Tesla rozjíždí naplno výrobu i dodávky Modelu X

Automobilka Tesla Motors začala dodávat zakazníkům elektromobily Tesla Model X ve verzi „Signature Series“, tedy druhou nejdražší verzi auta po „Founders Edition“. Zároveň ve vánočním čase konečně pořádně rozbíhá výrobu auta.

Tesla konečně naplno rozjíždí výrobu i dodávky svého druhého elektromobilu v aktuální nabídce – plně elektrického SUV Tesla Model X.
foto: Tesla Motors

Magazín CleanTechnica zjistil, že v Tesla Motors se konečně naplno rozjíždí výroba elektromobilů Tesla Model X. Redaktorům to potvrdily i zdroje přímo z automobilky.

Zástupci Tesly nedávno v konferenčním hovoru řekli, že v 1. čtvrtletí 2016 chtějí vyrábět 2000 aut týdně. Zdroje z Tesly magazínu CleanTechnica potvrdily, že každé druhé auto sjíždějící z výrobní linky je Model X. To znamená, že už během následujících pár týdnů by Tesla měla vyrábět mezi 800 až 1000 elektrických Model X.

Co s týká dodávek, Tesla už před časem začala pomalu distribuovat první kusy „Founders Edition“ Modelu X. V posledních dnech potvrdili vybraní lidé, kteří si složením zálohy $40 000 rezervovali „Signature Series“, že se u jejich objednávky objevilo datum dodání/vyzvednutí – např. 21.12.2015 nebo 28.12.2015.

Tesla tak nejspíš mnoha svým zákazníkům v nadělí pod stromeček nebo alespoň ještě před koncem roku krásný dárek. V těchto dnech probíhá finální kontrola vozidel, instalace softwaru a prověřování kvality.

Pro Teslu je kritické, aby auta byla skutečně „tip-top“ a novopečení majitelé o nich šířili skutečně jen dobrou „šuškandu“. I díky tomu se pak Tesla bude moct posunout opět o příčku výš a konečně se plně soustředit na vývoj levného elektromobilu Tesla Model 3.

56 Comments on “Tesla rozjíždí naplno výrobu i dodávky Modelu X”

  1. Ať čtu kdekoliv, stále mi
    Ať čtu kdekoliv, stále mi na elautu chybí k dobíjení solární panely, ač místa na střeše a kapotách je dost. Výrobci totiž vědí, jak energii z dobíjecích stanic v budoucnu zpoplatní a jak stát po masovém rozšíření, nahodí daň, jako je spotřební daň na fosilních palivech. Představa, že by si občan dojel do práce, kde zastaví své auto na nekrytém parkovišti, kde se dobije z denního světla, a žádný výrobce ani stát, nemá možnost změřit a především zpoplatnit solární dobití, je prostě pro výrobce i pro stát nepřípustná.

    1. Pane Krysariku, spočítejte
      Pane Krysariku, spočítejte si plochu na autě která by byla smysluplně použitelná, zjistěte si průměrnou výtěžnost z této plochy na území našeho státu. (nesměl byste parkovat v garáži, ani ve stínu domů či stromů)
      Kolik asi kilometrů ujedete na takto získanou energii?
      Až si to zjistíte, podělte se s námi o váš výsledek (pokud to vůbec bude mít smysl).
      Jo, a ještě abych nezapomněl – o to zpoplatnění solárního dobití se nebojte – tak jako platíte „autorský“ poplatek z CD, DVD, HD atd. budete podobný platit z panelů a jiného potřebného zařízení. O to se stát velice rád a pružně postará. 🙁

      1. Jediné auto o kterém vím,
        Jediné auto o kterém vím, že má z výroby montovaný solární panel je Toyota Prius. Ale je to příplatková výbava a neslouží k dobíjení baterií, ale jen pro pohon klimatizace před nastoupením do vozidla. O namontování vlastních solárních panelů do mého Priuse přemýšlím již dlouho, ale zatím zůstalo jen u myšlenek. V garáži to asi půjde těžko. Navíc Priuse jsem kupoval jetého, za tři roky najezdil 80tisíc kilometrů, je z roku 2005, od jeho koupě jsem měnil pouze olej a ramínka stěračů. Nyní budu měnit výfuk. Baterie pro pohon, stále fungují, 12V baterie mi před dvěma měsíci vypověděla službu, protože zůstalo dva dny rozsvícené vnitřní osvětlení, ale zrovna jsem byl ve Stockholmu a syn mi odmítl shánět destilku a koupil mi novou 12V baterii zn. BOSCH. Původní baterie je stará jako auto, nese nápis made in Japan , byla téměř suchá a po dilití destilky funguje. Tak si říkám, že až doslouží ta Boshka za 4-5 let, tak vrátím tu původní.? Když dokáže jeden solární panel pohánět žrouta klimatizaci, proč by více panelů nedokázalo dobíjet baterie po dobu denního světla. Garáž se dnes nenosí, zpravidla slouží k uskladnění nepotřebných věcí, mizivému procentu kutilů, někdy i ke garážování auta.
        Tato diskuse je však o TESLE. Byl zde návrh, že by se slolární energie danila jako autorská práva. Autorská práva jsou již zahrnutá v ceně Tesly. Její výroba v náročnosti na materiál i na pracovní čas je, vzhledem k rozdílnému množství potřebných součástek k výrobě motoru, lacinější než výroba auta se spalovacím motorem. Cenu navyšuje karoserie z lehkých slitin hliníku, né však tolik, protože i jiná auta mají části karoserie z takových materiálů. Ten rozdíl nákladů vyrovná výroba baterií. Tak, že ta autorská práva vlastně představují třetinu, né-li polovinu ceny – pochopitelně se nejprve musí zaplatit vývoj.

      1. Kdokoliv vezměte dvoumetr,
        Kdokoliv vezměte dvoumetr, jděte k autu a změřte si rozměry střechy a kapoty, kam by asi tak šla smysluplně a bezpečně umístit fotovoltaika.
        Vypočítejte si získané čtverečné metry – pokud se dostanete ke třem metrům, jste kouzelník, nebo máte malej autobus.
        Níže v tabulce jsou průměrné denní výnosy z dat pana Kubiše za šest roků v jednotlivých měsících na 1-2-3-4 metry čtverečné v kWh.
        Průměrná spotřeba e-auta se pohybuje asi mezi 15-20 kWh na 100 km. Kolik ujedete na takto získanou energii?
        Jak bude potom takové auto vypadat je diskutabilní.
        Má smysl se tím zabývat v reálu?

        měs.    1          2            3            4
          1    0,112    0,225    0,337    0,449
          2    0,230    0,460    0,690    0,921
          3    0,367    0,735    1,102    1,470
          4    0,499    0,997    1,496    1,995
          5    0,484    0,967    1,451    1,934
          6    0,505    1,011    1,516    2,022
          7    0,523    1,045    1,568    2,090
          8    0,499    0,997    1,496    1,995
          9    0,398    0,796    1,194    1,592
        10    0,293    0,586    0,879    1,172
        11    0,178    0,357    0,535    0,713
        12    0,110    0,220    0,330    0,441

        1. Podle mě to smysl nemá,
          Podle mě to smysl nemá, ale jak vidno, je to věc názoru.
          Dejme tomu, že budu uvažovat plochu 3m2 a dobití ze soláru cca 1.5kWh za den v létě, tj. dojezd vyšší o 8-10 km za 24 hod (denní svit cca 15-16 hod). To na první pohled vypadá pěkně, ale jak je to v praxi? Např. trasu cca 140 km do Pardubic jedeme asi 2.5 hod. Za tu dobu by se v létě dobilo cca 0.156kWh, což je 0.6-0.7% baterky. Na to ujedu max. 1.5km. K tomu nepotřebuju žádnou fotovoltaiku na střeše, stačí lehká noha na plynu a naučit se s EV jezdit. A klidně oželím i tu klimu, nebo naopak v zimě bohatě stačí topit na 18st.C. Však nikdo přece v zimě nejezdí v sandálech, triku a šortkách, ne? Tolik ke krátkodobému dobíjení během jízdy.
          K dlouhodobému dobíjení, zejména při parkování. Jaký je poměr výkon/cena fotovoltaiky na EV? Z tabulky vychází, že by se mohlo nabít průměrně 1.05kWh/den, tj. 383kWh/rok = úspora 1533Kč/rok při ceně 4Kč/kWh. Kolik by musel stát takový panel, aby se to vyplatilo za 10 let provozu? Zvlášť, když by to nebyl žádný masově vyráběný no-name Číňan, ale panel, který by si nechala automobilka na zakázku udělat, pokud možno zaoblený ve tvaru karoserie a hlavně pěkně mastně zaplatit. Kolik by pak stál takový EV s panelem na střeše? Už i tak všichni nadávají, že jsou EV hrozně drahé.
          A že výrobci elektromobilů (nikoli výrobci elektřiny – nezaměňujme to!) jsou nějak speciálně zainteresovaní na zpoplatnění, případně na zdanění nabíjení a kvůli tomu nedávají soláry na střechy EV? To je čirý nesmysl. Naopak, kdyby se to skutečně ekonomicky vyplatilo, tak výrobce EV, který by dával fotovoltaiku na střechu, by získal značnou konkurenční výhodu. Jenže ono se to nevyplatí.
          Jak říkám, podle mě to smysl nemá.

        2. Však taky proto to děláme
          Však taky proto to děláme na univerzitě a je to pokusné vozidlo. A máme z něj dlouhodobé výsledky. Ostatně na VUT Brno zkoušeli polepit před snad 2 lety ohebnými FV fóliemi Citroen Berlingo – plošně velký automobil – a závěr byl podobný – chce to proklatě velkou účinnost, jinak je to fakt o jednotkách km denně.
          Ovšem kdo to chce míti, míti může. A díky univerzitním pokusům a datům poskytnutým nadšenci už ví, do čeho jde.

            1. kdyby jste věděl, co za
              kdyby jste věděl, co za blbosti se z Vašich daní financují, tak by jste se z toho podělal. Ne jednou, byl by to takový trvalý průjem. Tady alespoň máte díky výzkumu ukázánu momentálně slepou cestu. A taky víte, co se musí na FV panelech změnit, aby je mělo smysl integrovat do karoserií aut. A z dlouhodobého hlediska a exaktně i s výpočty. Žádná dojmologie.
              P.S. Možná by jste se divil, kolik slepých uliček, ať už momentálních nebo dlouhodobých, musí věda a výzkum projít, aby se něco smysluplného vynalezlo. A kolik dalšího úsilí a peněz stojí, aby se to prosadilo, vyrábělo a stalo dostupným. A to, že je u nás věda a výzkum ponejvíce financována státem, není bohužel její vina. To je vina nás, voličů.

              1. Máte pravdu.
                Takových

                Máte pravdu.
                Takových darmošlapů a darmožroutů, přisátých na státní cecík, najdete i několik zde na fóru. Stačí si jen jejich příspěvky třídit, vyhodnocovat a ukládat.
                A jakmile se ekonomice trochu daří, tak těch přisávačů, kteří stejně nikdy nic nevymyslí, stále jen přibývá a bude přibývat, a stále jen budou natahovat ruce a chtít víc a víc:

                verejnydluh.cz

        3. V Priusu r.v. 2005 není ani
          V Priusu r.v. 2005 není ani zásuvka pro dobíjení, dobíjí se rekuperací a jízdou. Na baterie v EV módu dojedu při plmém nabití cca 2km. Tepve u modelů od r.v. 2012 je zásuvka pro dobíjení ze sítě a dojezd 20km. Baterie jsou v Priusu celkem malé a váží jen 40kg, k úspoře dochází především na křižovatkách v městském provozu, kdy se vypíná spalovací motor a při rozjezdu s lehkou nohou, případně při zapnutí EV, se auto rozjíždí na baterie. Ve srovnání s autem bez hybridu, to dělá víc než 2 l/100km, což mám ověřeno z jízdy s BMW X1 i s Mazdou X7. Baterie v Priusu jsou pospojovány na napětí 210 voltů. Solární baterie se vyrábí na 6 až 24V. Abych dosáhl potřebného napětí, bez potřeby měniče, volil bych tyto solární panely: http://www.solareconomic.cz/solarec/eshop/5-1-Fotovoltaika/2-2-Fotovoltaicke-a-solarni-panely/5/289-Solarni-panel-Ascent-SWSME-0040
          spojené do série po 12 kusech a abych dosáhl proudu cca 1,5 i více ampér, bylo by třeba tři 12-ti panelové bloky spojit paralelně. (Spojování panelů na vyšší napětí je však zakázané) Když hledám místo pro parkování, zpravidla zaparkuji už s vybitými bateriemi a následnou jízdu se musím rozjíždět na spalovací motor. Tak zejména pro tuto situaci by solární dobíjení mělo smysl. Pochopitelně by muselo dojít i na přeprogramování elektroniky v Priusu, na to však nemám vědomosti. Tesla má baterie mnohem větší a výkonnější, ale i tam by se nějaká energie nastřádala. Fisker je také hybrid s bateriemi umístěnými v mohutném středovém tunelu a nabíjení ze sítě má trvat 6 hod.

          1. Pane Krysariku, už jsem to
            Pane Krysariku, už jsem to tu psal – „vezměte dvoumetr, běžte k tomu autu, změřte a spočítejte si plochu na autě která by byla smysluplně použitelná“.
            Dokud toto neuděláte, tak nemá smysl se o něčem bavit.
            Na adrese ‚solareconomic.cz‘ kterou jste napsal jsou dvě volby panýlku:
            na pokrytí 1 m² plochy je potřeba 13,38 kusů za 14 089,-
            na pokrytí 1 m² plochy je potřeba 17,1 kusů za 18 006,-
            Toto je cena bez jakékoliv potřebné „bižuterie“.
            Dále vás cituji: „Pochopitelně by muselo dojít i na přeprogramování elektroniky v Priusu, na to však nemám vědomosti“, takže by vás čekalo najít a zaplatit odborníka a to jistě též nebude levné.

            To, co jste napsal ve svém posledním příspěvku, je (mimo webového odkazu) naprosto s problémem nesouvisející a tím zbytečné.
            Nejdříve měřte a počítejte kolik energie za den v různých ročních obdobích jste schopen ze střechy a kapoty vozu vydolovat, poté počítejte celkové náklady včetně odborných prací.
            Ještě vám to stále připadá smysluplné a pořád se divíte tomu, že to nikdo nevyrábí?

            1. Pane mykanec, tak jste mě
              Pane mykanec, tak jste mě přiměl abych změřil smysluplnou plochu pro umístšní panelů na mém Priusu. Na střeše je prostor 106×163 cm, kam se v pohodě vejde 2×12 těch menších solárních panelů SWSME 0045 (jsou i výkonnější). Zaberou plochu o rozměru 102x133cm, položené 6ks na šířku a 4ks na délku střechy. Ani bych nemusel demontovat anténu, ale díru bych využil pro svod. Dalších 12 panelů by se vešlo na přední kapotu, kde bych musel ustřihnout jen ve spodní části malé růžky kolem reflektorů. Jsem tedy na ploše 2.105m2 za cenu 37908Kč. Napětí by bylo 234V, maximální proud 0,78A a max. výkon 182,5W. Denní max výkon v letních měsících za 16 hod by činil 2,92 kWh, avšak prakticky by mohl být poloviční. I to by mělo stačit na dobití původních baterií Priusu, protože jezdím do Prahy, kde opravuji PC a NB a auto stojí 2-4dny v nízké zástavbě. Jen bych měl obavy, že ty panely bude někdo loupat. Prodejce uvádí, že tyto panely mají nejvyšší možnou účinnost na celosvětovém trhu, tak patrně budou účinnější, než použité panely pro měření pana Kubiše ve Vašem příspěvku. Elektroniku bych vzhledem k celkovému napětí, ani nemusel příliš upravovat, panely by byly připojeny paralelně s baterií minimálně přes ochranné diody, ale raději bych tam vsunul omezovač proti přebíjení. Prius nemá zabudovaný ampérmetr, jen na displeji je zobrazován směr proudu, ale já bych instaloval hned dva. Jeden pro odběr motoru, kde bych využil jako bočník kabel od baterek k motoru a vlastně měřil úbytek napětí s ocejchováním na ampéry a druhý, pro měření proudu ze solárních panelů. (Jsem takový hračička.) Pak bych chtěl změnit závislost spínání plynového pedálu se zapínáním spalovacího motoru v EV režimu v 50km, nebo spíš tuto závislost úplně odstranit. I v současné době mohu jet při velmi lehké noze na baterie třeba 120, ale je je to hodně nahoře.
              Díky, že se mnou diskutujete.
              Tesla by to jistě dokázal zaintegrovat lépe, na větší plochu a patrně by našel i ještě výkonnější panely, vyrobené přímo na míru jednotlivých dílů, třeba i ve dveřích, nebo zatavené v zadním skle.

              1. Z čistě ekonomického
                Z čistě ekonomického hlediska, dokud někdo nevymyslí za za tuto cenu zisk 5 kWh denně (což nelze, viz níže), tak se solární panely na auto nevyplatí (počítána cena 37500, která se zaplatí za 10 let při zisku 5 kWh 300 dní v roce a cenou elektřiny 2,5 Kč/kWh).
                Jelikož je udávaná energie dopadající na vodorovnou plochu 1×1 m cca 1000 kWh (zhruba průměr pro ČR) a účinnost můžeme počítat přinejlepším 20 %, je zde maximální potenciál zisku 400 kWh ročně na auto a tedy úspora 1000 Kč, takže takovýto systém by musel vyjít na méně než 10000 Kč (pod tuto cenu se FV systémy dostanou v pohodě).
                Jenže i tak je to na zvýšení dojezdu o 30 km za rok, takže k téměř k ničemu.

                1. K čemu je střešní okno –
                  K čemu je střešní okno – dá se s tím chlubit, nemám rád kožený sedačky – kloužou, nebo se lepí, v zimě studí než se vyhřejou, často vyhřejvání není, jiným lidem se to naopak líbí a chtějí to. A chtějí i jiné blbosti jako vykládání palubky i dveří vzácným dřevem, zlacené kliky a to by stačilo. Za hračky pro děti nebo domácí mazlíčky se vydávají obdobné sumy během roku. Já si chci pořídit hračku, která vynese víc než úrok v bance – tedy k něčemu to je. Výrobce by to pořizoval i esteticky integroval do auta minimálně bez DPH a s množstevní slevou za polovic. Mě by to samozřejmě prodal přibližně za cenu nadstandardu v hodnotě, kterou jsem si spočetl výše. A nebyl bych sám, kdo by to chtěl. Tak že: SMYSL TO MÁ a K NĚČEMU TO JE.

                2. Pane Krysaříku, rozhodně
                  Pane Krysaříku, rozhodně nehodlám zpochybňovat Vaše osobní přání a tužby, ale zkuste tentokrát nikoli počítat (výpočtů už tu bylo dost), ale pouze přemýšlet:
                  1) Střešní okno: výrobce je tam buď dá nebo nedá – podle objednávky zákazníka. Pořád je to stejné auto.
                  2) Kožené sedačky: výrobce je tam buď dá nebo nedá – podle objednávky zákazníka. Pořád je to stejné auto.
                  3) Vykládání palubky a dveří vzácným dřevem: to už není zcela obvyklé, ale opět výrobce je tam buď dá nebo nedá – podle objednávky zákazníka. Pořád je to stejné auto.
                  4) Zlacené kliky: to už také není zcela obvyklé, ale opět výrobce je tam buď dá nebo nedá – podle objednávky zákazníka. Pořád je to stejné auto.
                  5) Hračky pro děti, domácí mazlíčci: není to sice úplně relevantní, ale kdo chce, tak za ně může utratit třebas i nehorázné sumy – bez ohledu na své auto, pouze s ohledem na stav své peněženky.

                  A vaše speciální přání – solární panely na auto. To už není jako stavebnice – střecha s oknem za střechu bez okna, sedačka za sedačku, klika za kliku, obložení za obložení – čili přidaná hodnota (alespoň pro někoho) s minimálními náklady. Soláry na autě – to už je zatraceně velký zásah do auta, jak do karoserie, tak do nabíjení atd. atd. atd. To není o tom, že Vy byste si dal panel na střechu, pár elektronických součástek a vymalováno. To musí někdo vymyslet, vyvinout, vyrobit, otestovat a tato relativně ohromně drahá práce musí být zaplacena. Čili je to na vývoj nového auta. Kdo tento vývoj zaplatí? Vy? Já tedy určitě ne. Když se vrátím k matematie a výpočtům v této diskuzi uvedeným, tak za sebe říkám, že fotovoltaiku na autě klidně oželím. A teď se zkuste zamyslet, kolik je takových lidí jako Vy, kteří by byli ochotni dát za takového Leafa s fotovoltaikou třeba o 200-300 tisíc víc, tj. cenu kolem milionu (jen nástřel, nechytejte mě za slovo), a kolik je lidí, kteří by si klidně koupili Leafa bez fotovoltaiky, ale nekoupí si ho, protože i za 730.000 bez fotovoltaiky je pro ně příliš drahý. No a když jsem k tomuto závěru dospěl já, prakticky s použitím obyčejného selského rozumu, tak myslíte, že nikoho v automobilkách nenapadlo plusmínus totéž? Už jsem to tu psal v jiném příspěvku – kdyby se to skutečně vyplatilo, tak by to tam nějaká automobilka dala, protože by tím získala velkou, když už třeba ne skutečnou, tak aspoň optickou konkurenční výhodu. Proč to tam asi nikdo, ale vůbec nikdo zatím nedal? Ani Tesla a Elon Musk? Protože se to alespoň prozatím nevyplatí. Tím nechci tvrdit, že tento stav musí trvat věčně.

                  Pokud vím, tak Nissan během vývoje Leafa realizoval několik vylepšení právě na základě přání uživatelů. Ale určitě to nefunguje tak, že jeden nebo dva lidi si něco přejí a Nissan to hned implementuje. Jedna věc je průzkum mezi zákazníky a druhá věc je, že automobilka si to vyhodnotí a rozhodne se, jestli do toho půjde nebo ne. Typickým příkladem může být časově nastavitelné vytápění nebo vychlazení u Leafa – Nissan je zavedl, ovšem rozhodl, že bude s pevně nastavenou teplotou 22st.C. I když by se možná našlo dost lidí (včetně mě), kteří by si tu teplotu chtěli individuálně nastavovat. Přitom na první pohled by se mohlo zdát, že je to taková prkotina, která se dá bez problémů ošetřit nastavením SW.

                  Jiná věc je masový a opravdu brutální tlak na navýšení dojezdu současných EV nikoli o metry nebo kilometry pomocí fotovoltaiky, ale o stovky kilometrů pomocí zvětšování baterek. Tam se momentálně odehrává ten největší konkureční boj, tam je teď zaměřena maximální pozornost výrobců EV. A troufám si tvrdit, že to tak ještě pár let bude.

                3. Dnes jse tady ve Stockholmu
                  Dnes jse tady ve Stockholmu navštívil autobazar a vidím tam dva automobily Fisker Karma a oba mají ve střeše zabudované od kraje do kraje solární panely. Aby toho nebylo málo, mají solární panýlky zabudovaný uvnitř na tunelu, na držadlech dveří a nevím kde ještě. Vše je pěkně esteticky zapracováno do vozu. Jak to vše funguje mi nedokázal odpovědět ani majitel bazaru. Mimochodem, je to Slovák.

                4. Pane Krysariku, to už je u
                  Pane Krysariku, to už je u vás snad obsese.  🙂
                  Příčina: porucha v regulaci serotoninu v mozku
                  Léčba: antidepresiva SSRI, klomipramin (Anafranil)

    2. ha, lebo dan z dazdovej vody
      ha, lebo dan z dazdovej vody sa neplati co ? 🙂
      kolko je zrazok a aku strechu mas, tolko dane musis zaplatit, aspon tu u nas na SR.

      si bud isty, ze cakaju v zastupe az sa nieco pretavi aby z toho mohli zacat vyberat vypalne. najprv postupne aby si si zvykol, s rozpravkami ze za to mas taku sluzbu, a nakoniec z teba budu vytahovat peniaze za vsetko, aj ked sa nadychnes.

      samozrejme to nakoniec vzdy konci krvavou revoluciou, ale teraz, im je to jedno.

      nie je nic horsie ako zneuzitie monetarneho systemu na neokapitalizmus, to je potom take prijemne zit v takom svete az je to do placu.

            1. Herosi, gratulace a
              Herosi, gratulace a samozřejmě i závist v dobrém 🙂
              Pro Vás je to jak píšete přímo ideální auto. To se někomu jen tak nepoštěstí.
              Doufám, že napíšete nějaké zkušenosti až s ním vyjedete. Myslím, že na hybridu by si to pár lidí rádo přečetlo, včetně mě.
              Já teď ještě stále spaluju benzín, ale čekám snad do roka, na trochu levnější ojetiny a už jsem se zařekl, že další auto bude elektromobil. Tak snad mi to taky vyjde.

              1. Ja zcela jiste nejsem jediny
                Ja zcela jiste nejsem jediny zdejsi ctenar, ktery zaplatil zalohu a ceka na dodavku Tesly X. Sam vim o trech, kteří budou dokonce drive na rade. Chci si ale nejdříve auto projet a az pak se definitivne rozhodnout. Ale po tom, co jsem ted videl ( asi nejvíce mne mile prekvapila jednoducha manipulace se zadnimi sedadly ) to asi dam. Nejsem od přírody chlubil, ale zrejme se tady potom stejne neudrzim,…

                1. jedina vec co me na Modelu X
                  jedina vec co me na Modelu X trochu zklamala je, ze ma jen Single Charger, a dual neni dostupny ani za priplatek jako u Modelu S 🙁

                  Tak v nemecku to nevadi diky huste siti SC, ale u nas je to jeste skoda, ale casem se to taky zlepsi.

                  btw: nespolehal bych na to, ze budete jezdit uplne zadarmo a nabijet jen na SC ikdyz ho mozna budete mit kousek od domu. Tesla uz davno zrusila hlasku, ze SC jsou free for ever, a nahradili to free long distance travel… Just saying 🙂

                2. Hlasku zrusila, ale v
                  Hlasku zrusila, ale v kupnich smlouvách to stoji cerne na bilem. V Amsterodamu stoji u 8 SC povětšinou taxici, kterých tam jezdi po meste a na letiste několik stovek a tezi z bezplatneho nabijeni.. Tesle je to znamo. Vysledek – místo jejich omezovani zrovna pridali další 4 stojany SC…Bylo by to proti jejich filosofii, myslim..Nicmene ja na to nespoleham,ev.cena za nabiti bude vždy tresnicka na dortu ve srovnani se spalovaky…

                3. Uz jste cetl podrobnou
                  Uz jste cetl podrobnou specifikaci pro Evropu ? Asi ano.Ja zatím jen pro USA. Nicmene si nemůžou dovolit u X mit mensi nabidku nez u S. Nedovedu si představit důvod.

                1. A copak vám ti zlí
                  A copak vám ti zlí brněnští „zmrdi a paraziti“ provedli, pane Anonyme?
                  Svěřte se nám, třeba se vám uleví…

                2. Trosku kultivovanejsi jazyk
                  Trosku kultivovanejsi jazyk by na tomto foru neslo pouzivat? I kdyby byla situace s nabijenim kdekoliv jakakoliv, tak bych prosil dodrzovat dekorum. Diky moc a hezke svatky!

                3. taky by me zajimalo kdo vam
                  taky by me zajimalo kdo vam co provedl?

                  Blokuje vam nejaky spalovak nabijecku?
                  Blokuje nejaky elektromobil nabijecku, ktera je zdarma svym prilis castym nabijenim? Nebo se snad neodpoji po skoncni?
                  Dostali jste zamitnuti od mesta na vybudovani vlastni nabijecky?

                  fakt by me to zajimalo…

                4. Vsak je to taky rychle
                  Vsak je to taky rychle nabijeni a ne pomale jako doma, tak v cem je problem? A kdyz se to nekomu nelibi, porad muze rychlo-nabijet zdarma u CEZu.

                  Jako v kazdem oboru plati, kvalita – cena – poptavka 😀

                  EDIT: Jako ja chapu, ze vsichni bychom chteli jezdit zadarmo a nejlip mit i chleba zadarmo, ale bohuzel tak to dneska nefunguje 🙁 Nejsme v utopisticke spolecnosti kde by kazdy pro kazdeho pracoval nezjistne…

                  EDIT2: koneckoncu ty stanice tam byly hodne dlouho zdarma a kolik lidi myslite, ze panu Tinkovi aspon podekovalo, natoz pak zaplatilo elektrinu a naklady?

                5. Přesně tak. Tomáš Tinka
                  Přesně tak. Tomáš Tinka udělal pro rozvoj elektromobility v Brně a okolí tolik, jako nikdo jiný. Na rovinu se přiznám, že nebýt něj, tak bych do toho s největší pravděpodobností nešel. Dokud měl Tomáš nabíjení zdarma a sponzoroval to z vlastní kapsy, tak byl pro každého kámoš a nikdo by o něm nic takového nenapsal. A najednou takový obrat… Kdo z vás by na vlastní náklady postavil nabíječku, provozoval by ji a měsíčně platil cca 4000kWh z vlastní kapsy??? Je naprosto nehorázné, že ho pomlouvají lidi, kteří by chtěli u něj nabíjení zdarma a přitom nejsou ochotni nabíjet doma za pár korun. Zkuste si někdo koupit Teslu, přijet k sousedovi a chtít po něm, aby vás nechal dobíjet ze svého a vy abyste to měli zdarma. Tak vám řekne, že jste se zbláznili. Ano, 10Kč/kWh je hodně, ale i to má své důvody, které zde nehodlám rozebírat. Komu se to nelíbí, ať si nabíjí doma za nějaké 4Kč/kWh a nemá co řešit.

                  EDIT:
                  Když to tak znovu čtu, možná měl Anonym, St, 2015-12-23 22:32 těmi „zm*** a parazity“ na mysli ty, kteří zneužívali nabíjení zdarma a právě díky nim do v Brně dopadlo tak, jak to je.

                6. Cena 10 Kc/kWh v Brne se
                  Cena 10 Kc/kWh v Brne se rozebirala pod clankem: „Schneider Electric daroval Pisku nabijeci stanici pro elektromobily“. Nejde o to, ze je neco zpoplatnene. Jde spise o to, ze drive to bylo zadarmo a bylo to propagovano jako super vec a podpora elektromobility. A je nad slunce jasne, ze zadarmo nemuze byt dlouhodobe nic. Co vadi nejvic je palka nasazena pote, co se ukazalo, ze nabijeni zadarmo opravdu nemuze byt dlouhodobe. Podle me tento pristup vadi vic, nez zpoplatneni sluzby. Pokud nekdo daruje ostatnim 4000 kWh mesicne, je to nejspis jeho svobodne rozhodnuti. A asi videl, ze s postupujicim casem uz to je relativne hodne darovanych penez a je to neunosne (coz plne chapu), tak se nabijeni zpoplatnilo palkou, aby se ty 4000 kWh mesicne darovane v minulosti nejak vratily (coz je z ekonomickeho hlediska jasne).
                  Nemyslim, ze nekdo ocekava rychlonabijeni zadarmo. A pokud ano, tak to je jeho problem 😉

                7. Díky za upozornění na
                  Díky za upozornění na článek a diskuzi, to mi úplně uniklo. Zajímavé čtení.

      1. Ještě kratce. Vse je
        Ještě kratce. Vse je relativni..Je to velka jednorazova investice, to ano..Ja pendluji 6-8 x za rok ( a ještě dlouho budu pendlovat) mezi Prahou a Amsterodamem. Tam mi stoji před barakem Supercharger a tady bude stat také. Cela cesta je rovněž plne pokryta.Tedy zbytek života cesta zdarma….Toto bude zrejme me poslední auto…Ted drahe, od nakupu však minimalni naklady na udrzbu, cestovani az do smrti zdarma.. Pro mne není co resit..

  2. To je právě věc, kterou
    To je právě věc, kterou si kritici Tesly asi moc neuvědomují, že je to stále ještě nová automobilka, která navíc nepoužívá klasický marketing a potřebuje mít tudíž tu nejlepší pověst. Proto výrobu neustále doddalovala, aby Model X byl co nejdokonalejší a bez jakýchkoliv much.

Napsat komentář