Tesla se chystá zásadně zvýšit výrobu baterií, naznačují data

Jan Horčík - 25 Červen 2019

Tesla si vyjednala výjimku z 10% dovozních cel na japonský hliník. Ten využívá při výrobě bateriových článků ve své Gigatovárně 1.auto elektromobily výroba baterií Tesla Gigafactory Gigatovárna 1

Gigatovárna 1 nedaleko nevadského města Reno je dnes s 23 GWh ročně největší továrnou na výrobu baterií na světě. Svou produkci má ale v následujících letech ještě zvyšovat, možná až ke 150 GWh ročně.
foto: Tesla

Výjimka na dovoz hliníku z Japonska platí pro 10 000 tun od společnosti Nippon Light Metal Co. Jde o 73 mm široké a 1 mm tlusté pásky hliníku v cívkách. Za minulý rok Tesla dovezla 6400 tun.

Letos ale potřebuje 10 000 tun, což značí až poloviční nárůst výroby bateriových článků. Ačkoliv v Gigatovárně 1 už jsou instalovány výrobní linky pro výrobu až 35 GWh ročně, dosavadní produkce se podle Elona Muska pohybuje kolem 23 GWh.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Anonym123

žeby sa podarilo dosiahnuť projektované/sľubované výkony na linke?

Ale ony jsou takové jaké mají být. 35 GWh je maximální nárazové produkční tempo (peak). Nominální tempo je 70% maximálu. 70% z 35 je 24.5. Jinými slovy: Linka jede na plný výkon.

Tesla spíše bude stavět další linky.

Obrázek uživatele Anonym123

bol článok, kde sv. elon povedal, že linka nedosahuje sľubované a preto neuvoľní peniaze/neobjedná ďalšiu linku. možná som nepochopil/neporozumel.

ps - keď som mal šéfovi povedať koľko ľudí treba na určitú produkciu, počítal som s 50% nasadením. lenže - to boli robotníci, ktorí vedia, že dôchodok je ďaleko. tuná ide o automaty, ktoré vedia, že životnosť je krátka a tak idú naplno :-)

Oni chcou spíše modernizovat stávající stroje. Zvedne se nominál i peak. Navíc díky technologii od Maxwellu budou schopni postavit více linek na menší ploše, takže nepotřebujou další halu, ale spíše nové linky na stejném prostoru.

Pokud tě zajímají technické detaily, máš 2 hodiny čas a umíš anglicky, tak tady je VELMI dobré video o bateriích, o inovacích v Tesle s předním expertem na baterie.

https://www.youtube.com/watch?v=18MYRkx_Vr4

Obrázek uživatele Kuk

off

Chystá se bitva století, BMW s eklektickými zvuky Hanse Zimmera versus prdy zaměstnanců Tesly :)))))))

Famed film composer Hans Zimmer develops drive sounds for future BMW electric cars
https://electrek.co/2019/06/24/hans-zimmer-bmw-electric/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Bohužel není jisté, že budou tolik potřebovat. Řekl bych spíše, že je víceméně jistě, že více nebudou potřebovat. Výjimka z cel není totéž co zaplacená objednávka.

Obrázek uživatele Michelin

Mate pravdu. Ovsem jestli je to opravdu jen trik na povzbuzeni investoru, tak je to mazane. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

:-) to je!

Kde jsi vzal že to nebudou potřebovat? Samozřejmě že budou

Obrázek uživatele Kuk

Když to nespotřebujou tak to můžou prodat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

"Letos ale potřebuje 10 000 tun, což značí až třetinový nárůst výroby bateriových článků"

Nikoliv třetinový nárůst, ale poloviční nárůst. Konkrétně 56.25%

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky, opraveno, omlouvám se za nepřenost.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol