Tesla ukončí nabídku elektromobilů Model S a X se 75kWh baterií

Jan Horčík - 10 Leden 2019

Šéf Tesly Elon Musk Tesla Model 3 klasicky na svém Twitteru oznámil, že zákazníci mají do této neděle poslední možnost objednat si elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X ve verzi se 75kWh baterií.auto elektromobily Tesla Model X a Model S u nabíjecí stanice Supercharger.

auto elektromobily Tesla Model X (vlevo) a Model S u nabíjecí stanice Tesla Supercharger.
foto: Tesla

Po uvedení elektromobilu Tesla Model 3 se to tak trochu dalo čekat. Tesla Model S ve verzi se 75kWh baterií byla nejlevnější dostupnou verzí ikonického sedanu. Tak trochu ale kolidovala s nejdražší verzí Tesla Model 3.

Baterie s kapacitou 75 kWh byla u elektromobilů Tesla Model S a X představena před dvěma lety. Tesla ale průběžně upravuje nabídku svých aut tak, aby výroba byla co nejjednodušší. Nyní zůstane v nabídce pouze 100kWh verze poté, co v červnu 2017 byla ukončena nabídka 90kWh baterie. Rapidně se tak zvýší nejnižší pořizovací cena elektromobilů Model S a X.

Zároveň je možné, že jde o přípravu na facelift/příchod nové generace Modelu S (je na trhu už šest let), a spolu s ní možná i větší kapacity baterie. Ta už by měla být postavena na nové generaci článků typu 2170 namísto dříve používaných 18650.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele spetak

.

No hlavně aby se v nabídce taky objevilo to slibované malé a přiměřeně nedrahé auto.
Že bude k dispozici model S a X jen se stovkovou bateríí je sice asi logické, ale pro mne naprosto zbytečné.
Já bych raději kdyby uvedli na trh něco v duchu tohoto videa.

https://www.youtube.com/watch?v=MevKTPN4ozw

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevyplatí se jim to. Zájem jejich zákazníků je spíš o auta s vyšším dojezdem, prodávají se velmi dobře a s vyšší marží než levnější auta s malou baterkou. Není jediný (zatím) ekonomický důvod, aby Tesla vyráběla nějaké "lidové" auto.

Jak píšete v závěru, zatím. Já taky nespěchám.
Teď se prémiové vozy prodávají a vše co píšete je logické - vyšší třída = vyšší marže. Teď mají zákazníků víc, než stačí vyrábět, ale dříve či později bude muset zabrousit i do vod průměrnějších zákazníků s nižšími nároky.
No a když ne, tak si Teslu holt nekoupíme, škoda, ale není to konec světa ne? Přesto doufat můžu. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne nutně, Tesla se klidně může soustředit jenom na dražší vozy a vůbec nenabízet levnější. Záleží na situaci na trhu a na ostatních hráčích, co nabídnou za EV. Třeba Apple taky nenabízí žádné levné modely jako např. konkurenti v Androidu. A přesto mu kšeft prosperuje, ve vysoce konkurenčním prostředí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Může cokoliv. Jen by si Musk neměl pouštět pusu na špacír a slibovat levné auto když to nechce splnit.

Obrázek uživatele Jolinar

To by bylo v primem rozporu s mnoha prohlasenimi Muska i Tesly.

napr:
"Tesla's mission is to accelerate the world's transition to sustainable energy."

Což se jim daří velmi dobře i bez malého auta. A nezapomínejte, že jde o americkou firmu, takže pojem malé auto je relativní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Levnější varianta určitě přijde. Musk to nedávno několikrát sliboval. Ale samozřejmě až se jim to ekonomicky vyplatí. Tedy že budou mít na každém i tom nejlevnějším autě hrubou marži aspoň 15 procent.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja zas slusel jak nekolikrat rikal, ze nemaji v planu delat levnejsi auto nez model 3, ono tech 35k USD je na americke pomery dost celkem dostupne auto....

Levnější ano, ale v kontextu Tesly a USA. Nečekejte od nich variaci na trojčata nebo up!/Citygo.

Obrázek uživatele ozana

Apple už také narazil na své hranice.
https://www.kurzy.cz/zpravy/479018-skonci-apple-jako-nokia/

https://www.kurzy.cz/zpravy/478492-apple-pada-jako-hruska-trump-zjistuje-ze-se-strelil-do-nohy-a-cina-slavi/

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na takové auto nemusíte čekat, takove auta se už prodávají volaji se i3, ioniq, 500e, niro atp. Tesla nic levnějšího nenabídne.

Ale já (respektive my - jde o auto sdílené dvěma rodinami od nás z domu) mám Peugeota - Iona.
Jenže Pažout je už 7 let starý, a za pár let nám udělá pá pá... a pak musíme najít náhradu.
Kdyby Tesla začala prodávat nějakou adekvátní náhradu, bylo by to rozhodování snažší.

A jestli jsem tomu dobře v tom videu rozuměl, tak nějaké lidové vozítko (nepřekládat do němčiny) plánují.

Tak mozna cekate na Sion od Sono motors https://sonomotors.com/ a ani o tom nevite.

A víte, že to vypadá hodně dobře.
Děkuji.
Tento koncept jsem ještě nikdy neviděl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plané naděje.
Jestli chcete skutečně lidové elektroauto, tak si musíte počkat na VW, Tesla na vás se...

Nechci kazit radost, ale neni to tak davno, co Musk nekde prohlasil, ze mensi/levnejsi auto nez TM3 se neplanuje.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jolinar

a pri jine prilezitosti zase rikal ze auto za $25.000 by bylo mozne za par let.

Myslím, že se mýlíte.
Za prvé to více méně vyplývá z onoho rozhovoru, který jsem dal v prvním příspěvku.
A tuším, že hned model Y měl být původně zmenšený TM3, ale nově to prý má být na své vlastní platformě. Nicméně menší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy se mýlíte.
Y bude velikostně hatchback TM3, hlavní výhoda co trochu sníží cenu (ale spíš hlavně zvýší marže) bude lepší návrh konstrukce pro rychlejší robotickou výrobu, a snad možná konečně i možnost oprav po menších nárazech za nelikvidační ceny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Model Y mel byt SUV velikosti modelu 3 - v podobnem vztahu jako model X k modelu S.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Kdyby Tesla začala prodávat nějakou adekvátní náhradu, bylo by to rozhodování snažší."

A v čem je dnes to rozhodování těžší? Pro vaše potřeby je EV na trhu už docela dost (malé s malou baterkou) a po Peugeotu iOn bude asi každé auto pokrokem, ne? :-)

To je právě to.
Tehdy nebylo z čeho vybírat, bylo to jasné.
A teď by jsme chtěli Teslu, ale nemáme na žádný ze současných modelů peníze.

Obrázek uživatele spetak

Asi poslední komentář.
To auto nedělají pro tebe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi jeden z nejzbytečnějších komentářů, co svět internetu viděl.

Obrázek uživatele spetak

No, proto byl poslední. (Teda původně :-) )


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil