Tesla spustila ve Fremontu největší licí stroj světa, usnadní výrobu Modelu Y

Zadní část karoserie elektromobilu Tesla Model 3 se skládá asi ze 70 komponent. U Tesla Model Y už jsou jen dvě a ani tady se Tesla nehodlá zastavit.

Tesla tvrdí, že nový licí stroj v továrně ve Fremontu je největší na světě. Podobný ale připravuje také pro Gigatovárnu Berlín, nejspíš i Šanghaj a další své provozy.
foto: Tesla

Elon Musk už dříve řekl, že chce, aby celá zadní část karoserie elektromobilu Tesla Model Y a později nejspíš i Tesla Model 3 byla odlita z jediného kusu. A právě to by měl zajistit nový licí stroj instalovaný v továrně Fremont.

Jde o stroj tak obrovský, že nemohl být sestaven přímo v továrně, a tak stojí před ní a Tesla nad ním prostě postavila střechu. Cílem je odlévat co nejvíce a co největších komponent pro elektromobily TM3 a TMY.

Zadní část karoserie ze dvou namísto 70 různých komponent  - Tesla Model 3 vs. Tesla Model Y. Nový obří odlévací stroj umožní vyrábět celý komponent v jediném odlitku.

Zadní část karoserie ze dvou namísto 70 různých komponent – Tesla Model 3 vs. Tesla Model Y. Nový obří odlévací stroj umožní vyrábět celý komponent v jediném kuse.
foto: Electrek.co

To by mělo výrazně urychlit, zjednodušit a zlevnit jejich výrobu. Otázkou je, jak pak budou probíhat opravy případného poškození.

Každopádně můžeme čekat, že ve 3. čtvrtletí Tesla výrazně navýší výrobu elektromobilů Tesla Model Y. A snad i zlepší její kvalitu, která se dosud potýká se značnými kvalitativními výkyvy.

43 Comments on “Tesla spustila ve Fremontu největší licí stroj světa, usnadní výrobu Modelu Y”

        1. Ono nás bude víc když máme akcii Tesla za 2000$.
          Ono nás bude víc když máme akcii Tesla za 2000$. Samozřejmě to může být lehká bublina. Ale na 300$ to už asi neklesne. Oni jedou jak fretky (množství továren). A když GM začalo stavět fabriku na EV, honem s tím na internet. Prostě Tesla udává směr.

  1. úžas, takže :
    TMS = na zadních se povinně flákáte vo

    úžas, takže :
    TMS = na zadních se povinně flákáte vo sklo do palice
    TMX = při havárce zadní půltunový falkonky nemáte šance nadzvednout
    TM3 = tabletí ťukaneček z toho šilhání za 250 jen to lízne…

    https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ?t=1624

    TMY = při sebemenší havárce celokostra rovnou do šrotu…

    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-y/

    tak co si vybrat? no prostě sexy ;))

      1. noo to jen pro tu skupinku lidí do tý doby, než jim dojdou
        noo to jen pro tu skupinku lidí do tý doby, než jim dojdou levný prachy tisknutý soukromou tiskárnou ministra financí jak jinak než na dluh státu (ministr pak samozř dá výpověd a de si po svejch ží milijard život 😉 a zažijí nějakou z těch situací na vlastní kůži 😉 jenže tou dobou budou už chudí ještě chudší, ale to neva že nebudou mít co žrát hlavně že si zabrouzdají satelitním internetem

        Kontrolní otázka soudruzi: KOLIK EMISÍ CO2 spalovacího automobilu UŠETŘÍ JEDEN VYSABOTOVANÝ START SPEJSIKS? 😉

      1. díky za vysvětlení i za reakci pana Hořčíka
        z

        díky za vysvětlení i za reakci pana Hořčíka

        z dřívějších zpráv mi nebylo jasné, jak chtějí tak tvarově složitou část karoserie lisovat v jednom kuse, považoval jsem to za neproveditelné, pokud vstřikují (vstřikování do forem jsem měl spojené s plasty), tak problémy s tvarem odpadají

  2. Neopravitelnost karoserie – považuji za pozitivum. Upřímně
    Neopravitelnost karoserie – považuji za pozitivum. Upřímně kdo z Vás by chtěl jezdit v autě s „opravenou“ karoserií po bouračce.
    Každý kdo se kolem aut alespoň trochu pohybuje, Vám řekne, že narovnávaná (a to i za tepla) rovnaná / svařovaná karoserie, už nikdy nevykazuje bezpečnostní a deformační kvality té nové. Nedej bože, když pak dojde k nehodě na totožné místo (a že přední a zadní nosníky jsou oblíbený cíl) – to se pak rovnaná karoserie složí jak z papíru.
    Za mne palec nahoru – bourané auto, kde došlo k deformaci nosné karoserie (nemluvím o odřeninách plechů) je prostě zralé na trvalé vyřazení.

