poptávku) a Tesla z toho bude jen těžit.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavý, ale Musk se spíš snaží zvýšit klesající prodeje, zřejmě nechápe, že auta za 1,5-4 mil. si nekoupí běžný občan. Ta saturace trhu přijde velmi rychle.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW propaguje elektromobily a co udělá takový zákazník, co si chce koupit elektromobil? Koupí si ten nejlepší. Teslu.

Ona ta konkurence levnější není a kdy už je, tak za nějaký těžký kompromis (velikost, dojezd). Takže konkurence opravdu nemá co nabídnout. I proto Tesla totálně ovládla trh s elektromobily.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzhledem k tomu, že nikdo prakticky BEV nevyrábí (těch pár kusů nemá smysl počítat), tak Tesla dočasně ovládla trh, ale opravdu jen dočasně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenom posledních 6 let, co sériově vyrábí auta.

Obrázek uživatele Radovan

Akorát mám obavu, aby i u Tesly neplatila jednotka bolševické dočasnosti 20 let, kdy ti ostatní budou stále "chrlit" BEV jen do výšky povolených flotilových emisí. Tedy v porovnání se spalováky skoro vůbec. :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Odkdy Tesla vyrábí auta pro běžnýho občana? Kolik se dá na takovejch autech vydělat? Četl si vůbec master plan?

Btw u nás si 80 % "běžných občanů" kupuje jen ojetiny a žádný nový auta. V Německu to je 60 %.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzhledem k tomu že si u nás koupí fyzické osoby 18 tis. nových aut za rok, zatímco koupí 700 tis. ojetin, tak si budeš muset malinko opravit statistiku, je to 75%.

Obrázek uživatele Kuk

Tak vida je to ještě horší. Link?

V této souvislosti mechápu jak někdo vůbec může mluvit vo autě pro masy? :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je čerpáno ze statistiky SDA a Cebia. Vzhledem k tomu, že i kdybychom předpokládali o něco vyšší zájem fyzických osob koupit BEV, tedy 1% ze všech fyz. osob kupujících nové auto, pak je u nás potencionální trh na 700 aut a u právnických osob je to na 1800 aut. No a jak vidíme, tak se zdaleka tolik BEV aut nekupuje, je to sotva čtvrtina. Jen na okraj se kupuje ročně přes 700 tisíc ojetin v průměrné ceně 200 tis. Kč, typická cena nového auta je 598 tisíc Kč (statistika ČSOB Autopůjčka). Takže cena je základní problém, druhý problém je, že podíl US vozů je u nás velmi malý (např. v Německu ještě menší díky jejich loajalitě k místním výrobcům), takže Tesla nemá vůbec lehkou a dobrou pozici a ostatní výrobci jsou velmi zdrženliví a ani se jim nedivím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

2,5 %

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

7,5 %

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je zvláštní, že tak chytrý člověk Musk dává peníze na vývoj technologií snižujících spotřebu kobaltu s cílem pomoci dětem v Kongu, přitom tohle je ekonomický nesmysl. Kdyby jim chtěl pomoci, tak naopak spotřebu zvýší nebo ponechá - snížením spotřeby jim ublíží nikoli pomůže - a peníze určené na vývoj jim může přímo věnovat.
Je vidět, že být dobrý podnikatel neznamená rozumět ekonomice.

Obrázek uživatele Kuk

"Musk dává peníze na vývoj technologií snižujících spotřebu kobaltu s cílem pomoci dětem v Kongu"
Co je za blábol? Todle ti sdělil kdo? Link?
Ona Tesla bere kobalt z Konga?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vždyť je to v tom článku.
"Tesla už dříve učinila rozhodnutí využívat ve svých bateriích méně kobaltu, právě z toho důvodu, že více než 50 % světové produkce pochází z Demokratické republiky Kongo, přičemž se často zneužívá dětských pracovníků."

Obrázek uživatele ozana

Z toho nevyplývá, že ho bere z Konga.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Reagujete na něco jsem nenapsal.

