Tesla: rozjede vlastní systém sdílení aut a bude konkurovat Uberu?

Jan Horčík - 27 Srpen 2015

Během posledních měsíců se objevila řada střípků o tom, jak Apple připravuje robotická elektroauta po vzoru společnosti Google. A přetahuje se přitom o zaměstance se Tesla Motors. Je ale potřeba vidět dál do budoucnosti a podívat se na situaci s větším odstupem.elektromobil Tesla Model S červený rychlonabíjecí stanice Supercharger

Elektromobily Tesla Model S a nově také Tesla Model X jsou dnes hlavními prodejními artikly Tesla Motors. V budoucnu to ale může být zároveň firma nabízející služby sdílení aut.
foto: Tesla Motors

Šéf společnosti Uber nedávno prohlásil, že by od Tesla Motors klidně koupil půl milionu robotických elektromobilů. Uber je dnes asi nejhodnotnějším start-upem na světě. Jeho cena byla před časem odhadnuta na více než neuvěřitelných $50 mld. (přes 1,25 bilionu korun).

Jde přitom primárně o technolologickou platformu, která řeší jediný problém: páruje zájemce o jízdu/svezení s řidiči. Nic tak světoborného, ale zjevně revolučního: jinak by proti Uberu neprostestovali taxikáři celého světa.

Když službu s tak obrovským dopadem dokáže postavit relativně malý start-up (Uber má kolem 2000 zaměstnanců), tak proč by něco podobného nedokázaly firmy jako , nebo Tesla Motors?

Právě to je dost možná vyšším cílem jejich snah o vývoj levného elektrického robotického auta. Tesla už začíná některé pokročilé prvky svého systému "Autopilot" distribuovat softwarovými updaty elektromobilů Tesla Model S k vybraným testerům.

Robotická auta Google najela přes 1,6 mil. kilometrů bez nehod. A Apple neváhá najímat ty nejlepší v oboru robotiky i automobilového průmyslu a přetahovat se o ně právě s Google nebo Tesla Motors. Protože si je vědom, že tady se hraje o hodně.

Střednědobá budoucnost osobní dopravy je totiž velmi odlišná od dnešní podoby. Vlastnictví auta se zejména v obřích aglomeracích stane (a již stává) minulostí. Lidé se auto pronajímají jako službu, například v carsharingových sliužbách typu ZipCar, BMW DriveNow nebo Car2Go (Daimler).

Faktu, že Tesla Motors se chystá představit podobnou službu jako je dnes Uber, ovšem s robotickými auty, nahrává i nedávná odpověď v jednom z rozhovorů. Tazatel se zeptal, zda by Musk v souvislosti s prohlášením Travise Kalanicka, šéfa Uberu, že bych chtěl koupit 500 000 robotických aut, nepreferoval raději rozdějí vlastního byznysu na bází sdílení aut.

Musk doslova odpověl: "To je bystrá otázka." Odmlčel se nakonec dodal: "Nemyslím si, že bych na ni měl odpovídat." Představa budoucnosti, ve které se potřebujete přepravit mezi městy a prostě si na webu objednáte některý z robotických elektromobilů Tesla Motors je pak více než lákavá.

InsideEVs
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tříštit taková hnutí není dobrý nápad, věci to neprospěje
naopak to chce spojit síly

Obrázek uživatele ozana

to není hnutí, to je business

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chybka v přepočtu: $50 mld. za 1,25 mld. korun.

Obrázek uživatele Jan Horčík

opraveno díky

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj odpověď UBER zatloukl, pamatujeme, to bylo někdy před výsledkama 2Q2015 ...
...avšak dnešní novinkou je Tesla P85D Consumer Reports' Rating System 103 ze 100 ??

youtube.com/watch?v=DhS6gyrXZL4

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobily

Newsletter


185.66.36.26