Tesla už vyrábí 1000 elektromobilů Model 3 týdně, za minulý rok dodala přes 100 000 aut

Jan Horčík - 04 Leden 2018

Tesla zveřejnila statistiky za uplynulé čtvrtletí. Dodala rekordních 29 870 elektromobilů Tesla Model S, Tesla Model X a Tesla Model 3.auto elektromobily Tesla Model X P100D

Elektromobil Tesla Model X P100D
foto: Tesla

Tesla v posledním čtvtletí roku 2017 dodala zákazníkům 15 200 elektromobilů Tesla Model S, 13 120 vozů Tesla Model X a 1550 kusů Tesla Model 3. Proti Q3/2017 jde o 27% nárůst, proti Q2/2017 o 9% nárůst.

Celkově za rok 2017 dodala Tesla 101 312 elektromobilů Model S a X. To je 33% nárůst proti roku 2016. Dalších 2520 vozů Model S a 860 vozů Model X je na cestě k zákazníkům. Ty se započítají do výsledků za Q1/2018.

Výroba za minulé čtvrtletí dosáhla 24 565 kusů, z toho 2425 připadlo na Tesla Model 3. Na konci čtvrletí se výroba Tesla Model 3 konečně začala významněji zvedat.

V posledních dnech podle tiskové zprávy Tesly dosáhla výroba Modelu 3 konečně 1000 kusů týdně. Automobilka znovu odkládá svůj cíl 5000 kusů týdně, tentokrát na konec 2. čtvrtletí 2018 (původně to byl konec Q1/2018). Na konci prvního čtvrtletí chce mít 2500 kusů týdně.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář

"Tesla v posledním čtvtletí roku 2017 dodala zákazníkům ... 1550 kusů Tesla Model 3", dle webu insideevs.com všech 1550 v USA, z toho odhadují 1060 v prosinci (Tesla zveřejňuje čtvrtletní statistiky, jednotlivé měsíce jsou odhady).

Já říkám: V prosinci 2017 byl konečně zahájen prodej TM3 v USA. Hooray! (To od července do listopadu já považuji jen za předprodejní vzorky.)

Bude napínavé sledovat souboj favoritů na prestižním trhu v USA v letošním roce 2018 ;-)

Můj tip pro výsledek na konci roku 2018 v USA:
1. TM3
2. Leaf
3. Bolt
4. TMX
5. TMS
6. Prius PHEV
7. Volt
s tím, že všech těchto 7 favoritů se tam bude prodávat dobře ;-)

Tak mi termín dodání TM3 ze stránek zmizel. Bylo tam Late 2018, teď už tam není nic. Teda kromě toho, co tam bylo původně.

Ja tam vidim furt Late 2018. Ikdyz po tom posunu 5k na Q2 uz to moc nadejne nevidim :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kouknul jsi se z okna? Třeba už ti stojí před domem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je fajn, že sa im to konečne darí trošku rozbiehať.

viac som ale zvedavý na finančú správu. ďalší kvartál so stratou cez pol miliardy by už nemuseli vydýchať tak ľahko.

"Tesla v posledním čtvtletí roku 2017 dodala zákazníkům ...1550 kusů Tesla Model 3."

"Výroba za minulé čtvrtletí dosáhla 24 565 kusů, z toho 2425 připadlo na Tesla Model 3."

Té nějaká kravina ne? Co jsem pochopil tak Tesla loni vyrobyla jen 1 770 M3 = 220 Q3 + 1 550 Q4, tak kde jste vzali těch 2 425 M3 a které čtvrtletí to je?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kľúčové budú tie slovíčka "dodala" a "vyrobila", nie?
mohli vyrobiť 2400 a dodať iba 1700, pričom zvyšných 700 je "in transit", alebo ako to nazveš

Jo tak to máš pravdu, díky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

off

Elektrická Kia Niro s 40 a 60 kWh bude v roce 2019.
https://insideevs.com/kia-niro-electric-spy-shots-surface/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Najnovšie info zo včera :

https://www.wired.com/story/musk-model-3-tesla-production-delays-january/

od marca 2018 : 2500 T3/týždeň

od júna 2018 : 5000 T3 /týždeň

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě by asi nejvíc zajímalo na čem to doopravdy stojí. Jestli problém dodavatelů, zaměstnanců, nebo proglém Gigafactory a baterií. NEbo kombinace více faktorů.

Každopádně škoda, že se Elonovi nedaří jeho smělé plány plnit i když ten jeho původní plán "PŘEJÍT" od fosilních na elektrická auta se i díky Číně stane realitou (dříve nebo později).

Já zatím sice zatím přešel v prosinci "jen" na hybrid, ale pořád asi lepší než nafta které jsem se zbavil. A jezdit na elektřinu je vážně SUPER!

Jeho plány jsou vždy příliš optimistické. Ale co slíbil to dodá. Já mi pořád věřím. Jen doufám, že vyřeší i problémy již dodaných kusů.

Gratuluji. Další krok EV. Co nejdřív.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tých faktorov bude viacero. jak tie oficiálne (bottleneck pri kompletáži baterkových setov, jak sa spomína nižšie), tak zrejme aj nejaké neoficiálne.

Giga factory má byť plne dostavaná až 2020. a až vtedy má mať kapacitu na výrobu 500.000 aku ročne, čiže ani model 3 sa skôr ako v r 2020 na tých 400.000 ročne nedostane, pravda

tiež ak sa im z akýchkoľvek dôvodov oplatí trochu pozdržať nástup M3 (na úkor oveľa profitabilnejšieho S a X), tak to asi nemôžu povedať celkom napriamo.

Muskovi sa nedarí plniť smelé plány? No, jak sám píšeš - minimálne čo sa Tesly týka, tak podľa mňa misia splnená, aj keby mala zajtra skrachovať (čo sa dosť možno aj stane). Resp. možno sa v dohľadnej dobe nepodarí tak celkom "prejsť" z ICE na EV, ale dovolím si odhadovať, že do 20 rokov bude čisté ICE tvoriť tak 10% trhu, zvyšok bude BEV (10-20%) a nejaká forma hybridu (zvyšných 70-80%)

Stačí si přečíst článek z Wired z odkazu nad tebou.

"An outside supplier responsible for part of the process of assembling batteries into modules, into packs, "dropped the ball," Musk says, and Tesla was forced to take the work in-house. "We had to rewrite all of the software from scratch and redo many of the mechanical and electrical elements," he says. "This is what I’ve spent many a late night at the gigafactory working on."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak obecně jsou zaměstnanci v USA velmi drazí a za ty prachy v průměru často docela neschopní.
Ale hlavním důvodem je samozřejmě neustále časově nerealistické plánování Muska, a jeho obelhávání akcionářů Tesly, aby firmě nestopli posílání peněz v půlce rozletu, i když už je dávno jasné, že levnější by bylo koupit pro tak masovou výrobu na začátku už nějakou zajetou automobilku.

Pěkná snůška obecných blábolů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja koupil nedavno jetej Prius PHV prvni generace a nemuzu ti ho vynachvalit. 5 let stary, 65000km. Baterie v pohode. V prumeru realnej dojezd na baterii asi 20 km. V lete max 23, ted v zime tak 17. Musi se hodne nabijet, nekdy i 3x denne ale to me nevadi. Auto vypada jak novy a stalo asi 260 000 Kc (po prepoctu). To je plugin skoro zadarmo. Ma to ale "hacek". Bydlim v Japonsku. Nedavno cesta 213 km. Pulka po dalnici (110 km). Vetsina bez zapnuteho topeni. Z toho ciste na elektriku asi 33 km. Prumerna spotreba kterou to ukazalo asi 3.3 l/100km. Sam tomu nemuzu uverit..... Hybridem jste udelal velky krok dopredu. Je to vlastne napul elektroauto. Cim nas bude vic tim lip.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to si snad děláš legraci?? ty nám chceš jako tvrdit že jsi v Japonsku - kdysi technologicky nejvyspělejším státu světa, který už dávno předběhly svobodní Korejci, kde je Chademo na každým rohu...