Obrázek uživatele Kuk

Přesně, v tom článku je pěknej blábol, kdy pan Horčík pospojoval populární mediální témata bez fakt do nesmyslnýho celku jak 12ti letá školačka a výsledkem je naprosto zavádějící informace na úrovni Auto(kokot)fora. A nejhorší je že to lidi ten blábol pak šířej dál jako zaručenou informaci a výsledkem je totální hoax. Hrůza. To už je na úrovní "humanitárního bombardování" a podobnej zaručenejch sdělení. Uf.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Pro upřesnění, myslím že Tesla snižuje obsah kobaltu v bateriích nejspíš kvůli možnému nárůstu ceny suroviny do budoucna, kvůli jeho jeho dostupnosti, kvůli tomu aby na této surovině nebyli závislí, možná i kvůli jeho jedovatosti. Předpokládám že možnost že je to kvůli tězbě dětmi je až v druhém plánu pokud vůbec.

Tesla vyrábí víc jak polovinu světové produkce baterií do elektroaut (dle investora Rona Barona) a dle mých nepotvrzených informací bere japonský Panasonic (hlavní výrobce Tesla článků) kobalt do svých článků z Filipín a jednu dobu částečně i z komunistické Kuby, což bylo kritizováno. Samotná Tesla ma zájem o kanadský kobalt, ale tam myslím tězba ještě nezačala a začne až za pár let. Tesla prohlásila, že chce získávat maximum surovin z domácích zdrojů nebo z blízkých států. Američné hlavně nechtějí být závislí na Čínské produkci jejich surovinách a na surovinách z nestabilních států.

Z toho mi vyplývá nepotvrzená informace že Tesla nejspíš používá těch druhejch 50 % kobaltu co není z Konga. Ale to je jen spekulace. V reálu bude v některejch jejich bateriích asi pár % kobaltu i z Konga.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla se chce hlavně zbavit kobaltu, protože je v těch bterkách k ničemu. Respektive nepodílí se na ukládání energie, ale je to stabilizátor. Takže čím více kobaltu, tím méně uložené energie a tím větší cena a váha za kWh. Tesla má dost pokročilou techniku, že může mít v baterkách toho kobaltu výrazně méně než konkurence a do budoucna plánuje se ho zbavit úplně.

Ty děti v africe, vysoká cena atd, to jsou takové dodatečné důvody.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak co čecháčkové, chteli byste Teslu 3 ?Nasrat! Ještě ji 3 x zdražím a pak si jí možná budete moct koupit. A pokud se vám to nelíbí, tak si kupte Sko o 20 tis. Euro dráž jak v Nemecku. Váš Elon.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

copaks to dneska zobal :))

Obrázek uživatele Kuk

Olova je v zemské kůře několikanásobně méně než lithia.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Kde bere Panasonic (Tesla) kobalt? Já slyšel, že ne v Kongu, ale hlavně na Filipínách a dokonce i na Kubě která je 5. největší dodavatel.

Kobalt z Konga berou hlavně čínští překupníci a ty jej berou i od nelegálních kopáčů (odhadem % celkové těžby) tedy i dětí.

čínskej dýler ilegálního kobaltu v Kongu při výkupu
https://bit.ly/2Wth2sB

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty vies vzdy vsetko a pritom nikdy nic.
Ty vies urcite lepsie ako to je so surovinami pre vyrobu baterii ako firma co ich chce vo velkom vyrabat.Skoda ta je na Zemi.Mali by ta vystrelit na Mars v Tesla roadstery.Tam im budes urcite platny Vsevedko.

Obrázek uživatele Kuk

A ty víš zase hovno. Tak už to na světě chodí. Smiř se s tím.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla bere kobalt z Kanady.

Obrázek uživatele Kuk

Všechen? Co vím tak to má teprv plánu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nastane v zápětí další problém, nebude materiál na permanentní magnety motorů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebude materiál na magnety, nebude materiál na baterie, nebude nic. Jenom ropy bude čím dál tím více a každým rokem bude zdraví prospěšnější.

Ropa tady za chvíli nebude. Alespoň podle různých předpovědi jsme už několikrát měli zažít ropný zlom a furt se to posouvá. Ropa už dávno měla stát 200 USD za barel, konec levné ropy a pod. Akorát se děje spíš opak, ropy je dost a k té ceně má taky hodně daleko. Takové bububu...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omlouvám se pokud kazím náladu, ale ropný zlom nastal v roce 2010. Viz graf množství ropy v nových nových nalezišťích:
cleantechnica.com/files/2019/04/image1-3.png
To, že cena ropy neletí nahoru je důsledek obrovských dotací do těžby ropy v USA.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

dotací?? vládní podpoře ale komerčně se tam rozjelo frakování a písky a ty daly naprdel klasickýmu východnímu výpalnýmu z těžby černý sračky amerika first ;)

Obrázek uživatele Kuk

Jenom blbců bude čím dál víc.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen další indicie že elektromobita spojená s nabíjecími bateriemi je slepá evoluční větev.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. Něco jako chápavý palec.

Zato mocný vodík má silnou budoucnost asi jako apendix... zanícený.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mít chápavý palec nevylučuje mít chápavý mozek.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

co je todlec zavola :))

Obrázek uživatele Tomáš

Velice zajimavy dokument o Gigafactory.
https://finance.yahoo.com/news/went-inside-tesla-apos-gigafactory-014031732.html

---

Prius PHV (2012)

https://www.cas.sk/clanok/693172/okoliu-dobsinej-svita-na-lepsie-casy-pod-zemou-objavili-hotovy-poklad/

KUA. Tentokrát si to nenecháme šlohnúť ako meď , ktorú Jakob Fugger (spolu s Janom Thurzom) vyťažil z B.Bystrice do celého sveta a stal sa najbohatším v civilizovanej Európe(vysoko nad Rockefellerom). Nemci uvádzajú 400mld euro. Kde sa hrabú dnešní Gates, Bezos, Zuckerberg, z ktorých sa ideme posrať :

https://en.wikipedia.org/wiki/Jakob_Fugger

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wealthiest_historical_figures

Obrázek uživatele PaRi

Nelze nevzpomenout Renčínův vtip, kdy buldozér valí před sebou hroudu a týpci mudrujou kolem: "Tuny a tuny zlata, další průser našeho národního hospodářství"

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Tesla Inc v pátek oznámila, že její nabídka 3,1 milionu akcií byla stanovena na 244,10 USD za akcii a generální ředitel Elon Musk koupí akcie v hodnotě až 25 milionů dolarů.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Tesla končí se 'Spartánskou dietou' a hledá 2,3 miliardy dolarů na financování expanze

finance.yahoo.com/news/tesla-ends-spartan-diet-seeks-000757971.html

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Společnost učinila sérii kroků k přepracování cenových strategií svých automobilů po snížení federálního daňového kreditu o 7500 dolarů pro kupující Teslu o polovinu, což je pokles, který ublížil dodávkám prvního čtvrtletí.

Obrázek uživatele Kuk

off

Indiáni v Ekvádoru bojovali nejen proti ropákům, aby zachránili prales, bojovali nejen za sebe, ale i za nás a za planetu.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ekvador-vlada-soud-ropa-indiani-waorani.A190502_140756_zahranicni_luka?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10219104127259103&set=a.2035963623752&type=3&theater

"Ekvádor nežije jen sporem se zakladatelem WikiLeaks Julianem Assangem. Řeší i vzpouru indiánského kmene Waorani, který uspěl u soudu se stížností proti vydání svého území těžařům ropy. Domorodci v boji proti vlastnímu státu i nadnárodním korporacím ale úplně vyhráno nemají."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jediný pro mně rozumný pohon co muže ještě zachranit tuto kouly je vodík nebo fuze.Ostatni jsou jen zbytecne vyhazovani zdroju a hlavne niceni nasi planety

Mate nejaky vypocty, jak by to mohlo fungovat a hlavne kdy? A co suroviny (zdroje) pro palivove clanky, napr platina? Je ji spousta? Nebude jeji tezba nicit planetu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bomba s vodíkem natlakovaným na 800 barů do každého dětského pokoje.

Obrázek uživatele ozana

Vodík, ten určitě. Spotřeba "pouhých" 60kWh/kg.
A fůze ještě nevyrábí nic ani v laboratořích.

To naši "kouly" nezachrání.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Pojďme si doma vyrábět vodík. Když to někomu bouchne aspoň se po něm sníží CO2 stopa.

Obrázek uživatele Kuk

Třeba z moči :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Elektromobilita u nas nema a hned tak jeste asi nebude mit na ruzich ustlano... posunte si video na 3:40 a chvilicku vydrzte na vyjadreni pana premiera.
https://video.info.cz/strunc/babis-benesova-nema-co-komentovat-at-se-zabydli-a-za-100-dni-za-mnou-prijde-41524.html

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to jednoduché, kam nemá Bureš investováno, to ho nezajímá.

A na to co ho nezajímá si udělá názor z diskuze na Novinkách.

:)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hele to chce klid,historie jetaková, češi zatím každého upálili, a upálí i Bureše, musíme ještě chvíli vydržet.

Obrázek uživatele M.Krupka

Přece nemůže říci, že by přišel o kšeft s řepkou.

Obrázek uživatele Radovan

Nemusí, to každý ví, že jde jen o solární tunel v bleděmodrém. Podobně jako s bioplynkami, které měly původně zpracovávat zelený odpad jako doplněk k pěstování čehokoliv a nyní se pěstuje cokoliv výhradně pro ně. Další odklonění peněz.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

prý "různými šílenými nápady jako elektromobily..." panejobureš dokoše!

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

podle Bureše "elektromobily jsou začátek konce automobilového průmyslu" !!

Obrázek uživatele Radovan

Spalovacího autoprůmyslu určitě.
Jinak Hyundai aktuálně vyjednává o výrobě svých elektromobilů pro Evropu v Nošovicích. Jako jediného místa v Evropě. Informace zevnitř fabriky.
Kontrolní otázka soudluzi: "Co dělá skodofka?" Odpověď "Testuje malý městský elektromobil z roku 2014, vyráběný VW pátý rok v Bratislavě, na němž přelepila logo VW a prý zdvojnásobila kapacitu baterek".
Jsem zvědavý na výsledky obou. Včetně třetího, TPCA. Tam už nám ale PSA s výrobou elektrického Pežíka utekl do Trnavy.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

A s kým Hyundai vyjednává, sám se sebou? Stačí zavelet a zejtra jedou elektriku. Mi neříkej že jsou schizofrení.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Klasika velké firmy, palácové boje. Zda to budou dělat tam nebo v rámci Kia v Žilině, zda na to ještě není brzy a nestačí jen dovoz atd. atd.
Taky mají mezi sebou spousty petrolheadů, věřících na snižování emisí u spalováků a beroucích elektromobilitu jako úlet. A dále skupinku vodíkářů, kteří vidí budoucnost jasně, bez baterek i ropy.
Prostě boj o vnitřní pozice a prachy, co se do toho dají. Když se bude u nich rozjíždět elektromobilita ve velkém, nebudou penízky na spalovače a vodíkáře. Dokonce se může stát, že kromě přiškrcení výdajů je rovnou jako týmy rozpustí.
Není to v korporátu jednoduchý život.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

video.info.cz/strunc/babis-benesova-nema-co-komentovat-at-se-zabydli-a-za-100-dni-za-mnou-prijde-41524.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak v ČR určitě.

Obrázek uživatele M.Krupka

Začátek konce biopaliv.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až budou do baterií povinně přidávat řepku, tak to bude technologie budoucnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:D

Obrázek uživatele Tomáš

LOL

---

Prius PHV (2012)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda že se Musk nezeptal tady. Bylo by mu vysvětleno že surovin je dost a nemusí se znepokojovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Surovin je dost. Jenom spotřeba roste rychleji než těžba

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I to je důvod proč se Tesla tak intenzivně zajímá o recyklaci baterií. V budoucnu to bude významný zdroj surovin.

Zatím to není tak akutnní, protože baterie mají reálnou životnost 10 a více let a dají se po skončení života auta používat v průmyslových bateriích, ale dříve či později i tyto bude zapotřebí zrecyklovat.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon