Tesla v Kalifornii postaví největší baterii na světě

Jan Horčík - 16 Září 2016

Tesla se stala energetickou společností. A dokazuje to nejnovějším projektem na vybudování největší li-ion baterie na světě. Bude mít kapacitu ohromujících 80 MWh a výkon 20 MW.auto Tesla Powerpack průmyslové řešení ukládání elektřiny u rozvodné stanice

Průmyslová úložiště elektřiny Tesla Powerpack a domácí úložiště Tesla Powerwall jsou pro americkou firmu další obrovskou příležitostí.
foto: Tesla

Systém průmyslového úložiště elektřiny Tesla Powerpack 20 MW/80 MWh bude vybudován pro energetickou společnost Southern California Edison v její rozvodné stanici Mira Loma. Tesla Motors získala zakázku v rámci výběrového řízení.

Důvodem pro stavbu obří baterie je nedávná havárie v přírodním úložišti zemního plynu Aliso Canyon. Z něj minulý rok uniklo do ovzduší 700 tun metanu a katastrofa zanechala 8000 obyvatel Kalifornie bez elektřiny.

Kalifornský guvernér Jerry Brown vyhlásil stav nouze a následně bylo úložiště Aliso Canyon letos v květnu uzavřeno. Spolu s ním ukončilo činnost i několik plynových elektráren v oblasti.

ZAJÍMAVOST: Největší baterie v Evropě funguje poblíž Londýna, má kapacitu 10 MWh

To všechno vyvolalo potřebu urychleného řešení energetické krize. Řešení musí být v provozu do 31. prosince 2016. Tesle by měla s výrobou obrovského množství baterií zásadně pomoci její gigatovárna v Nevadě.

"Systém Tesla Powerpack vybudovaný ve spolupráci s Southern California Edison bude přelomovým projektem, který ohlašuje skutečné možnosti ukládání energie v elektrorozvodných sítích," píše Tesla na svém blogu.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

myslím si také že to vyšumí a k té zakázce co vyhrála Tesla
domnívám se že byl kladen mimořádný důraz na rychlost provedení a tady asi Tesla nenašla konkurenci s dostatečnou kapacitou obzvláště když většina má ještě subdodavatele a ti to obvykle potopí.

Obrázek uživatele Jan Veselý

To je jeden z těch bezcenných rekordů. Za prvé bude asi rychle překonán. Za druhé lze počítat s tím, že nějaký takový obdobný výkon/kapacita baterie se stane standardním prvkem transformátorových stanic. Budou stabilizovat síť, budou ji dělat odolnější vůči problémům všeho druhu, budou zjednodušovat integraci zdrojů, budou fungovat jako špičkový a záložní zdroj, budou zvládat black start, zlepší kapacitu a vytížení přenosových linek, ...
Jejich hlavní výhodami, třeba proti PVE, jsou rychlost a přesnost regulace a možnost postavit je fakticky kdekoliv podle potřeb sítě, ne podle geologických podmínek.

Když jsem něco podobného napsal na iDnes asi před 3 roky jako vizi způsobu ukládání energie, tak mě napadali nebo se posmívali. Jsem rád, že alepoň občas mám představu o tom, co je možné a kudy půjde vývoj.

---

hariprasad

Ignoranty, zabedněnce a idioty mlátit klackem po hlavě non-stop! A i to je málo :D
Jsou jich tuny na všech autowebech natož na Burešovo ivčera :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Jenomže takhle by to být nemělo a ani to nefunguje. Přesvědčovat, argumentovat, vysvětlovat. Shánět důkazy a být trpělivý a pokorný. Každá živá bytost má právo na svůj názor a i na omyly. Mýlíme se všichni.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Josef

Podle mého názoru se tento směr stejně neprosadí. A to převážně kvůli ceně, kterou prostě zákazníci nebudou ochotni akceptovat.

Vývoj cen baterií bude kopírovat vývoj cen u FVE. Je to úplně analogický výrobek. Jedna komponenta je/byla drahá u FVE (křemík) a jedna u Li-Ion baterií (lithium). V jednom případě jde o energetickou náročnost při výrobě v druhém o energetickou náročnost při těžbě relativně vzácného nerostu. Pracuje se na substituci a na snížené ekologických dopadů.

---

hariprasad

liionky co pouziva Tesla jsou pro energetiku rekneme docela drahe, na tohle existuji jiz dnes levnejsi systemy, Tesla je firma se silnym brandem a tak je to hodne videt, ale zalozni bateriove systemy se pouzivaj jiz celkem dlouho i v prumyslovem odvetvi, nesazi ale na drahe liionky

Ano je to tak. Li-Ion baterie jsou výhodné pro mobilní použití, pro stacionární instalace se používají i jiné typy. Nebo ještě jinak. Mohl by to být také li-Ion, ale s jinými parametry (nezáleži tak na hmotnosti). Na druhou stranu, mě velmi zaujala představa, že se použijí repasované mobilní baterie. I kdyby taková baterie zvládla už jenom 100C, pořád se to může vyplatit. Dokonce bych si tipnul, že úložiště bude používat právě takové baterie. Cena pak bude někde jinde...

---

hariprasad

sak baterie z EV se pouzivaji pak pro tyto ucely, Nissan z menenych baterii z Leafu a eNV dela pak ty domaci uloziste xStorage, a nebo se pouzivaji prave pro prumyslova uloziste kde slouzi az do 30-20% sve puvodni hodnoty nez se zrecykluji, tohle je teda alespon v EU osetrene prave normou, nevim jak jinde ve svete ale predpokladam ze to bude podobne

a treba v UK to mam dojem zkousej naprimo s EV, tedy ze EV od Nissanu i v dobe sveho stani slouzi jako zaloha pro sit

Jenže takové vyrovnávací uložiště tu už nějakej ten pátek máme (od roku 2014) a funguje. Vyrovnává to nestálý výkon FVE elektrárny a používá to redukční baterii (Flow). A asi bude i levnější, jak lithiové chemismy.
EnerVault
To je i důvod, proč si myslím, že elektroauta nebudou mít lithiovou baterii akumulátorů, ale dvě nádrže na elektrolyt (koncept nanoflowcell).

Obrázek uživatele ozana

V autě vozit dvě padesátilitrové nádrže? Díky, nechci.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

A čím by se to pak lišilo od 300kg baterie v podlaze?

Obrázek uživatele ozana

Objemem. A chováním tekutiny v zatáčkách.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Objemem se redukční baterie od stávajících článků lišit nebude. A protože nádrže budou toho elektrolytu plné, nebude docházet k žádnému negativnímu vlivu na jízdní projevy. Je snad dnes cítit 50l benzínu či nafty v nádrži v zatáčce?

Samojzřejmě, se nesnižovat na jejich tupou úrověň, ale pěkně je umlátit argumentama a důvtipem ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Jan Veselý

Proroci obvykle končívají špatně.

To se nedá nic dělat osud je osud... :-) Tady máte odkaz Česká energetiko, kam že si to šněruješ I a ještě jeden Česká energetiko, kam že si to šněruješ II.

---

hariprasad

Vzhůru za decentralizací energetiky. ČEZ už o tom sám mluví a skupuje podíly u firem na instalaci baterek a fotovoltaiky u malospotřebitelů a začal i s instalací fotovoltaiky a poloostrovů což nedávno doplnil mediální masáží pomocí "zajímavejch" článků a reportáží o instalaci panelů u "nadšeného zákazníka" :D :D
e.on už taky honem něco koupil :)

http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2016020801/cez-neovladne-decentralni-energetiku-navzdory-miliardovym-investicim-tvrdi-to-analytik-snobr#.V92YM9zc-hA

http://oenergetice.cz/elektrina/akumulace-energie/sonnen-ma-po-cezu-dalsiho-investora-investice-jiz-presahuji-desitky-mil-eur/

https://www.cez.cz/cs/pro-media/tiskove-zpravy/5630.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Na ředitelství ČEZ musela být hodně hustá atmosféra, když po tolika letech neustálého protlačování centrálních zdrojů se 100% podílem otočili trochu kormidlem přešli na malé střešní instalace. Zřejmě analytici spočítali, jak výhodný je to trh a jak velký má potenciál.
Hlavním důvodem ale podle mě je to, že cena elektřiny na burze je tak nízko, že se nevyplatí jí prodávat. S tím se jaksi nepočítalo. Původní vize byla zřejmě taková, že Německo se dostane díky svojí politice do energetické krize, my si dostavíme ještě nějaké JE a pak budeme královsky žít z prodejů. Opak je pravdou... Německo se do krize nedostane, cena elektřiny padá dolů a výstavba dalších JE je nerentabilní a vlastně i úplně zbytečná.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Josef

Německo už v té krizi je. Vy to možná nevidíte, ale VtE nedokáží pokrýt ani 50 % spotřeby, i kdyby byly v milionkrát větším rozsahu. A už i Němci se začínají bouřit při pohledu na cenu té slavné Energie(w)ende... Zapomínáte, že elektřina a její výroba a celá síť se tu nestaví pro ekologické nadšence, ale hlavně pro zákazníky. A zákazník je ten, co si bude nakonec diktovat a bude se řídit hlavně podle peněženky. VtE a FVE jsou skvělým doplňkem a v kombinaci dovedou ve výhodných podmínkách pokrýt třeba i 60 % spotřeby. Proti tomu žádná. Ale vyžadují obrovité investice do sítí a dalších prvků, které umožní jejich používání a způsobují poměrně velké momentální problémy sítí, které na ně nejsou připraveny. A já si nemyslím, že je zákazník připraven si připlatit za tyto investice. Nebo jen málokterý.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Mám jen takový trapný dotaz. Ostatní zdroje nepotřebují investice do sítí? To se třeba elektřina z Tušimic a Temelína do Prahy teleportuje? Proč existuje 400 kV linka Kočín-Slavětice? To jsou Týn nad Vltavou a Náměšť nad Oslavou tak důležitá centra energetiky? Ne, to se jen musí české jaderky navzájem zálohovat.
Jediný problém Němců spočívá v tom, že se síť bude muset postupně předělat podle nových zdrojů. Energiewende jen odhalila chyby v designu. A že to trvá, jasně že to trvá. Doba kdy se ve jménu míru a pokroku budovalo bez ohledu na cokoli a kohokoli je už díky Bohu pryč.

Obrázek uživatele Josef

Promiňte, ale vy sám jste tu prohlásil, že ty sítě jsou už hotové. Tedy zaplacené. Nevidím tedy důvod je za další strašné peníze předělávat.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Ne, já psal o tom, že to je úplně normální věc. Když se staví zdroje, musí se tomu přizpůsobit síť. Když se v ČSSR/ČSFR/ČR stavěly jaderné elektrárny v místech, kde do té doby nic významného nebylo, taky se postavily dráty a nikdo se z toho nehroutil.
"Problém" Němců spočívá v tom, že dráty se stále staví hlemýždím tempem klasické energetiky zatímco větrné a FV elektrárny jsou standardizované investiční celky, které jdou mrskat "jako Baťa cvičky". Němci tak budou jednak muset drobně zpomalit (protože přeběhli vlastní energetickou koncepci), druhak budou muset adaptovat program výstavby, tak aby se stavělo více tam, kde jsou volné přenosové kapacity, a třeťak je čas postupně likvidovat hnědouhelnou energetiku, už jim ty elektrárny, co umí jet jen nonstop začínají stále více překážet.

Obrázek uživatele Josef

Uvidíme. Rád bych se tu s vámi sešel tak za 10 až 15 let, abychom poreferovali... ;)

Obrázek uživatele Jan Veselý

Fajn, dáme si zcuka u článku 20 let hybrid.cz

Obrázek uživatele Josef

Okej.

Přidám se také, za 20 let pod článkem.
A rovnou na píšu, že souhlasím s p. Janem Veselým, že Němci rozhodně na tom budou líp než my. Protože jestli postavíme JE, tak budeme platit o dost víc.

Jen bych poprosil pana Horčíka, kdyby šlo poslat upozornění o článku 20 let Hybrid.cz do mailu, abych na to nezapomněl :-)))

Natáhněte si cibule a votočte přesýpací hodiny :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Nebudu argumentovat fakty, protože to by bylo dlouhé psaní. Stručně. Energiewende zanamená česky obrat v energiích. Je v tom skryté ještě jedno posleství. Bod obratu. Za určitou hranicí začne cena zase klesat, protože se daří snižovat cenu vstupů a množství energie při výrobě. A ten bod obratu už podle mě nastal. Koukněte se na nějaké studie a články pokud možno přímo od Němců nebo v překladu do angličtiny. Některé sice nevyznívají tak jak to zde uvádím, ale některé ano.
Když to shrnu. Od příštího roku nebudou žádné (nebo minimální) dotace v DE do OZE, tempo instalací se sníží, levná výroba (sic) bude kompenzovat další investice, trh se začne stabilizovat a cena pro koncové zákazníky už neporoste, ale začne pomalu (v horizontu cca 5let) klesat.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Josef

Další proroctví? Protože já nemluvil o dotacích na OZE, které skutečně pomalu končí, ale o investicích do sítí, které si masivní výstavba OZE žádá. A ty rozhodně nekončí, ty začínají.

Promiňte, ale ty investice do sítí nekončí nikdy.
A kdyby tu nebyly OZE, tak by se ty sítě stejně museli předělat tak jako tak. Takže investice do sítí by se nijak nezmenšili.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bože! TY sítě/TY investice - muselY/NezmenšilY!

Pravda, dost hloupé chyby.
Takhle to dopadne když píšu rychle a zbrkle. A když si to po sobě alespoň 3x nepřečtu. No boooože, holt na to někdy nemám čas si to po sobě kontrolovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla Motors má špeciálne oddelenie pre sledovanie vývoja batérií vo svete. Stavajú si interný rebríček. Top 10 vývojárov/firiem mimo Tesly sú oslovovaní Teslou. Pan Procházka by bol Teslou už zaiste oslovený a pochválil by sa tým.

Link na info o tom sledovacím oddělení?

Dost zajímavý v tomhle ohledu je startup Sakti3 tý báby s baterkama co jí nakonec koupil Dyson a chce to narvat do svýho auta.
Ta bába, (jinak fešanda) vykazovala všechny mediální znaky slibnýho startupu, dokonce byla v Bílym domě o vokazovala to Obamovi v rámci dne vynálezců, ale jaksi ji nikdo z velkejch hráčů nechtěl koupit což je jasnej signál, že to nebude až tak přelomový nebo aspoň zpenežitelný :D

No nakonec jí koupil aspoň Dyson za 90 melounů, tak uvidíme. Holka to udržela při životě dlouhejch 7 let než to někdo koupil.

http://www.inc.com/ilan-mochari/battery-startup-sakti3-acquired-dyson.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Prochazkovi baterky ale nejsou vhodne pro elektromobily, jsou prilis velke a tezke, takze Tesla nema duvod je kvuli tomu kontaktovat ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to by som netvrdil. Tesla akýkoľvek pokrok rešpektuje a navyše ju tiež zaujíma energetika.

asi ti nedochazi ze Tesla je firma stavici svuj business na brandu, oni nepotrebujou levnou baterku od HE3DA s tema parametrama co ma, ta baterka by jim nic neprinesla protoze nema takove parametry ktere by mohli marketingove vyuzit pro jejich business

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a tebe nedochaza, že ked je HE3DA je v niečom silne pokroková, už by bola v merku u Tesly. To sa ale nedeje, tak neviem neviem. Podobne ako biosolar.com, veľké chvály už vyše dva roky ale žiadny strhujúci produkt v realnom predaji na svojom realnom trhu.

a ty vis jestli je nebo neni v merku Tesly?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím že pro takovéto pouziti jsou lifepo4 daleko lepší nemyslite ? :)

Jistě, zejména v podobě žlutých článků Winston a jim podobných, které mají tak špičkové parametry, že se již celé desetiletí výroby neprošly jedinou inovací.

myslím, že kdyby bylo daleko lepší, tak by bývalo v soutěži vyhrálo

danou soutez nezname, takze tezko soudit co tam bylo lepsi :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

80MWh az tak ohromujici kapacita neni... Dlouhe strane maji pres 1000MWh.

Uvidime, jak se prosadi ceske lisovane baterie, ktere se maji zacit vyrabet pristi rok. Vzhledem k tomu, jak ma jit dobre skalovat jejich velikost, by mely porazit bezne LiIon od Tesly a mely by byt vhodnejsi jako zaloha elektrarny.

Srovnáváte nesrovnatelné. Vlastně malé a vcelku jednoduché úložiště s velkým projektem při kterém zmizel vrchol jedné hory a stavělo se to 18let. Jenom potrubí je tam přes 8 km... Jinak Dlouhé stráně mají kapacitu 2x350MW po dobu 6 hodin, tj. 3 900MWh.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak velkou kapacitu to urcite neakumuluje. Ciste odhadem, kdyz se spocita potencialni energie vody horni nadrze vuci spodni nadrze, s tim ze ucinnost je 75% (dle Wiki) a urcite nemuzou vypustit celou horni nadrz - clovek dostane 2500MWh. A nejspis opravdu pouzivaji jen polovinu celkoveho objemu nadrze.

Vzhledem k tomu, ze v roce 2014 vyrobila neco pres 500GWh, a ocekavam, ze funguje hlavne vrezimu v noci nahoru a ve dne dolu (a jeste mozna nejake mensi cykly mezitim). Pak to vychazi na 500/365, tj. neco vice pres 1GWh.

myslím, že Dlouhé stráně mají cca 350 MWh a pokud tam nepřijedete elektromobilem, tak tam ani moc baterií nenajdeme

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kapacita PVE je násobně vyšší. Jen výkon je 650MW a v provzu vydrží několik hodin, hádám z objemu že by to mohlo být kolem 4,5 hodiny, tedy skoro 3GWh.

tohle se mi zdálo trošku přehnané, tak jsem si to našel. Elektrárna je vybavena turbínou o výkonu max. 325MW - turbíny má dvě tzn 2x 325MW. takže jste až tak daleko od pravdy nebyl.
Více na: https://www.cez.cz/cs/vyroba-elektriny/obnovitelne-zdroje/voda/dlouhe-strane.html

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

To je ten startup z Letňan s Čínskejma prachama?

Dlouhé stráně jsou na baterie? ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

a neni jedno jestli je to baterka nebo voda? z pohledu energetika je to jen medium na uskladneni produktu kde ma moznost ten produkt pak cerpat, v tomto pripade je produktem elektrina :)

v HE3DA bude celkem budoucnost, zpocatku hodlaji delat business prave jen v energetice, tedy vyrabet jen velka elekrgeticka uloziste, z rekneme si na rovinu mnohem bezpecnejsi a zrejme i levnejsi nez jake nabizi Tesla, sak uvidime az to rozjedou komercne

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, ja kdyz cetl ten clanek, tak jsem nevedel, jak moc je 80MWh a zjistil jsem, ze docela malo... Kapacita baterii je obrovska, to jo, ale jako akumulace energie je to male.

No je to ta spolecnost HE3DA, a psalo se, ze ziskali penize od Cinanu. Tomuhle projektu verim, protoze je za tim chemik Dr. Prochazka, ktery uz uspel s funkcnimi natery (TiO2). V radiu jsem poslouchal rozhovor s nim a ja si z toho odnesl to, ze u beznych LiIonek se chlazeni dela aktivne zvenku a tedy je nutne delat ty clanky docela male, aby se uchladily. A oni vymysleli, jak zmenit chemii toho clanku, aby se to chladilo samo (radove vyssi rychlost difuze lithia). No a diky tomu muzou delat daleko vetsi clanky a navic je planuji delat levne lisovanim.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já zas když jsem četl, že je v tom zapletený i pan Prus, tak věřím tomu, že se jedná o uložiště peněz, o které bohužel přijde investor z Číny. Peníze budou tak dobře uloženy, že je mimo pana Pruse již nikdo nikdy neuvidí.

Obrázek uživatele Jolinar

Z toho co vim, tak jejich baterie jsou do aut skoro k nicemu, maji prilis malou energetickou hustotu. Ale v energetice na tom vubec nezalezi, proste misto jednoho kontejneru s bateriema tam date dva...

Co je ale dulezite je cena/kWh. A tady jim preju aby se dostali na co nejnizsi. Neverim sice, ze by prekonali 200$/kWh, natoz pak 100$/kWh, ale doufat muzeme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tyoe vy ste mě experti :) za 5 vteřin!

kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

video.aktualne.cz/dvtv/nase-baterie-je-revoluci-v-ukladani-energie-jsme-levnejsi-ne/r~319b8cbaeb9b11e5a6b7002590604f2e/?utm_source=atlasHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_term=position-0&redirected=1474032163

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady je rozhovor s nim http : / / elektro.tzb-info.cz / akumulace-elektriny / 14422-he3da-chceme-vyrabet-akumulatory-do-automobilu-a-pro-solarni-pole
Ja myslel, ze Tesla Gigatovarna se dostane rychle na cenu $100/kWh a podle toho, co rika, to az tak rycle asi nebude...

Obrázek uživatele Jan Horčík

Viz. celá série článků na téma Jan Procházka a jeho baterie HE3DA.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Držim jim palce, ale podle diskuze tady to zas nevypadá tak jednoznačně křišťálově

http://www.hybrid.cz/cesti-vedci-vyvijeji-superodolnou-baterii

http://forum.tzb-info.cz/14422-diskuse-ke-clanku-he3da-chceme-vyrabet-akumulatory-do-automobilu-a-pro-solarni-pole

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Osobně bych považoval za obrovský úspěch, kdyby HE3DA začali vyrábět jakoukoliv komerčně konkurenceschopnou baterii. Tj. klidně s vlastnostmi podobnými jako nabízí dnes konkurence, kterou by se jim dařilo prodávat.

Nicméně můj názor je, že z toho nebude nic a vyšumí to do ztracena.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?