Tesla v Norsku otevřela největší Supercharger

Tesla dnes provozuje dvě obří nabíjecí stanice Tesla Supercharger s 20 stojany. Jeden v domácím Fremontu, druhý, nově otevřený, v Nebbenes v Norsku.

Největší Tesla Supercharger na světě mají nově v norském Nebbenes
foto: Bjørn Nyland

Městečko Nebbenes se nachází pár kilometrů severně od hlavního města Oslo na vytížené dopravní tepně. Stojan Tesla Supercharger může mít výkon až 145 kW, ovšem nabíječka je vždy spárována pro dva stojany – pokud se tedy sjedou dvě auta, je max. výkon poloviční. Celá nabíjecí stanice v Nebbenes je omezena max. odběrem 2 MW.

Pokud tedy poběží všech 10 stojanů Tesla Supercharger naplno, bude to znamenat max. odběr 1450 kW. Rezerva je určena pro případné další zájemce o nabíjení. Stanice je totiž navíc doplněna o několik dalších stojanů společnosti Fortum, konkrétně dva CHAdeMO, dva CCS a dva Mennekes.

Otevření největší nabíjecí stanice Tesla Supercharger na světě se v norském Nebbenes zúčastnily odhadem desítky vozů Tesla Model S a Tesla Model X a stovky lidí. A byl tam samozřejmě i Bjørn Nyland.

Electrek.co

13 Comments on “Tesla v Norsku otevřela největší Supercharger”

    1. Nuz tak to dopadne, ked pani
      Nuz tak to dopadne, ked pani z hybrid-u opisali clanok z electrek-u aj s chybami.
      Jeden supercharger ma maximalny vykon 145kW.
      Na jeden supercharger su napojene dva nabijacie stojany (stall)
      Cize dva nabijacie stojany zdielaju 145kW.
      Okrem 10tich SC = 20 nabijacich stojanov je na mieste niekolko chademo, combo a tiez 22kW AC stojanov, Vsetko spolu nedokaze ani pri 100% vyuziti pretazit 2MW privod.

    1. Tak mám takový pocit, že
      Tak mám takový pocit, že Tesla nenápadně vypaluje rybník tradičním automobilovým výrobcům, ropným šejkům a pravděpodobně i ministerstvu financí, které se živí na spotřební dani z benzínu a nafty.
      Svět se mění. Byla tu doba železná, doba páry, doba benzínu a přichází doba elektrického pohonu.
      Fakt ještě chceme platit za nehorázně drahý benzín, řešit výměnu oleje,…. měnit spojky, katalyzátory, …. a dýchat ten smrad v ulicích?
      Tak proč naši politici nejdou po vzoru Norska, nebo Kostariky?
      Vždyť ten ČEZ je napůl státní. Proč posílat peníze někam do prd…. za ropu?

      1. Tak určitě, až budem mít
        Tak určitě, až budem mít tolik ropy co v Norsku a všechna elektrika bude díky tisícům rychlých řek z fjordů zdarma tak jako v Norsku, tak by patřičném rozkradení financí politiky a vykuky možná zbylo i něco na dotaci elektromobility a obdobu Norských fondů ;D
        A klidně by jsme si vyhlásili smělé plány na zruśení spalovacých sračkometů už v r 2025 ;D
        Norsko ošklivou ropu pěkně vyveze a sám si bude užívat čistého vzduchu a lehce falešné pozitivní bilance CO2 :))))

        1. Ale samozřejmě, že by to
          Ale samozřejmě, že by to i u nás šlo. Jen by se muselo chtít.
          Oni Norové taky nemají elektřinu z řek zdarma, vodní elektrárna stojí docela dost. Že ropné sračky prodávají jiným a sami hodlají jezdit elektricky je jen jejich chytrá volba.
          My taky máme průměrně 16 TW elektřiny ročně přebytek a mohli bychom jezdit na elektřinu prakticky všude – tramvaje, trolejbusy, elektrobusy, vlaky, metro, elektroauta, elektroskútry, elektrokola. A třeba příměstské rychlotramvaje á la německý Ubahn a Sbahn místo každodenních kolon spalováků ze satelitů a menších měst do metropolí.
          Ale my ne. My za babku přebytek elektřiny vyvezeme a za nehorázné prachy sem dotlačíme ropovody a plynovody ropu a plyn. Ty si za další nehorázné prachy a s použitím spousty elektřiny zpracujeme na benzín a naftu a za další prachy rozvezeme do tisíců čerpacích stanic. Podobně plyn dalšími kilometry potrubí za další náklady rozvedeme do firem a domácností a užíváme si toho príma spalovacího ovzduší.
          Nějak mi z toho lehce vychází, kdo je blbej……

Napsat komentář