Tesla v Evropě rozšiřuje síť dobíjecích stanic Supercharger

Automobilka Tesla Motors spustila své první rychlodobíjecí stanice Supercharger doma v Kalifornii během září 2012. O necelé dva roky později už jich jsou desítky v i Evropě. Aktuálně Tesla významně rozšiřuje jejich počet právě na starém kontinentu.

Tesla si v Evropě zručně buduje čím dál tím stabilnější zázemí a především početnou základnu zákazníků a přívrženců. Rádi se mezi ně počítáme.
foto: Tesla Motors

K dnešnímu dni je v USA a Evropě k dispozici celkem 81 stanic Supercharger. Z toho 14 lokací najdeme v Evropě. Nejsilnější přítomnost má Tesla v Německu. Její rychlodobíječky tam dnes najdeme ve městech Wilnsdorf, Bad Rappenau, Aichstetten a Jettingen. Díky tomu jsou propojena největší města Kolín, Frankfurt, Stuttgart a Mnichov. Berlín zatím chybí.

Díky Superchargerům v Rakousku (St. Anton), Švýcarsku (Lully) a Nizozemsku (Zevenaar a Oosterhout) snadno ve svém elektromobilu Tesla Model S dojedete třeba do Zurychu nebo Innsbrucku. Amsterdam je propojený s Kolínem a Bruselem, Zurich s Ženevou.

Na konci letošního roku slibuje Tesla Motors pokrýt Superchargery (resp. dojezdovou vzdáleností 320 km od jednoho z nich) 100 % mapy Německa. Těšíme se. A co vy?

tisková zpráva

28 Comments on “Tesla v Evropě rozšiřuje síť dobíjecích stanic Supercharger”

  1. Tesla může nabíjet i u
    Tesla může nabíjet i u VDS jiných provozovatelů, ale jak je to naopak? Muže využít jiný uživatel nabíjecí stojan Tesla Supercharger ? http://www.teslamotors.com/supercharger
    To že není globální standart pro nabíjecí konektor bude do budoucna jen zdrojem problému .
    Zajímavé čtení >>> http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php
    Tesla Road Trip – Europe gets Supercharged: Germany, Netherlands,
    http://www.youtube.com/watch?v=7F8cXHseMNc

    1. 1) vsiml jsem si ze tu
      1) vsiml jsem si ze tu davate hodne odkazu, skuste je davat do tagu „a“ at se na to da kliknout… Komu by se to chtelo kopirovat ze?

      2) Majitele Tesly musi platit u VDS pokud to provozovatel (napr CEZ) pozaduje, zatimco majitele jinych aut nemuzou dobijet u SuperChargeru protoze neprispeli na jejich vystavbu.

  2. žádná státní instituce
    žádná státní instituce v ČR nebude nikdy nijak podporovat rozvoj elektromobility a s tím související budování rychlodobíjecíh stanic. Naopak, vůbec bych se nedivil, kdyby stát začal formou různých viditelných restrikcí, pravidel nebo vyhlášek tento rozvoj úmyslně brzdit (a to nemluvím o těch neviditelných brzdách rozvoje….). Spočítejme si o kolik by přišel peněz z daní navázaných na prodej phm. Jsou to desítky miliard každý rok…

    1. ved to uz postupne prenasaju
      ved to uz postupne prenasaju na ine vypalne spojene s prevadzkou EV. Minimalne v niektorych statoch ameriky. Prave za ucelom aby neprisli o prijem. Ten sa samozrejme schovava za rozne klamstva, ako budovanie ciest, infrastr. a podobne vymyslene navysenia poplatkov. Kedze uz platime dane z prijmu a podobne, vsetky sluzby od „statu“ su uz davno zaplatene, to len rozne zbytocne byrokraticke institucie, zbytocne statom zamestnany ludia, a pod. este potrebuju byt zaplateny. V pripade USA aj vesmirny program a megalomanska armada 🙂

      Pokial to brzdia tak len preto lebo este stale nie su spokojny s vyskou prijmu z nahradnych napadov ako cerpat peniaze v pripade EV. Je to tvrda, pravdiva, realita nasej skazenej spolocnosti, zial. Nakoniec pripad NSA ukazuje ze je to este horsie nez sa ozyvali ty najvacsi paranoici :-(((

  3. Včera jsem před radnicí
    Včera jsem před radnicí Prahy 5 viděl stát bílou Tesla S P+85kW. Z mého pohledu v poprašku sněhu zapadla, což možná potenciální majitele nepotěší.

    Měl jsem schizofrenní pocit – toto auto je podle mě jeden z předních výrobků představujících synergii soustředění předních hlav lidstva současnosti. N2co jako třeba ve své době Concorde nebo raketoplán.

    Na druhou stranu je to ale takhle stojící u pangejtu jen „další plechovka“. Ale to je opravdu objektivní. Možná je to o tom, že e-mobilita je celý koncept. Tesla Model S bez rychlodobíječů zdarma, ještě lépe napojených na místní OZE, možnost zapůjčovat je přes internet a já nevím co. Vozidlo takto samo o sobě zapadá…Neukamenujte mě!

    1. Tak tak. Vezměte si jaké
      Tak tak. Vezměte si jaké problémy mají s otevíráním dobíječek ostatní firmy. Po aktuálních zkušenostech s Amazonem navíc reálně hrozí, že by se pak ozvala nějaká skupina obyvatel, kterým by dobíječka prostě vadila. Anebo zvýšený provoz elektromobilů 😀

          1. Aha, no to súhlasím…to
            Aha, no to súhlasím…to aj v mojom okolí ľudia bežne vyrábajú podobné problémy. Je to škoda, ale tak bohužiaľ žijeme v štátoch kde sú ľudia veľmi nevzdelaný a denne si vymývajú mozgy televíziou a pod.. A keď sa pozrieme, že volia tých najväčších zlodejov, tak sa nie je čomu čudovať i obmedzenému mysleniu aj v iných oblastiach ako je napr. aj toto. Aj keď sú výnimky, kedy sa niektoré budovy stavajú na nevhodných miestach, no to je veľmi zriedkavé.

          2. No tak tento postoj vypadá
            No tak tento postoj vypadá trošku lehkomyslně. Nejsem do kauzy Amazon emociálně zapojen , ale mám dojem že vyspělí stát sám vybere vhodný prostor pro velkou halu kde v budoucnu může vzniknou průmyslová zona , respective víc hal vedle sebe , což může mít spoustu výhod. Co by se stalo když by českej stát sehnal prostor 5km od Prahy? Když stát nemá kuráž tak si potenciální investor bude vždy vyskakovat a lidi zde budou jen přemýšlet na kterou stranu se přidat.Od toho se také podle mě odvíjí ta byrokracie. Jsme pravděpodobně trušku zaostalá společnost.

        1. Alespoň je vidět, že
          Alespoň je vidět, že obyvatelé jako vy (to není urážka, ale zmínka), nemají vůbec pár u o tom, co je přínos. Ministerstvo dopravy zatrhlo stavbu sjezdu, který měl stát jako první, do průmyslové zóny, která již stojí. K tomu ještě by to znamenalo přírůst dalších stovek pracovních míst, kterých je tady po čertu málo.

          Dle mého pohledu je to ta samá birokratická kravina a výmysl, který akorát vývoj brzdí.

          1. Tak to máte špatné
            Tak to máte špatné informace.
            Zastupitelstvo města Brna právem požaduje další stavbou vyvolané investice hradit ze státních prostředků – dobudování a opravu přilehlých komunikací apod. Navíc investor požadoval pozemky v průmyslové zóně, město mu však tyto pozemky nabízí pronajmout, protože nechce, aby případně po odchodu firmy zůstalo v této průmyslové zóně torzo nevyužitých hal, které by jen chátraly.
            Díky tomuto postupu města Brna v průmyslové zóně jsou všechny montážní haly využívány – když odejde jedna firma, tak si haly pronajme firma další. A je konec nevyužívaných průmyslových hal a každá firma je tak pod kontrolou, co vlastně v halách dělá, jak nakládá s případnými nebezpečnými odpady apod.
            Stovky ze státu dotovaných pracovních míst, zničené okolní dopravní cesty (včetně dálnice), nárůst provozu na letišti v Tuřanech bez ohlížení se na občany okolních obcí apod.

            Tak tak ne – postavte si své megahaly někde jinde. To by nebyl pro Brno žádný přínos, ale naopak zátěž.

            1. No, mám pocit, že já o
              No, mám pocit, že já o voze a Vy o koze.

              Když jsme u těch hal, město nepodniká naprosto žádné legitivmí kroky k tomu, aby se tady haly nestavěly. (víte co bude naprosto Olympii, kde se teď staví? A jaké je povolení na bývalém vojenském letišti? Protože to, co tam teď je je pouze začátek.)
              Ale na Vaši odpověď položím otázku. Proč jsou prázdné haly v areálu Zetoru, Zbrojovky a Královopolské strojírny a staví se se nové na úrodné půdě?
              To s nájezdem nemá naprosto nic společného a pravdou je, že sice lokalita, o které mluvíme je blízko dálnice, ale pouze na dohled. Chybí ji infrastruktura z hlavní tepny. Dle mého měla tato infrastruktura stát již dávno, je jedno, jestli s Amazonem nebo bez. A přítěž? Vy berete nová pracovní místa jako přítěž? To máme opravdu rozdílný pohled na věc…
              Každý, kdo přijde a vytáhne byď jen stovku z úřadu práce, je dle mého frajer, který by potřeboval podpořit, a ne shodit (nemluvím o nesmyslných dotovaných akcích, které zde již byly).

              1. Musíte se podívat do
                Musíte se podívat do katastru nemovitostí, na jakých pozemcích Vámi jmenovaná (a jiná torza – např. bývalá Zbrojovka a další fabriky) stojí.

                Celý průmysl byl v Brně za poslední dobu zničen, od strojírenství přes textilní a potravinářský průmysl, zemědělství apod.
                A určitě Brno má na to, aby nemuselo být závislé jen na cizích montovnách, z nichž většina zisku stejně odplyne kdoví kam.
                A žádná taková megahala plná zboží nemůže na jednotku plochy zaměstnat více zaměstnanců, než stávající montovny v této průmyslové zóně. Ale mnohokrát zatíží okolní prostředí díky dopravě, na které je vlastně postavena.
                Zastupitelé nezavrhují výstavbu firmy, jen chtějí, aby se na celé investici podílel také stát – a např. i ono ministerstvo dopravy, a byly dobudovány a hrazeny následně vyvolané investice.

                1. Souhlasím, že jedna hala
                  Souhlasím, že jedna hala nemůže pokrýt to, co dělají ostatní haly.
                  Nesouhlasím ovšem s dopravním zatížením. Brno je, bylo a bude křižovatka tepen. Doprava tady vždy byla silná a silná taky zůstane (dokud nevyužijeme z části taky železnici, což by pomohlo dle mého v řádu pár procent).
                  Je potřeba brát v úvahu taky všechno okolo té dopravy. Když už ji tu máme, využít ji. Kamiony zde jezdit budou, ano, ale ruku na srdce. Pokud bude stát Amazon na Černovické terase, na Evropské v Modřicích nebo v průmyslové zóně v Černovicích, kdo těch 40 kamionů pozná?
                  Pohybuji se v dopravě již nějakou dobu a myslím si, že by se stát podílet určitě měl, stejně jako bychom měli toto podpořit.
                  Pokud chcete omezovat dopravu ve městě, nejprve si uvědomme, jestli nejde dopravě ve městě nějak pomoci (použitelné garáže, ne to co je postavené na Maliňáku, kde s Kombikem už nevjedu dovnitř), organizace křižovatek (několik míst by si zasloužilo zavřít některé boční ulice, která akorát zpomalují, hlavní tepny by si zasloužili mimoúrovňové křižovatky, některé podjezdy by mohli být vyšší a pod). Pár kamionů navíc si nikdo nevšimne. Nehledě na to, že nově postavené haly v CTP Tuřany se budou zavážet jak? Už teĎ tam občas stojí, protože firmy nemají prostor na více jak pár kamionů na nakládku a vykládku.
                  A pokud zvládnete logistiku nakládání a vykládání, nikomu to neuškodí. Ba naopak. Motoresty, servisy (ať chcete nebo ne, dřív nebo později se něco na autě pokazí a je nutné to spravit na místě), odtahovky a pod.

                  Jak říkám, i kdyby to bylo 100 prac míst, jenom dobře. A možná bychom se dočkali nové balíkovky, která by zvedla úroveň doručování, nebo budou mít stávající balíkovky více práce, tzn další zaměstnanci. Ono se to nezdá, ale všechno souvisí se vším.

                2. Právě z hlediska dopravy
                  Právě z hlediska dopravy se stát k Brnu chová jen a jen macešsky – nebudovaná svitavská radiála, nedobudovaný vnější okruh (navíc jeho dřívější součásti přes dálnici byly rozhodnutím ministerstva dopravy zpoplatněny – vjezd pouze s dálniční známkou, které vehnalo provoz do ulic města), neudržování silničních těles, nedořešená železniční doprava atd. Ano, Brno je sice křižovatku tras západ – východ x sever – jih, akorát že tou křižovatku jsou ulice města Brna a jeho satelitů. Ta křižovatka jaksi není a je potřeba dobudovat. A to již desítky let. A tak jsou jen těžkou dopravou zničené městské komunikace,které si musí opravovat město na své náklady.
                  A to snad jednou musí skončit.

                3. 0No, ehm. Ve většině
                  0No, ehm. Ve většině souhlasím. Nedobudované věci, které zelení používají jako vydírací prostředky k jednání v ostatních koutech republiky, to se mi chce zvracet. Nedobudovaný městský okruh je více než pravda. Již dneska nestačí kapacitně a co se jako projekt včera odsouhlasilo, dneska už je zastaralé.

                  S tou dálnici nevím. Ten pětikilometrový zpoplatněný úsek vadil pouze důchodcům, kteří dvakrát za rok vyjeli se svojí Škodou 120 (dnes Fábií) na sváteční nákup. Upřímně neznám moc Brňáků, kteří nevlastní dálniční známky a objíždí to městy. A zbytek co do Brna jede ji raději zaplatí, jelikož kromě cesty ze Severu je kravina po dálnici nejet.

                  Ale to bychom se dostali do jiné debaty 😉

                4. Zpoplatnění se netýká
                  Zpoplatnění se netýká jen 5km úseku 201 Slatina – 196 Komárov, ale dále na 194 Vídeňská a 190 Bohunice. Celý východ a jih Brna. A žádní důchodci, ale auta pracovníků a firem, dojíždějící hlavně ráno a dopoledne do Brna a odpoledne a večer z Brna na uvedených trasách (směry na Slavkov a Vyškov, Hodonín a Břeclav, Znojmo, Bystrc, Třebíč apod.).

                  Jinak samozřejmě 100 kamionů denně navíc asi bude ten minimální problém. Ale co ty stovky (spíše tisíce) menších nákladních vozidel a dodávek, které by po stávajících komunikacích rozvážely zboží do dalších měst a okolních států?
                  Totální kolaps na již tak přetížených a neprůjezdných silnicích.

                5. Tak na totální kolaps
                  Tak na totální kolaps zapomeňte. Zase jeden sklad by nepřinesl až tolika práce, aby zde jezdili další „stovky“ aut denně. Jak říkám, pouze by se využili stávající služby (což jsem již někde četl) k rozvozu a jelikož zde balíkové služby mají centrální depa pro JM, ani to nepoznají ;-).

                  Zase takovou kovbojku z toho nedělejte.

                  Argument dálniční známky uznávám.

                6. Neříkejte, že když chce
                  Neříkejte, že když chce firma vybudovat centrální sklad pro střední Evropu, tak že občané, bydlící v okolím nic nepoznají a ani si toho nárůstu nevšimnou. Nechť předloží dopravní studii k veřejné diskuzi a uvidíme, jak jsme na tom.

                  A k těm balíkovým službám :
                  Pokud pošle občan (firma) balík např.ČP z Hodonína do Břeclavi, tak balík putuje přepravou do centrálního krajského skladu v Brně, kde se zjistí, že adresátem je Břeclav. Tak se naloží a zase hajdy zpět po stejné dálnici do Břeclavi. Tak to je. Z celé jižní Moravy se svážejí balíky do Brna, pak se na chvíli zapne třídící linka, která balíky pošle do příslušných směrů. A stejně postupují i ostatní firmy balíkových služeb, kterých je v Brně a blízkém okolí několik (více než 5) a další přibývají. A tak ten kšeft mají také autodopravci, kteří pro tyto firmy na základě dohod svozy a rozvozy zajišťují. Stejně to je řešeno i v dalších krajských městech ČR.
                  Jasné je, že by ubyly zakázky některým přepravním firmám (nahradila by je nově budovaná firma), ale nárůst dopravy právě do okolních států a krajů ČR by byl. A ne malý. O tom je zbytečné diskutovat.
                  To není kovbojka, to je prostý fakt. Ale snad si investor firmy vybere jinou, výhodnější lokalitu. Už se některé hlásí.

                7. Je vidět, že výhodu
                  Je vidět, že výhodu pracovních míst stále nevidíte. Asi jste nikdy nebyl bez práce, jinak byste mluvil jinak. Nárůst ano, ale rozhodně ne takový, aby se z toho museli lidi zbláznit.

                  Napsal jste krásně, jak putuje balík, jenom zbytečně, na balíkovce jsem měl 13 aut.

                  Kde žijete? Když se PPL přestěhovalo do Líšně, ani nevíme, že tady je, kromě dvou minut ráno, když se rozjíždí na trasy.
                  Geis je přesunut v Rajhradě, TNT a DHL je v CTP v Modřicích, UPS je na Kaštanove, Intime na letišti, DPD v Blučině. Česká pošta má základnu u Vídeňské.
                  PPL má rozhodně rezervy minimálně na 5 tis balíků denně
                  GEIS zvládne jeden a půl násobek, což je dalších min 2 tis balíků
                  UPS teĎ začalo a jezdí poloprázdný
                  TNT si zakládá na kvalitě místo kvantity, takže tam je více než rezerva
                  InTime teď začalo a co vím, má rezervu tisíce balíků denně.
                  DHL má takovou kapacitu, že by zvládlo dle mého názoru celý Amazon sama
                  DPD rezerva min2 tis balíků.

                  Na kterou balíkovku, která je minimálně celostátní jsem zapomněl?
                  Ještě mi řekněte, která balíkovka právě vzniká a byla by schopna konkurovat jediné této.
                  Rezervy znamenají nulový nárůst dopravy, pouze kapacity aut. A promiňte, ale jeden náklaďák z Depa Amazonu na depo balíkovky opravdu nepovažuji za nárůst dopravy.
                  O hlavním nárůstu se mluvilo v oblasti kamionové dopravy a mluvilo se o počtu 40-70 denně. Depa bývají otevřená 7-17 (pochybuji, že by Amazon neměl delší dobu). To je 10 hodin, v průměru 5 kamionů za hodinu … Nevím, jak moc se vyznáte v dopravě, ale v Tuřance by to nepoznali. Už jsem akci jedné firmy, která navážela zboží zažil a zaráž přijelo 15 kamionů. 3 minuty bylo na silnicích více plno, na křižovatce stálo víc aut. A následně klid.

                  Víte, dělat z komára velblouda není ten nejlepší nápad a právě díky lidem jako VY ostatní nemají práci, protože se bojíte, že bude větší provoz. Zkuste se zamyslet, jak VY sám přispíváte na snížení provozu (jezdíte všichni doma MHD? Přesvědčuje na toto okolí?).
                  Kamiony budou potřeba a jsou, vozí práci, jídlo a podobně. Pokud se jim chcete vyhýbat, přestěhujte se z dopravního uzlu.
                  A pokud firmy jako Amazon budou odcházet jinam, opravdu sice bude co jest, ale nebude za co.

                  Tato debata už mě nebaví, tudíž uzavírám toto vlákno. (pro sebe, odpovídejte dle libosti.)

    2. Benzinky im nevadia,
      Benzinky im nevadia, nabijacky ano. Mna by zaujimala ich argumentacia. V spolocnosti ziju hrozde zvlastny jedinci a zdruzenia, co bojuju proti veciam alebo vyzaduju veci, pri ktorych ostava rozum stat. Clovek, je zvlastny tvor, je lepsie sa s nim nestykat 😐

      Nikdy nepochopim byrokraciu, papiere a potvrdenia, povolenia, vsetkeho mozneho, je to priam az parodia. Nehovoriac co sa deje napr. na letiskach … je to vsade, ludom preskocilo.

Napsat komentář