Koncem roku 2017 dokončila Tesla v Austrálii nejvýkonnější bateriový úložný systém (100 MW/129 MWh). Okamžitě prokázal svou rentabilitu a nyní ho čeká významné rozšíření.
foto: Tesla
Bateriové úložiště značky Tesla u větrné farmy Hornsdale v Jižní Austrálii slouží jako špičkový zdroj pro udržování rovnováhy v rozvodné síti. Podle společnosti Neoen, která ho provozuje, vydělal jen za první rok $50 mil. AUD, přičemž náklady na stavbu činily $66 mil. AUD.
Nyní se Neoen u Tesly objednal rozšíření o 50 MW/64,5 MWh. Zatím není jasné, zda bude rozšíření realizováno s pomocí modulárních systémů Tesla Powerpack nebo Tesla Megapack (1,5 MW/3 MWh).
Právě Megapack ale jistojistě najde využití na opačné straně světa. V Jižní Kalifornii v oblasti města Goleta nahradí paroplynový špičkový zdroj. Celkem 41 Megapacků nakoupí kanadská společnost AltaGas.
Top 20 Country by Total Electricity Generation
Top 20 Country by Total Electricity Generation (1973-2018)
https://www.youtube.com/watch?v=c65fzy1gpSc
Top 15 Countries by Total Exports (1960-2018)
https://www.youtube.com/watch?v=q2WeWOoTbag
FOTOVOLTAICKÁ STŘEŠNÍ KRYTINA poprvé v Česku
https://www.youtube.com/watch?v=TCps1FWwTdQ
A kdopak to zaplatí. Samozřejmě spotřebitel.
Kde jsou ty
A kdopak to zaplatí. Samozřejmě spotřebitel.
Kde jsou ty řeči, že se k tomu budou využívat aku z vysloužilých elektromobilů.
Zatím jsem nikde neviděl nějakou sběrnu pro jejich odkup. A zadarmo nikdo funkční aku nedá.
Stále ještě žádné vysloužilé elektromobily
Stále ještě žádné vysloužilé elektromobily nemáme.
Zaplatí se to samo, viz text článku.
Takže ty články po bazarech jsou odkud?
Ano, žádné
Takže ty články po bazarech jsou odkud?
Ano, žádné články z vysloužilých aut nejsou, protože je nikdo nevykupuje.
Ono se něco zaplatí „samo“? 😀
Ano, provozovateli vyrovnávací stanice se to zaplatí. Ale zaplatí se to z poplatků OZE přeúčtované koncovým spotřebitelům.
Tejně tak jako tady v ČR všichni dotují solární elektrárny zprovozněné v době štědrých výkupních cen.
Není co vykupovat, z těch pár aut (převážně havárie)
Není co vykupovat, z těch pár aut (převážně havárie) se dá poskládat powerbox pro domácnost, ale nic opravdu velkého.
Ano, zatial ich nie je dost, len nejake „kusovky“ z havarii a
Ano, zatial ich nie je dost, len nejake „kusovky“ z havarii a pod. Zivotnost baterii (obzvlast v Teslach) je extremne dlha, elektromobilita je v podstate na zaciatku svojej existencie, takze naozaj nejake vyznamne mnozstva vysluzilych baterii budu dostupne neskor. Odhadujem to tak az za 5-10 rokov ze zacne prudky narast baterii z elektromobilov vhodnych na „2nd life“.
Fakticky se to zaplatí samo.
1) Využíváš ve špičkách
Fakticky se to zaplatí samo.
1) Využíváš ve špičkách energii zálohovanou v době kdy byla elektřina na trhu levnější. Tedy provozovatel nakoupí levněji a prodá dráž.
2) Ušetříš na nákladech pro výstavbu a především provoz zálohovacích plynových elektráren.
Já to ze začátku pochopil asi jinak. Myslel jsem, že za to
Já to ze začátku pochopil asi jinak. Myslel jsem, že za to provozovatel sítě platí třetí společnosti, která na tom rejžuje.
Nějak jsem se v tom zamotal.
To máš úplně jedno. Buď to budeš dělat přes baterie
To máš úplně jedno. Buď to budeš dělat přes baterie nebo přes plynovou elektrárnu. Postavit a udržovat baterie je levnější než zálohovací elektrárnu pro vykrývání špiček.
Zaplatí to spotřebitel úplně stejně jako by to zaplatil v
Zaplatí to spotřebitel úplně stejně jako by to zaplatil v případě recyklace autobaterií nebo plynové elektrárny.
Mimochodem, vidíš někde povalovat se statisíce vysloužilých Tesel, ze kterých by to mohli vybrat?