Tesla už v čínské Gigatovárně 3 instaluje výrobní stroje, končí s nabídkou Modelu 3 se zadním náhonem

Jan Horčík - 18 Červen 2019

Závratná rychlost, s jakou roste čínská Tesla Gigafactory 3, nechává Evropany v úžasu. Tesla zároveň oznámila další změny v nabídce elektromobilu Model 3.auto Tesla Gigafactory 3 gigatovárna 3

Do konce roku 2019 chce Tesla vyrábět ve své šanghajské Gigatovárně 3 až 3000 elektromobilů Tesla Model 3 týdně.
foto: Jason Yang

Stavba Tesla Gigafactory 3 neboli Gigatovárny 3 se začala připravovat v říjnu 2018 poblíž Šanghaje. Tehdy prázdná srovnaná půda, dnes bzučící staveniště s obří halou, do které se už instalují výrobní stroje.

Elon Musk přijel osobně zahájit stavbu v lednu 2019. Dnes, po pouhých pěti měsících, je téměř hotovo. Gigatovárna 3 bude první automobilovou továrnou v Číně, která bude plně vlastněna zahraniční firmou. To až dosud nebylo možné, vždy muselo jít o společný podnik zahraniční a místní automobilky.

Tesla chce ve své čínské gigatovárně co nejrychleji začít vyrábět elektromobily Tesla Model 3. Chrlit jich chce tisíce týdně. Ve své hlavní továrně v americkém Fremontu dnes vyrábí asi 7000 aut týdně.

Tesla aktuálně také upravila nabídku elektromobilu Tesla Model 3. Podle informací InsideEVs odstranila Long Range verzi s pouze zadním náhonem. Ta přitom nabízela jeden z nejlepších poměrů ceny a dojezdu (523 km EPA).

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Michelin

Jj Cinani. To je efektivita prace o jake se nam nesni.

Pokud jim porostou vlastni tovarny na ev stejnym tempem tak se muzeme jen chlacholit tim, ze je jich hodne, takze mame jeste nejaky cas hajeni nez uspokoji vlastni trh. Pak se, ale muzeme tesit na pekne levne baterkace made in China a s panem bohem Evropske automobilky. Tech par zatvrzelych runneru vas neuzivi...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Možná jste nezaznamenal, že probíhá fakticky válka s Čínou (zatím jen kybernetická a rozbíhá se ekonomická) a stejně jako USA tak evropské země nedopustí devastaci svého průmyslu levným čínským zbožím a vyspělými technologiemi. Pokud si něco takového přejete, já rozhodně ne.

Obrázek uživatele Michelin

Urcite si nic takoveho nepreju, ale asi jste si nevsiml, ze devastace mistniho prumyslu levnym cinskym zbozim se uz davno stala.
Tu valku uz jsme davno prohrali, zbyva uz jen dorazit prave ten autoprumysl.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zajímavé, já na drtivé většině drahých věcí co mám, je napsáno made in USA, made in Germany, made in Austria, made in Korea, made in Japan atd. Jenom na spotřebce, kterou člověk časem vyhodí nebo levně prodá je made in China.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

made in Japan :))))))))))) to ještě existuje?? :)))))))))

Jasně mám to na několika věcech.

Obrázek uživatele Michelin

Jj. A vetsinu komponent, ze kterych jsou ty drahe veci v tom Nemecku atd. smontovane myslite, ze vyrobili kde?

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

To už mě celkem nezajímá a je to v pořádku, ať pro nás vyrábí levné součástky a my si budeme vyrábět sofistikovaná zařízení. Za mě, ať zůstanou tihle zákeřní zmetci, co by chtěli zblajznout svět za svou zdí. Číňan je jako oheň, dobrý sluha ale velmi zlý pán.

Pokud se podíváte co kdo v minulosti prováděl, tak je ůplně jedno jestli to je němec, rus, američan, brit atd. lidi jsou všude stejný a pokud mají příležitost tak dělají zvěrstva bez ohledu na rasu.

Hlavně mají procentuelně vyšší robotizaci, zatímco tady si na to hrají jen nevědoucí manažeři, co naletí na každé PR, a říkají tomu Průmysl 4.0 a skutek utek :)

Obrázek uživatele Michelin

Jj. Nalepkovani starych technologii novymi nazvy to by nam slo.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Nevím jak vyroba, ale vývoj je k pláči. Tak neefektivní utrácení peněz. Ale kdo by co řešil?! Sype to, tak co. Že by to mohlo sypat i 10x tolik nikoho nevzrušuje.

Jen dalsi instance naseho oblibeneho jenjanka. Reagovat nema smysl.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

další, myslíš jediná, bo tu udělali nutnost přihlašování troubo.... ale když nemáš argumenty a fakta, co mám já, rád takto bezobsažně plácáš, malý hošíku, tak příště používej to na krku, je to v životě užitečné. Víme, že jsi tu úplně zbytečný bez znalostí jakýchkoliv faktů typické pro malé děti :)

Jedina? Ne, myslim, ze tak 90% entit na tomhle foru je jeden clovek...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Nejdriv jsem to moc nechytal, ale jo jo. Ted tam ty vyjadrovaci prvky vidim. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

ano jedna, maličký paranoiku. Teď jsi ukázal svoji hloupost a dětskost, díky, troubo :-D

Vite, co znaci, kdyz nekdo pouziva casto nadavky? :-) Uz jsem Vam k tomu posilal odkaz :-)

to jsem asi nebyl já, tajtrdlo :)
víš, co značí, když se někdo cítí být lepším, než jsou druzí? Je to psychická porucha tak častá na západě :)

Ale byl. Nikdy jsem netvrdil, z ejsm elepsi jak ostatni, ba naopak, vede to totiz ke snaze je dohnat a ke sebezdokonalovani. Ja Vam jen chtel rici, at si prectete, co muze znacit opakovane pouzivani nadavek, tim jste povestny.

tak to jsem už nečetl, jen jsem něco utrousil, pobavil a odešel :)
ale nesmíš dělat unáhlené závěry, někdo má holt jiný humor, na to nepotřebuju číst "analýzy" :)

ale už dost, jsme off topic :)

30 letá likvidace vzdělávacího systému ani nikam jinam vést nemohla. Vítej, montovno ČR, druhořadý národe v Evropě pro západní evropu, přestože ve vzdělanosti ještě před 30 lety jsme byli špička na světě, peníze holt nejsou všechno :)

Obrázek uživatele Radovan

To už jsem se dlouho tak nepobavil :-))). Já před 30 lety byl na vysoké a jestli myslíte špičkovým vzdělávacím systémem naše tajtrdlíkování s děrnými štítky kolem sálového počítače a pozdější posunování robota Emila na žlutém vařiči TNS Slušovice, když školy Západu jely na Atari a ZX Spectrum, tak to jo. Systém možná lepší byl, ale obsah byl tristní. Problém spíš bude v tom, že jsme obsah nevylepšili a systém rozvrátili.
Řeknu Vám přesně, co chtěly giganty typu VW či Procter&Gamble do svých firem v ČR za lidi - vysokoškoláky, jedno jaké. Protože měli schopnost se učit a to prokázali ziskem diplomu. A - cituji jejich personalistu - mys i je do půl roku naučíme, co je potřeba. Tak brutální devalvace čerstvě pětiletého (předtím čtyřletého) VŠ studia v ČSFR jsem do té doby nezažil. Vyrazilo mi to dech.
A víte kam jsme se záhy po cca 5 letech posunuli? K požadavku VŠ přibyl ještě jazyk na slušné úrovni. Že už se to mohli naučit při škole a nemusí do toho vrážet prachy firma a mohou je školit rovnou v AJ, NJ, FJ atp..
Odbornost - předpokládaný výsledek vzdělávání - u nás žádný západní manažer nehledal. A nehledá dodnes, protože školství řízené úředníky obce, kraje či ministerstva neprodukuje nic pro reálný život a praxi. Jen nezaměstnané a nezaměstnatelné. :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

To je fakt. Evropské automobilky si budou hrát tak dlouho na "není kam spěchat", že až bude kam spěchat, tak zjistí, že Číňani a Tesla jsou tak daleko, že už je nikdy nedoženou. Až začnou čínské firmy dodávat elektromobily za nižší ceny než jaká bude u evropských spalováků, tak bude konec.

Jediný kdo to bere aspoň trochu vážně jsou ve VW.

No mne prijde ze ti cinani doted nic moc kloudneho nevyrabi, a i ceny tech jejich EV jsou hodne vysoke, realne se prodavaji jen diky dotacne/danove politice v cine...

Ale vyrábí. To že to není známé v Evropě nic neznamená. Navíc si v Číně vytvářejí klientelu. Číňani přecházejí z Evropských automobilek k těm čínským.

A ceny už nejsou zase tak vysoké. Peking to asi ví, když zrušil dotace na elektromobily a přesto se očekává další růst. A roční růst je přes 100 procent.

Ale tady nejde ani tak o ty auta jako o technologii. Cena baterek padá a Čína je ta kdo udává směr (vyjma Tesly). Ne Američani, ne Japonci ani Korejci. A už vůbec ne Evropani.

Ta změna bude tak rychlá, že až ty baterky spadnou ještě tak o 30 procent, což nebude tak dlouho trvat, tak zahltí evropský trh lacinými elektromobily a evropské a americké automobilky se z toho poserou.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Přesně tak. Níže dávám grafy plánovaných kapacit výroby baterií.
2023: Celkem 1078 GWh/rok (20 mil. BEV @54 kWh), z toho Čína 71 %, tedy 765 GWh (14 mil. BEV), což je 60 % celého automobilového trhu osobních aut v Číně a to za pouhé 4 roky! Nejpozději 2025 se domácí trh nasytí domácí výrobou a začnou je sem chrlit ve velkém. A popravdě mně nebude vadit si koupit čínské BEV s nejmodernějšími bateriemi za polovinu ceny VW.
zdroj

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Pokud se evropa rychle neprobere tak skončíme na periferii. Tady je hezký odkaz https://www.elonx.cz/pomuze-cinska-gigafactory-s-financnimi-problemy-tesly/

No a ted klicova otazka - kolik z tech vyrobnich kapacit bude opravdu cinskych, a kolik budou tovarny evropskych/japonskych/korejskych firem?

Obrázek uživatele Michelin

Naprosto souhlasim.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zartím jsem neviděl jediné čínské EV, které bych chtěl, ať z hlediska kvality a bezpečnosti, tak z hlediska spotřeby. Třeba mi někdo vrchol čínské techniky ukáže a uznám, že jsou dále než ostatní svět.

Hochu, Číňani jsou největší producenti EV vozidel na světě. Číňani (a Asiati) a Slované vládnou počtu patentů a vzdělanosti na západě, kam je západ tahá, uplácí. Nehledě na to, že Čína a Rusko už jsou technologičtí lídři, viz důkaz o % robotizaci, kde Čína nechává západ už za sebou. Je dobré znát fakta. Rusko je zatím jen lídr ve vojenské technice a zemědělství (díky sankcím), zbytek má Čína, jakkoliv je to technokratický de facto nacistický super-stát, ale o lidi se stará líp než západ, který je plný bezdomovců a chudých, nadrogovaných a psychicky narušených, což se každým rokem dle statistik zhoršuje.

A proc by se jako stta mel starat o lidi? Lidi jsou neschopni, levi bezmozci, kteri potrebuji prebalovat?
Jestli Vy potrebjete opecovavat, tak ja tu jiste k sobe najdu spoustu lidi, kteri radeji budou mit svobodu a s ni zodpovednost se postarat nejen o sebe a sve blizke, ale i o svou komunitu. Takze si to shrnme. Mene schopni lide radeji podporuji tvrdou vladu, ktera se postara a narizuje uplne vse (kam ted smerujeme s Babisem), vice schopni a uvedomeli maji radeji mene reguli, vice volnost a taky daleko vice zodpovednosti. Pro me je Cina velice spatny rezim, ktery napriklad vojensky napadl vedlejsi zemi, kterou dodnes okupuje. Muzete posloat odkaz na ty statistiky nadrogovanych bezdomovcu? A realne statistiky z Ciny neziskate, proc asi? :-)
Vite ze nejvice patentu na osobu maji Nemci? Co se tyce vyspelosti vojenske techniky, tak Risko melo vzdy navrch, ze? :-) Nejde jen o kvantitu, i kdyz tou Stalingrad ziskali zpet. Co se tyce zemedelstvi, tak je hodne zvalstni, z epri tak vyzpelem, museli pred Krymem dovazet zakladni suroviny. V Rusku maji obrovskou rozlohu a nedokazali byt sobestacni. Z toho plyne, ze nedokazi vyrabet s takovou efektivitou jako sttay, ktere jim potraviny dodavali. No a po sankcich prislo zdfrazeni a zmena kvality. Kde je v Rusku robotizace??
Pokud shrnu Vas prispevek, neni tam jediny zdroj, jsou tam same nelogicke zavery a nesmyslne porovnavani a predevsim Vase domnenky. Takze prinos jern v tom, aby se clovek zamyslel a vyvracel.

tolik blábolů bez jediného důkazu, díky :)
jeden z mnoha zdrojů např. zde, homeless recordy jsou ale na západě všude, např. zde:
https://is.gd/VLzxaR

rekordy v drogách, sebevraždách apod. západu zde:
https://is.gd/4vHMNI

jsou toho tuny, ale už jsme opravdu off topic, navíc když neuvedeš jediný zdroj svých blábolů s omezeným viděním :)

a tvý lži o "robotizaci" v Rusku, když o tom jsem vůbec nepsal (tam je nížší) ... nauč se také číst, blábole :)

