Tesla rozjela výrobu solárních střešních tašek v Gigatovárně č.2
Tesla vybudovala kromě své gigatovárny v Nevadě ještě jednu továrnu. Tu pojmenovala "Gigatovárna 2" a vyrábí tam solární panely a nově i střešní tašky.
foto: Tesla
Střešní solární tašky Tesla představila koncem roku 2016. Zájem není právě malý, údajně je má vyprodané až do konce letošního roku.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla už vyrábí 1000 elektromobilů Model 3 týdně, za minulý rok dodala přes 100 000 aut
Jejich výroba v Gigafactory 2/Gigatovárně 2 v Buffalo v americkém státě New York totiž teprve začala - rok poté, co byly oznámeny. Už nějakou dobu se tam nicméně yrábí klasické solární panely, které Tesla využívá ve svém solárním byznysu.
Stejně jako Gigatovárna 1 v Nevadě, je i Gigatovárna 2 společným podnikem Tesla a Panasonic. Tady americko-japonská spolupráce funguje prostě na jedničku.
V Buffalu už je zaměstnáno asi 500 lidí a časem se má tento počet zvýšit až na 3000 (pro srovnání, v Gigatovárně 1 pracuje už hodně přes 1000 lidí, výhledově jich tam má pracovat 10 000). Zatím není jasné v jakém objemu se solární střešní tašky vyrábějí, ani jaké konkrétní typy.
Super. Jen mne vždycky jímá zoufalství z těch velkých fabrik (nejen v USA, kde veřejná doprava je Popelka), když vedle těch hal je v jejich poloviční až 2/3 rozloze ještě vyasfaltované parkoviště pro zaměstnance. Lidem sice říkají s oblibou lidské zdroje, ale promýšlet jejich dopravu do fabriky, to ne. Přitom dopravu zdrojů jako suroviny, materiály, komponenty a energie promýšlejí puntičkářsky.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
no eMHaDecko by uz vyuziti naslo jako svoz zamestnancu od baraku, ale USA je porad o autech, proto i ta nabidka Tesel pro zamestnance jako prvni zakaznici...
Je s podivem , ze ty Parking/y nejsou ze solarnich panelu, i kdyz by byly zastineny vozy...
Jinak k clanku, tady je videt jak Hejti co porad mudrujou jak je Musk zadluzenej, zapominaj na to , ze ne jen Tesla car je ta investice/ dluh.
A zde je videt, co asi ma vetsi zisk i kdyz to nevypada.
vie sa, nakoľko je vlastne dokončená GF-1?
snažil som sa to vygoogliť, ale takto na rýchlo som nič relevantné nenašiel.
keď chce Tesla rozbehnúť výrobu TM3 na cca 500k ročne už do konca 2018, tak by s dostavbou GF-1 už mali pomaličky aj končiť, nie?
Já teda na aktuáních fotkách viděl dokončení tak maximálně třetiny jen podlahových ploch.
off
Elektrická kontejnerová loď taky z holandského Tilburgu.
https://www.bd.nl/tilburg/wereldprimeur-voor-tilburg-twee-tesla-schepen-gaan-het-wilhelminakanaal-bevaren~acd26bfe/
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag