Tesla slaví, navzdory očekáváním vyrábí 5000 elektromobilů Model 3 týdně

Jan Horčík - 01 Červenec 2018

Výroba elektromobilu Tesla Model 3 podle všeho dosáhla 5000 kusů týdně. Původně byla tato meta plánována na prosinec 2017.auto elektromobily výroba Tesla Model 3 5000 5K kusů týdně

Tesla podle téhle fotky nejspíš těsně před koncem čtvrtletí a tedy i posunutého plánu dostála slibům a vyrábí 5000 kusů elektromobilu Model 3 týdně.
foto: Marsalis C (@M_NEHEMIAH_C)

Elektromobil Tesla Model 3 se začal vyrábět v červenci 2017. O rok později se Tesla může pochlubit 5000 kusy týdně.

Takový vývoj očekávali asi jen největší optimisté. Většina nevěřících Tomášů naopak Tesle prorokovala brzký konec a sázela na její bankrot. Ten je, zdá se, stále v nedohlednu.

Výroba elektromobilu Tesla Model 3 je pro společnost Tesla zcela klíčová. Jde o "objemový" model, který se konečně má dostat ke statisícům a milionům zákazníků.

O dosažení milníku 5000 kusů vyrobených za týden svědčí fotka, kterou na Twitteru publikoval jeden ze zaměstnanců. Je na něm velká plaketa s nápisem "Model 3 5K Club" posetá podpisy zaměstnanců. Obrázek byl nicméně mezitím z Twitteru odstraněn.

auto elektromobily výroba Tesla Model 3 5000 5K kusů týdně

Elon Musk v poslední době sdílí spoustu fotek a videí z výroby Modelu 3. Na snímku elektromotory pro tento elektromobil.
foto: Twitteru

Další metou je pro Teslu hodnota 10 000 vyrobených aut týdně. Kdy a jak se ji podaří naplnit zatím zůstává ve hvězdách, ale už teď jde o obrovský úspěch firmy, která dokázala rozjet výrobu aut od nuly ke stovkám tisíc kusů ročně během ani ne deseti let.

Zpět na HybridPřidat komentář

Jako clanek se to sem asi nedostane - Tesla vyrazuje na TM3 lince testovani brzd - pry je to redundantni, protoze brzdy se prece zkousi pri zaverecne testovaci jizde - electrek

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Teď jim vyskočí akcie minimálně o 100% nahoru. Pokud se firmě bude dařit, klidně to může být za krok, dva 2000-3000$ za akcii. Shortaři strouhají mrkvičku.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hele todle je nejlepší cesta do pekel, když tě tak poslouchám a říkám si jesi takhle "letadlo" jsou myšlenkově naladěna většina civilního obyvatelstva, říkám si soudruzi tak to je ideální doba to šortnout a nachvíli zas prodat, protože tydle zdrogovaný nadrženci přinášejí leda tak smůlu ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máš pravdu předsedo, hned si z toho oznámení všichni sedli na zadek a prodávají akcie. Běž si je rychle koupit dokud jsou za 333 USD, zítra už budou za 310 :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak co akcie, měl jsem pravdu s 310? :)

Aktuálně zbývá 420 tisíc rezervací, což při současném tempu vychází na 1 rok a 8 měsíců, při plánovaném tempu výroby od konce července (tedy 6000 ks týdně) pak 1 rok a 5 měsíců. Myslím ale, že do konce roku klidně dají 8000/týden, tedy 420 tisíc za rok.
Vypadá to tedy, že se všichni, kdo máte již rezervaci, v příštím roce opravdu dočkáte. Přeji to všem i když závidím a já si dopřeju jako předvánoční dárek alespoň zapůjčení na 1 den :).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a z jakýho prstu sis vycucal těch 420k rezervací ??

https://electrek.co/2018/07/02/tesla-official-model-3-production-numbers-q2/
4. odstavec od konce

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo díky

Tesla je perfektní, moc mě baví a fandím jí i když to sní moc dobře nevypadá. Měl jsem možnost se s ní projet přes (https://jizda-zazitkova.cz/tesla-model-s/) a byla to paráda. Má to budoucnost. Jen je třeba zapracovat právě na bateriích. Je to docela opruz nabíjet půl dne...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jednak se primárně nabíjí přes noc a tam dlouhá doba nevadí. A druhak na delších cestách se nabíjí na Super Chargerech a tam se nabíjí jen tolik, aby auto mělo v cíli alespoň 20% v baterce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslite ten "opruz" nabíjat, keď auto parkuje a práve sa nepoužíva?! Práve vtedy nabíjam ja a mne to ako opruz vôbec nepripadá. Je to o tom ako si to človek naplánuje. A nabíjať na cestách na superchargeroch 20-30min po každých 200-300km rýchlej jazdy mi niekedy už pripadá aj málo, ale keďže nechcem blokovať nabíjacie miesto, tak radšej pokračujem v ceste.
Už si nechcem predstaviť chodiť na klasickú pumpu.

A, čo myslíte tým, že to s Teslou moc dobre nevyzerá, nechápem v čom?

To je jen nadsenec amater, jeste nic nechape. Takove prave vylihle kure, co o EV vi jen to ze Tesla ma kazdou chvili zbankrotovat a EV maji jasnou nevyhodu v tom ze se nabiji pul dne, kdezto natankovano mas za 5 minut :) Ach to byly casy kdyz sem byl taky jeste EV panic a mel v hlave zrovna tak pusto prazdno :) (prosim zadne narazky na muj nynejsi stav:))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to je na tom este dobre. Jeden chlapík mi tvrdil, že sa budem musieť nabíjať v "Amerike" a každé 3 roky meniť tužkové baterky :DDD Tak som mu jednu (18650-ku) ukázal, že s tým počítam a pre istotu ich už nosím zo sebou :-)

Pohled do Tesla stanu. Expert na autovýrobu říká, že ještě nic takovýho neviděl.
https://www.nytimes.com/2018/06/30/business/tesla-factory-musk.html

Možná by se měl ten "expert" podívat třeba do leteckýho průmyslu. Pohled do Boeing stanu kde renovuje dopravní Dreamliner 787.
https://youtu.be/yOPCk6ZpYKc

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hehe pekny amaterizmus. Bol som na exkurzii v BA volkswagene. Toto je cisty amaterzimus oproti nemcom. Nakolene robene auta hehe. Tie lepenkove krabice v pozadi sa smejem :-) Vo volkswagene sa dalo obrazne jest z podlahy. Tu na tychto foto vsetko spinave osuchane. Sa necudujem ze su kvalitov pekne dole. A este viac sa cudujem ze vobec zverejnia taketo foto. Co neboli nidy v ziadnej automobilke ?

Obrázek uživatele Radovan

Ano, v klasických dinosauřích spalovacích automobilkách je skutečně po letech perfektně čisto a vymydleno. Což je ovšem jen starý letitý princip jing a jang, vzájemného se doplňování a udržování rovnováhy ve vesmíru. Z těchto krásných a čistých prostor pak vyjíždějí sračkomety a plynoprdy, které okamžitě zamoří každé místo, kam dojedou, smradem, jedy, kraválem a vibracemi. Tesla to má stejně, jenom přesně naopak.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Odkedy kvalita auta zalezi od toho, aka je cista podlaha v skladovych priestoroch? Kolko Tesiel mate, ze mozte tvrdit, ze maju nizku kvalitu? Ja mam jednu 2 roky/50tisic km (pritom bola z prvych dodavok TMX do europy) a som spokojny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kvalitoU sorry grama... a preklep niKdy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pěěěkný stan tak ten se mi teda líbí :)

A nekecaj?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Řekl bych že ne. Možná jedou na 3 směny, možná tam jsou velké přesčasy, pokud na 2, určitě 7 dní v týdnu, ale určitě to dali, případně se k tomu hodně přiblížili. Teď bude v červenci nebo v srpnu ještě nějaká odstávka, ale v podstatě je to tam, Gandalfe sýčku. :-)

---

hariprasad

Tesla do dokzala. Neuveritelne. 5k/tyden je rocni vyroba mnoha jinyh EV :DDD Mazec

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Gratulujem.
Toto zatial žiadna automobilka s poriadnymi EV nedokázala. Tesla je jednička!

Obrázek uživatele Pepa

Gratuluji a držím pěsti!!!

---

Pepa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elon Musk prave potvrdil 7000 vyrobenych aut za posledny tyzden: 5000 Model 3, zvysok Model S/X.
Nocna mora vsetkych shorterov a haterov zacina :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no nic moc soudruzi na to aby TM3 5.000 týdně musel

1) TMS/X snížit produkci -50% dělníky přesunul na TM3
2) zavést 24/7
3) 9.000 kancl krys z výzkumu a vývoje povyházet
4) některá momentálně nepotřebná oddělení uzavřít a lidi nahnat na do výrobních provozů
5) zamrazit stavby dalších superchargerů....

je to náročný úkol produkovat
5.000 týdně tj
20.000 měsíčně tj
200.000 ročně TM3 ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

páč jesi se TM3 dostatečně nerozjede aby TESLU nakrmila $lárkama tak další vývoj nebude ;)

Je to jenom psychologie. Kdyby vyráběli 3000ks týdně, já budu také spokojen. Vše co vyrobí to prodají. A vždy budou zajímavější než konkurence. Samozřejmě, že časem od nich je třeba očekávat především navýšení kvality, pokud není skutečně dobrá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Psalo se že vyrábí 5000 baterií týdně, aut ale necelých 4000. Ten počet vyrobených aut se stanovil jak? Že se vyrobilo za den rekordních 715 aut a pak se to vynásobilo sedmi, nebo že se vyrobilo za poslední týden skutečně 5000 aut? S prodejními výsledky to asi nemá vůbec nic společného, tedy že se v průměru letos prodalo do konce května 735 aut týdně.

Píše se 7000 v posledních 7 dnech. Zpráva o 4000/týden je z první půlky června, prostě se neflákaj a makaj :).
Teď už je jasné, že ve druhém pololetí bude TM3 naprosto drtit konkurenci. Jen 4 dny produkce tímto tempem jim stačí na první místo v prodejích EV v USA za celý měsíc a jen 2 týdny z měsíce stačí na #1 v celosvětových prodejích EV!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

blbost, je to marketingově přifouklý aby byl splněn jakýsi cíl ke konci června vyrábět 5.000 ks týdně. Fakticky jedou něco mezi 3,4,5 cos to janku cos to sněd :)) A je to celkem jedno. Ten podepsaný plakát je motivační k udržení morálky a akcii v patřičné výši samozřejmě. S ekonomickou výkonností firmy ten přepálený tablet místo palubovky stále nemá moc co dočinění ;)

bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

ale jako jezdit se v tom už dá ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

Začátkem roku Elon tvrdil, že žádný německý mašinky nepotřebují, že jim to jen ulehčí práci a že 5000/týden dají na těch dvou výrobních linkách. Teď mají tři + jednu ve stanu, takže popravdě by bylo docela smutný, kdyby jedna dala sotva 1000 aut za týden, proto těm 5000 docela věřím. Mimochodem už se těžím na oficiální oznámení produkce/dodávek TM3 a hlavně jestli to Troy zase nandá v přesnosti Bloombergu: Troy

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

joo pěkný stan ale jak sem řekl je to marketingově nafouklá a další produkce bude kolísat 3.000 až 6.000, nikoli stabilních 5k
nytimes.com/2018/06/30/business/tesla-factory-musk.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Píše se kde? V odkazovaném článku se píše pouze o tom, že Tesla vždy extrapolovala čísla. Mimochodem, ty motory na obrázku leží v děsivém bordelu prachu a kdoví čeho, jsem zvědav na spolehlivost aut.

https://electrek.co/2018/07/01/tesla-model-3-production-milestone-record-total-production-elon-musk/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem si četl info už ráno, 7000 aut je včetně TMS a TMX, ale my se bavíme o TM3. Pokud by Tesla vyráběla to co Musk prezentuje, měli by k poslednímu květnu vyrobeno alespoň 30 tisíc aut, ale prodali 18 tisíc, to dost nesouhlasí. Všichni hned mluví o nějaké nenávisti, já myslím, že Musk těch pohádek navyprávěl hodně, tak prostě lidi jenom zajímá, co je pravda. Sám insideevs.com mluví o interpolacích a ne stabilní výrobě. Vyrábět auta v čistém prostředí je myslím základní předpoklad každého výrobce, odpověď, že bordel na pracovišti nevadí, to je přístup mexických opraváren (jestli někdo viděl auto po renovaci z mexických dílen v USA, ví o čem mluvím), proto taky ten obrázek stáhnuli.

Nikdo nemluví o extrapolaci, je tam jasně řečeno 5000 ks TM3 + 2000 ks TMS+X za posledních 7 dnů. Jinak průměrná doba dodání od výroby je okolo 6 týdnů, proto ten rozdíl + samozřejmě mimořádná zpožďovací akce kvůli odsunutí limitu 200 tisíc kusů na 3Q, kdy měly plná parkoviště tisícovkami TM3 + ještě nesmíte zapomínat na dodávky do Kanady, které nejsou na insideevs uvedeny. Teď už začaly dodávky vyrobených kusů ve velkém (viz třeba diskuze na model3ownersclub.com apod.)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K extrapolaci Electrek přímo píše (viz níže), tedy opět neříkáte celou pravdu. Tedy v minulosti to dělali a nyní neví jak to je. Pokud tedy stabilně vyrábí týdně 5 tis. kusů, pak do konce července bude ve statistikách prodej za měsíc 25 tis. kusů.

That said, it sounds like Tesla is not extrapolating its production rate like it did in the past.

electrek.co/2018/07/01/tesla-model-3-production-milestone-record-total-production-elon-musk/

Pokud trvá 6 týdnů, než se auto dostane k majiteli, to je ale hodně dlouhá doba na přímý prodej, 14 dní by bylo asi běžné (jako u jiných přímých prodejců).

K té extrapolaci:
Highest 24-hour burst rate was around 5,997/week extrapolated, which obviously bodes well for reaching 6,000 Model 3 per week output in the near future.
The 24-hour combined burst rate was 8,281 cars/week extrapolated, if those numbers I linked to are accurate, which is pretty impressive for Q3 ramp-up and profitability!
Not only did we factory gate over 5000 Model 3’s, but we also achieved the S & X production target for a combined 7000 vehicle week!

Z toho opravdu nevyplývá, že by toho dosáhly jenom po dobu pár hodin či jednoho dne, ale opravdu po celý týden.

S tím doručením máte pravdu, 6 týdnů to bylo počátkem roku (asi hodně povýrobních oprav), teď je to v 90 % do měsíce.

Začátkem měsíce výroba skoro stála, když se dělaly úpravy na výrobních linkách. Za červen je tak výroba (i s těmi 5000 ks za poslední týden) necelých 12 tisíc ks a to by také mělo být přibližné číslo prodejů za červenec. Srpen by už to mohlo být opravdu těch cca 20 tisíc dodaných kusů TM3.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky za info, uvidíme jak se to vyvine dále.

Tak už je to oficiální - 5,031 ks Modelu 3 za posledních 7 dnů Q2.

Motor v aute, se kterym se jezdi, je uchovavan v naproste cistote a bez moznosti zapraseni? Neni spis dulezite, v jakem rpostredi byl ten motor sestaven, nez v jakem prostredi je prevazen?

Pri jezdeni to je sumak, vsechny priruby, tesneni, kryty, konektory by mely byt na miste/zakryte. Ale pokud se pri montazi dostane svincik na nejake dosedaci plochy nebo do konektoru, muze to znamenat neprijemne prekvapeni pozdeji.
Fotka do urcite miry vysvetluje jedno z prvnich test videi, kde se recenzent podivoval nad spinou nekde, kde by v novem aute byt nemela (detaily uz si nepamatuju).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ehm usuzovat spolehlivost zapouzdřeného elektromotoru kde jsou 2 ložiska, měď a železo podle množství prachu ležícího na transportním vozíku ?? asi místo pečlivého umývání transportních vozíků spíše vyrábějí T3 a konečně se tak začíná naplňovat předpověď Nikoly Tesly, že železo bude jednou znamenat obrovský pokrok pro lidstvo (měl na mysli samozřejmě železo v elektromotorech)

Tys ale Pepu nepochopil. On nechce debatovat on jen v bilich rukavickach hleda jakekoliv smitko prachu(a to doslova) ktere by nasledne mohl pouzit na hate proti tesle.

Mozna to nevadi, ale porad to neco vypovida o pristupu k rizeni kvality. Bohuzel.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tonouci se i stebla chyta :)
Aneb jak poznas ze tesla hater dohejtoval? Kdyz jeho jediny komentar pod clankem "Tesla dosahla vyroby 5k/ks tydne" je o tom ze maji na fotce spinave stolky :D Aneb Erik si konecne zacina uvedomovat ze byl cele ta leta za pitomce :D

To je honka, co? Ja nekde tvrdil, ze tech 5000 aut nevyrobi?

Popravde, sam bych si toho nevsiml, ale kdyz uz na to nekdo poukazal... Nevim, v jakem stavu prezentujes svou praci ty (pokud teda pracujes a nechodis na zakladku), ale kdyz uz delam fotku pro media, tak snad kur*va alespon utru nejhorsi bordel. Zvlast kdyz hromada lidi bere muj produkt div ne jako nejakou svatou relikvii.

A propos, kdyz si tak veris, vsadis pulku svych zasob kryptomen, se kterymi se tak rad chlubis (jakkoliv to nejspis bude pulka z nuly), ze jsem jen Tesla hater? :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Vsazim vsechny sve BTC na to ze si idot co hatuje celou dobu teslu a jakmile je zrejme ze uz jsi v minorite a neni na co hatovat, tak si jednu na leasing/uver poridis , protoze co jineho ti zbyde nez jit za stadem a zacit machrovat pred kamarady ze ty na to taky mas. Takze vse zustane pri starem. Ted uz je pozde obracet chlapecku, idiotem zustanes i s teslou:)

Jsem rad, ze ses posledni vetou tak trefne popsal.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Aaaa vidim ze sem se trefi do cerneho :D Jeste dodam, ze sem si jisty ze sledujes kurz BTC celkem pravidelne a doufas ze spadne jeste vic, aby si mohl nakoupit :D A urcite casem i nakoupis, ale opet prijdes s krizkem po funuse, jako vzdy. Ten kdo se drzi stata jako ty, nemuze byt v zivote uspesnym, pamatuj na me slova.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tedy pane Vondrak, uklidněte se prosím nebo si ublížíte a vaše srdce to nevydrží. Když Vás tak čtu, tak si říkám, že těch nízkojódových nám tu pobíhá nějak nekontrolovaně moc. Co se to dnes stalo, hromadné vycházky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tím bych se netrápil, dost na tom, že je chudáček takový inteligenčně nedomrlý a ještě ho štvete. Mějte pochopení. Ano pane Vondrák, máte ve všem pravdu. Je to tak lepší?

Sice zatím nemám v plánu si TIII objednat, ale kdo má odolávat pořád takovému humbuku. Blbý je, že cena ojetin se asi bude držet hore ... :-(

Ja bych rekl ze cena ojetin bude podobna jako u S/X. 5 let starou testu S koupis za 50% nakupni ceny, coz by tak odpovidalo bezne amortizaci, nebo se pletu?

To by se mi líbilo. Snad budou v Česku i servisy.

Článek narozdíl od vás uvádí zdroj informace.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo zdroj by se měl uvádět pořádně ;)

electrek.co/2018/07/01/tesla-model-3-production-rate-5000-units-employees-celebrate/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdroj insideevs.com snad zná každý, kde se uvádí prodeje za jednotlivé mkěsíce. Článek na elektrek umím přečíst i v angličtině, na to hybrid nepotřebuju, na mé otázky odpověď nedává. Asi zase obyčejný marketing.

Tesla prodeje na Insideev maj u sebe hvězdičku a to znamená, źe jsou to odhady.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak je to možné vždyt už měl dávno zkrachovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máme smůlu, máme pech, že Elon Musk není čech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není smůla není pech, že Elon Musk není čech. Kdyby Elon Musk čech byl, Bureš by jeho plány řepkou zadusil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hezké, jen bych to jemně modifikoval:

Není to smůla ani pech,
že Elon Musk není čech.
Kdyby Elon Musk čechem byl,
řepkou by jej Bureš zadusil.
Na továrnu poslal mafii,
Elone oni Tě zabijí,
protože elektřina milý zlatý,
řepkovým pánům plány hatí,
ač řepka je Kalouskovo dílo,
Burešovi bylo také milo,
svůj kus žvance urvat si,
a na nás namastit si kapsy.

hmm, nějak mi to dneska nejde, jdu spát :-(

Bureš nepotřebuje EV. Souhlas.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Groupe-Salon

Newsletter