Tesla si najala velkého šéfa z Applu

Jak moc odlišná je automobilka Tesla Motors od zbytku automobilového průmyslu jasně dokazuje nejnovější přírůstek. Firma si najala Douga Fielda aby vedl vývoj nových automobilů Tesla. Field dříve pracoval pro Apple, vedl vývoj produktů jako MacBook Air, MacBook Pro a iMac.

Tesla Model X: připravované elektrické SUV
foto: Tesla Motors

Doug Field není v oblasti mobility žádným nováčkem. Svou kariéru začal jako inženýr ve společnosti Ford. Pracoval také jako hlavní technický šéf (CTO) ve společnosti Segway.

„Doug prokázal schopnosti vést i technický talent směřující k vývoji vynikajících produktů, včetně těch, které jsou všeobecně považovány za nejlepší počítače na světě“ komentoval jeho příchod šéf Tesly Elon Musk. „Budoucnost Tesly závisí na inženýrech, kteří dokážou vytvářet ty nejinovativnější, technologicky nejpokročilejší auta na světě,“ dodal.

Doug Field se svěřil, že dokud se na scéně neobjevila automobilka Tesla Motors, nikdy vážně neuvažoval o tom, že by opustil Apple. „Začal jsem kariéru s cílem vytvářet neuvěřitelná auta, ale odešel jsem z automobilového průmyslu za úžasnými, rychle se měnícími inženýrskými výzvami jinde,“ říká doslova v tiskové zprávě.

A zajímavost nakonec: Tesla zatím dodala přes 15 000 elektromobilů zákazníkům z 31 zemí světa. Těšíme se, až u takovýchto zpráv budeme moct přidat pár nul navíc!

tisková zpráv

12 Comments on “Tesla si najala velkého šéfa z Applu”

          1. Stačí se podívat na auta,
            Stačí se podívat na auta, která postupně překonávala maximálně dosažené rychlosti na Solném jezeru – na jejich čumáky, jak byly zaoblené. A zde se nejednalo o nadzvukové rychlosti.
            Jo, fyzikální zákony platí jak ve vzduchu, tak na zemi, tak i pod vodou.

  1. Těch 15 000 kusů dodali
    Těch 15 000 kusů dodali letos nebo jde o prodej celkem.

    Také by mě zajímalo, jak si povede Saab. Protože chce od roku 2016 (tím rokem si nejsem jist) vypustit svůj první elektromobil určený i pro evropský trh. To by znamenalo prvního evropského výrobce orientovaného čistě na elektroauta.

    Proč redakce vypustila Saab z nabídky. Celou dobu tam měl logo a teď nic. Vím, že starý Saab už neexistuje, ale je tady NEVS. Viz odkaz http://www.saabsunited.com/2013/09/video-first-pre-production-9-3-rolls-off-the-production-line.html

        1. ja si nemyslim ze to je
          ja si nemyslim ze to je malo. Vzhladom na kvalitativnu uroven je to pekne cislo. Tesla totiz nie je ani ludove vozitko, a uz vobec nie jednoducha skladacka, kde je kopec chyb, od vrzgajucich plastov, po nedotiahnute srubky alebo nerovnosti karoserie hvizdajuce vo vyssich rychlostiach. Sam Elon osobne dohliadal na vyrobu a kontrolu prvych kusov na linke a to sa teda nepametam, ktory sef svojej firmy (o automobilke ani nehovoriac) nieco take naposledy robil. Perfekcionizmus z toho auta krici dodaleka a preto je nemyslitelne udrzat tuto uroven pri statisicovych seriach.

Napsat komentář