Tesla si najala velkého šéfa z Applu

Jan Horčík - 25 Říjen 2013

Jak moc odlišná je automobilka Tesla Motors od zbytku automobilového průmyslu jasně dokazuje nejnovější přírůstek. Firma si najala Douga Fielda aby vedl vývoj nových automobilů Tesla. Field dříve pracoval pro Apple, vedl vývoj produktů jako MacBook Air, MacBook Pro a iMac.auto Tesla Model X elektromobil elektrické auto

Tesla Model X: připravované elektrické SUV
foto: Tesla Motors

Doug Field není v oblasti mobility žádným nováčkem. Svou kariéru začal jako inženýr ve společnosti Ford. Pracoval také jako hlavní technický šéf (CTO) ve společnosti Segway.

"Doug prokázal schopnosti vést i technický talent směřující k vývoji vynikajících produktů, včetně těch, které jsou všeobecně považovány za nejlepší počítače na světě" komentoval jeho příchod šéf Tesly Elon Musk. "Budoucnost Tesly závisí na inženýrech, kteří dokážou vytvářet ty nejinovativnější, technologicky nejpokročilejší auta na světě," dodal.

Doug Field se svěřil, že dokud se na scéně neobjevila automobilka Tesla Motors, nikdy vážně neuvažoval o tom, že by opustil Apple. "Začal jsem kariéru s cílem vytvářet neuvěřitelná auta, ale odešel jsem z automobilového průmyslu za úžasnými, rychle se měnícími inženýrskými výzvami jinde," říká doslova v tiskové zprávě.

A zajímavost nakonec: Tesla zatím dodala přes 15 000 elektromobilů zákazníkům z 31 zemí světa. Těšíme se, až u takovýchto zpráv budeme moct přidat pár nul navíc!

tisková zpráv
Zpět na HybridPřidat komentář

To opravdu jen 15 000? To je doufám, opravdu jen za tento rok, protože jinak je to velké zklamání.

Obrázek uživatele Jolinar

na konci cervna to bylo 15000 (2500 Roadsteru + 12500 Modelu S). Ted je to neco pres 20000 po celem svete, presne cislo se dozvime 5. listopadu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevíte někdo proč dělá Tesla tu vystrčenou přední kapotu, když tam není motor? Pro lepší aerodynam. odpor bych čekal předek auta jako Honda Civic, nebo Jazz...

Aerodynamika je lepší když je předek velký a zaoblený, viz. kapka vody. A hlavně to líp vypadá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, proto všechna letadla s vysokou rychlostí mají čumák do špičky.
S tím zaobleným předkem by asi nadzvukovou rychlost nepřekonaly nebo by se při třesku by se rozpadly.

Obrázek uživatele hathaway

Aerodynamika nadzvukových rýchlostí je o niečom inom. U Tesly asi s nadzvukovou rýchlosťou nepočítajú, preto je čumák zaoblený.

---

Prius is my best car.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stačí se podívat na auta, která postupně překonávala maximálně dosažené rychlosti na Solném jezeru - na jejich čumáky, jak byly zaoblené. A zde se nejednalo o nadzvukové rychlosti.
Jo, fyzikální zákony platí jak ve vzduchu, tak na zemi, tak i pod vodou.

Obrázek uživatele Roman

Těch 15 000 kusů dodali letos nebo jde o prodej celkem.

Také by mě zajímalo, jak si povede Saab. Protože chce od roku 2016 (tím rokem si nejsem jist) vypustit svůj první elektromobil určený i pro evropský trh. To by znamenalo prvního evropského výrobce orientovaného čistě na elektroauta.

Proč redakce vypustila Saab z nabídky. Celou dobu tam měl logo a teď nic. Vím, že starý Saab už neexistuje, ale je tady NEVS. Viz odkaz http://www.saabsunited.com/2013/09/video-first-pre-production-9-3-rolls-off-the-production-line.html

Obrázek uživatele Jan Horčík

V tiskovce je "dosud prodaných 15 000 kusů", takže předpokládáme, že jde o celkový počet prodaných aut ever.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Roman

To se přiznám, čekal jsem trochu více. Vzhledem k tomu, jak se píše o vytíženosti jejich výrobních linek, tak to vypadá na mnohem větší čísla. Ale může to být jen takový optický klam.

Obrázek uživatele Jolinar

15000 to bylo na konci cervna 2013, od te doby se tiskovka nemohla aktualizovat, protoze by to napovedelo investorum. Presne cislo se dozvime 5. listopadu ze spravy pro investory a konferencniho hovoru. V soucasnosti je to uz silne pres 20000, ale nevim kolik presne :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ja si nemyslim ze to je malo. Vzhladom na kvalitativnu uroven je to pekne cislo. Tesla totiz nie je ani ludove vozitko, a uz vobec nie jednoducha skladacka, kde je kopec chyb, od vrzgajucich plastov, po nedotiahnute srubky alebo nerovnosti karoserie hvizdajuce vo vyssich rychlostiach. Sam Elon osobne dohliadal na vyrobu a kontrolu prvych kusov na linke a to sa teda nepametam, ktory sef svojej firmy (o automobilke ani nehovoriac) nieco take naposledy robil. Perfekcionizmus z toho auta krici dodaleka a preto je nemyslitelne udrzat tuto uroven pri statisicovych seriach.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupBUS2BUSNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil