Tesla propustí 7 % zaměstnanců, potřebuje začít vyrábět nejlevnější verzi Modelu 3 se ziskem

Jan Horčík - 18 Leden 2019

Tesla aktuálně ořezala (velice štědré) odměny za doporučení. Tím ale šetření nekončí a letos propustí 7 % zaměstnanců, tedy přes 3000 lidí.auto elektromobil nová generace Tesla Roadster

Ač se Tesla letos chystá propouštět, připravuje zároveň podle Muska "nejvíc vzrušující" produktovou roadmapu ze všech spotřebních společností. Ta zahrnuje kromě nové generace sporťáku Tesla Roadster (na obrázku) také plně autonomní řízení, pick-up truck, , Tesla Semi, nové Powerpacky, solární tašky a panely a další.
foto: Tesla

Šéf Tesly Elon Musk dnes rozeslal zaměstnancům dopis, ve kterém popisuje úspěchy minulého roku, ale i překážky, které na firmu čekají v letech následujících. Hlavní výzvou je učinit auta, baterie a solární panely Tesla cenově konkurenceschopné fosilním palivům.

Musk upozorňuje, že zatímco ostatní výrobci aut jsou na trhu celá desetiletí, Tesla reálně vyrábí aut jen necelých deset let. Musí proto pracovat mnohem tvrději, než ostatní, aby přežila a byla konkurenceschopná.

Připustil také, že mírný zisk ve 3. a 4. čtvrtletí 2018 byl způsoben tím, že se firma zaměřila nejprve na nejdražší verze elektromobilu Tesla Model 3. Klíčovým cílem je ale uvést úspěšně na trh nejlevnější verzi za cenu $35 000, kterou Musk od začátku slibuje.

Protože v polovině roku 2019 se Tesle v poníží federální daňové úlevy na nákup elektromobilů na polovinu a na konci roku zmizí úplně, je podle Muska potřeba soustředit se na uvedení Mid Range a Standard Range verzí Modelu 3 nejen v USA, ale také na všech dalších trzích.

Musk v dopisu zaměstnancům de-facto přiznává, že si je vědom, že práce v Tesle nedokáže lidem nabídnout právě nejlepší rovnováhu mezi soukromým životem a prací (work-life balance), a že existuje spousta společností, kde je něco takového přístupnější.

Tesla proto bude muset propustit asi 7 % zaměstnanců. Minulý rok vyrostl jejich počet o 30 %, což je víc, než si dnes firma může dovolit. Přes to všechno ale bude muset i letos zvyšovat výrobu elektromobilu Tesla Model 3 a zlepšovat celý výrobní proces.

Tesla, Elon Musk
Zpět na HybridPřidat komentář

Trochu OT:
Dalsi ukazka kvalitniho testovani - podle tohohle Bjorn videa u TM3 tece voda ze zadniho skla po otevreni kufru primo do veci uvnitr
https://www.youtube.com/watch?v=hCv_Ha0oWjE

Ale ono vlastne It never rains in...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nad některýma věcma tesly zůstává rozum stát, jako by to bylo tak snad schválně aby ropáci dali pokoj .... začalo to debilníma falkonkama ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ten naondulovanej fešák fon Knouhausen za to může!!! :))

Asi špatně testovali i moje BMW 530, dělá to samé.
I3 trochu jinak, ale se stejným efektem.

---

ecotaxiolomouc.cz

A to je ma jako omlouvat? Vzdyt to vypada, ze o centimetr dva sirsi mezera mezi hranou skla a tesnenim by to resila a voda by odtekla stejne jako u normalniho auta. U TMS to funguje, do kufru netece, takze udelat to spravne ocividne umi.

EDIT: Kdyz vezmu aferu s naraznikem upadavajicim v silnem desti (na zacatku prodeje), vazne nekdo veri, ze to auto do te doby videlo dest? Ale co, v Kalifornii to prece funguje bezvadne a zacatek prodeje byl "podle planu" a vubec ne uspechany...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Omlouvat určitě ne, ale když vyrábí auta 10 let a jsou na tom podobně jako automobilka se stoletou historií, není to špatný výsledek.
Oni to doladí, i zadní sedačky už vylepšili.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zatím to doladili jinou gumou, ale výsledek je furt stejnej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Je spousta věcí, který u vozů stoletých automobilek fungují (nebo nefungují?) ke vzteku. Spousta věcí které Tesla udělala jinak a předběhla dobu a oni to teď dohání nebo si hrají na to, že to není správná cesta a zákazník to nechce.
Proč nemít dveře, který se otevřou samy když přijdu k autu, posadím se a zase se zavřou. Proč nemít displej na ovládání vetšiny funkcí? Aktualizace vzduchem bez návštěvy servisu! Vždycky jsem nesnášel na faktuře poloźku načtení paměti závad. Není to nutný, ale čas ukáže co je správná cesta.

---

ecotaxiolomouc.cz

OT: Hyundai IONIQ Electric bude mít od září baterii 38,3 kWh (+37 % z aktuálních 28 kWh)

Zářnej příklad jak ti "velcí hráčí" opanujou segment elektromobilty. Plánovaným kriplením za udržitelný rozvoj spalováků. :(( Nebo že by jednoduše neměli baterky? :)))
Dokázali si že uměj udělat nejúspornější EV, tak ho aspoň držej pod krkem co to dá, protože až to někdy nedej bože bude mít 60 kWh baterku, tak už ty jejich spalováky fakt nebude nikdo chtít. Škoda. V americe todle auto držej tvrdě pod radarem a kromě pár kusů v Kalifornii ho vůbec nikde jinde nenabízej :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Všiml si někdo radikálního navýšení cen za supercharging? wtf? 30-40% celosvětově je docela síla :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabíjanie na Suprechargeri je určené na cestovanie. To, že si to väčšina kolenovrtov a chytrákov vysvetlila, tak že sa budú chodiť nabíjať na SC, aby sa nemuseli nabíjať doma je fakt. Asi nechápeš ani ty, že elektromobilita má tú výhodu, že nemusím chodiť "tankovať" na pumpu ako všetci závisláci postihnutí ropou.
Ja si vpohodičke nabijem doma zo svojej FVE alebo ak slabo svieti, tak na nočný prúd :))
Premnazamna nech to Tesla zdraží aj o 200%, aspon ubudne príživníkov a vychcálkov. A tí, čo budú chcieť nabiť, tak nebudú čakať, kým sa im (v budúcnosti) uvolní miesto, kde nabíjal kolenovrt.
Ja mám tiež nabíjanie zdarma a SC mám 40km od domu a aj tak nabíjam viac ako 90% doma. Preto som si kúpil EV s velkou baterkou, aby som "neplakal" ako tu niektorí úbožiačkovia, ktorí majú obrovskú traumu z toho, že Tesla zdražila o pár %%%%
Je mi vás ľúto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Další hnup chytrej jako rádio :D Kolenovrt si nabíjí doma ze své FVE a udílí tady rady jak je skvělé nabíjet doma. To by mě zajímalo jak budeš nabíjet EV v sedmém patře paneláku ty chytráku. Jedině, že by ještě Tesla dávala do výbavy domek se zahradou a FVE ne? :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro socky jako seš ty, Tesla není. Kup si sračkometa a nevotravuj.
A srovnej si to v palici. Když chceš vidět hnupa, koukni se do zrcadla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ešte dodám, že by som bol za to aby Tesla zrušila neobmedzené nabíjanie pre staršie Tesly, ktoré "pretankujú" za určitú dobu nejaké množstvo kWh. Taxikári, rôzne eventy ...

To uz nekde (Holandsko?) zkouseli a soud (?) je klepnul pres prsty. Pred casem o tom byl clanek na electreku, hledat to nebudu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to možné. Holt urobili chybu s definovaním SC zdarma. Teraz budú musieť čakať, kým sa zoderú staré tesly :)

V CR z 5kc na 7 kc. Stale super levne

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsem elektromobilista, tak mě prosím opravte, pokud to počítám špatně, ale pokud je průměrná spotřeba Modelu S 21 kWh/100 km a supercharging stojí 7,02 Kč za 1 KWh, tak je to 147,42 Kč na 100 km. Jezdím s VW Passat s průměrnou spotřebou 6,2 l/100 km, tzn. cca 190,- Kč/100 km. Nerozumím tedy, proč tu tvrdíte, že je to "super levné". A pokud vezmu navíc v potaz pořizovací cenu Modelu S/X... ufff...pro dálkové cestování ekonomický nesmysl a pěkně drahá legrace :-(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tu nie je čo opravovať. Od základu je tvoj výpočet celý zlý.
Porovnávaš jablka z hruškami a s číslami si úplne mimo.

Jak pise kolega pode mnou. Opet porovavas neporovnatelne. Passat je mensi a jeho vykon je na urovni mountfield sekacky v porovnani s Skem. A i tak to Sko pak jezdi za 4.6l/100km zatimco tvuj pomaly cmoud za 6.4l/100km diesl a 8.9l benzin (sprintmonitor). Takze, opet, mensi, pomalejsi diesel kram co jezdi o 40% draz.... Me se tedy zdaji SCH stale super levne. Proste kluci mate smulu, muzete se stavet na hlavu ale supersport velikost Ska se spotrebou 4.6l/100km nemate sanci porazit, ani Citigo za 4 litry nejezdi :D

Tesla S je o 20 cm delší a hlavně o 600 kg těžší, takže na místě je spíš porovnání se stejně velkou (byť také o 300 kg těžší) Teslou 3, která má průměrnou spotřebu 16 kWh/100 km, tedy 1,1 Kč/km na SC, resp. 0,5 Kč/km doma.
Pokud byste navíc porovnával stejně výkonná auta, tak se se spalovákem nedostanete pod 10 l/100 km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě nám tu chybí Michelin, aby nám povykládal jak ušetří na provozu TMX, která stojí 45 tis. měsíčně :) ale vlastně ušetří, když to platí firma.

Obrázek uživatele Michelin

Vzhledem k tomu, ze mam sc dozivotne zdarma opravdu usetrim.
A vzhledem k tomu, ze i pres muj vysoky najezd uskutecnim 2/3 nabijeni palubni nabijeckou, tedy doma za 2,5Kc, tak i kdybych platil za DC nabijeni tech 7Kc (jakoze cast z toho je z DC nabijecek Cezu za pausal) tak to stale pri me celkove prumerne spotrebe 28,8kWh/100km vychazi na 1.14Kc/km. Stejne velky spalovak s nejsilnejsim motorem jezdi kolem 4Kc/km.

A ano, plati to moje firma, kterou jsem pred 19 lety zalozil se svim spolecnikem, kdyz jsme meli oba holy zadek, a do dnes ji vedeme tak, ze si muze dovolit nam obema platit Tesly, nasim zamestnancum velmi nadprumerne platy, a dale jim vsem plati auta, ktera zaciname menit take za elektromobily.
Mate s tim nejaky problem, ze by zavist?

A ze bych na tom, ze to plati firma neco usetril? Napriklad DPH? Jestli ma nase firma neco usetrit na tom, ze plati DPH tak pak nechapu proc kazdy mesic odvedeme na teto dani statu tucny balik.
To stejne z dane ze zisku.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máme diskuzi ohledně nákladů, tedy zřejmé si necháte TMX doživotně. Nicméně můj příspěvek byl o tom, že někteří lidé argumentují levným nabíjením při extrémní ceně auta, které platí někdo jiný, byť firma spolumajitele, nic víc nic míň, nehledejte za tím spiknutí, závist apod.

Obrázek uživatele Michelin

Zatim jsem stale odhodlan si to auto nechat do konce jeho zivota, uz proto, ze zatim bohuzel pres vsechny jeho nedostatky nic lepsiho stale na trhu neni.
Doufam, ze se to brzy zmeni, ale Teslu si asi fakt necham dokud to pujde. To budu spise mozna v budoucnu uvazovat o vymene baterky za vetsi, pokud s nejakou vetsi pro TMX prijdou a umozni to.

Co se tyka te firmy. Neni mi proste jasne proc to rozlisovat. Kdybych byl osvc a auto si dal do nakladu, patrne by jste se nad tim nepozastavil. Jestlize si ho da do nakladu firma, kterou vlastnim (a je jedno jestli celou a nebo pulku s tim, ze muj spolecnik si koupi druhou Teslu za stejne penize) je to to stejne.
A ze jsem usetril treba to DPH proste neni pravda, protoze moje firma DPH naopak plati z kazde koruny, kterou vyinkasuje. A princip dane z pridane hodnoty neni aby stat penize rozdaval, ale vybiral, takze dokonce ani, kdyz jsme ho za ty auta zaplatili (kvuli potvrzeni pro registr vozidel) tak nam pak nic nevraceli, protoze se proste jen pristi odvod snizil o tu castku.
Jinymi slovy, kdyby nase firma nemusela byt platcem DPH pak bych ho sice musel zaplatit i za to auto, ale celkove by jsme na tom mnohonasobne vydelali.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Ale to "firma DPH naopak plati z kazde koruny, kterou vyinkasuje" bude platit i kdyz firma to auto nekoupi. Nebo ne? Nevim, ptam se.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

