Tesla rozšíří největší baterii na světě, má i další zakázky pro Megapack

Jan Horčík - 03 Prosinec 2019

Koncem roku 2017 dokončila Tesla v Austrálii nejvýkonnější bateriový úložný systém (100 MW/129 MWh). Okamžitě prokázal svou rentabilitu a nyní ho čeká významné rozšíření. Tesla Megapack bateriové úložiště

Tesla vyrábí baterie nejen pro své elektromobily, ale také bateriové úložné systémy (BESS), a to jak domácí, tak především průmyslové.
foto: Tesla

Bateriové úložiště značky Tesla u větrné farmy Hornsdale v Jižní Austrálii slouží jako špičkový zdroj pro udržování rovnováhy v rozvodné síti. Podle společnosti Neoen, která ho provozuje, vydělal jen za první rok $50 mil. AUD, přičemž náklady na stavbu činily $66 mil. AUD.

Nyní se Neoen u Tesly objednal rozšíření o 50 MW/64,5 MWh. Zatím není jasné, zda bude rozšíření realizováno s pomocí modulárních systémů Tesla Powerpack nebo Tesla Megapack (1,5 MW/3 MWh).

Právě Megapack ale jistojistě najde využití na opačné straně světa. V Jižní Kalifornii v oblasti města Goleta nahradí paroplynový špičkový zdroj. Celkem 41 Megapacků nakoupí kanadská společnost AltaGas.

Electrek.co
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Top 20 Country by Total Electricity Generation (1973-2018)
https://www.youtube.com/watch?v=c65fzy1gpSc
Top 15 Countries by Total Exports (1960-2018)
https://www.youtube.com/watch?v=q2WeWOoTbag
FOTOVOLTAICKÁ STŘEŠNÍ KRYTINA poprvé v Česku
https://www.youtube.com/watch?v=TCps1FWwTdQ

A kdopak to zaplatí. Samozřejmě spotřebitel.

Kde jsou ty řeči, že se k tomu budou využívat aku z vysloužilých elektromobilů.
Zatím jsem nikde neviděl nějakou sběrnu pro jejich odkup. A zadarmo nikdo funkční aku nedá.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Zaplatí to spotřebitel úplně stejně jako by to zaplatil v případě recyklace autobaterií nebo plynové elektrárny.

Mimochodem, vidíš někde povalovat se statisíce vysloužilých Tesel, ze kterých by to mohli vybrat?

Obrázek uživatele ozana

Stále ještě žádné vysloužilé elektromobily nemáme.

Zaplatí se to samo, viz text článku.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Takže ty články po bazarech jsou odkud?
Ano, žádné články z vysloužilých aut nejsou, protože je nikdo nevykupuje.

Ono se něco zaplatí "samo"? :D
Ano, provozovateli vyrovnávací stanice se to zaplatí. Ale zaplatí se to z poplatků OZE přeúčtované koncovým spotřebitelům.
Tejně tak jako tady v ČR všichni dotují solární elektrárny zprovozněné v době štědrých výkupních cen.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Fakticky se to zaplatí samo.
1) Využíváš ve špičkách energii zálohovanou v době kdy byla elektřina na trhu levnější. Tedy provozovatel nakoupí levněji a prodá dráž.
2) Ušetříš na nákladech pro výstavbu a především provoz zálohovacích plynových elektráren.

Já to ze začátku pochopil asi jinak. Myslel jsem, že za to provozovatel sítě platí třetí společnosti, která na tom rejžuje.
Nějak jsem se v tom zamotal.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

To máš úplně jedno. Buď to budeš dělat přes baterie nebo přes plynovou elektrárnu. Postavit a udržovat baterie je levnější než zálohovací elektrárnu pro vykrývání špiček.

Obrázek uživatele ozana

Není co vykupovat, z těch pár aut (převážně havárie) se dá poskládat powerbox pro domácnost, ale nic opravdu velkého.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Magy

Ano, zatial ich nie je dost, len nejake "kusovky" z havarii a pod. Zivotnost baterii (obzvlast v Teslach) je extremne dlha, elektromobilita je v podstate na zaciatku svojej existencie, takze naozaj nejake vyznamne mnozstva vysluzilych baterii budu dostupne neskor. Odhadujem to tak az za 5-10 rokov ze zacne prudky narast baterii z elektromobilov vhodnych na "2nd life".


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?