Tesla stahuje 1300 elektromobilů Model S

Automobilka Tesla Motors na svém blogu oznámial, že zahajuje dobrovolné svolání k opravě asi 1300 elektromobilů Model S. Jde o auta vyrobená mezi 10. 5. a 8.6. 2013. Mohou totiž mít defekt na zadních sedačkách. Tesla touto akcí znovu vyškoluje ostatní automobilky v přístupu k zákazníkovi.

Jestli někdo umí dělat PR, je to Tesla. Obrázek výše je toho jasným důkazem. Tesla se na něm vtipně omlouvá za výpadek stránek, na jejichž updatu momentálně „pracují roboti“.
foto: Tesla Motors

Po podrobném zkoumání jsme dospěli k závěru, že vozidla Model S vyrobená mezi 10. květnem a 8. červnem 2013 mohou obsahovat defekt. Konkrétně jde o levou sklápecí páčku u druhé řady sedadel, který může být připevněna slaběji, než bylo zamýšleno. To snižuje naši jistotu, že levé sedadlo bude správně držet v případě srážky.

Takhle (relativně) jednoduše a napřímo se Tesla rozhodla vysvětlit celý problém. Dále pokračuje s podrobnějším popisem toho jak byla páčka zkonstruována a kde přesně mohlo dojít k problému.

Zároveň automobilka dodává, že si nepřeje vzbuzovat zbytečnou paniku, a tak jasně říká, zatím se nic nestalo, nikdo si nestěžoval, nikdo se nezranil a především, nešlo o žádné “upozornění shora”, od nějakého regulačního orgánu. Všechno tohle podniká Tesla sama ze svého vlastního popudu.

Všichni majitelé elektromobilu Model S, kterých by se to mohlo týkat, budou v nejbližších dnech kontaktováni. Automobilka sama jim zajistí odvoz vozu, opravu a následně i navrácení auta. Navíc, v případě potřeby, nabídne Tesla náhradní Model S!

tisková zpráva

12 Comments on “Tesla stahuje 1300 elektromobilů Model S”

  1. Bravo Tesla (pane Musk). Je
    Bravo Tesla (pane Musk). Je vidět, že i u nich jsou chyby (nehrají si na dokonalé) a mají „koule“ na to se přiznat… Ne jak ostatní (většina) tiše po pěšině…

    Jinak mě omluvte ale zase v tom trošku vidím styl Applu (ala Tesla :-D).
    Když se vám např s iPhonem něco stane v rámci záruky, hned vám na obchodě dají nový, prakticky bez debat. Samozřejmě nabídnou opravu, ale vy na to nemusíte přistoupit.

    S takovýmto přístupem je vidět, jaká je asi poruchovost co se týká obou značek…

    1. a kde se Vám to s iPhonem
      a kde se Vám to s iPhonem stalo? já sem tedy s iPhonem plně spokojen ale s reklamací mám špatné zkušenosti. Mám ho od T-mobile a když jsem chtěl reklamovat, tak mi nabídly starou dotykovou Nokii a to až po odmítnutí ještě horšího mobilu. reklamace trvala měsíc, pak přišel mobil zpět, že se vada neprojevila. Když se mi vada po nějaké době opakovala, už jsem ani tu dotykovou nokii nechtěl, protože to bylo něco hrozného. A po nějaké době zase zamítnutí reklamace. Takže záruční servis apple teda nic moc. (Reklamoval jsem nefungující home button)

      1. Pozor, vy si pletete servis
        Pozor, vy si pletete servis t-mobilu a applu.

        Aby jste mohl uplatnit reklamaci, jak jsem popisoval, musel by jste zařízení koupit přímo od applu (apple store nebo u autorizovaných prodejců [qstore, istyle,…]).

        Operátoři mají telefony za jiné ceny (nákupní), proto vám na ně dají dotaci, ale automaticky ztrácíte možnost reklamace jaké jsem popisoval (výměny).

        1. Jinak se mi zdá, že t-mob.
          Jinak se mi zdá, že t-mob. posílá servisy (iphone, samsung,…) do BRITEXu Kladno, proto se nedivím, že Vám nic na zařízení nenašli…

          Příště, pokud mohu doporučit, nesouhlaste s rozhodnutím servisu a zařízení nepřebírejte na prodejně a řekněte, že ho tam chcete poslat znova (furt v té stejné 30 denní době). Pokud ho nestihnou opravit a závada se projeví, máte nárok na tzv.SWAP telefonu ( výměnu kus za kus).

          Prodejce s tím nebude souhlasit ale stačí mu říct, ať si pročte reklamační podmínky a občanský zákoník ( pokud jste to nebral na firmu), nebo ať vás spojí s nadřízeným a ten už o této skulince bude vědět (budou dělat, že neví).

          1. aha děkuji za vyvrácení
            aha děkuji za vyvrácení mého tvrzení. myslel jsem, že všechny iphony v Čr servisuje britex. A to jsem chtěl aby to tam poslali znovu, že s tím nesouhlasím ale závada se zrovna neprojevovala takže by stejně přišel zpět s tím že závada neexistuje.. Nicméně jsem ponaučen a příští iphone jenom přímo od apple.

  2. kde jste vzali ten udaj
    kde jste vzali ten udaj 1300? Musk na Twitteru rikal ze se jedna o 800 aut u zakazniku.

    EDIT: a jeste jste do clanku mohli dopsat jak probiha takove svolavani u Tesly… prijedou si pro auto, nechaji vam tam nahradni Model S a za par hodin nebo na druhy den az je opraveno, tak zase prijedou s vasim Modelem S a ten nahradni vam vezmou, takze zakaznik nemusi nikam jezdit 🙂

Napsat komentář