Aspon si prectete, co jste napsal, nez budete tvrdit, z ejste to nepsal: "Nehledě na to, že Čína a Rusko už jsou technologičtí lídři, viz důkaz o % robotizaci"
A kde mate v tech odkazech porovnani s bezdomovci a zavislymi na drogach v Cine, o kterem jste psal?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Pánové, držte se prosím tématu. Ať pak nejste zbytečně naštvaní až se začnou tyto off-topic diskuse promazávat.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

pravda, omlouvám se :)

Obrázek uživatele Kuk

Rstejný řeči vedli Amíci když začínali s výrobou at Japonci a pak Korejci a jak to vypadá teď, všichni kupujou Tojoty, Lexuse, Hondy, Infinity, Acury, Hjůndaje.... Ford už na osobáky asedany rovnou rezignoval a kromě mustanga a ještě něćeje je nebude vyrábět :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Já už čekám 20 let, a zatím z nich nic pořádnýho vyjma obrázků a nepovedených aut nevypadlo, dalších 20 let bohužel nemám :)

Sandy Munro, dlouholetý automobilový expert a analytik pro mnoho automobilek, to dobře komentoval. Mluvil o tom jak Číňani začínali a jak nezvládali tu technologii, ale to už je prý dávno pryč. Oni se učili v Německých a Japonských automobilkách v Číně. A prý už jsou na tom technicky tak dobře, že zahanbí i Němce. Že prý si lidi neuvědomují co se děje, protože většina lidí žije ze zkušeností z minulosti a nechápe změny a už vůbec nevidí dále než na zítřejší oběd.

To samé tvrdil i o Tesle. To je ten důvod proč analytici podhodnocují Teslu. Oni dokážou jenom analyzovat minulost. Jsou to finančníci. Nejsou to technici. Pokud se děje něco co nemá historický kontext, tak to nechápou. Nevidí co se děje, protože to nemají s čím porovnat.

Ty videa s Munrem jsou velmi poučná.

Je to mimochodem ten člověk, co do šroubku rozebral jednu z prvních Modelů 3 a jak velmi hanil technické zpracování těla auta, tak do nebe vyzdvihoval podvozek, techniku, baterie, motory, tlumiče.

Doslova řekl, že pokud dokáže Tesla udělat alespoň průměrnou kvalitu zpracování karosérie, tak se z toho poserou i v Toyotě. No a teď nedávno Bob Lutz, bývalý ředitel GM a dlouholetý kritik Tesly, jeden Model 3 otestoval a řekl, že kvalita zpracování je "World Class". Očividně Tesla za ty 2 roky zamakala.

Obrázek uživatele Kuk

Tak se holt nedočkáš.

Btw to čekáš 20 let na čínský elektrický auta? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Presne tak. A oni se na ty ceny spalovaku dostanou myslim velmi brzo.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Kuk

off

USA prý utrácí 10x víc za dotaci fosilních paliv než za školství.

United States Spend Ten Times More On Fossil Fuel Subsidies Than Education
https://www.forbes.com/sites/jamesellsmoor/2019/06/15/united-states-spend-ten-times-more-on-fossil-fuel-subsidies-than-education/#45a3ad894473

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Simone Grietz, té praštěná holka co dělala shitty robots se rozhodla že udělá první pickup Teslu na světě. Koupila si fungl novou červenou M3 a společně s dalšíma jutuberama včetně Rich Rebuilds tomu upicla zadek. :))) pozor není to slabé nátury, reje tam klíčema do fungl novýho laku... brrrr
https://youtu.be/jKv_N0IDS2A

Akorát že bude druhá protože jeden Tesla pickup už existuje :D
https://teslamotorsclub.com/blog/2019/04/18/teslamino-short-cut-electric-pickup/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

"Dnes, po pouhých pěti měsících, je téměř hotovo."

Těmeř hotovo teda rozhodně není, téměř hotovo bude až v srpnu a výroba má začít ke konci roku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Trochu mi to pripomína He3Da. Aj oni majú takmer hotovo :DD

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltický ohrev vody, 72tis. km v TMS

Rozdiel je len v tom ze HE3DA zacala pre desiatimi rokmi. Cinanci tento rok.

A Číňani to dokonce i dokončí, narozdíl od HE3DA...

Obrázek uživatele Kuk

Si trošku mimo, Čína už dávno produkuje bambiliony litiovejch článků a baterek, HEDA stále prd. Jen žvaněj o tom kdo všechno do nich chce investovat a házej milijardama jako slámou :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Bez urážky, jste arogantní debil (jako, že jste hloupý). Tohle není rychle zvolená bezduchá urážka, ale dost jsem přemýšlel, co tenhle váš příspěvek o vás vypovídá.

Obrázek uživatele Kuk

Ale copak, snad si taky neinvestoval do HEDY svoje úspory? :))
Takhle prchlivýho zoufalce už jsem dlouho neviděl. Máš kromě zoufalého urážení i nějaký věcný argument nebo si měl jen špatnej den? Teď se ukaž jak moc si teda chytrej. Zatím to vypadá že si přemýšlel akorát tou částí těla na kterou si sedáš, ale možná si jen na mol.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

HE3DA už je blízko roční výrobní kapacitě až 15 GWh v ČR a až 50 GWh v USA. Chybí už jim jenom 14,99999 GWh/rok v ČR a 50 GWh v USA :-D
https://oze.tzb-info.cz/akumulace-elektriny/19135-he3da-vysledky-mereni-z-cvut-novinky-z-usa-i-z-horni-suche

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Tak nevím. Jak někdo na HE3DA nadává, tak mi přijde, po přečtení těch odkazů a protokoů o měření, že to asi nebude nějaký podvod. Tohle vypadá už reálně a že opravdu to Procházka možná dostane do výrobního procesu.

Nicméně jsem fakt zvědavý až nějakou tu baterii uvidím. Teprve pak tomu uvěřím.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Dokážete vyhodnotit ty údaje z protokolů a případně porovnat jinými bateriemi na trhu? Já jsem v tomto naprostý neznalec, tak by mě zajímalo zvláště z toho prvního protokolu třeba na straně 26 a 27, kde měří kapacitu po cyklech a mezi druhým a padesátým cyklem je rozdíl 2,2 %. Mně to přijde tedy docela hodně takováto ztráta za pouhých 50 cyklů.
Tyto baterie budou předpokládám hlavně do úložišť (podívejte se třeba na tu hromadu baterií na obrázku z odkazu, kde je nějakých 80 baterií po 1 kWh, takže několikanásobný objem než je v TM3 LR) a tam se jistě předpokládá pro nejoptimálnější využití 1 cyklus denně. Jak tedy bude vypadat baterie po roce (365 cyklů) či 5 letech (1825 cyklů)?
Já věřím, že ty baterie jsou a že jsou i pro nějakou konkrétní aplikaci vhodné, ale největší otázkou je cena a s tím související objem výroby. Procházka není Elon Musk, tak by mě zajímalo, jestli jeho velkohubá prohlášení "obrovské poptávce bychom ji chtěli co nejdřív navyšovat na 5 – 15 gigawatthodin" & "navyšovat až na 35 gigawatthodin ročně a když by se nám podařilo přikoupit další pozemky, pak možná až na 50 gigawatthodin" mají oporu v zajištění dostatku surovin. Tesle se po hromadě letech podařilo horko těžko dostat někam k extrapolované roční výrobě 25 GWh a to se jedná v tomto ohledu o největší továrnu na světě u společnosti s tržní kapitalizací něco málo pod 1 bilion korun. To si opravdu procházka věří, že dokáže na tomto trhu získat tolik tun lithia, kobaltu,...? Opravdu by mě zajímalo kde a jak, když to nedokáže ani Tesla nebo VW Group?

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Vyborny postrech s tou cyklovou ztratou. Zvlast kdyz na strankach slibuji cyklovatelnost > 5000 cyklu a taky u4innost pres 95 %, ale v te tabulce je kolem 93 %. Oboje je pro me dost velke zklamani, takze uz vim, co znamena vice a pres. :-(

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ten test je navíc měřen ve stálém prostředí 24.8 ◦C, 51.9 %, v reálných podmínkách mohou být výsledky ještě horší.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele honza.t

Nahlédnutí do Gigafactory 1 USA
Take a tour inside Tesla’s first Gigafactory USA| CNBC Reports
https://www.youtube.com/watch?v=vv1mFAMz0PE

Ono to bylo logické. Pro Teslu nebyla tahle verze moc výhodná. Bylo tam stejně baterek jako v LR AWD, ale byla o dost levnější.

Zřejmě má Tesla dostatečnou poptávku, takže už tu berličku nepotřebuje.

A dala se vubec RWD LR Model 3 koupit v Evrope? S tim jak ma byt vypsany dalsi dotacni program na podzim, jsem si rikal ze do toho pujdu a teda RWD LR by za me byl idealni. Tak mam jestemesice na rozmysleni no.... treba jeste prekvapi VW s ID....

Obrázek uživatele Anonym123

hm.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon