Všímaví Tesla fanoušci zjistili, že automobilka nejspíš chystá možnost nakupování „Superchager kreditů“. Jde o přípravu na příchod Tesla Model 3.
foto: Tesla
Pátrači na novou možnost objednávání „Supercharger kreditů“ narazili v kódu webové stránky určené k rezervaci elektromobilu Tesla Model 3. Možnost nákupu kreditů zatím není aktivní.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Spoluzakladatel Apple: Tesla je největší disruptor
Už v červnu ale Tesla Motors potvdila, že Tesla Model 3 přístup k síti Tesla Supercharger mít bude. U vozů Tesla Model X a Tesla Model S je nabíjení u Superchagerů standardní výbava. (nejstarší verze Model S 40/60 si ji mohou za $2500 dokoupit)
U Tesla Model 3 to standardní výbava být nemůže kvůli tlaku na co nejnižší cenu. Proto udělala Tesla to nejlepší co mohla. Umožní nejspíš majitelům Modelu 3 buďto nákup neomezeného přístupu, anebo jim dá možnost nabíjet si virtuální peněženku kredity pro nabíjení.
Jednoduché, elegantní, rychlé – nebude žádná potřeba kartiček nebo jiných identifikátorů. Každé auto se po připojení k Superchargeru automaticky identifikuje, zjistí, zda má k dispozici kredity a případně nabije. Uživatel pak může snadno kredity dobít přes internet platební kartou.
Elektromobil Tesla Model 3 má přijít na trh koncem roku 2017. Základní cena by v USA neměla překročit $35 000 před dotacemi.
Chce to lépe číst novinky
Chce to lépe číst novinky z electrek. Nebude to kredit, ale předplacený množství kW. Jinak tu někdo psal o tom, že bude muset být SC připojen k wifi. Myslim že to celý ověřování funguje přes auto – to má přístup k netu. Takže přes web předplatíš, pošle se to do auta a stojan přes kabel nebo bezdrátově si z auta ověří kolik kwh má a o kolik bude moct autu dát.
jj logicke, sak oni si to v
jj logicke, sak oni si to v Tesle jiste pripravej tak aby to fungovalo dobre a za kazdych podminek i offline
Pausalni „zadarmo“ nabijeni
Pausalni „zadarmo“ nabijeni u Modelu S a X je super, ale jak pro koho. Kdo jezdi po zapadni Evrope a USA je v pohode, nic neplati a jezdi. Kdo jezdi ve vychodni Evrope ma smulu. Zadarmo nabije tak 1x za mesic a vetsinou si elektrinu musi zaplatit z domaci zasuvky. Cesko je a dlouho jeste bude pouhy postkomunisticky stat, kde postkomunisticka (j)elita brzdi ekonomickemu pokroku.
pro takove staty jsou nabijeci kredity asi vyhodnejsi nez predplaceny pausal.
A jak presne brani „pouhy
A jak presne brani „pouhy postkomunisticky stat“ a „postkomunisticka (j)elita“ soukrome firme v podporovani svych (mimochodem tezce platicich) zakazniku?
Off topic
ví někdo něco
Off topic
ví někdo něco bližšího o tomhle?
Electrovaya představuje novou vysoko kapacitní lithiovou baterii
http://goo.gl/4s6voA
nijak
http://goo.gl/4s6voA
nijak zvlast oslnive parametry
Pane Samane,
nevím čemu
Pane Samane,
nevím čemu říkáte „oslnivé paramatry“.
LITACORE 1150
44 Ah; 25,6 V; 1126 Wh
223,4 W/litr objemu
125,2 W/kg
9000 plných cyklů
Více než 20 let životnost, v závislosti na provozních podmínkách
To mi jako „propadák“ nepřipadá 🙂
Doposud jsem byl pyšný na aku v kolobrndě:
20 Ah; 48 V; 960 Wh
152,4 W/litr objemu (znatelný rozdíl)
117,1 W/kg
On mal asi na mysli baterku
On mal asi na mysli baterku pre EV, tato by bola vhodna pre stacionarne resp. domove solarne elektrarne, koli vysokemu poctu nabijacich cyklov.
šmarja to je logický že
šmarja to je logický že nejfantastičtěší auto z nejlepších bude mít supercharger, co by bez něj taky dělalo že, honilo zásuvku v garáži?? :))))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
Off
Singapurský autonomní
Off
Singapurský autonomní taxíky už asi provozujou
http://www.autorevue.cz/v-singapuru-uz-jezdi-prvni-taxiky-bez-ridice-je-jich-zatim-sest
„Uživatel pak může snadno
„Uživatel pak může snadno kredity dobít přes internet platební kartou.“
Takže když nebude či padne připojení k infernetu, tak máte na cestě třeba ve 3 ráno v dešti či v mrazu trošku zásek a musíte si počkat.
Nie stačí si doplniť
Nie stačí si doplniť kredit príklad 50€ nebodaj nastaviť že keď klesne pod 10€ doplní sa sám o ďalších 50€
Bez internetovýho spojení,
Bez internetovýho spojení, ale dobiješ prd a taková situace může nastat.
stejne jako s creditem u
stejne jako s creditem u mobilu, mas moznost si ho dobit kdykoliv predtim, ze to neudelas dopredu je tvuj problem
rozumnej clovek nez nekam „jede“ tak se ujisti ze ma dostatek creditu, na ceste pak nemusi nic resit
Tak
Tak
Hádáme,že v budoucnu
Hádáme,že v budoucnu budou proto mít všechny Superchargery wifi.
Stejne tak muze vypadnout
Stejne tak muze vypadnout pripojeni SC k internetu. Ale predpokladam, ze v tom pripade nabiji vsichni zdarma, ne nikdo 🙂
No jo, a co kdyz ale navic
No jo, a co kdyz ale navic vypadne elektrina? A k tomu na SCH spadne meteorit? co pak? ha? Na to musk nemyslel, idiot…
Kdyz nejde elektrina nebo na
Kdyz nejde elektrina nebo na SC spadne meteorit, tak zcela zjevne nabijet nejde. Ale kdyz neni internetove pripojeni, tak ano. Samozrejme, byla by to dira, rusicka a nabijim zadarmo, ale to by prece majitel EV nejboooozejsi znacky nikdy neudelal…
No skor by som pocital ze sa
No skor by som pocital ze sa da SC do nejakeho servisneho modu a bude sa cakat az ten debil tu rusicku vypne alebo pridu hosi z telekomunikacii a vybavia to. Inak je strata signalu prakticky nemozna, pretoze vypadok mobilnej siete je velmi nepravdepodobny. Mozno iba v pripade vojny ci nejakeho politickeho rozhodnutial. Kazdopadne vtedy nenabije nikto.
Myslel! Meteorit odkloní
Myslel! Meteorit odkloní falconem, který pak přistane na poslední krachují benzínce k doplnění paliva.
No uplne stejne muze nastat
No uplne stejne muze nastat situace, kdy zjistis ze ti dosel benzin a nemas penize v hotovost a na pumpe nefunguje terminal – teoreticky se to opravdu stat muze, ale v realu to opravdu problem neni….
Tesla neni zdaleka dokonala, ale tohle mi prijde jako velmi rozumny system (pomine fakt, ze to je zatim jen spekulace)…
Clovek co bude potrebovat nabit cestou na dovcu, si dopredu neco nabije, clovek co dobiji pravdidelne nejspis bude mit moznost, ze se mu to z karty bude strhavat automaticky….
To že na benzínke
To že na benzínke nefunguje termínál nie je teoretická situácia ale fakt ktorý som niekoľkokrát zažil. Rozhodne som to zažil viac krát ako výpadok internetového pripojenia v mobile 🙂
Ja so zas zazil ze mi nesla
Ja so zas zazil ze mi nesla karta. Asi az na 10x zafungovala. Hotovost som nemal, no neviem co by som robil.
takže chceš nechat
takže chceš nechat vybouchnout všecnhny mobilní internetový stanice? Je vidět, že ze sebe děláš jen hlupáka, když nevíš, že Tesla má připojení na net neustále 🙂
nesmysl, pripojeni ma jen ve
nesmysl, pripojeni ma jen ve chvili kdy funguji mobilni site operatoru v dane oblasti kde se dane auto nachazi 😉 tam kde neni mobilni sygnal se Tesla na net nepripoji protoze proste nema ten signal 😉
Asi jako když na čerpačce
Asi jako když na čerpačce vypadne proud a nenatankuješ.To se stává tak často, že je o tom třeba napsat. Co kdyby!!!
psal jsem jen koment k tomu
psal jsem jen koment k tomu nesmyslu od jenja „ja jen vyvracel to jenjovo nikdy“, aneb jeho fanaticke troleni o tom jak je Tesla nej, ma uplne vse a nikdy nema asi ani poruchu, a ano pokud ma bejt produkt uspesnej musi se pocitat se vsema moznostma, i s takovejma drobnostma jako ze nebude fungovat internet, nebo ze treba pichnes pneumatiku 🙂
tys byl opravdu na
tys byl opravdu na lobotomii, posloucháš se vůbec? Možná bys mohl taky uvážit, že v tu dobu ti spande mobil na zem, rozbije se LCD display v Tesle a opravdu si nic nenabiješ 😀
nebo bys mohl taky uvážit, že se zabiješ a taky si nic nenabiješ 😀
Ale to by nemalo vplyv na
Ale to by nemalo vplyv na nabijanie na SC, lebo verim ze vsetky SC su v dosahu mobilnych sieti. Viem si ale tiez prestavit satelitne pripojenie pre nejake tie pustne stanice v USA v Afrike, v pralesoch ci na sibiri. Ale to je uz krajne riesenie.
Nemyslim, ze jde o pokryti,
Nemyslim, ze jde o pokryti, ale o vypadky site – a ty jsou relativne caste, nastesti vesmes lokalni (i kdyz tak jednou za rok miva nektery operator i velkoplosny, posledni byl tusim tMobile na jare).
jistě, Tesla postaví
jistě, Tesla postaví superchargery tam, kde není signál, nebo budou náhodou výpadky elektráren, že?!!!! 😀
ty jsi měl právě lobotomii, že? 🙂
osobne vyuzijem nabijanie SC
osobne vyuzijem nabijanie SC iba na ceste k moru a max cestou do Prahy ci Tatier.
Vzdy si to dobijem dopredu.
99%ciest rychlonabijacku nepotrebujem.
uz sa tesim az zaparkujem Teslicku v garazi a poprve zacnem nabijat a setrit ekonomiku pred dovozom PHM.
Alebo si To auto ulozi ze
Alebo si To auto ulozi ze bolo offline nabijane a potom ked sa dostane opat k pripojeniu jednoducho posle info do Tesly ze Pepa nabil a posle mu fakturu.
Zase sa tu diskutuje ako sa to neda….
Asi jako kdyz si zapomenes
Asi jako kdyz si zapomenes doma šrajtofli a na benzince te poslou ve 3 rano v desti,mrazu doprdele? Zato supercharger si zaplatis pres net i bez te šrajtofle.
Ale jo, kdo chce psa biti, hul si vzdycky najde. Ale uz je to nuda tu neustle poslouchat tyhle kokotiny.
rád se nechám poslat do
rád se nechám poslat do prdele poté co budu mít plnou. Kde je takový servis? Hned tam jedu …
Tesla SC komunikuje s autem.
Tesla SC komunikuje s autem. Tudíž auto jako takové připojeno být k internetu nemusí. Slyšel už někdo, že by se nějaká tesla neověřila a nenabila kvůli výpadku spojení SC s centrálou? Já tedy ne.
Ale to jsme zas u toho, ze
Ale to jsme zas u toho, ze 90% (nebo kolik) aktualne jezdicich Tesel to nabijeni „zdarma“ ma. Takze riziko zneuziti je minimalni, i kdyz pustim stavu bez omezeni (bez overeni). Ale v okamziku, kdy kazdy rok pribyde pul milionu lidi platicich za nabiti (a hlavne s rozmachem podvodniku s rusickou – to neni otaska jestli, ale kdy) se to muze rychle zmenit.
EDIT: vim, ze se daji vymyslet ruzna pseudo-online reseni.
Aka rusicka? Co by ste s nou
Aka rusicka? Co by ste s nou dokazal? Pripojenie na internet pre SC je v dnesnom svete myslim si, brnkacka a to aj v miestach bez mobilneho signalu (aj ked pochybujem ze na takom mieste bude SC).
GSM. Ja naopak silne
GSM. Ja naopak silne pochybuju, ze je tam (ve vetsine pripadu) jine pripojeni nez GSM modul za par supu (prenasenych dat je minimum). Pokud to teda nepouziva primo pripojeni auta.
Takže někdo bude mít auto
Takže někdo bude mít auto přes mega, drahé řešení rušičky, bude se dopouštět trestného činu a dobrovolně se vystaví nemalému riziku odhalení jen pro to, aby mohl „ukrást“ cca stovku za půl hodiny. Takovýho zloděje bych fakt chtěl poznat a nabídnout mu lepší práci :-D.
„drahé řešení rušičky“
„drahé řešení rušičky“ je objednavka od cinana za par desitek dolaru…
A diskuze o „setrnosti prachacu“ tu myslim byla minuly tyden.
Veci, ktere jsou nelegalni, lide delaji… A nejen ti chudi.
Navic, jak tu tlaci t-ultras, T3 uz bude masove auto, takze ji kazdy druhy majitel koupi za posledni prachy a krvavy uver u Providentu a na palivo uz nezbyde… 😉
Co to zase meleš, kdo
Co to zase meleš, kdo mluvil vo jakejch podvodech a zneužitích?!? Co se ti zase honí hlavou? Ty už to nehul!
Já taky ne, jenomže tady
Já taky ne, jenomže tady vstupuji do řeťezce další cizí elementy a neni to všechno in da house. Rád předjímám možné problémy, protože mají většinou snahu mě přepadnout zrovna když to nejmíň potřebuju.
Platí to len pre
Platí to len pre najlacnejšie a lacnejšie Tesla E no pre drahšie alebo Performance bude určite nabíjanie zdarma
Zdarma není nic, vždy je
Zdarma není nic, vždy je to nějakou formou zaplacený.
There is no free lunch.
Je to zdarma keď to triezvo
Je to zdarma keď to triezvo porovnáš zo spalovákom !
Pri drahšom spalováku nemáš palivo v cene takže pri Tesle je to darma
Ok, kdyz ti prodam Oktavku
Ok, kdyz ti prodam Oktavku za 1,5milionu asi nebude az takovy problem palivo zdarma po dobu jeji zivotnosti 🙂 Bohuzel v porovnani se spalovakem je elektromobil stale luxus. Ale pomalu se to srovnava. Davam tomu rok, maximalne dva 😀
to ze fosilni automobilky
to ze fosilni automobilky dnes nedavaji k autu palivo „zdarma“ neznamena ze by to delat nemohli, je to jen otazka toho priplatku „zdarma“ ktery neni zdarma ani u Tesly, proste je cena toho auta navysena o $2500
kdysi byli takove akce i u fosilnich aut, kdy prodejci davali k autu kartu CCS kde byl credit treba v hodnote 20 tisic korun (takove akce se delali v dobe kdy v CR zacinalo placeni s CCS u vybranych cerpacek ), a asi by nebyl problem dat treba k Audi 6 credit v cene 500 tisic korun a cenu auta zvednout o tech 500 tisic, ve finale bys mel pak palovo v hodnote 500 tisic uplne stejne „zdarma“ jako to ma Tesla S a X 😉
Tesla ma jiste velice dobre spocitane aby se jim to vyplatilo, maji nejakou prumernou cenu za MWh kterou plati a vedi ze majitele Tesel cerpaji u Superchargeru nejakou prumernou MWh, podle toho vedi kdy jim zhruba vycerpaji onech $2500 a od jake chvile to jiz musi dotovat ze sveho, predpokladam ze tech $2500 bude stacit prumerne treba na 100000 mil dane Tesly v prumeru (ty cifry hazim jen tak, presne vedi jen v Tesle, ja je davam jen pro priklad)
Tu cenu v SC nikdy
Tu cenu v SC nikdy nevyčerpají. Průměrný uživatel Tesly tam zajede jednou měsíčně.
tak to bude asi zalezet od
tak to bude asi zalezet od oblasti, nedivil bych se ze treba „taxikari“ na tom muzou mit zalozenej business palivo „zdarma“ a ted si vem co by delali firmy kdyby to bylo „zadara“ u modelu 3, obchodak co nalita denne 200 a vic km by rovnou nafasnul model 3 a firme tak rocne usetril i nekolik desitek tisic na palivu
Nekdo tu psal, ze v Amstru
Nekdo tu psal, ze v Amstru je takova taxikarska firma. A pry kvuli ni dokonce postavili dalsi SC.
Ne vůbec to neporovnávám
Ne vůbec to neporovnávám se spalovákem, jenom říkám že Tesla S a X to již mají zahrnuto v prodejní ceně a u prvních nejlevnějších verzí to bylo možné dokoupit za 2 500 $.
Srovnání se spalovákem je zase jiné téma.
Zdravím a posílám
Zdravím a posílám poznatek z praxe. Všechna dosud přístupná řešení v Čechách JSOU ZÁSADNĚ HORŠÍ. Domlouvat se s displejem, na který není vidět, startování procesu přes mobil a podobné věci jsou otravné. Stačí se na půlhodinky zastavit na Vystrkově, kde jsou ty stojany vedle sebe. Je to rozdíl – ne jedné – ale několika generací (výkonem, designem, ovládáním – komplet) :). Tesla drtí automobilky v autech a elektrotechnické firmy v dobíječkách SW firmy v autopilotu. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme se o to přít, ale to je asi všechno, co se s tím dá dělat.
Jo, a ten Vystrkov je nejefektnější za soumraku 🙂 Zdar!R
No tak ony ty komplikace u
No tak ony ty komplikace u unverzalnich stojanu jsou castecne prave dan za to, ze ten stojan musi umet dobit vsechno mozne a neni zadny globalni standard, ktery by umoznoval platebni system jako si asi udela tesla ve svem „uzavrenem rybnicku“.
Nicmene to, ze zatim funguje placeni za dobijeni dost pofiderne je fakt. osobne ocekavam do budoucna predevsim rozvoj klasickych terminalu jako maji benzinky bez obsluhy (tj autorizuje kartu a podle toho kolik dobijes ti pak strhnou primo z uctu) – neni to tak komfortni jako asi bude tesla, ale v ramci moznosti univerzalnich stanic bych rekl ze dost v pohode… samo takovy terminal muze brat i specialni „predplacenky“ pro konkretni dobijeci sit apod…
Jak to ze neexistuje
Jak to ze neexistuje žádný platební standardní system? A co ten který používají v každém obchodě?
Nechápu proč pouzivat nějaké debilni zákaznické karty a paušály, když by bohatě stačil obyčejný platební terminál.
Přijet a zaplatit jen za skutečně odebranou
energii je přeci lepší než mit mion karet od různých spolecnosti. Přiložit kartu a zaplatit stejně jednoduše jako v jakémkoli obchodě.
Je to standardní levny a není potřeba nic speciálního vymýšlet.
Nebo úplně nejjednodušší řešení je obyčejný stadnardni automat na mince, není snad nic levnějšího a jednoduššího! Vždyť kik člověk plati průměrně za nabíjení? Je to „pár drobnejch“ cca do stovky by se člověk většinou vešel, ne?
No mozna si precti co jsem
No mozna si precti co jsem psal a na co jsme reagoval, tvoje reakce je uplne mimo – snazis se oponovat ale vlastne navrhujes to same co ja….
Aaaaaaa…
Musel jsem si to
Aaaaaaa…
Musel jsem si to opravdu prečíst ještě 3x, abych to pochopil a máš samozřejmě pravdu.
Se divím že takhle to nedělají? Vždyť je to standardní už tolik let používané řešení.
Nebo i ten obyčejný automat na mince, by stačil. Vhodil bys 50-ti korunu, a podle dobití by ti bud vratil, nebo jen dobil za 50 korun. Jednoduché elegantní levné. Proč výmýšlejí ptakoviny typu zákaznických karet je mi záhadou.
Problem s platenim nabijania
Problem s platenim nabijania elektromobilu klasickou kreditkou/debetkou je hlavne v tom, ze sa to nikomu neoplati. Banky a sprostredkovatelia si totiz za KAZDU bezhotovostnu transakciu uctuju urcite pausalne poplatky. A pri nabiti elektromobilu povedzme 30-60kWh je cena elektriny kolko? Cca 100-200 Kc? Aj ked EU nedavno nariadila razantne znizenie poplatku za platbu kartou (z cca 1,2% na asi 0,3%), stale ostavaju v platnosti pausalne poplatky (flat rate). U nakupov v obchodoch, butikoch, supermarketoch a pod. nikto male nakupy neriesi, lebo priemerne sumy nakupov su napokon daleko vyssie, a tie vysoke poplatky pri velmi nizkych platbach sa z tych velkych nakupov zaplatia. Uplne ina situacia nastava, ak priemerna platba na takom nabijacom stojane nepresiahne 100-150 Kc. To mu potom naskacu take poplatky, ze sa to nikomu neoplati. A prenasat to na zakaznika? No skuste si predstavit ze pridete k stojanu na ktorom bude napisane, ze startovaci poplatok za nabitie je 50Kc plus cena za kazdu kWh asi 5 Kc. Na taky stojan sa kazdy vys**ie. Jedine ze by fungovali nejake predplatenky, nabijanie kreditov a pod. Ale ako poznam situaciu, kazdy prevadzkovatel bude mat vlastny system, zasadne nekompatibilny s ostatnymi.
Spíš bych řekl, že se
Spíš bych řekl, že se jedná o ‚procesní problém‘. Pokud se tam karta strčí předem, tak by museli vědět, kolik toho to auta nalejou. Pokud je to ex-post, tak zase na kartě nemusí být peníze. No a plus ty poplatky bankám. Ta předplatenka je asi bez problémů, navíc můžou pořádat i nějaké marketingové akce a odměňovat právě předplacenkama.
Myslím, že není problém
Myslím, že není problém zablokovat třeba 500Kč a pak odečíst částku odpovídající odebranému množství.
Zo fakt problem neni, uz
Zo fakt problem neni, uz dneska rak fungujou bezobsluzne benzinky a myslim ze i nektere dobijeci stanice. Strcite kartu do terminalu, zvolite si castku, karta se autorizuje, a pak cerpate/dobijite, a pak bud skoncite driv nez se vycerpa dana castka a odecte se vsm skutecny odber, nebo se po dosazeni dane castky cerpani zastavi
Tak ono nabiti 50 kWh bude
Tak ono nabiti 50 kWh bude nakup tak ta 500. A v CR se fakt zadny fix k platbe neuctuje, takze i z platby 1 kc dostanete nakych 98 haliru
Velice jednoduché a chytré
Velice jednoduché a chytré řešení. Jsem zvědavý jakou nastaví cenu.
Pěkné, jednoduché,
Pěkné, jednoduché, bezproblémové. A v koutě mého mozku se šourá myšlenka, zda by se na tom mohly domluvit i zbývající automobilky. Ale asi ne, protože je to jednoduché a logické.
No tak ono system, ktery se
No tak ono system, ktery se dnes pouziva bezne na benzinkach i nekterych dobijecich stanicich (u stojanu autorizujete kartu, nasledne se vam podle tankovani/dobiti strhnou penize) neni nijak zasaddne horsi.
Takovy system pro vsechny automobilky by byl dost slozity (musela by byt nejaka spracovska spolecnost, ktera by zastresovala vsechny dobijeci stanice po svete, auta by musely mit nejakou jednotnou palubni jednotku, ktera se domluvi s nabijeckou apod…)…
Domluvit se na cem? Dik
Domluvit se na cem? Dik
aby ty rakoviny, fosilní
aby ty rakoviny, fosilní neandrtálci přestaly podporovat terorismus 😉
no takze se potvrdilo to, co
no takze se potvrdilo to, co jsem zde psal nekolikrat
nojo to se občas stane,
nojo to se občas stane, když navrhujete jediné rozumné řešení 🙂
Ono je neco potvrzene?
Ono je neco potvrzene? Nerikej hop dokud musk netweetne 🙂
Spekulace nic nepotvrzuje,
Spekulace nic nepotvrzuje, ikdyz je to logicke reseni.