Nový Peugeot 208 jezdí za 3 l/100 kmŽENEVA
Nový Peugeot 208 jezdí za 3 l/100 km
Tata v Evropě - místo Nano bude PixelMALÁ AUTA
Tata v Evropě - místo Nano bude Pixel
Češi pracují na revolučních bateriíchVĚDA
Češi pracují na revolučních bateriích
Elektromobil Kia Soul EVTEST
Elektromobil Kia Soul EV

Tesla Roadster s výkonem 500 koní bude závodit na Pikes Peak

Jan Horčík - 12 Červen 2014

Drive eO je litevská společnost zaměřující se na návrh elektrických závodních aut. Minulý rok debutovala na Pikes Peak se svým prototypem PP01, který bohužel havaraloval. Letos chce znovu zkusit štěstí se speciálně upraveným elektromobilem Tesla Roadster.auto závodní elektromobil Tesla Roadster s výkonem 500 koní

Elektromobil Tesla Roadster se již nevyrábí - původně jde o přestavěný Lotus Elise. Automobilka Tesla Motors vyrobila něco přes 2500 kusů a "naučila" se na něm vyrábět elektromobily.
foto: Drive eO

Závodní prototyp označovaný jako Drive E0 PP02 staví na klasickém elektromobilu Tesla Roadster, jehož výkonem je ale zvýšen na 360 kW (500 koní). Starají se o něj dva elektromotory předávající svou sílu na zadní nápravu. Zdrojem energie je 40kW li-ion baterie.

Nejvýkonnější verze původního Roadsteru nabízely 215 kW, ale všechny byly vybaveny 53kW baterií, takže je otázkou proč se tým rozhodl pro zmenšení kapacity. Nejspíš pro ušetření hmotnosti, protože tentokrát není důležitý dojezd, ale výkon a dynamika.

Mezinárodních závodů do vrchu Pikes Peak 2014 se dne 29. června zúčastní 72 jezdců, kteří se během 20 km budou snažit dostat na 4300 metrů vysokou horu. Účasní se ho mimo jiné i Nabuhiro Tajima se svým elektromobilem Monster Sport E-Runner a další elektrické vozy.

tisková zpráva
 
Obrázek uživatele Jolinar

puvodni elektromobil mel 53kWh baterii ne 53kW :-)
stejne tak ten novy ma 40kWh ne 40kW...
ta nova baterka ma zrejme 360kW...

A co se tyce zmenseni kapacity, proste baterie s vetsim vykonem maji taky obvykle mensi kapacitu :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nebo jsou prostě lehčí. Ono u závodního speciálu bych to považoval za poměrně důležitou věc.

Já bych řekl, že nejdříve museli vyměnit původní motor za něco s vodním chlazením. Ten původní vzduchem chlazený kousek by se v tomhle režimu okamžitě přehřál a začal omezovat.

No a pokud ještě novými motory navýšili výkon na >300kW, pak musela jít pryč i originální baterie, protože pro použité Panasonic články by zatížení 6C už bylo nedosažitelné a myslím, že už se slušně zadýchávaly i při 4C u sériového Roadsteru.

Obrázek uživatele Jolinar

jj, museli vymetit jak baterii tak i motor(y), 360kW ze 40kWh baterie je spise 9C :-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic

zajímavé články