Tesla ukázala Superchager V3, díky výkonu 250 kW a dalším vylepšením zkrátí nabíjení na polovinu

Jan Horčík - 07 Březen 2019

Tesla aktuálně v domovském Fremontu představila dlouho očekávanou nabíjecí stanici Tesla Supercharger V3. Zvyšuje max. výkon na 250 kW a přichází i s řadou dalších vylepšení.auto nabíjecí stanice Tesla Supecharger

Zatím jsou nové Superchargery V3 pouze v beta-testování, masivní ostré nasazení se chystá od 2. čtvrtletí 2019. Jak přesně bude probíhat není jasné, do Evropy a Asie se ale dostane pravděpodobně až koncem letošního roku.
foto: Electrek.co

Nabíjecí stanice Supercharger V3 zatím funguje pouze v jednom exempláři v "beta-verzi" v oblasti Bay Area. Zároveň prozatím bude umět výkonem 250 kW nabíjet pouze elektromobily Tesla Model 3, které se na to musí připravit softwarovým updatem.

Elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X by měly následovat později v průběhu roku, taktéž s pomocí softwarového updatu. Velmi pravděpodobně ale nedosáhnou na plný výkon 250 kW, ale spíše někam kolem 145 kW.

Hlavním vylepšením nového Supercharger V3 je upravený, kapalinou chlazený kabel. Ten je výrazně tenčí a ohebnější, než současná verze nabíjecího kabelu, jak je vidět i na obrázku. Dokáže také elektřinu přenášet účinněji, s menšími ztrátami.

Novinkou u Superchargerů V3 je také to, že max. výkon 250 kW bude mít k dispozici každý stojan jednotlivě. Díky novému 1MW zdroji totiž odpadne sdílení výkonu mezi dvěma stojany. Tesla začíná naplno využívat technologií, které vyvíjí pro své systémy Powerpack.

U elektromobilu s nejlepší spotřebou, jako je Tesla Model 3 Long Range, umí nová nabíječka dobít 120 km během pěti minut. Za hodinu pak teoreticky nabije dojezd přes 1600 km!

Toho je dosaženo kromě zlepšení na straně samotné stanice také chytrým novým kouskem softwaru v autech. Jmenuje se "On-Route Battery Warmup" a název přesně odpovídá účelu.

Jakmile auto zjistí, že zajíždí k Supechargeru, ohřeje baterii na ideální teplotu pro nabíjení. Jednoduše geniální. Tohle samo o sobě by mělo snížit časy nabíjení o čtvrtinu. Výkon současné sítě Superchargerů V2 bude navýšen k maximálním 145 kW.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v3 špekouni jede ;)

fdrive.cz/clanky/supercharger-v3-teslu-model-3-nabiji-az-neuveritelne-rychle-3480

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1.600 kmh soudluzi :)))

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

A ještě jeden graf porovávající křivku nabíjecího výkonu u iPace, EQC, E-Tron, M3 na v2 a M3 na v3.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Kuk

Tak mě napadá, že M3 si neškrtne u žádný destination nabíječky. Kdy začnou updejtovat i je? Nebo je na to redukce?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Preco updatovat Dest Charg? Ako?
TM3 ma v US tesla US konektor na SC2, SC3 aj na dest. char.
TM3 v EU ma CCS konektor, ktoreho sucastou je standardny typ2 konektor.

Obrázek uživatele Kuk

Pravda, to mi nedošlo. To byla laická otázka nezkušeného.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Praze ve Vestci už jsou 4/8 superchargerů nové a připravené na Model 3.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jsou uz take V3?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dyz jediny testovací v3 je famerice nemuže byt asi v praze hej ;) tam jen přidaly kabely

kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-supercharger/

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Další hezký graf porovnávající čas nabíjení v2 vs. v3. Je vidět, že největší smysl má nabíjení do 75 %, pak už to jde pomalu a čas nabíjení 8 % -> 75 % se zkrátil ze 45 minut na 25 minut. To je ohromný skok a i při dálniční rychlosti je to 25minutová přestávka zhruba každých 280 km, tedy nic, co by (normálního) řidiče jakkoli omezovalo.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Pani, nechcem vas sklamat, ale to vsetko su len malovanky, ziadne realne nabijanie na SC V3 nebolo nikde publikovane, len toto 15 sekundove video: https://www.youtube.com/watch?v=F-SZ7FgK1KA
No mozno je to zamer, takto sa o tom diskutuje ovela viac ako keby tesla zverejnila poriadne nabijanie na SC3 povedzme tak ako to urobil Bjorn na tomto videu, kde porovnava nabijanie na SC2 a 175kW : https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=10A2yrpZNtA

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

20 minut co 300 Km samozřejmě nikoho omezovat nebude, ale problém bude když budou stát před Vámi tři takový zájemci o nabití u stojanu, pak už ta hodina docela zamrzí.

Budou třeba ohromné investice do nabíjecí infrastruktury a kdo si myslíte že to nakonec zaplatí?

Obrázek uživatele Radovan

Pletete si nabíjení 50 kW se Superchargery. Zatímco ty první jsou sem tam po republice 2 vedle sebe (před týdnem jsem za muzeem Škoda Auto v MB viděl dokonce 3, ale za závorou), tak SC jsou od 4 stojanů výše, obvykle 6, 8, 12 atp.. Front bych se fakt nebál, i když ten V3 tam bude třeba jen jeden nebo 2 kousky.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

20min na cestě do Ostravy mě teda štvát bude. Navíc za 20min dobiju 80%. Samozrejme pokud nejedu s rodinou a ta se vyziva v benzínových bagetach.

Uz sa mi toci hlava z toho mnozstva krasnych, ale len nakreslenych teoretickych grafov porovnania SC V2 a V3.
Zatial som nevidel ziadny graf, co ma udaje z realneho nabijania TM3 na SC3. Ak sa mylim, dajte linku na realne nabijanie na SC3.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla model 3 75mil za 5 minut Introducing V3
Vložil/a honza.t, Čt, 2019-03-07 12:21

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Oba odkazy co jsem dával jsou reálné od uživatelů, co nabíjeli dnes nebo jak byste si představoval reálnější graf? :-)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Napriklad zrychlene video, kde nabijaju povedzme od 10 do 90 %.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla V3 Supercharging Experience

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla Model 3 Supercharging from 0 to 100%

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teď mě jen napadlo. Jestli ono to nebude tak, že současné V2 se nebudou předělávat na V3, ale všechny nové Superchargery, které bude Tesla stavět budou V3 (pokud to infrastruktura dovolí).
Tj. Jak tu někdo slintal, až budou všechny tesla superchargery v EU ve verzi 3, tak to bude super... otázka zní, jestli k tomu někdy dojde a nebo bude prostě současná síŤ ve V2 a nově stavěné ve V3.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Někde jsem dneska četl, že ten první SC v3 je ještě podpořený baterií o výkonu 1 MW (tedy by tam mohla být baterie s kapacitou cca 1 MWh) a tedy infrastruktura by v tom případě stačila současná a díky rovnoměrnějšímu odběru by byl nápor na síť dokonce menší místo extrémních rozdílů podle toho, kolik aut se zrovna připojí.
Navíc by Superchargery mohly jet v režimu úspor, kdy by se baterie nabíjela nočním proudem a vybíjela přes den. Při rozdílu 1 Kč/kWh je to při 1 MWh denně tisícovka, tedy zhruba milion za 3 roky a to je slušná motivace předělat postupně všechny na v3.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Radovan

SC V3 je v podstatě přímá cesta k nabíjecím místům s bateriovým úložištěm a střechou s FVE. A protože baterie Powerpack je ještě více modulární než Powerwall, tak mohou doplňovat nebo ubírat dle potřeby a využití daného nabíjecího bodu, ostatně monitorují je online.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Na SC v Olomouci už jsou všechny stojany předělané na kombinaci konektorů Tesla/CCS.

---

ecotaxiolomouc.cz

Pecka! Ted to jen chce zacit ten TM3 prodavat v CR :)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Mám dotaz, když se píše, že je 250kW vyhrazený příkon a výkonovou špičku může využívat více aut, je to tedy de facto 500kW nabíjecí stanice? Něco jako ta Siemens na veletrhu e-Salon, kde se chlubili 150kW nabíječkou a pak tam bylo uvedeno, že je to max. 2x 75kW?

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele ozana

Tady není co sčítat, jeden stojan nabíjí jedno auto.

Že teď mají stojany Tesly (v Evropě) 2 kabely neznamená, že je lze použít současně.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

No jasně. Díky, to jsem si neuvědomil.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Autoforum. To uz je diagnoza.

Titulek:

Tesla se marně pokouší vyrovnat VW, její nové rychlonabíječky jsou zklamáním

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To už ve VW nakreslili designéři nabíjecí stanici s více než 500 kW? :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Kdepak, toto jsou jen LSD halusky pana redaktora Poklopce. Udajne si nabiji sveho Tycana na Imaginarni VW siti 350kW chargeru.
Je treba si uvedomit ze pan Poklopec ma vystudovou pouze stredni skolu(obchodka). Nasledne se toto idividuum vrhlo na psani clanku na netu a u toho uz zustalo.
On je to proste nevzdelany imbecil, ktery technice nerozumi ani za mak. Zato skvele rozumi tomu jak psat titulky clanku, honit prokliky a Ads na strankach. Tyto dementy je treba ignorovat. Je proste obycejny parazit, ktery opravdovou novinarinu nikdy nedelal a nema na ni ani vzdelani, pouze se snazi provokovat lidi a zakladat flamewars.

Obrázek uživatele tvkuba

+1!!!

---

TvKuba alias elektroblázen z vlastní vůle...:-)
10 let na e-skůtrech, nově 61 350 el. km. a nově Emax 90Li s 4,2kWh Nissan Leaf battery!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeho meno ho celkom dost vystihuje

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proste Autoforum.

Ale doprejme jim to. Cas srandicek se jim krati.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Alebo ako to nazval Kuk: "autokokotforum.cz"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a bylo by legalni zaregistrovat si autokokotforum.cz a přesměrovat ho na autoforum.cz ??? :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zaregistrovat by to bolo asi legálne. Ale to presmerovanie by bolo lepšie opačne :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ideální na doma. Rezervační poplatek za příkon pouhých 125 tisíc plus vybudování přípojky a posílení obecní trafačky vedení od okresní rozvodny :-)

Obrázek uživatele Radovan

A o FVE na střeše a bateriích u nabíječek už jste slyšel? Dokonce to už dávno dělá i Renault nebo BMW. A Tesla samozřejmě také. I zde tedy mají dinosauří energetiky s rezervačními příkony a posilováním trafačky a kabeláže utrum. Naštěstí. Decentralizace prostě jede.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovan:
Z baterky do baterky, to se vyplatí.
A když se zatáhne nebo přijde deštivé období, elektromobil off.

Obrázek uživatele Radovan

Proto tam jsou ty baterky....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele honza.t

Tesla model 3 75mil za 5 minut
Introducing V3 Supercharging
https://www.youtube.com/watch?v=F-SZ7FgK1KA

Lithium 1 gram v 1 litru
Is Bolivia's Lithium-mining Industry Expanding Beyond Its Control?
https://www.youtube.com/watch?v=P7bKoAaHXqw

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

On-Route Battery Warmup - není ohřátí baterie,a le přesněji regulace teploty baterie na 25°C. A protože se baterie především zahřívají tak budou spíše chlazeny před příjezdem k nabíječce než ohřívány

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Me by teda zajimalo, jestli opravdu bude model 3 nabijet 250kW nebo je to dezinterpretace v prekladu....
Ja treba anglicky clanek pochopil tak, ze s tim model 3 bude umet pracovat, ale logicky si veme jen to, co baterka snese (coz neni 250 kW)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak se to s tou dezinterpretací vezme. Tesla 3 skutečně bude umět 250kW, ale jen při nabíjení baterky mezi 9-17%.
V reálném praktickém průměru to bude zhruba 150 kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle je samozřejmě nesmysl. Model 3 dokáže vysokými proudy nabíjet po většinu kapacity baterky. Výraznějšímu snížení dochází až při cca 80 procentech nabití.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak se podívej na ty grafy z praxe, jak to rychle padá.
Proto taky Tesla uvádí v šlánku těch 5 minut, protože to je jediný čas, kdy jsou schopni a ještě jen ve velmi specifickém pácmu baterie udržet tu reklamovanou rychlost nabíjení.

Dokonce vic nez 250kW, pro neverici tomase mas tady video primo od Tesly. https://youtu.be/F-SZ7FgK1KA

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle me to je prelozeny dobre.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Me by teda zajimalo, jestli opravdu bude model 3 nabijet 250kW nebo je to dezinterpretace v prekladu....
Ja treba anglicky clanek pochopil tak, ze s tim model 3 bude umet pracovat, ale logicky si veme jen to, co baterka snese (coz neni 250 kW)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Porovnání rychlosti nabíjení TM3 na SC v2 a v3:
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/ayaa6g/here_is_my_supercharger_v2_vs_v3_chart_1580/?utm_medium=android_app&utm_source=share

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavé. Co jsem tady nedávno viděl nabíjecí křivku eTronu, tak se mi zdálo, že byla víc plochá a to klesání nab. výkonu přišlo až mnohem později. Nebo si to možná už špatně pamatuji. Ale pokud ano, čím to je? Je to tak schválně kvůli ochraně baterek u Tesly?

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Pravděpodobně to budou mít nasimulovaný, aby docházelo k co nejmenší degradaci baterií. Co mě ale víc zaráží je peak okolo 15 %. Když to teď zvládá 250 kW, tak mi moc hlava nebere, proč předtím na 125 kW to nejelo plným výkonem, ale pod 100 kW ve stejné části (tj. do 20 % nabití baterie).
Pokud chcete srovnávat s e-Tronem, tak je nutné brát poměr celkových kapacit baterie (95 kWh a 80 kWh) nebo využitelné (83,6 kWh a 74 kWh) a ještě že ta "plochá" křivka u e-Tronu byla na 150kW nabíječce, tzn. pro porovnání by bylo potřeba graf nabíjení u TM3 seknout na cca 125 kW a pak vyjde, že je také úplně plochá od začátku do cca 57 % a klesá až poté. Ale 60-100 % je na tom e-Tron rozhodně líp.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano taky jsem neco podobneho videl, ale domnivam se ze je to zpusobeno tim ze baterie etrona pracuje na vyssi napeti. Tim padem baterii tecou menší proudy a min se pri nabijeni zahriva. Samozrejme baterie na vyssi napeti se stejnou kapacitou bude zase tezsi. Takze je to neco za neco. Ale jak rikam nejsem si jisty ze ma etro vyssi napeti, ale nekde jsem myslim o tom cetl. Mozna me nekdo opraví.

A leaf na 50kw ma jeste vic plochou nabijeci krivku. Co teprve doma na 3kW. Nemuzes porovnavat ten sunt etron ktery ma jen 150kw s TM3 a 250kW.
Ale mazec, podle grafu za 20min nabito 70% baterky. Toto je game over pro ICE

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ještě bych nepředbíhal, stále je tu dost jedinců, co si prostě nedovedou představit ty tři 20minutové přestávky na 1200 km dlouhé trase.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Radovan

Jo, jo, aneb jedu Chorvatsko přes noc sám bez výměny s partnerkou, děti vzadu spí a zastavuji, jen pokud se probudí. Na močení mám mezi koleny uříznutou PETku, navíc 2 dny předem preventivě nepiju. Po cestě pak jen silné kafe z termosky ve dveřích, páč camel bag za krkem mně minule celou cestu tlačil, než jsem ho vysál :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zas je fér dodat, že u eTronu to nejde nad 150kW. Kdyby byl TM3 omezený na 150, tak ta křivka taky bude vypadat jinak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teslí tužkové baterky původně tvarově určené pro přenosnou elektroniku mají horší možnosti chlazení.

Obrázek uživatele Radovan

Důkaz by nebyl? Protože v porovnání třeba s novým Nissanem Leaf 40 kWh baterka chladí lépe.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chladí se výrazně lépe a rovnoměrněji než blokové baterie.

Právě naopak, ty mezírky se dají dokonale využít při konstrukci tepelného managementu, který dokáže přebírat teplo rovnoměrně po celé délce článku. A Tesly díky tomu mají asi vůbec nejlépe vyřešený tepelný management vůbec, zatímco konkurence buď nemá žádný nebo polovičatý, které odvádí teplo pouze z jedné hrany placatých článků.

Obrázek uživatele Kuk

Tesla je furt napřed, dinosauři zatím řešej zoufale vysokou spotřebu. Teď ještě jakej to bude mít vliv na degradaci článků?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no jasně je napřed, proto má první testovací stojan na 250kW a většina aut Tesly to ani nebude umět využit, dinosauři mají jen pouze desítky 350kW :D a staví další stovky, zároveň pro toto nabíjení vyvíjejí EV, protože přemýšlejí tak že když bude dostatečná sít výkonných nabíječek, tak teprve potom se EV rozšíří masově a nějaká spotřeba nikoho trápit nebude, tomu věř, tomu se říká koncepce, Tesla udělala EV a pak staví nabíječky, navíc tyto nabíječky pak ještě ráda zpřístupní ostatním, aby alespon na něčem vydělala, už se o tom jedná, nějak na tu levnou TM3 sehnat peníze musí :D

troling: většina aut Tesly neumí 250 kW
realita: ano a jak by taky mohla? auto staré 10 let nemůže umět technologii z budoucnosti! typický trolling
realita2: tyto nabíječky jsou přímo navržené pro Model 3, který se právě začal vyrábět, do roka jich tu bude víc než "starých" modelů S a X

troling: dinosauři mají 10-ky nabíječek 350 kW
realita: ano mají desítky, slovy přesně 58 kusů v Evropě! A dalších 50 mají rozpracované.
ralita2: vtip je v tom, že těch 68 kusů je omezeno pouzena 150 kW! těch 350 je jen reklamní pozlátko a v Evropě je dnes pouze jediná nabíječka, která to umí a to v Dánsku.
realita3: takže Tesla stále vede, protože dinosauři sítí IONITY jen dohánějí minimálně 5 letý skluz, kdy mají dnes 60 nabíječek 150 kW, zatímco Tesla jim má v Evropě už přes 400, celkem na světě 1400.
https://www.tesla.com/findus?v=2&bounds=55.37136415216246%2C35.761570186217796%2C38.411353176164496%2C-14.043119101921548&filters=supercharger%2Cdestination%20charger&zoom=6
Plus ještě několik tisíc "destination chargers".
Téhle síti se budou jen ještě několik let dotahovat.

realita4: i když budou ty nabíječky umět 350 kW, dnes ani v nejbližších několik let nebudou auta která budou moci takový výkon využít. První auto má být Porsche Taycan. O dalších autech nikdo nic neví!

realita5: za 2 roky tu bude super úžasná síť nabíječek s výkonem 350 kW, ale plné kapacity nabíječky budou moci využít jen několik jednotek aut. O proti Tesle je to zase o řád jinde. V té době bude modelů 3 po světě jezdit milion.

troling: tesla udělala ev a pak postavila nabíječky
realita: tesla udělala to co dávalo ekonomicky největší smysl. vyrobit auta, která lidi chtějí a zároveň k nim stavět nabíječky.
Jen hlupák postaví něco za velký peníze a pak bude doufat, že se mu to zaplatí.
realita2: nebo to postaví za dotace od nás všech a pak je mu to jedno a přesně tak to dělají dinosauři, jen z nás ždímají dotace a pak je plýtvají kde můžou a házejí čísla jen aby to dobře vypadalo. A jen aby to bylo víc než Tesla 350 vs 250, v realitě to bude bůď skoro stejné, 150 kW (využitelná současnými ev) vs 135 kW (stará auta Tesly) vs 250 kW (nová auta Tesly)

Ne realita je opravdu tak, že dinosuři jsou stále 5 let pozadu.

Na druhou stranu jsem hrozně rád, že konečně se chytli za nos a začali s tím něco dělat. Síť ionity vypadá dobře a v budoucnu to bude dobrá konkurence k Tesle. Jen tak dál.

Ale psát dnes, že je Tesla pozadu a bez koncepce je trolink nejvyššího kalibru, dokazující, že autor bere hodně dobrej matrjoš.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud se dobíjí vždy na 100% a nenechá se baterka vychladnout tak je tam značný dopad, ale pokud se nabíjí do 80%, baterie se nechávají před nabíjením vychladnout a nevyužívá se supercharger na každé nabíjení, ale nabíjí se pomalu přes noc, tak je životnost větší než průměrná životnost celého auta (víc jak půl milionu kilometrů).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jezdím asi 5 let prakticky denně, a ještě ani jednou jsem nenabíjel z veřejného zdroje. (krom dvou zkoušek) Je to za prvé tím, že mám prehistorickou skladbu vozového parku (150 a 180km), a za druhý jsem tak naplánoval cestu, abych z 230V případně nasosal dostatečnou porci.
Pro masovost bude možná síť nabíječek nějakým přínosem, ale spíš se mi masovost jeví denodenním dojížděním ráno kamsi, a pak zas odpo domů, kde to večer dobiju, většinou v půlnoci je plno. Jo, jsou nějací cestovatelé, co najedou denně 500km, ale nemyslím, že je to většina, nebo snad cílovka ... T
Takže bláznění okolo kW a procent, je spíš ve sféře hobby, parta nadšenců grafů, pokustonové, různí měřitelé s wattmetry atd, atd.
Je to jako s výkonama, kdy v dnešních kolonách s potřebou výkonu 10kW na auto, není třeba závoďák s 500kW...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jak Elon už vyprávěl, nad 250 je to kravina. Cim větší kiloprdy tím víc zkůvený baterky ;))

kcc-hho.webnode.cz/supercharger/battery/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Holt má Tesla horší tepelný manažment, takže nezvládá při tak rychlém nabíjení baterii dostatečně chladit. Snad se to naučí alespoň do té doby než dokončí ten elektronáklaďák.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bohuzial nie je iba o tepelnom managemente ale aj o zvysenej degradacii baterii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proste lepsi zprava nez jsme doufali. A kdepak ze je konkurence? Kde je Tesla killer?
Nejsem nekriticky Tesla maniak ale tohle se jim opravdu povedlo.

Konkurence je tady: https://ionity.eu

A mají 350 kW, nemají jen jeden kousek a není v betě.

Tohle není revoluce (či nějaký konkurenční skok oproti ostatním), ale přirozená evoluce. Bylo by špatné, kdyby Tesla usnula na vavřínech.

No já našel, že mají právě jen 1 kosek, sice ne v betě:

https://elektrickevozy.cz/clanky/v-dansku-zacinaji-fungovat-prvni-350kw-nabijecky-ionity

A 350 kW budou pouštět v budoucnu.

Nicméně já sjemhrozně rád, že se konečně chytli za nos a že začali taky něco dělat.

Ta síť až bude mít alespoň těch prohlašovaných 400 nabíječek po Evropě tak bude dost dobrá a konečně bude mít Tesla konkurenci.

Zatím jich mají 60, ve výrobě dalších 50. Jestli to stihnou dokonce roku 2020, jak slibují, je otázka. Podle mne to nestihnou, ale to nevadí, i když jich bude jen polovina, tak to bude dobré.

Pozor, někteří tady v diskuzi tvrdí, že Ionity není konkurence pro Teslu a proto jste hloupý hater. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a co se tam dá aktuálně nabíjet na těch 350 kW ???

Zatím nic. Ale je dobré být připraven. Když by nebyly nabíječky, tak by se zase jednou peskovalo, že se tu prodávají auta, prot které tu není infrastruktura.
Řešíme tu problém vejce nebo slepice.
Normální člověk je rád, že se někde začne a pak přijde zbytek. A mě je jedno, zda se nejdříve bude budovat síť 350 kW a pak přijdou auta, co jí využijí (blbci budou prskat, proč se buduje síť, když nejsou auta) nebo nejdřívě budou auta a pak se bude budovat síť (v tomto případě zase blbci budou prskat, proč se prodávají auta s nabíjeném 350 kW, když není síť).

Tesla má samořejmě výhodu, že obojí buduje sama, takže obě strany lépe sladí vůči sobě než komerční trh, kde to občas drhne.

Obrázek uživatele Radovan

Kéž by komerční trh.... Opět jen dotace z našich daní, stejně jako ČEZ, EON a PRE u nás.....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zrovna v tomto případě mi nevadí, že nabíječky jsou pro začátek stavěny z našich daní. Víc mi třeba vadí dotace biopaliv, atd.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, má to smysl, jen poukazuji na další fakt, že energetičtí dinosauři s kapsami plnými peněz staví z dotací, Tesla komerčně ze svého.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Ehm, Tesla nebere dotace? To je nějaká nová informace?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ehm Tesla bere dotace? To je nějaká nová informace? A na výstavbu sítě nabijecek?

Tesla dotace bere.
Co se týče kapitoly financování sítě nabíječek, do účetnictví nevidíme, takže nelze vyloučit, že tam jsou i peníze, které pobírá z dotací.
To, že nebere dotace přímo od EU na financování nabíječek, jako ostatní naši "budovatelé", neznamená, že nebere dotace jinde a nefinancuje to také z toho.

Obrázek uživatele Radovan

Opět jedno hloupé klišé. Tesla žádné dotace nebere. Peníze získává od investorů a na burze prodejem akcií, plus z komerčních půjček. Dodejte nám důkazy, že je to jinak.
Tesla buduje síť SC za své peníze. Stejně jako vyrábí elektrické automobily, baterie, FV..... Pokud je produkt Tesly dotován, pak se tak děje až na straně kupujícího zákazníka a to tak, že tuto dotaci může dostat každý, kdo zákazníkovi daný produkt prodá. Není to dotace pro Teslu. Například v USA výrobce elektromobilů Chevrolet (Bolt, Ampera), Ford (Focus) a další. Že nevyrábějí elektromobily a další produkty masově je jen jejich problém. A jen na okraj, dinosauří automobilky dostaly od vlády USA tučné podpory formou půjček, aby přežily finanční krizi. Tesla si na ni taky sáhla. Nicméně jako první (a pokud vím jediná, když tak mne opravte a dodejte zdroj) ji vládě vrátila.
Naši a evropští energetičtí giganti berou dotace naprosto normálně, proto taky na skoro všem je samolepka s vlajkou EU a doprovodným textem. Můžete si srovnat počet instalovaných rychlonabíječek napříč EU před a po vypsání dotací. U nás je to vidět nejvíce, jak jsme se z jednotek dostali na desítky a překročili stovku. A můžete se podívat, o čem bylo minulý týden setkání špiček automobilového průmyslu a vlády, kolokvium ve Škoda auto. V podstatě jen o tom dotujte, dotujte, dotujte.
A ještě jedna maličkost, tentokráte z Japonska, ale platí celosvětově. Sdružení CHAdeMO, v němž jsou největší výrobci elektrovozidel a platí si ho, buduje po světě rychlonabíječky už roky. Taky nečekalo na žádné dotace, hezky budovali za svoje, aby podpořili prodej svých vozidel.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

A to je prave to co lidem nedochazi. Koukam ze se z tebe stava jen hloupy hater.

Ionity NENI KONKURENCE Tesle. To je ten zasadni rozdil. Na Ionity muze nabijet jak Tesla tak etron(kdyz tam dojede:) nebo kdokoliv jiny. Ale na Tesla SCH muze nabijet JEN tesla. Tudiz Tesla NEMA zatim ZADNOU konkurenci v siti nabijecek. Bud mas Teslu a mas jen vyhodu v nabijeni na tisicich 150kW(250kW) po cele evrope nebo si koupis jine EV a tuto vyhodu ztratis a zadnou dalsi neziskas. To je to zasadni. Teslaci sou jedine radi za kazdou Ionity nabijecku(kor kdyz mas TM3 a jako jedine auto na trhu si budes nabijet 250kW), zatimco ne-teslaci ocividne tezce nesou kazdou Tesla nabijecku protoze si tam nenabijou ani mobil.
Tak mi ted rekni kdo usina na vavrinech v nabijeci infrastrukture? Tesla nebo ostatni automobilky?

Jestli já jsem hloupý hater, tak tu jsi blb, který nerozumí významu psaného textu. Protože by mě zajímalo, co jsem hatoval tím, že píšu, něco není špatně.

Tvrdím já snad, že Tesla nebo ostatní automobilky usnuli na vavřínech?

Ten druhý odstavec vím, že nemůže třeba Hyundai nabíjet na SC, to mi fakt vysvětlovat nemusíš. Ale beru Ionity jako konkurenci ve smyslu "dalšího velkého poskytovatele", nemá za úkol soupeřit s Teslou, protože oba slouží jiným zákazníkům. SC síť je pro zákazníky Tesly, kdežto Ionity je pro zákazníky standardu CCS.

Jako hater hatuju a tvrdím, že je dobře, že jdou dopředu. Ty jsi holt blb, co zřejmě musí tvrdit opak.

Ty jsi byl ten co reaguje na prispevek, ktery se pta - kde je konkurence? Tva odpoved? Konkurence je Ionity. Coz je proste uplna kravina. Totalni nepochopeni. Odpoved je, ze konkurence neexistuje.

OK. Konkurence neexistuje. Když se ti lépe bude spát, tak tady to ode mne máš. :-)

Já se sice, bláhový, dosud domníval, že konkurence Tesly jsou všichni ostatní, stejně jako pro moji firmu jsou konkurence jiné firmy, ale pro tebe je Tesla takové božstvo, že si plebs nemůže dovolit srovnat Teslu s kýmkoliv jiným a Tesla žádnou konkurenci nemá. Jen by mne pak zajímalo, proč všichni srovnávají ostatní hráče na trhu s Teslou, když pro Teslu to není konkurence.

Máš jednoduchý život.

Howgh.

Tak snad tu mluvime o nabijice infrastrukture, nebo to si jeste nepotrehl? Proc moje vety vrthavas z kontextu?
Tak znova extra pro tebe - konkurence k Tesle v oblasti celosvetove nabijeci infrastruktury od jine automobilky zatim NEEXISTUJE. Pokud ano, tak mi napis o jakou se jedna, ktera dalsi automobilka vlastni celosvetovou nabijeci infrasturkturu pro sve vozy? Zadna? Uz ti to doslo proc konkurence neexituje? A ne nemluvim o autech, jestli si docetl az sem a opet zapomel o cem je rec.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jaké mají auto, co to podporuje? :-)

Tak hlavní je si říct, že Ionity není výrobce. Bavíme se o nabíječkách.

Za další, ani Tesla 3 to zatím neumí, teprve to umět bude (a jak to tak vypadá, tak S ani X to umět nebudou, IMHO dokud nezmění typ baterií 18650). A než se vyupgradují postupně všechny stávající stojany, tak ostatní už tu také budou s dalšími auty, co budou podporovat takového výkony a budou moci Ionity používat ihned.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale podporuje, vždyť už se nabíjí 250 kW na seriových autech. Na ostatních Superchargerech V2 taky zvednou limit na 145 kW, to už hardware umí, stejně tak Model S to umí.

Jestli jsem správně četl článek, zatím to neumí. Čeká se na update.
Těším se na grafy nabíjení. Pokud to pojede 250 kW až do třeba 80%, tak to bude hukot. To už by se dalo dát "skororovnítko" mezi tankováním a nabíjením.

Obrázek uživatele Michelin

Mám za to, že těch 350kW využijí jen auta s napětím 800V, což je ještě hodně vzdálená budoucnost.
Pro auta se 400V nabíječky Ionitiy těch 250kW myslím nedají, takže jestli to nějaké současné Tesly zvládnou bude mít opravdu Tesla zase náskok.
Ale díky bohu za Ionity. Čím více možností výběru tím lépe pro nás zákazníky.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Tak první vlaštovkou s 800V bude Taycan a ten by měl přijít příští rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:))) jako sory ale tesla zatim ma jen 1ks beta 250kW a tý konkurenci jich už stojí stovka stojanů?? ;)

ionity.eu/

ale je to vo ničem, i 150kW supercharger je fajn ;)

To je sice hezké, že už jim stojí :-)
Ale to je tak všechno a můžou se na to jen dívat. To je taky tak všechno.

Zatím co tesla má v Evropě 400 nabíječek 135 kW, tak ionity má 60 plus 50 v rozpracované fázi. Takže nemá ani těch 100 jak píšeš.

Navíc 350 kW je jen reklamní trik, současné ionity nabíječky ho nedávají. JE zatím jen jediná v Evropě někde v Dánsku, která to dává!
Ostatní jen a pouze 150 kW, tj. prakticky podobně jako SC 135kW. Ale ty jsou tu už 5 let!

Ano 350 budou umět po upgradu v budoucnosti, ale to je stejnéjako u Tesly. Takže opět zase stejné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasny 100 bylo s otaznikem nevim presne kolik jich je, odpovidal jsem jen na předchozí příspěvek ;)

Obrázek uživatele michalteslaeu@gmail.com

Dobrý den,je tu nějaký odborník,který dokáže diskutovat, jestli CCS kabel pro Evropu zvládne to samé?

---

http://cs.tesla-club.eu/member_detail.php?id=2040

Když se podíváme co má konkurence na trhu, konkrétně kapalinou chlazený HPC CCS2 kabel od PhoenixContact, tak ten již dnes umí 500A. Pokud to prezentační video/animace od Tesly bude sedět i ve skutečnosti, tak TM3 tam nabíjí cca 230kW, což pro napětí baterie kolem 375V (předpokládejme ze zkušeností, že takto rychle bude nabíjet jen na nízkém SoC a nad 50% SoC výkon dramaticky spadne) odpovídá proudu 600A. Osobně nevidím zásadní důvod, aby si s tím chlazený CCS2 konektor neporadil.

Obrázek uživatele Jan Horčík

V Evropě už se objevují první 350kW nabíječky CCS, takže by to neměl být problém. Navíc Tesla určitě nebude chtít o tuto novou možnost své evropské zákazníky připravit, to by byla sama proti sobě.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Michelin

Možná kecám, ale podle mě je těch 350kW myšleno pro napětí baterií 800V. Pro baterie 400V to patrně nedá ani těch 250kW.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Nekecáte, je to přesně tak jak píšete. CCS2 historicky předpokládalo dobíjení proudem cca 400A do 1000V a výkon tedy odpovídal 150kW na 400V systému a 350kW na 800V. Nedávno se CCS2 posunulo díky dostupným HPC kabelům na 500A. Tesla nyní přišla s kabely na odhadem 600-700A v rozsahu 200-500V, tedy k nabíjecímu výkonu do 250kW není třeba nákladného 800V systému (nákladného z hlediska ceny výzbroje vozu).

Obrázek uživatele Michelin

Takhle nějak jsem tu tušil. Díky za vysvětlení.

A jestli se nepletu ani v tom, že v současné době není na trhu sériově vyráběné auto s více než 400V baterií tak bude mít Tesla zase náskok, protože všichni ostatní budou nabíjet maximálně 150kW.
A i Tesly M3 budou na Ionity nabíječkách nabíjet maximálně 150kW.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"120 km během pěti minut. Za hodinu pak teoreticky nabije dojezd přes 1600 km!"

ne, takhle to fakt nefunguje, nemůžete to jen tak vynásobit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyz clovek vyjede na cestu u nabijecky s prazdnou baterkou a bude nabijet 5 minut a potom pojede 120km k dalsi nabijecce a to porad do kola a ujede timto zpusobem celkovou vzdalenost 1600km, pak stravil z celkoveho casu cesty hodinu nabijenim. Tedy kdyz pojede prumernou rychlosti 100km/h bude cesta trvat i s nabijenim 16+1 hodin.

S tim se uz da zit!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, ale museli by jezdit v té Tesle 3 neustále se skoro prázdnou baterkou a nabíjet od 9-17%, to by ti řidiči měli takovou Range anxiety, že by se z toho dostali skoro všichni nakonec infarkt.
V reálném provozu jen srovnávají možnost rychlonabíjení zhruba na tu dnešní úroveň Audi.

Obrázek uživatele michalteslaeu@gmail.com

no 5 minut do hodiny je 12x120 km je 1.400 a pak budou asi nějaké ztráty, protože se baterie i kabel bude zahřívat. No nějakých 300 km za 20 minut by to dát mohlo. Jen nevím, jak je to s tím CCS kabelem?

---

http://cs.tesla-club.eu/member_detail.php?id=2040

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabíjecí křivka (I nebo kW; t) není lineární.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

blbost, teorie násobku je jedna věc a praxe notně klesajících ampér druhá ;)

youtube.com/watch?v=cU_otU6BuwM

kcc-hho.webnode.cz/mapy-nabijecky/

Fakt je mi to fuk. Objedvam si Teslu 3 a na nabijeni mam dost casu. Rad se natahnu a prectu si kus knizky. Nesoecham ani prakticky ani teoreticky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ked sa prerobi cela existujuca siet Superchargerov na V3 , tak Model 3 Long Range na dlhe cesty po Europe nebude vobec ziadny problem, cas cestovania bude porovnatelny s ICE autami. Takze vyborna sprava.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?