iMiEV Cargo - elektrický pick-upAUTO
iMiEV Cargo - elektrický pick-up
Semper Vivus - hybrid z roku 1900HISTORIE
Semper Vivus - hybrid z roku 1900
Leaf po 4 letech v Jižní KorejiNISSAN
Leaf po 4 letech v Jižní Koreji
Nový Superb slavnostně odhalen!ŠKODA
Nový Superb slavnostně odhalen!

Tesla updatovala mapu Superchargerů pro Evropu

Jan Horčík - 17 Červen 2014

Automobilka Tesla Motors upravila mapu plánované podoby sítě dobíjecích stanic Supercharger v Evropě. Západní Evropa se podle ní může těšit na opravdu hustou síť stanic - zejména Německo, Švýcarsko a Benelux.auto Tesla Motors mapa sítě dobíjecích stanic Supercharger Evropa

Mapa budoucí podoby sítě dobíjecích stanic Tesla Supercharger pro Evropu
foto: Tesla Motors

Počet rychlodobíjecích stanic Supercharger v se blíží první stovce. V Evropě jich je zatím něco přes 20.

Brzy by nicnméně měly přibýt další stanice na jihu Velké Británie a během zimy 2014-2015 chce mít Tesla pokrytu velkou část západní Evropy - zejména Německo, Benelux, Švýcarsko, Rakousko, Francii, Británii a Itálii. Stanice ale budou také v Dánsku, Švédsku a Norsku.

Východní Evropa zjevně zůstává "v jednání". Česká republika patří podle našeho odhadu ke špici z postkomunistických zemí co do počtu zákazníků automobilky Tesla Motors. Navíc má výhodnou geografickou polohu, takže lze vcelku snadno spekulovat o tom, že v letech 2015-2017 by zde Superchargery mohly začít vznikat také.

Zejména s ohledem na to, že Tesla právě kolem roku 2017 bude chtít uvést na trh svůj levný elektromobil.

 

Tesla .... "zdechlá"....
Tak ani automobilům Tesla se problémy "nevyhýbají"...
Včera, v úterý okolo 18:00 jsme se vracel v Hradci Králové domů a ... na okruhu, ul.Ant. Dvořáka (křížovatka před úřadem práce) stojí odstavené auto a ... syn říká to je Tesla ! A protože jsem Teslu nikdy neviděl "naživo", vrátili jsme se.. Tesla stála uprostřed jízdního pruhu, trojúhelník, blikačky. Řidič seděl na schodech nejbližšího domu a telefonoval, anglicky (Tesla měla švýcarskou spz). Anglicky hovořím, pozdravil jsem, nabídnul pomoc...a řidič odpověděl česky a teď stručně:
- zastupuje švýcarskou firmu a ta koupila 5 vozů Tesla
- z vozu je nadšený, přestože byl v té chvíli "vypečen"
- auto zřejmě přestalo jet, protože se "uhřálo"
- při jízdě městem mu to najednou začalo "psát", že musí zastavit, snažil se dostat se ke krajnici, ale zrovna v tom místě je ve špičce dost "nacpáno" a tak než se "uklidil", Tesla se vypnula uprostřed pravého pruhu
- komunikuje s centrem ve Vídni a možná mu to spraví "nadálku"
- sháněl odtah s 2T "rukou", t.zn. v tomto zablokovaném stavu se s tím nedá pohnout
- když na dálnici nastaví tempomat na 130km/h, ujede 350km, když na 110 tak přes 400
- elektroauta se ve Švýcarsku "šíří rychlostí stepního požáru" .. :)
... a pak jsme udělali foto a ... jeli domů...
JiriB

Obrázek uživatele Jolinar

nejak jsem "nepochopil" co se snazite rict "vsemi" temi uvozovkami a teckami ... uprostred vety ??? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ah jak typicky ceske. Pokud jste zastavil a nabidnul pomoc, trochu se divim stylu jakym vas komentar pisete. Jeden by veril ze z toho mate jakousi skodolibou radost. Verte ze kdyby vyvoj a implementace novych veci/technologii zavisela na lidech s "ceskou" skeptickou povahou, tak tu jezdime furt zebrinakem protoze to staci a snadno se to opravi. Pak se ale divim ze ji "ozkousene" veci prebirame a pouzivame :-) fakt sranda :-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já si myslím, že autor to psal v poměrně nadšeném duchu, že viděl Teslu naživo. Ne se škodolibou radostí, že zdechla na okruhu. A kdybych to věděl, tak se tam sakra zajedu mrknout taky:-)

Ale prosím vás, kolega to napsal přesně tak jak se to popsat slušelo. (to auto opravdu zdechlo dle všech významů tohoto slova). Navíc kdyby jako slušný řidič nezastavil, tak bychom se nedozvěděli o této zajímavé události a pár dat od reálného uživatele.

díky za to!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně.
Aspoň se znovu potvrdilo, že není všechno zlato, co se třpytí.

S nárůstem počtu elektromobilů bude stále častěji vidět tato zdechlá auta u krajnic i našich silnic. Na to si všichni budou muset postupně zvyknout.

V sedmdesátých létech přišla Škoda s řadou MB, 100, 120... Ty aleje odstavených škodovek ve vedru v kopci, když se jim to zavařilo, to už asi nic nepředčí. :-)

---

hariprasad

Obrázek uživatele honza.t

Souhlas nemusel to být ani kopec stačilo i vyšší zatížení a už se přehřívaly . U Š120 zase někdy nesepnul termostat ventilátoru v předním náporovém chladiči a v dlouhém stoupání se motor přehřál také .
Co mi rozhodně chybí je ten zadní náhon kterým je Tesla-S vybavena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No já od těch 70-tých let Š100 a Š120 měl a ničeho takového si nevšiml. To jste si asi vymyslel.
Navíc aut s motorem vzadu vyráběla řada firem - např. R8, F500, F600D, F850, VW atd.

Problém měly v zimě s topením, ale to elektromobily mají nyní také.

Nevymyslel. Jak píše kolega výše, byla to velmi běžná závada. Můj otec, konstruktér, se tomu vždycky smál, protože to nemělo dobře vyřešenou chladící soustavu. Mělo to několik důvodů, ale podrobnosti jsou nezajímavé. Pravda je, že to opravdu hodně snadno vařilo. Dokonce si z toho dělali legraci i v několika filmech...

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale prosím Vás, kolega píše jen o Š120.
1000MB a Š100 žádný spínač ventilátoru chladiče nikdy neměla. Musíte si ještě více prostudovat, kde byly chladiče umístěny, a jak byly poháněny vrtule ventilátoru chladiče. Potom se ještě podívejte, jak byly chlazeny některé další mnou zmiňované značka zahraničních aut, protože se s Vámi nemíním dohadovat.
Žádná alej odstavených uvařených škodovek nikde nebyla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím vác, řekl mu to tatínek, co ho přesvědčujete o opaku :D Tatínek má vždy pravdu i kdyby na chleba nebylo :D

Samozrejme kecy. Hriali sa samozrejme aj 100 a 110. mali sme 110 LS a neraz sme mali termostat v hrnci s vodou a skúšali, či pri cca 90 zopne, alebo nie. Novšia modely mali takisto problém s termostatom (používali ten istý) a navyše tam boli dlhé cesty chladiaceho média, keďže chladič bol vpredu a motor vzadu. To, že to iné automobilky mali podobne je argument jak noha - na to stačí toto: ak dvaja robia to isté, nikdy to nie je to isté.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proč jste vařili v hrnci termostat když jste měli podpálené ventily?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Skoda, ze nevedel presne, co se stalo. Prijde mi divne prehrati v nasich podminkach. Tesly litaji ve ctyricitkach po Kalifornii a maji preci sofistikovany thermal mngmt. Vcera navic zadne extra vedro nebylo. Zajimavy postreh kazdopadne:).

.....také mi to přišlo podivné, že zrovna kdy není "teplo" se "to" přehřálo. Řidič se mi snažil vysvětlit, že se asi "přehrál přívod od baterie k motoru". Tak jak jsem vyslechl, dávám dál, t.zn. asi se ohřál ten "drive" (pro toho,kdo není sběhlý v pohonařině, to je ta "silová elektronika") a proto si dělal jistou naději, že mu to nadálku "opraví", ale vůbec si nebyl jistý, proto sháněl odtah s 2T rukou a ... místní odtah (Němeček) byl zrovna ve Wroclawi, t.zn. bude 3hodiny čekat...
Prý u něho také zastavili policajti s nabídkou pomoci (o "ochraně" nemluvil :) ), ale jak bylo řečeno s autem se nedalo pohnout, jen odtah rukou nebo spravit na dálku....
JiriB

s tím "nešlo pohnout" je to zajímavé. Tesla jako většina ostatních nemá mezi motorem a převodovkou spojku, takže se nedá vyřadit rychlost. Ale bezpečnostní odpojení by mělo kompletně motor odpojit a asynchronní motor by se měl lehce protáčet (na rozdíl od PMSM, kde bude znatelný větší či menší západkový efekt).

Čili auto by podle mne mělo jít v režimu N "normálně" odtlačit (pravda není to jeep Willis, který čtyři američtí seržanti vynesou z příkopu). Naopak v režimu P je mechanickou západkou (ovládanou elektronicky) zablokovaná převodovka jako ekvivalent zařazené rychlosti.

Možná si tak Tesla v případě poruchy nějak elektronicky zablokuje převodovku? Protože předpokládám že ruční brzda je i u Tesly stále ještě mechanická?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Model S má elektrickou parkovací brzdu. Žádnou ruční páku. Ta by interiér hýzdila. Možná opravdu by to mohl být důvod, proč nešla odtlačit. Pokud to ale Tesla dokáže opravdu odbrzdit na dálku tak je to pěkné..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čtyři američtí seržanti typu Rambo?:-) Na rovině by hmotnost neměla být problém. Ale každej kopeček se pozná. Zkoušel jsem takhle tlačit pitomýho žigula asi 300 metrů a málem jsem tam nechal duši.

No strašně dávno jsem viděl dokument ke vzniku Jeepu Willys a tenkrát se jim nedařilo vejít se do stanoveného hmotnostního limitu, tak US Army slevila ze svých požadavků, že když to prý 4vojáci vytáhnou z příkopu... No a na tuto zkoušku prý společnost Jeep pozvala ony 4 seržanty, co si jen vykasali rukávy a prostě to auto vynesli a bylo po problému.

To bude asi nějaké nedorozumění.
Dle http://cs.wikipedia.org/wiki/Jeep_Willys_MB má Jeep hmotnost 1045 kg, ty seržanty o nosnosti nad 250 kilo bych u toho chtěl vidět.

Opravdu to tam jeden pamětník vyprávěl :) Také tam byl vyobrazen předchůdce Willyse, který bych svými slovy popsal jako vysazené dveře posazené na kola, určené pro dva ležící mariňáky, kde jeden klikou řídil směr jízdy a druhý ovládal kulomet ráže .30

opravdu zajímavý dokument to byl...

Obrázek uživatele Roman

Docela mne překvapilo, že v plánu není ani Finsko nebo některé pobaltské státy. Konkrétně myslím, že to je Lotyšsko, které elektromobilitu podporuje vcelku slušně sítí dob. stanic.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co celé Španělsko, střední a jižní Itálie?
Tam snad mají slunečního svitu dostatek.

V taliansku najviac fici metan (CNG) a LPG.
Minuly rok na dovolenke bolo cng dostupne na kazdej druhej pumpe na dialnici a 1 kg stalo vzdy pod 1 euro.

LPG malo vzdy vlastnu pistol na stojane ako aj benzin a nafta a okolo neho stali vzdy daja tipci ktory hned natankovali a zobrali aj penaze.

Obrázek uživatele Jan Horčík

V těchto oblastech zjevně zatím není zájem o elektromobily Tesla Model S tak výrazný.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi to bude tím, že by se tam jejich baterie na slunci uvařily. Určitě již mají s elektromobily a jejich baterkami své zkušenosti.

Ale zase mohou nabíječky zásobovat elektrickou energii ze Slunce nebo větru.

Jo jo, třeba v takové Kalifornii, kde je dlouhodobě největší penetrace EV na světe, stojí jeden uvařený elektromobil vedle druhého.

Obrázek uživatele Jolinar

Mam dojem, ze ve Finsku se proda mene Modelu S nez v CR. Ale ty cisla co jsem videl jsou uz trochu starsi, tak nevim jak to tam ted leti..

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články