    1. – 1.000.000.000.000.000.000.000
      no jasně městský

      – 1.000.000.000.000.000.000.000

      no jasně městský ťukaneček s prohnutým nárazníkem a rázem je Tablet Model 3 za 2 mega zralej došrotu :)))))))))))))) to se to Ílonoj bude vyrábět nebo spíš pakovat ?? Ne vlastně von k vejplatě nic nebere to jen ten jeho tezlí ansábl kolem … 😉

      https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ?t=403

      hele jo takhle se to dělá eko ;))

      https://youtu.be/IiPPtQK69Wc?t=109

      https://youtu.be/pwAt88nvMNM?t=39

    2. v podstatě říkáte, že nehoda ala Electrodad a auto jde do
      v podstatě říkáte, že nehoda ala Electrodad a auto jde do šrotu (samotného mě způsob certifikované opravy děsí) a v tu chvíli vidím obrovské rezervy na změnu konstrukce karoserie, protože co Tesla na nějakých autech ve flotile ušetří na emisích, to propálí tím, že každá trošku nehoda a auto do šrotu…

      1. Pokud bude ten odlitek pri bouracce poskozen, tak bude to
        Pokud bude ten odlitek pri bouracce poskozen, tak bude to takova supa, ze bude cele auto na maderu. Obecne plati, ze kdyz mate po bouracce krivou strechu, tak je auto totalka. Nejak jsem ale necetl, ze by nekdo pozadoval, aby se strecha delala z vice kusu, aby sla lepe opravit.

          1. dneska řadu aut
            práve toto je chyba – pozrite sa na i3,

            dneska řadu aut
            práve toto je chyba – pozrite sa na i3, smarta – jedno sa dá bezproblémovo opraviť v skoro domácich podmienkach – po dodaní dielu treba vedieť namiešať „lepidlo“, v druhom prípade dvaja vezmú pevý drôt (strunu), obídu auto a stracha je dolu. na pevnostnej klietke ju drží iba „lepidlo“.
            nuž a nedávno tu bol článok ako sa rám/obal batérie stáva súčasťou karosérie.
            a príklad hodný nasledovania – trabi – podlaha, predná a zadná stena, podlaha a stĺpiky. zvyšok „stužená“ odpadová bavlna.

      1. pekna fotka. Mela by se objevit primo v clanku. Pak zbytecne
        pekna fotka. Mela by se objevit primo v clanku. Pak zbytecne vsichni komentuji nesmysly. Pokud nekdo z dotycnych chce auto opravovat pri poruseni dilu z fotek, tak hodne stesti. 😉 Pokud auto dostane takovou ranu, ze se ponici tyto casti, tak bych do toho uz nesedl. To nejsou blatniky, ani dokonce prahy, ….

    1. Ono je otázkou, zda opravovat? U většiny spotřebního
      Ono je otázkou, zda opravovat? U většiny spotřebního zboží jsem jednoznačně pro – ale jen u takového zboží, kde případná „nekvalitní“ oprava nemůže (a nebo alespoň ne přímo a primárně) ohrozit mé zdraví nebo život.
      Jinými slovy, vy by jste chtěl bourané opravované auto? 🙂 Za svou (a troufnu si říci bohatou) automobilovou historii, jsem viděl několik „opravených“ aut a dobře poloviny bych se bál. Pravda většina negativních zkušeností je staršího data, dnes už si přece jen na opravu bourané karoserie netroufne kdejaký Jarda s autogenem, ale i tak. Jakmile jde opravovat, vždy se najde někdo kdo to zfušuje – ale opětovná nehoda s „opravenou“ karoserií, má úplně jiné následky, neboť svařovaná / rovnaná karoserie už nikdy nevykazuje deformační kvality té originální.
      Osobně si auto klidně koupím ojeté, opotřebované – ale nikdy NIKDY po bouračce, na to se mám až příliš rád.
      Takže NEOPRAVITELNOST karoserie Tesly je za mne pozitivem.

      1. No jistěěěěě….. Když jsem sem na jaře poprvé vlezl
        No jistěěěěě….. Když jsem sem na jaře poprvé vlezl udělal jsem si obrázek, že Kerosynek je ten uvnitř nejrudější meloun ze všech zdejších melounů. Sdílel by i svou starou….. Tehdy masívně loboval za čínské eMrdky. Když zjistil, že mu na tomto poli pšenka nepokvete, začal se nějak angažovat v individuálním dovozu teslomrdek. Z toho pohledu by bylo ideální, aby každá teslomrdka šla do šrotu v podstatě hned po první jízdě. (Ony fakticky do toho šrotu patří ještě dříve, než vyjedou, to se ví.) To by se penězoměry doma točily viď, Kerosynku? Jsi jen jeden z mnoha zdejších prolhaných eko.zmrdů.

    2. Myslis se co do zpusobu opravy nejak zasadne lisi dil svareny
      Myslis se co do zpusobu opravy nejak zasadne lisi dil svareny z desitek kusu, oproti dilu z jednoho kusu? Ono I v tom prvnim pripade je to jeden kus (je to cele svarene k sobe, pripadne nejakym jinym zpusobem napevno spojene, tzn nejde proste kousek vymenit….)

Napsat komentář