chademo.com/about-us/fast-charger-maps/japanese-map/

... a že ty tam po dálnici valíš jetý hybrid Prius na fosilní sračky (kterých má ekonomicky vrici Japka zoufale málo) je tam jako v roce 2017 z bazaru standart jo ?? to snad ne :) A americký Tesly tam nacionálně bojkotujou že ... ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toyota?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, Toyota RAV4 hybrid (původně jsem chtěl Outlander PHEV, ale cenově to zatím nevyšlo, tak možná jako druhé auto :))) ).

Je to moje první zkušenost s pohonem na elektřinu. A ačkoli auto jako celek je super a celá rodina je nadšená (včetně mě), když už tam dali baterku, neměli omezovat čístý EV na 50Km v hodině (tachometrových) a při rozjezdu do jakéhokoli mini kopečku taktéž zapínat motor.
Příští auto bude buď plug-in nebo EV (tam je pro mě zatím stále malý výběr).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moj pripad. Bol aom rozhodnuty pre PHEV prius alebo Outlander. No napokon som v posl.momente kupil RAV4 hybrid selection.
Uzasne auto. Teal v meste 5l medzimesto 6 a dialnica 8l.
Pri ceste medzimesto idem tak 70% v obciach na elektriku a setrim pluca miestnych deti.
Dalsie auto bude ciste EV :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen tak pro zajímavost jaká byla cena. Já mám stejnou výbavu.. RAV4 Hybrid Selection 2018 a dostal jsem se na 600.000,- bez DPH. Nákup 12/2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud PHEV tak od BMW 330e, 530e....
Oproti RAV4 přejede celou Prahu na elektriku. Outlander je lenoch a Prius není hezký ani uvnitř ani venku.
Spotřeba od 3,6l - do 4,7l/100km. Když na to šlápnete, tak i nejvýkonnější Octavie RS bude mít co dělat aby to BMW dohnala.

OT: dokonce "i ... Octavie ... bude mít co dělat aby to BMW dohnala."
Vím, že ty vytečkované přívlastky byly v té větě důležité, ale i tak jsem se moc pobavil :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Každý máme jiné preference. BMW je jiná cenová, především ta 530. a s 330kou na ryby nebo rodinnou dovolenou taky taky asi nic moc. Navíc pořád bude cenově Outlander výhodnější (o to víc, pokud nebudu kupovat úplně nový). A prahu samozřejmě projede na elektřinu taky v pohodě. Dojezd 40km (papírově 53Km) s omezením do 120km/h - takže super.

Ale jestli máte na BMW, tak klidně, já jsem pro každý plug-in. A když je výběr, tak o to líp.

Obrázek uživatele M.Krupka

Na ryby?? K vodě na ryby se dá dojít pěšky, dojet na kole, nebo i na Babetě. Na dovolenou jsem s přítelkyní jel Smartem. Kdysi se z NDR jezdilo na rodinou dovolenou Trabantem. Proč by to nešlo dnes v jakémkoliv BMW?

No tak vida, tak jsme se zase o kus posunuli k eletromobilitě. VW už taky zvládne měsíčně vyrobit Golf e-UP asi ve stejném počtu, jako Tesla Modelu 3 za týden. Haha, Húhú.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď ještě kolik z těch aut za poslední čtvrtletí bylo plně dodělaných. No pořád se ukazuje, že stávajícím automobilkám bude plánované uvedení elektrických modelů kolem 2020 stačit.

i 2050 ;)

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel. Čím déle budou ve slevových akcích tlačit lidem sračkomety, tím více se zaplatí vývoj a násobně vrátí náklady na všechny jejich spalovací vnitřnosti. To je neúprosná logika peněz. Kdy zisky jsou privatizovány a náklady znárodněny. A to se nebavíme jen o podporách na zainvestování průmyslových zón, stavbu fabrik, zaškolení personálu, vývojová centra atd. atd.. Ale i o běžných věcech jako jsou nutné obchvaty měst, protihluková opatření, výsadba stromů a keřů jako živých filtrů a samozřejmě miliardy do zdravotnictví. Prostě veškeré externality, které neplatí producent daného výrobku, ale veřejnost.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

ano, spravne. to je dalsi z cest podpory elektromobility. vycislit externality o kterych mluvide a nauctovat je tem, kterim nauctovany mali byt. a ne tady vymyslet jednoducha ale nespravna reseni. vid dotace., pripadne ruzne podpory a ulevy a nevim co vsechno.

To mi připomíná známou poučku - "Každý problém má jednoduché, snadno pochopitelné, lehce aplikovatelné, špatné řešení." :)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 7k km

Obrázek uživatele Radovan

Což nám předvádí EU postupným zaváděním limitů na emise. Ovšem to externality nezaplatí. Naopak. Použitím downsizingu, dpf filtrů, ad blue, podvodných sw a dalších hračiček, vznikají nové problémy. Nevyvolává to požadovanou reakci, jakou by byl postupný přechod na lokálně čistou a tichou dopravu. Asi jediné řešení by byl jen plynulý zákaz prodeje a později i výroby oněch chemických zbraní na kolečkách. Nebo přímé nařízení výroby a prodeje postupně po procentech každý rok lokálně bezemisních vozidel. V kombinaci s bezemisními zónami by to určitě mělo efekt větší, než dnešní Euro 4, 5, 6, 7, ......... Průmysl by se mohl připravit, infrastruktura reagovat, prostě takový mírný pokrok v mezích zákona. Ale stálý.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

+1

Kvalita asi zatím dost nízká. Což o to. Stát se může, ale musí se to dát do pořádku.

Naopak majitelé, což už jsou vlastníci Tesel S a X, si úroveň zpracování pochvalují a myslí si že zpoždení je hlavně z důvodů dosažení vyšší kvaltity nad kvantitou což chválí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Jako fanoušek Tesly a mini akcionář bych tomu rád věřil. Kolega mi ale citoval zahraniční článek, kde noví majitelé uvádí, že mají problémy s vrzáním (což by tolerovali), ale také s boucháním od podvozku a Tesla to údajně nehodlá řešit v rámci záruky. To je hodně špatný signál a doufám, že se Elon probere a dá vše do pořádku. 3% stěžovatelů není málo. A číslo může narůstat prostě tím, že se dalším autům může něco povolit / uvolnit. Článek jsem nedohledal, ale kolega u mne požívá 100% důvěry.

Prodávám jak jsem nakoupil. Pokud jsou to konstrukční vady, tak to už horší problém než slícovaní karoserie.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Jsem na tom stejně. Jestli tam je průšvih, řada lidí si na Muskovit smlsne, takže se to brzy dozvíme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW už pro jistotu zrychluje se spuštěním továren na masovou výrobu speciálně pro eletroauta určených podvozků na rok 2019, i když dostatek baterií na plné rozjetí výroby nebude mít dřív než po tom roce 2020.
Zároveň budou muset vypustit pomalé najíždění nejdříve u Porsche a Audi, s víceletou mezerou pro masové značky VW a Škoda.
Ale stejně si myslí, že dnes měli více elektromobili soustřědit na oblast sporťáků a městských rozvážkových aut, a na běžné osobáky se mělo počkat za rok 2022 na akumulátory s pevným elektrolitem, a už zajištěnými doly na klíčové suroviny.

vozy pro rok 2022 jsou uz ted na rysovacich prknech. takze pridejte.

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel, pouze na rýsovacích prknech. Heslo "Spěchej pomalu" v praxi......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak sa bavíme o počte z prvej vety tak všetky. Je to počet dodaných aut zákazníkom. Plus ďalších 2500 mS a mX a 800 m3 bolo na ceste k zákazníkom.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil