Tesla už nakupuje stroje pro vlastní výrobu bateriových článků

Jan Horčík - 06 Květen 2020

Už v nejbližších týdnech by měl nastat "jeden z nejvíce vzrušujících dnů Tesly", slibuje Elon Musk. Půjde o slavný "Battery Day", kde se očekávají klíčové informace k výrobě bateriových článků.auto Tesla baterie výroba

Tesla si v Jižní Koreji objednala nové stroje pro výrobu bateriových článků. Je tak prakticky jisté, že se chystá rozjet jejich vlastní výrobu. Spolupráce s Panasonic a dalšími výrobci ale nejspíš bude prozatím i nadále pokračovat.
foto: Zunsion

Elon Musk, šéf společnosti Tesla, slibuje, že "Battery Day" bude jeden z nejzajímavějších v historii Tesly. Slibuje řadu vzrušujících novinek.

Zmínil také pojem "Terafactory", což by s velkou pravděpodobností mohla být továrna na baterie schopná vyrábět terawatthodinové kapacity ročně. To by znamenalo skutečný průlom, protože dnešní nejvýkonnější baterkárny vyrábějí spíše nižší desítky GWh ročně.

Podle korejských deníků si aktuálně Tesla u jihokorejské strojírenské společnosti Hanwha objednala vybavení pro formátování bateriových článků. Stroje mají být doručeny nejprve do továrny Tesla ve Fremontu a posléze také do Gigatováren Tesla v Nevadě, Šanghaji a Německu.

Momentálně se očekává, že "Battery Day" proběhne třetí týden v květnu 2020. Tesla k vlastní výrobě baterií směřuje dlouhodobě. Pracuje na výzkumu a vývoji vlastních článků díky týmu kanadského výzkumníka Jeffa Dahna.

Na přelomu minulého a letošního roku Dahn odhalil články s životností až 1,6 milionu kilometrů a toto nové chemické složení, které má učinit baterie také levnější si Tesla patentovala.

V současné době vyrábí bateriové články pro Teslu společnost Panasonic v Gigatovárně 1 nedaleko Rena v Nevadě. Do šanghajské Gigatovárny 3 dodávají články LG Chem a CATL.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Tomáš

Off. A je to tady.
Tesla nahle zastavila vyrobu v Giga Shanghai.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-05-07/tesla-abruptly-suspends-car-production-at-chinese-factory

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Furt to tu není. Nic nezastavili :D A kolikrát to tu plácneš, tolikrát ti to tu plácnu já.

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-china-officially-debunks-rumor-of-parts-shortage-giga-shanghais-production-line-is-under-normal-scheduled-maintenance

Obrázek uživatele Tomáš

Yeah. https://electrek.co/2020/05/07/tesla-roadster-delay-2022-elon-musk/

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Jo, díval jsem se.
To co mě zaujalo nejvíce, ale o čem se kupodivu nikde nemluví je, že Musk nechtěl komentovat nový Model S Plaid. Říkal, že si to nechávají na další předváděčku produktů.
Přitom před půl rokem tvrdil, že žádné nové produkty neplánujou předvádět nějakou dobu. Pouze technologie. A taky před půl rokem tvrdil, že Model S Plaid bude možné objednat v létě, takže museli mít skoro hotovo. A jaká akce nás aktuálně čeká? Battery Day tenhle měsíc.
Může to znamenat, že nový Model S (a asi i X) bude představený právě na battery day spolu s novýma bateriema? To by odpovídalo i tomu, že podle všeho Tesla aktuálně staví linku na vlastní fungl nové baterie ve Fremontu, kde se vyrábí S a X.
Co myslíš?

Obrázek uživatele Tomáš

No smysl by to dávalo. Ale co my víme že jo. Ale na battery day se těším.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele honza.t

Indická elektro rikša
Vládní podnik Central Electronics Limited (CEL), předal deset solárních rikša račnickým stahovačům v IIT Delhi. Solární rikši budou provozovány v areálu IIT. CEL navrhl a vyrobil specializované flexibilní solární panely pro použití jako střecha rikši. Tyto solární panely zajišťují nepřetržité nabíjení baterií po celý den a účinně zdvojnásobují vzdálenost, kterou mohou rikši denně překonat. To snižuje potřebu fyzické námahy tahačem rikša a zvyšuje jeho denní výdělky. Mezitím má rikša vyšší životnost baterie, protože systém se vyhýbá častým cyklům hlubokého vybití

https://www.youtube.com/watch?v=kGIzGQRIFB4

Obrázek uživatele Anonym123

v češtine je rikša aj rikša? vizítko a jeho človek/obsluha?

Ano, tohle má v Indii opravdu možnost se rozšířit v milionových počtech. A ne si myslet (Škoda), že se na tamějším trhu dá uspět nějakým SUV spalovákem.

---

hariprasad

Obrázek uživatele honza.t

Neví někdo Kdy se změnila záruka
Vrcholný Tesla model S/X měl 8let bez omezení počtu najetých km ? Současně je záruka >>>

Záruka na vozidlo
New Vehicle Limited Warranty

Your vehicle is covered by a New Vehicle Limited Warranty for 4 years or 80,000 km, whichever comes first. The Battery and Drive Unit in your vehicle are covered for a period of:

U vozů Model S a Model X – 8 let nebo 240 000 km, podle toho, co nastane dříve, se zachováním alespoň 70 % kapacity akumulátoru po dobu trvání záruky.
U vozů Model 3 Standard nebo Standard Range Plus – 8 let nebo 160 000 km, podle toho, co nastane dříve, se zachováním alespoň 70 % kapacity akumulátoru po dobu trvání záruky.
U vozů Model 3 Long Range nebo Performance – 8 let nebo 192 000 km, podle toho, co nastane dříve, se zachováním alespoň 70 % kapacity akumulátoru po dobu trvání záruky.

Omezená záruka na opravy dílů, karoserií a barev Tesla začíná dnem nákupu dílu (dílů) a krytí se prodlužuje o 12 měsíců. Specifické kategorie dílů mají jedinečnou záruční dobu:
Karoserie : Omezená životnost
Pohonná jednotka: 4 roky nebo 80 000 km, podle toho, co nastane dříve
Vysokonapěťová baterie vozidla: 4 roky nebo 80 000 km, podle toho, co nastane dříve
Nástěnné konektory: 4 roky
Dotykový displej a mikrokontrolér: 4 roky

These warranties cover the repair or replacement necessary to correct defects in the materials or workmanship of any parts manufactured or supplied by Tesla, which occur under normal use.
https://www.tesla.com/cs_CZ/support/vehicle-warranty

Ta neomezená záruka (na km) byla pouze na baterie a powertrain u S/X. Nikoliv na auto jako takové. A 8 let tam bylo vždycky. A změnilo se to myslím v roce 2018.

Obrázek uživatele honza.t

Díky za info ANO Spatně jsem to formuloval
Už v minulosti byly rozdílné zaruky na akumulátor
Vrcholný Tesla Model S 85kWh měl jinou než Tesla Model S 60kWh který mel omezenou záruku na akumulátor x let nebo x km.
Co nastane dřive.
Někteři majitele Tesla Model 3 se domnívají že mají na Akubox 8 let bez omezení poču najetých km

Hlavne at si to neprecte Jenja, protoze Tesla prece dava neomezenou zaruku na ujete km na baterie a u ostatnich veci po zaruce vse resi na kulanci :-) Abyste taky nebyl lhar. :-)

Tesla poskytovala neomezenou záruku na počty km na baterie a pohon na 8 let.

zase lžeš, ubohý lháři, kterému za tak časté lhaní už nikdo nevěří, šášo? :-)
Tvá nebohá existence mi poskytla příbytek také v tvé hlavě, to musíš mít smutný a asi velmi chudý život že všech ohledů:-)

takže cenzura jen mě, ne tohoto nebohého a útočného lháře, nedrahá redakce? :-)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol