Tesla shání od investorů dalších $1,5 mld. kvůli Modelu 3

Jan Horčík - 08 Srpen 2017

Tesla vydává další dluhopisy v hodnotě $1,5 mld. Peníze potřebuje především na hladké navýšení výroby elektromobilu Tesla Model 3, která právě začala.auto Tesla Gigafactory gigatovárna Nevada Reno výroba baterií

V článku mrkněte na nové video z přeletu dronem nad gigatovárnou Gigafactory 1
foto: Duncan Sinfield

Tesla shání další peníze, a to i navzdory faktu, že během posledních finančních výsledků vykázala hotovostní rezervu $3 mld. Jenže peníze se hodí vždycky, kor když chcete škálovat výrobu svého klíčového produktu z pár desítek kusů měsíčně na 5000 týdně.

Elon Musk se při té příležitosti opět rozpovídal a trousil v konferenčním hovoru k vydání dluhopisů zajímavé střípky. Řekl mimo jiné, že podle jeho názoru by výroba elektromobilu Tesla Model 3 snadno mohla dosáhnout 700 000 kusů ročně a možná ještě výš.

Důvod? Tesla nyní od koupě auta zákazníky aktivně odrazuje, resp. nevede žádnou kampaň, ve které by vůz propagovala. Pokud by jen trochu chtěla, dokázala by počet rezervací ze současných 455 000 výrazně navýšit.

Kromě toho Elon Musk řekl, že gigatovárna Tesla už dnes vyrábí více baterií než kterákoliv jiná továrna na baterie ve světě. Největší takové továrny podle Electrek.co vyrobí ročně 4 GWh li-ion baterií.

Tesla rozjela ve své Gigafactory 1 výrobu článků už letos v lednu. Příští rok má gigatovárna dosáhnout výrobní kapacity 35 GWh. A během příštích dvou tří let se dostat dokonce na 150 GWh!

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Prach, jenom prachy... :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaujala mne posledni dva odstavce clanku, ale jeste jsem nedohledal jejich skutecne zneni v originale. Jsou dle meho zcela zasadni. Vypliva z nich, ze soucasna vyroba clanku je "pouze" neco pres 4GWh. Tato vyroba se musi rozdelit aut-vsech modelu Tesly, domacich ulozist a prumyslovych ulozist. I kdyby byla baterie Modelu 3 pouze 50kWh a veskera produkce byla pouzita pro model 3 bude kapacita dostatecna pouze pro 80000 automobilu rocne. I kdyby byla vyroba dvojnasobna poptavku nepokryje.

Ani konkurence nespi a dle Financial Tiimes cinsky CATL je v masivnosti produkce ve svych vsech tovarnach dale nez Tesla a to i diky jiz soucasnemu masivnimu nasazeni elektroaut v Cine
https://www.ft.com/content/8c94a2f6-fdcd-11e6-8d8e-a5e3738f9ae4

Vyroba v CATL
https://www.youtube.com/watch?v=-DReeqKQSJ4

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Články pro S/X bere z Japonska, Gigafactory bude pouze pro Model 3 a úložiště, které třeba v posledním čtvrtletí souhrnně daly 176 MW, tedy ~0,7 GWh ročně, takže i když berete tu nejhorší variantu (vyrábí 4 GWh ročně, na model 3 zbyde 3,3 GWh a bereme 80kWh/auto), tak je to za letošek na více než 40 tisíc aut (což letos u modelu 3 určitě nedají) a příští rok jestli zbyde na model 3 přibližně 30 GWh z plánovaných 35 GWh, tak je to už na téměř půl milionu aut, pokud bereme mix 75 kWh a 50 kWh půl na půl.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Navyseni vyroby baterii desetkrat nebude jednoducha zazitost a toto uzke hrdlo ukazuje i pouziti clanku od Samsungu pro bateriove uloziste v Australii. Clanek take zminuje ze velikost australskeho projektu 129MWh prekonava souhrne projekty vsech Tesla powerpacku v poslednim ctvrdleti 97MWh.

https://electrek.co/2017/08/09/tesla-powerpack-project-australia-battery-cell-samsung/

Kde je necoho nedostatek roste cena...

kdyz jsem napsal, ze cely biznis tesly je zavisly od prisunu kapitalu externich investoru, tak me tady nejaky mudrlant poucoval o principech fungovani akciove spolocnosti, a pry tam zadny extrerni kapital nejde vlozit. mozna by bylo fajn, kdyby mi ten samy mudrlant objasnil pointu tohohle clanku.

Tady nekdo objevuje ameriku. Jak jinak by tesla mohla tak rychle expandovat? Si ma ty penize tisknout? Pokud je nekdo schopny a ma napad, ktery potrebuje realizovat, ale nema na nej penize, tak muze o ty penize poprosit lidi co je maji a chteji zariskovat a vydelat na jeho projektu. Jednoduche. A tobe muze byt uplne uprdele jestli mu ty penize ti lidi daji nebo ne, jsou to jejich penize, jejich risk. Jejich motivace muze byt jak zisk tak treba podpora daneho napadu, protoze by ho chteli videt realizovany. V tom si myslim ze ma Tesla hlavni silu, muze si rict o kolik penez chce a dostane je, protoze lidi chteji budoucnost kde EV jsou samozrejmosti. A taky tu budoucnost dostanou, to je uz dnes jasne, otazkou je jak brzo? A v tomhle Tesla tlaci na pilu a proto i potrebuje prachy rychle a hned. A lidi ji je radi daji, protoze je to v souladu s tim co chteji oni: kvalitni EV, rychle a hned. A ktera firma je v tomhle nejlepsi? TSLA

To nemá smysl řešit, mudrlant zřejmě nemá ani tušení o podnikání. Dnes je svět úplně jiný než býval, ve velké oblibě jsou startupy, kterých drtivá většina zkrachuje, přesto se tam lijí obrovské peníze. My samozřejmě známe jen ty nejznámější. Řada z nich je dokonce podvod, ovšem často těžko rozpoznatelný, je to prostě velká loterie a tak k tomu investoři přistupují, chtějí vydělat a často je to prodělek.

http://montyrich.cz/novinky/podnikani/2520-nejcennejsi-startupy-soucasnosti

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Když to tak počítám, tak 1,5 mld. bude tak na baterie pro 25 tis. aut, a prodej těch aut pokryje baterie na dalších 40 tis., tak to určitě bude výroba hladší....

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Jakou cenu počítáte? Při 150$/kWh to vychází na více než 150 tisíc aut.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Počítal jsem cenu o něco vyšší, ale omluva upsal jsem se na mobilu, mělo být 125 tis. aut. V jedné analýze jsem četl, že pro plánovanou výrobu bude potřebovat Tesla cca 18 mld. USD do konce roku 2018.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele PaRi

Já si u Fio toho e-Brookera snad opravdu zřídím, abych mohl svým vnukům jednou říct: "I já jsem přispěl."

spis si myslim, ze by jste vnukum rikal: i ja jsem uveril.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale tu sa nepise o FaradayFuture ale o Tesle. Treba lepsie citat.

Tady nekoho pekne sere, ze nekoupil akcie driv a ted uz nezbyva nez jen doufat, ze sousedovi chcipne koza. Typicky cechacek co nikdy nic neudelal, ma velky hovno a jen zavidi ostatnim. Nejlepe nic nedelat, hlavne neriskovat, jen kritizovat a brblat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pekny slovnik EVhujera

Čemu se pořád divíte?
O čem jiném myslíte že je akciový trh? Pouze o tom, že lidí věří.
Věří že ta a ta firma jim přinese zisk a nezkrachuje.
Já jsem takhle na akcích Tesly vydělal 100 tisíc Kč. Ano už jsem je prodal. Zisk cca 300% ! Tak mi ukažte jinou firmu, nebo investici která by se mi takhle vrátila?

Kdykoli kterákoli společnost může zkrachovat.

Rozhodně věřím víc Muskovi, než kterým-koli jiným firmám. Na světě je spousta společnosti, založených jen kvůli podvodům.
Musk na rozdíl od nich má za sebou už mnoho let práce a dobrých výsledků. Není důvod mu nevěřit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

těch 100 tisíc se ale nevylouplo z vakua, vyspekuloval jste je na lidech co chtěli mermomocí akcie Tesly i za tu zvýšenou cenu a ti lidi jsou přesvědčeni že zase najdou další lidi kterým ty akcie prodají opět za vyšší cenu, pro mě to má znaky klasického letadla, aby pár lidí vydělalo, musí zákonitě většina prodělat :-)), a letadlem já nelítat

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No taky ludia mozu ziskat este viac, vid. akcie google ci apple. 300% zisk by som uz ale asi necakal.

Ja si teraz bucham hlavu o stenu ze som si nekupil nejake akcie. Jedine ospravedlnenie pre mna je, ze som vtedy nemal peniaze.

Jistě to není nejideálnější forma, nicméně je to funkční forma ekonomiky jakou tu máme. Takhle akcie fungují, a ne jinak. Jestli si někdo myslí že bohatnout lze bez toho aby někdo jiný zchudl tak je opravdu z jiné planety.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

A znova.
Můžete mi říct kde žijete? Protože podle odpovědí musíte být mimozemšťan.
Na zemi je všechno založeno na tom že někomu, něčemu věříte.
Peníze už dávno nejsou kryté zlatem, stát si je tiskne dle potřeby, akciový trh o kterém se tu bavíme je základem skoro celé zeměkoule a ten je založen vyloženě jen na důvěře.

Tak co to tu pořád omylate dokola o tom že Treska je letadlo?

Letadlo a podvodníci vypadají úplně jinak.
Napište v čem konkrétně Musk lže a co konkrétně neplní ? Jak Musí podvádí investory? Jak konkrétně "obral" o peníze jiné lidi a nesplnil co za ty peníze těm lidem slíbil?

Sorry ale to co tu vykládate je sprostá lež, vycházející asi že závisti, že někdo jiný je schopen něco dokázat a vy ne.

Podvodník je ten kdo si ode mne vzal peníze a domluvenou práci neudělal. Přesně to teď řeším, kdy řemeslník už se mnou přestal komunikovat, neberte telefon a nepodepisuje na mail. Vzal peníze dodal půlku věci a odešel. To je podvodník ne Musk, který své závazky plní!

Obrázek uživatele Michelin

+1 Ma pravdu predseda.
Proste nekteri milovnici smradu a kravalu (nikoli automobilismu, neb v ev je zazitek z jizdy uplne jinde) nemuzou Tesle odpustit, ze patrne opravdu zmeni automobilovy svet. Nejen tim co sami vyprodukuji a prodaji, ale hlavne tim, ze donuti ostatni automobilky se timto smerem ubirat. A tak si holt ze srdce preji aby tahle koza jeste chcipla.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zbytecne se rozcilovat. Tihle lidi se naucili nove slovicko : "Letadlo" a ted je pro ne letadlo vsechno, i treba ta jejich vecerka na rohu kde si chodi po sichte kupovat chlast. Pro me sou podvodnici a smejdi, prave tito lidi, co siri svoje desinformace, demenci a geny dale mezi lidi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

večer až půjdu do večerky pro chlast k vietnamcovi a nebude mít v regálu letadlo, tak poletí jak namydlenej blesk, si to taky koupím když o tom letadle všichni mluví dokonce i zkušený Vondrak, doufám že to bude mít dost procent alkoholu a potom starý udělám několik malých Vondraků (každý rodič přece chce mít doma chytré, inteligentní,úspěšné dítě a Vondrak je synonymem pro takové dítě)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano já z jiné galaxie, tam my nemít peníze jako tady na planetě Zemi, tady si to tisknout každá centrální banka aby mohla držet co nejvíc lidi přes úroky jako otroky, já nikdy netvrdit že Elon podvodník, já naopak tvrdit že Elon LW (lightworker) i když tuto informaci já převzít od Cobra, ale akcie bez dividendový výnos ne moc dobrá věc pro normální otroky, otrok chtít víc peněz a kupovat drahé papírky ale otrok pak ještě větší otrok, planeta Země nepotřebovat žádné otrok, planeta Země potřebovat více LW (lightworker), chtít ty být LW hledat na Google Cobra RM

Obrázek uživatele Josef

Já u FIO obchodní účet mám. A popravdě si nemůžu stěžovat. Ano, jejich rozhraní není zrovna nejpřívětivější, ale s obchodováním nebyl nikdy problém. Pro intraday obchodníky to asi není, ale pro dlouhodobější investice neznám nic lepšího. Jsou levní, jednoduší, nic po člověku nechtějí, nic mu nevnucují a mají přístup na burzy po celém světě.

Zdravím,
obchodník je na Vás jinak pokud nechcete to nejlevnější, ale naopak nějaký servis, tak já s klienty pravidelně komunikuji. Například k Tesle jsem přispíval tímto článkem:
http://nazory.e15.cz/blogy/blogy-z-parketu/akcie-meny-a-nazory-ondreje-tollingera-model-3-bude-uz-pristi-mesic-1334294

Určitě to ale není o tom koupit si jen akcie Tesly. Ono hodnota akcií je v čase hodně irelevantní. Osobně tedy neinvestuji pouze do Tesly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nedoporučuji. Fio je otřesné, byl to takový že jsem účet zrušil a obratem si jej zřídil u LYNX… a nakoupil hromadu akcií Tesly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a předpokládám že ty akcie jsou zapsány na brokera LYNX? takže já dám těžce vydělané peníze a za ně dostanu nějaký přípis že mám akcie Tesly ale prakticky budou ve vlastnictví brokera, a až si broker zahraje na krtka tak mám smůlu, pochybuji že akcie Tesly budu mít připsané na svém účtu v registru cenných papírů? nebo se pletu?

Nevím jak to má Lynx, ale vím, že zpravidla obchodník je vede z pravidla u někoho a nebo sám u depozitáře, pokud má na danou burzu přístup a není možné, aby jste u seriozního obchodníka o akcie přišel. Mimochodem vklad je jištěný do 20 000 EUR a prostředky musí být oddělené od majetku obchodníka. I když nevidím do pozadí Lynxu. Nedokáži tedy posoudit tuto společnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

děkuji za rychlou odpověď, bohužel historie je plná případů jak lidé přišli o všechny akcie u "seriozních obchodníků", takže Tesla má smůlu

Obrázek uživatele Martin67

Pokud chcete klid a jistotu, obraťte se na banku. I Fio je banka. Já jsem si otevřel investiční účet u spořky a akcie Tesly mi banka připsala přímo na můj akciový účet. Pochopitelně si banka bere za vedení tohoto účtu poplatek. A poplatek si bere i z nákupu akcií a pak i z jejich prodeje. S Fio zkušenosti nemám, ale už jen podle ceníku jsou jejich služby mnohem levnější, než u spořky.
U obchodníka s akciemi, který s nimi obchoduje na svůj účet bych si akcie nikdy nekoupil. Je sice pravda, že tito obchodníci dnes již podléhají dozoru ČNB, ale pamatuji si otřesné příběhy. Hodně lidí přišlo o všechno a bez náhrady.

Rozumím, že v ČR je to s minulostí obchodníku ne zrovna na vysoké úrovni. Na druhou stranu vím jak reguluje ČNB. Každopádně rozhodnutí je určitě na Vás. Jinak to co popisujete je přesně důvod proč třeba lidé obchodují u nás.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Gratulujeme :)

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?