Tesla spustila síť Destination Chargerů také v Evropě

Kromě primární sítě nabíjecích stanic Supercharger provozuje Tesla také sekundární síť zvanou Destination Charging. Doma v už má stovky stanic, v Evropě začíná s více než stovkou.

Nabíjení elektromobilu Tesla Model S u nabíjecí stanice Destination Charger. Ta vlastně není ničím jiným než běžným „wall connectorem“, který Tesla prodává aktuálně levněji za $500.
foto: Tesla

Zatímco nabíjecí stanice Tesla Supercharger s výkonem až 135 kW jsou určeny k rychlému nabíjení na cestách, Destination Charging nabízí max. výkon 16,5 kW a auto dobije do plna za pár hodin.

Největší koncentrace Destination Chargerů je prozatím ve , kde má Tesla velmi úspěšné zastoupení. Pozadu nezůstávají ani Francie, Británie a sever Itálie. Méně, v jednotkách kusů, už jich je v , Rakousku, Dánsku, Švédsku a . Celkem jich má být 150.

Destination Chargery se obvykle nacházejí u luxusnějších hotelů a resortů. V Česku ani na Slovensku, obecně ve východní Evropě, zatím na mapě žádné nevidíme, ale snad časem přibudou.

Stejně jako v případě Superchargerů, i u Destination Chargerů je nabíjení pro majitele elektromobilů Tesla Model S, Tesla Model X a brzy snad i Tesla Model 3 zdarma, resp. v ceně vozu.

Tesla nabízí až dva Destination Chargery pro hotely a jiné podniky zdarma, případně za velmi zajímavě sníženou cenu. Podmínkou je jejich umístění na viditelné místo a ponechání nabíjení zdarma, tedy zaplacení elektřiny. Za odměnu umístí Tesla místo do svých map.

Tesla

48 Comments on “Tesla spustila síť Destination Chargerů také v Evropě”

    1. Ano, jde o partnerský
      Ano, jde o partnerský program vzájemného dohazování zákazníků. Ve stylu „My Vám do hotelu/restaurace dohodíme bonitní klienty se slušnou útratou, co nemají problém vydat pár mega za káru, Vy nám uděláte pro ně nabíjecí místo zdarma.“ A musí to být vidět, aby byla reklama i pro kolemjdoucí.
      Proto jsou tyto Destinatin Chargers zatím v docela drahých hotelích, kde nabíjející Tesla slupne za 1 hodinku minimálně 22 kWh, tedy v průměrných občanských cenách 110,- Kč. Pokud dobíjí z nuly do plna tak třeba +-85 kWh, čili 425,- Kč. No a to se musí v marži tomu hotelu nějak vrátit. Systémem malé kafe za 80,-, voda 2 deci za 50,- Kč, polévka od 100,- Kč výše, ubytování od 2 tisíc Kč za osobu a noc atd.. Což je v pořádku, je to vlastně jen obdoba různých slev v luxusnějších ochodech a zařízeních pro majitele „kovových“ platebních karet (Silver, Gold, Platinum…).

  1. No už aby to bylo, Teslisti
    No už aby to bylo, Teslisti blokují normální rychlodobíječky, je slušnost po 30 max 40.minutách se odpojit. No v sobotu jsem se setkal s Teslou RZ:GU 657 KL (registrováno v Rakousku) ale na zadním nárazníku nějaký český veb, červené matalízy co visela na rychlodobíječce v Duhové ulici skoro hodinu. Pak z vozu vylezl chlápek trochu větších rozměrů a pochopil jsem……..asi něl prolém se dostat z vozu, co si uvnitř zatopil?! DDDDD

      1. Když už Tesla prodala dost
        Když už Tesla prodala dost vozů do ČR,(myslím si že je zde zaregistrováno víc než 10kousků tak by měla zajistit nějake Superchargery, nebo tito skrblíci si mohou dobíjet někde přez noc a ne na rychlodobíječce(a nebo být slušní) a po 40 minutách nechat dobít „normální“ elektroauto co potřebuje doject někam v okolí……
        Už vidím někoho s Nissan,VW jak si bude dobíjet na superchargeru DDD

            1. Pánové, nehádejte se.
              Pánové, nehádejte se. Slušnost je 30/40min… anebo zůstat v autě a pokud dojede někdo jiný, tak ho pustit. Tuhle se mi stalo v Brně u Á-ček, že pán s Teslou pustil Leafa eMůj a pak i mě, mezitím v klidu dobíjel z Mennekese a na CHAdeMO šel až po mém odpojení. Mezitím jsem pokecali… a s úžasem jsme zjistili, že jsme bývalí skorokolegové – zdravím Elektrona. 🙂 Teď si vybavuji, že když už byl připojený na CHAdeMO, tak přijel iOn a i toho pustil.
              Může se stát, že někdo spěchá. Může se stát, že někdo opravdu potřebuje nabít až na hranici dojezdu a po cestě nemá kde nabít.
              Je to o domluvě.

      2. to „jurozhor“ chápeš
        to „jurozhor“ chápeš spatně! Píši o slušnosti!!, páč zatím každé normální elektroauto po 30minutách je na cca 85% nabité kapacity,tak proto by měl „teslista“ se odpojit, a pak až se nabije další ve frontě třeba pokračovat. je to o slušnosti,která se zde vytrácí…….

        1. Pane Anonyme, píšete:
          „tak

          Pane Anonyme, píšete:
          „tak proto by měl „teslista“ se odpojit“.

          To mi připadá jako naprostá hovadina. Představte si, že jste v obchodě u pultu s lahůdkama a chcete koupit 15 různých věcí.
          Považujete za normální, aby za vámi stojící zákazník s hubou plnou keců o „slušnosti“ vás po objednání osmé vaší položky vyhnal od pultu?
          Kam byste ho s jeho vpravdě zvláštní představou o slušnosti v tomto případě poslal?

          Za férové bych považoval u všech e-aut se po dobití na těch celkových cca 80 % kdy už se stejně asi každá nabíječka zastaví, se odpojit, a v případě nutnosti se dobít z 230 V, protože nabíjení nad 80 % už je z hlavní nabíječky stejně velmi pomalé.

    1. S tím nemám problém a je
      S tím nemám problém a je úplně jedno, zda je na nabíječce Tesla nebo Kia. Jsem-li v časovém presu a majitel je přítomen, tak prostě slušně požádám a snažím se dohodnout. Jinak počkám.
      Pokud je auto bez řidiče a nabití ukončeno, tak není problém si kabel CHAdeMO přepojit na svoje auto a přes svoji kartu/PIN začít nabíjet. Prakticky provedeno na síti Greenway v Popradu, kde jsou 2 dobíjecí místa u stojanu a parkující opuštěný Nissan Leaf už byl nabitý a stojan vypnutý. Tím pádem volný pro dalšího zákazníka. Opatrně jsem vyndal koncovku z Leafu, zavřel oboje dvířka, vrazil koncovku do svého Iona, přihlásil se na dispeleji a spustil nové nabíjení pod svým PINem.

  2. No jen tak dal, jeste tak
    No jen tak dal, jeste tak sit rychlonabijecek navysit tak o jeden rad, a mit k dispozici destination charging jako standardni vybaveni hotelu a penzionu a pak clovek muze i uvazovat o cesta na dovolenou v EV.
    Vcera jsem se vratil z dovolene a tak jsem se zamyslel jak by asi vypadala, kdyby na ni chtel vyrazit v EV (referencne jsem pocital modes S v s maximalnim dojezdem) a dosel jsem k zaveru, ze ani takovym EV bych na tu dovcu proste dneska ani omylem jet nemohl (resp teoreticky by to asi slo, ale misto pul dne planovany bych to planoval tyden az dva a cenove by me dovolena vysla nejspis mnohem draz a cestou v aute bych ztravil mnohem vice casu navic, coz uz ted to bylo na hrane…)

    1. A počítal jsi už s tou
      A počítal jsi už s tou faceliftovanou Teslou S 90D která má o 6 procent delší dojezd nebo rovnou jsi zkusil ještě dost přidat na spekulaci se 100kW? Snad jsi jen nedal 85kW. Každopádně pokud nechceš letět konstantně 180 po dálnici tak to ta nová musí aspoň 350km udělat.

    2. Tohle mě fakt pobavilo.
      Tohle mě fakt pobavilo. Bob-ane Tesla je na dovolenky jako stvořená. Mám ji 9tý měsíc a mám přes 65tkm. Jedna dovolená střídá druhou a cestování přes SC je fantazie stihneš tak akorát kafe. Plánovat nic nemusíš zadáš do navigace cíl a Tesla ti vybere trasu přes SC jednodušeji to snad ani nejde.

          1. Tak to je argument jak
            Tak to je argument jak stehno. Ale je fakt, ze chapu, ze kdybych dal za auto tri mega, tak poste nemuze existovat neco, co nezvladne…

            Soudny clovek, co se chce co nejrychleji grilovat na plazi mozna. Ale jiny soudny clovek chce mozna videt i neco cestou (my treba Recko jeli na motorkach a i cesta stoji za to). Nebo mozna veze nejake sportovni vybaveni, co se do letadla nevejde (a na miste se nesezene). Nebo tahne vozik s lodi (pardon, to s Teslou taky nejde, tak to nikdo nemuze chtit…).

        1. Svým způsobem máte s
          Svým způsobem máte s Leafem pravdu. Čím menší dojezd, tím je důležitější hustota nabíječek. My to bereme tak, že ať už jsme nuceni jet po dobíječkách nebo prostě jen zabloudíme, tak vždycky říkám: „Dívejte se kolem sebe, kdybychom nezabloudili, tak se sem možná nikdy v životě nepodíváme.“ 🙂
          Naopak Tesla je někde jinde. Tím nechci říct, že řidič Tesly by se nemohl při jízdě kochat přírodou. 🙂

          1. Bloudeni/objevovani mi
            Bloudeni/objevovani mi nevadi (zvlast na dovolene), spis ten pocit nejistoty – jestli vubec dojedu, ze nekam nemuzu, protoze bych se odsud nezvladl vratit, jestli nabijecka bude fungovat (protoze zalozni vetsinou neni v dojezdne vzdalenosti), jestli tam nebudu muset dve hodiny kysnout, protoze pet minut prede mnou prijel nekdo jiny (v nejhorsim pripade Tesla s velkou baterkou), nutnost mit „deset“ karticek na ruzne nabijeci systemy…

      1. No jel jsem z Ostravy do
        No jel jsem z Ostravy do Benatek (to by jeste pres superchargery s nejakymi zajizdkami a obcas snizenim rychlosti slo). Problem je uz v tom sehnat u Benatek ubytovani s moznosti dobijeni – vetsinou jde o male B&B a parkuje se na ceste pred barakem – nez bych obepsal dostatek podniku kde by bylo mozne si u nich nechat dobit auto tak navim…
        Z benatek jsme pokracovali pak dal na jih (toskansko, umbrie, severni Lazio, Marche), kde uz ani s velkou zajizdkou zadny supercharger nebyl, destination chargin uplne mimo realitu (v turisticky zajimavych italskych mesteckach je clovek vetsinou rad, kdyz se mu vubec podari nekde rozumne zaparkovat, natoz aby tam byla jeste nabijecka), za cele cestovani jsme narazili je jedinou nabijecku (u vodopadu Cascata de Marmore). Takze opravdu zrealizovat tuhle dovolenou, kde jsme jeli do zapadnich zemi, ktere maji superchargery, by bylo velmi obtizne realiozvat i autem jako Model S….
        Pokud by rychlonabijecek bylo vice a byla bezne moznost destination chargingu, tak v tom nevidim problem (i spalovakem vetsinou stavime aspon co 300km, coz by slo asi i Teslou), ale nez bude takova infrastrukutra tak si na dalkove EV cestovani pockam

        1. Pravda Itálie není zrovna
          Pravda Itálie není zrovna ideální země pro elektroauta tedy jih Itálie, sever včetně benátek je ok. Chorvatsko taky není ideální s jedním SC a přesto se dá naprosto pohodlně a spolehlivě cestovat až do Dubrovníku (byl jsem tam minulý týden). Díky Tesle jsem procestoval celou jižní Francii úžasný zážitek letos pojedu určitě znovu. Třeba Holandsko je sranda s Teslou přes Německo si užívám rychlou jízdu (škoda že autopilot funguje jen do 150km/h) a to vynechávám běžně i dva SC cestou. Zvažuju Norsko. Se svým BMW 7er bych na takové cesty ani nepomyslel.

          1. Ohledně SC a aktivace v
            Ohledně SC a aktivace v autě: nikde jsem se nedočetl, pokud nemá auto SC.enabled, tak přijede-li k SC, tak prostě má úplnou smůlu anebo řidič vezme telefon a výjímečně nabije za jakýsi poplatek komusi.
            Ptám se, že $2.500,- pro někoho bude dost (až budou TM3), pokud 3x do roka jede dál než dojezd děleno 2.
            Díky za RE:

        2. No vidíte, já v Toskánsku
          No vidíte, já v Toskánsku na podzim byl s Teslou a bez problému: přes Villach (SC), bez nabíjení jsme parkovali v Benátkách (teď už je tam 1 garáž s destination charging, navíc u Udine je nový SC) a pak jsme se dojeli nabít na CHAdeMO v IKEA Padova. Podívali jsme se do Ravenny, nabili na SC Arezzo a pak z domácí zásuvky v hotelu ve Florencii (neobepisoval jsem jich hromadu, ale 2, jeden velice ochotný). Podél pobřeží na západ v pohodě až na SC u Savony. V celém Toskánsku jsou placené Mennekes nabíjecí stojany na RFID kartu à la ČEZ a PRE, ale nebyl jsem připravený a nepořídil jsem ji, takže jsme na nich nenabíjeli, ale stejně jsme je nakonec ani nepotřebovali.

          V létě se chystáme do Španělska. Superchargery zatím nejsou, možná budou, možná ne, ale i bez nich je tam pár destination charging hotelů, v hotelech Parador se dá nabíjet 22kW skoro ve všech, kromě toho poměrně hustá CHAdeMO síť ISIL.

          Jde to, nevidím v tom příliš problém. Ano, musí se cesta lépe plánovat a trvá o něco déle.

          1. No my mam taky dovolenou a
            No my mam taky dovolenou a ne zavod „na gril“ akorat ze za ten tyden jsme najeli 3500km, diky tomu ze na to stacily 2 tankovani po ceste, tak jsme mohli zastavky delat v tech mesteckach, ktere jsme chteli videt a ne tam, kde je zrovna pristupna nabijecka…..
            Ja samozrejme nepopiram, ze je mozna klidne jet na cestu kolem sveta renaultem twizy, ale proste dokud to cestovani bude pro nadsence jako vy, tak to masovka nikdo nebude.
            Ja mam v planu poridit mestkske vozitko jako druhe a mit doma proste 1EV a 1 spalovak – kdyz bude treba male jizdy tak EV, kdyz bude treba 2 auta najendou tak EV i spalovak a kdyz bude potreba jet nejakm dal tak spalovak – toto je podle me pri soucasnem stavu optimalni kombinace (situace kdy bychom potrebovali 2 auta s velkym dojezdem prkaticky nenastava, kdyby byla krize, tak jendou za rok vymenim EV s nekym z rodiny za spalovak)….

Napsat komentář