No to bude, ale fakt, ze jsme platci DPH nam to auto nijak nezlevni.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Diky. Kdyz nad tim premyslim, tak ten rozdil firma/nefirma je docela brutus. Necht mam na zacatku 10M.
Firma zaplati 2M dane z prijmu (neresme odpisy... ktere dan snizi) a 5M da za auto. Zbydou 3M.
Ovsem, kdyz si to auto za 5M bude chtit koupit Michelin fyzicka osoba, tak na strane firmy musi do mzdovych nakladu hodit nejakych 8M (hadam, takovahle cisla zadna kalkulacka, co jsem zkousel, nestravi). Ze zbylych 2M zaplati 400k dane z prijmu, zbyde 1.6M.

Doufam, ze tam nemam zadnou zasadni botu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím porovnáním OSVČ a obchodní společnosti samozřejmě nemáte pravdu. Nějak jste zkreslil skutečnost, že u OSVČ musíte po prvém odpisu ze zbytku hodnoty auta ještě zaplatit zdravotní a sociální pojištění (jako by jste měl peníze), a to vám setsakra vyskočí cena nahoru, kterou musíte celkem za auto zaplatit. Určitě to bude víc, než ten odpočet DPH při pořízení vozidla.

Obrázek uživatele Michelin

Tak to jsem netusil.
Kazdopadne mi slo o to, ze povazovat fakt, ze mi plati auto vlastni firma za nejakou vyhodu je hloupost.
Tu firmu mi nikdo nenadelil.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neřešte to, nemá to smysl, mě bude stát auto za čtyři roky provozu 700 tis, vás 4 mil. a oba budeme říkat že jsme na tom ušetřili (vydělali) :)

Obrázek uživatele Michelin

No vidite, a ja si dosud zadne auto se spalovacim motorem (az na jednu vyjimku) kvuli vysokemu najezdu ty 4 roky ani nechat nemohl.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lexus RX 450h těch 400 tis. km dá a stojí polovinu :)

Obrázek uživatele Michelin

Ale takovej zážitek z jízdy v něm mít nebudu. To mi za tu druhou půlku stojí. :-)

PS: Koukám na toho Lexuse a je to mrňous. Tam bych se s rodinou určitě nevešel.
Ještě tak v té prodloužené verzi, i tam je, ale Tesla o 5cm delší a hlavně o více než 10cm širší. Přičemž cena už není poloviční a ta spotřeba (přiznaná kombinovaná) 8,1-8,4l/100km teda nijak neoslní.

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km.

Možná proto že tu cenu nebude platit za každý kWh ale jen na těch dálkových cestách?
Průměr pak závisí od četnosti dálkovek ale pokud jsou to vyjímky tak neovlivní cenu tak moc a i se 100% podílem je to levnější jak jste právě vypočítal.

Navíc... kdo si kupuje Teslu aby ušetřil ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, 150 Kč je skutečně méně než 190 Kč :-) Já jen reagoval na sdělení, že supercharging je "super levná" záležitost.

2Kč/km se Vám zdá super levné???

Obrázek uživatele Jolinar

s Modelem S mame dlouhodobou spotrebu 20.1kWh/100km.

20.1 * 7.02 /100 = 1.41 Kc/km

To je porad levnejsi nez konkurence Ionity. A i v porovnani s benzinem je to porad levnejsi o cca 0.5Kc/km...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prius Plugin na 12kWh/100km. Ale v EV Modu nejezdim Po dalnici, to by bylo horsi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také mám dlouhodobou spotřebu 20,1 / 100km za 110000 km. ( S85D) a studený odchov bez garáže.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na Ionity zaplatis za nabitie 50kWh jednorazovo 8€ a na SCH 50 x 0,31€(Rakuska cena)= 15,50€.Tak kde je to lacnejsie!!!

Obrázek uživatele Jolinar

nj zavadeci ceny bez ohledu na straveny cas a odebranou energii. To je stejne smesne srovnani jako s CEZ pausalem...

nicmene dekuji za upresneni, vidim ze se ceny menily od doby co jsem o nich cetl naposledy.

O.K. jsem rád za uvedené hodnoty.
Bohužel se toho chytne nějaký fosilista, že jezdí opravdu za míň... (bez srovnání hodnot auta) a to je to, na co jsem chtěl poukázat.

1.12kč/km se mi zda super levne.

Když vezmu dlouhodobou spotřebu přes 28kWh/100km (Michelin) a cenu 7(8)Kč na SC, tak je to mimimálně 2(2,30) Kč/km včetně drobných ztrát za což se běžně jezdí fosilem.

Ale TM3 nejezdi za 28kWh/100km. A taky jeste nechapu proc do zavorky uvadis 8kč.
Ale pokud tedy pocitas velke SUV TMX se zrychlenim jako supersport a se spotrebou 1.96kč/km, tak mi prosim dej odkaz na podobny spalovak se spotrebou 6.2l/km . Děkuji.

Ty už jezdíš TM3? ;)
Ano tam spotřeba bude asi tak na polovině oproti TMX, ale zase se musí TM3 porovnávat s jinými fosily, které jezdí také za méně (1,30 - 1,80 Kč/100km). Tam to bude hodně podobné.

(8) protože mi to v přepočtu vyšlo nad 7 a když se započítá min. 10% ztrát, tak se jezdí skutečně spíše za 8 než za 7.

Obrázek uživatele Jolinar

proc pocitate nejakou ztratu 10% ?
SuperCharger nabiji DC a tudiz zdtraty jsou uz zapocitany v te cene 7Kc.

Z tohoto pohledu ano. Někam jsem těch alespoň 10% chtěl přidat, ikdyž to bude asi více než 20% jak zde někdo psal.
Když se bavíme o spotřebách, tak jde většinou o spotřeby jeté a někde vyčtené v menu vozu nebo aplikaci a pak je potřeba počítat se skutečnou spotřebou (odběr ze stojanu).

Obrázek uživatele Jolinar

Tesla uctuje odber ze stojanu dobity do baterie (7.02 Kc/kWh) a vuz pote ukazuje spotrebu ve Wh/km z baterie.

Ale tak v zasade proti tem 5-10% nic nemam, ale 20% uz je vazne premrsteny nesmysl.

Děkuji za osvětu. Myslel jsem, že je to u všech EV stejné - kolik odeberu ze stojanu, za to zaplatím. Bohužel někdo zde uváděl ztráty 22% na DC. Také si myslím, že by to mělo být méně než doma, kde mám kolem 13% ztrát.

Obrázek uživatele Jolinar

to zalezi na tom zda se meri pred nebo za vykonovou elektronikou. Tesla myslim ze meri za a tudiz ztraty jsou jiz minimalni. Ceska legislativa myslim ze umoznuje oboji, ale uzivatel musi o tom byt informovan.

Tesla dokonce meri az ve stojanu, takze (pokud tahle hodnota slouzi pro uctovani) nepocitaji ani ztraty mezi elektronikou a stojanem - viz video "Daerik koupil SCh stojan", je tam videt, ze ve stojanu jsou proudove senzory.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Takže asi i proto jede ČEZ v minutách.

A ty snad jezdis TMX? :D Nejaky ten stotisic TM3 uz na silnich jezdi, takze spotreba je jasna.
Prosimtebe, tak mi posli nejake ty spalovaci SUV. Ja hlupak jen nasel napr BMW X5 se prumernou spotrebou 13l benzin/10l diesel nebo Porshe Caynne s 15l benal/10 diesel. (vse ze sprintmonitoru).At hledam jak hledam tak se 6l nemuzu najit, ale ty mi urcite pomuzes. A kdyz budes v tom tak mi posli par tech fosilu velikosti TM3 se zrychlenim pod 5s pokud mozno co jezdi s prumernou spotrebou 4.1l - 5.7l :D:D

Edit: Jo a TMX ma podle sprintmonitoru primer 23kW/100km nikoliv 28. On asi kazdy taky nema performance verzi jako Michelin, ktera zere vic.

Ne TMX nejezdím :D
Proč chceš srovnávat uvedené obludy s TM3. Ty je možné srovnávat s TMX (TMY).
Nebavíme se o zrychlení, ale o spotřebě, která je u velké většiny běžných fosilů dost pod 6 l/100 díky zpřísňujícím se emisním normám.
Nechci se dohadovat, jen jsem napsal jak to vidím. Vidíš-li to jinak, O.K.

Ale vzdyt ja ty obludy srovnavam s TMX a ne TM3. A jejich prumerna spotreba je 10-15l /100km, zatimco TMX (s prumere 28kW/100km) jezdi pri nabijeni na SCH za 6.2l. Takkze se te jeste jednou ptam, kdyz tvrdis jak draje je nabijeni na SCH, na spalovaci SUV podobne TMX Performacne verze, ktere jezdi za prumernych 6l /100km. Dekuji. Ale tipuji ze odpovedi se nedockam a tady debata asi konci.....

Od mého příspěvku ze 14:16 se bavím o TM3. Vidím že ty stále o TMX, takže to dál nemá cenu, omlouvám se.

Ale tak ja ti dal obe moznosti. Me je to prece jedno jestli TMX nebo TM3. Ja stale jen cekam na ty spalovaky ktere tvrdis ze jezdi za dane spotreby to je vse :) Ty tvrdis ze spalovaky podobne TMX jezdi za 6l a ze spalovaky podobne TM3 jezdi za 1.3-1.8Kč/100k, tedy za 4.1l-5.7l pri dnesni cene benzinu. Tak mi je prosim jen ukaz, to je vse co celou dobu od tebe chci :D

Nechtěl jsem uvádět žádného fosila, jelikož těch je u nás kolem mraky a nechci se dohadovat o nějakém konkrétním autě.
Jako příklad uvedu, že můj poslední Focus TDCI, jezdí kolem předepsané 5,2 l/100 (na delší trasy i pod pět) a to je z roku 2006. Před ním mi Vectra 1,7D žrala 4,5-5 l/100 a ani v zimně nešla přes 5,5. Dnešní auta jako NIRO a další hybridy (nepočítám PHEV) jezdí kolem 4 litrů benzínu.
Podívej se sám v okolí čím lidé jezdí, jde téměř o všechna auta co vidíš kolem sebe...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja jezdim s Priusem Plugin 2012 v ciste hybridnimmt Modu za 3,4l/100km.

Skvele. Ale EV ti jezdi za 1l/100km furt, kdyz nabijis doma..

A měnil by jste dnes za některé EV (samozřejmě s doplatkem:)).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hybridnim modu

Ok,takze uz vime kde je kamen urazu.

Vuz jako Ford Focus je uplne jine auto nez TM3. Mnohem pomalejsi a mensi. TM3 se vykonem a velikosti nejvice blizi BMW 3, ktery ti v dieslu jezdi za 6.5l/ a benzin za 9l. Takze doporucuji srovnavat porovnatelne.

Ale i presto preze vsechno TM3 na Superchargerech za 7kč/kWh mi jezdi za 3.5l/100km. K tomu se nedostanes ani se svym Focusem :D Takze stale si trvam na svem, asice ze ceny na SCH jsou super levne, kdyz me natankovani vyjde na cca polovinu toho co by me vyslo se srovnatelnym spalovakem.

Nesrovnávali jsme "pomalejší a menší", ale pouze spotřebu na kilometr.
Jinak, Vectra se nechá rozměrově srovnat s TM3, ba naopak jsem v ní vezl komplet dvojdílnou skříň i s nástavcem. Lyže se tam krásně vejdou dírou v zadních sedadlech při pohodlné jízdě 4 cestujících a spotřeba stále pod 5 litrů. Ano výkon to mělo 42kW. Najezdil jsem na tom ale přes 300 tisíc téměř bez údržby... Proč to ale píši? Přeci srovnáváme pouze náklady na spotřebu! Které třeba u té Vectry jsou tak 1,50 Kč/100km. Psal jsem, že jsou ale auta, která dnes jezdí běžně kolem 1,20 Kč/100km i méně kolem 1 Kč/100km (a netahám sem žádné LPG atd.).
Když bych jezdil s TM3, tak na stejná místa rychleji než s Focucem nedojedu, ba naopak! Naopak cena 7(8)Kč/kWh není zdaleka konečná, časem to může být dvojnásob a naopak benzín a nafta může klesnout...
Nicméně jezděme, neb zlatá doba v ČR už byla, ale jezdit se stále dá a výhodněji, proto to přeci většina z nás dělá. Já už jezdím v druhém EV a šetřím...

Cenu ma srovnavat pouze podobne auta, jinak jakekoliv srovnani nema smysl. Pak si srovnavej spotrebu treba TMX s Citigem, me je to jedno.
Musim te zklamat ale je mi fuk co si do te sve Vectry nacpal, ale bohuzel stale to JE mensi auto nez TM3. Je kratsi, uzsi i nizsi...nevim co vic definuje mensi auto :D
A navic jak sasm pises jezdis za 4.5l/100km, tesla na SCH jezdi za 3.5l/100km a neni to herka se 42kW ale 165.kW..

Dale se snazis stocit debatu jinam, do toho nejdu, nez si ujasnime toto.

Takze stale trvam na tom, ze kdyz vezmu podobne auto jako je TM3 jak rozmery, tak vykonem , tak TM3 na SCH nabiju za polovinu ceny. Tedy je to stale velice levne. Zadne auta s podobnymi paramtry, ktere jezdi za 3.5l/100km si mi neby schopen ukazat, tedy tve puvodni tvrzeni je stale nepravdive. Souhlas?

Každý máme svoji pravdu. Ty trváš na svém, já také.

Obrázek uživatele Jolinar

v tomto pripade se musim postavit na Vondrakovu stranu. Vy srovnavate jahody s melounem na vahu a divite se, ze jsou jahody drazsi i kdyz maji oba plody cervenou duzinu... Ty vase priklady proste nedavaji zadny smysl.

EDIT: kdyz uz chcete srovnavat pouze spotrebu a vyprdnout se na vsechno ostatni tak proc to nesrovnavate s jeste nejakym mensim autem? Nebo zrovna s motorkou nebo kolem?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ted je jen otazka jestli SC nezdrazi za nejakej patek na tolik ze to bude opravdu drazsi nez jakykoliv auto na benzin. Uz i tahle diskuze by vam vsem prisla pred dvema lety smesna. Na druhou stranu so myslim ze Jesus na nekdo tolik penez ze si muze koupit Teslu, fakt ho nemusi trapit nejaky zdrazeni na SC.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jesus na = jestli ma

Jak jsem Vám odpovídal v druhém příspěvku, snažil jsem se poukázat na pohled fosilisty, který jezdí běžným autem a chtěl by nějaké EV a hlavní co hledá je úspora za ujetý kilometr...

Obrázek uživatele Jolinar

kdyz chce srovnavat pouze naklady tak si nekoupi Teslu ale jeteho iOna...

Třeba koupí iOna, kde ho bude stát kilometr asi ještě více než u zmiňované TM3...

.

Obrázek uživatele Radovan

Jenže 2,40 Kč na 1 km je spotřeba 8L na 100 km a 30,- Kč za litr. A to auta velikosti Tesly Model S či X, hlavně ve městě, nedosahují ani náhodou.
Audi A7 píše kombinovaná 6,8 L, což jak všichni víme bude minimálně 8 https://www.audi.cz/a7/a7-sportback-novy-model/technicka-data. A8 pak kombinovaná v silnější verzi 7,5 L, spíše se bavme v reálu o 9-10 https://www.audi.cz/a8/a8/technicka-data. Ve městě oboje těžce přes 10 L. A pořád se bavíme jen o palivu, ne o dalších spotřebních nutnostech pro spalovací motor, tedy oleji, filtrech, svíčkách, turbu, výfukovém potrubí, katalyzátoru/DPF filtru, lambda sondě......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ano, srovnáváme jen spotřebu (bez toho co fosily potřebují navíc) a tu je třeba srovnávat buď v průměru nebo za stejných podmínek. Uvedená auta nejezdí převážně v městech, jak teoretizujete, ale na dálnicích.
Navíc jde o stávající stav. Co ale budoucnost? Stačí se podívat na ceny v okolních zemích. Jezdím EV hlavně proto, že jezdím zatím "zadarmo".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to ještě zdaleka nejsme na konečné částce podle mě bude nabíjení do dvou let 15 až 20 Kč 1 kWh.

Obrázek uživatele Jolinar

to si nemyslim... teda u nekterych poskytovatelu mozna jo, takovy Ionity treba. Ale ve vetsine pripadu se podle me stabilizuje nekde mezi 5-13Kc/kWh pro rychle nabijeni a nekde kolem 5Kc/kWh pro pomale verejne a nekde kolem 3Kc pro domaci nabijeni.

Ona ta rychlonabijeci nemusi byt zase o tolik drazsi, je treba uvazit o kolik vic aut je schopna nabit v porovnani s pomalou stanici.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektřina je v podstatě monopolní, když vidím ceny v Německu, třeba až cca 500 Kč za jednorázové nabití, tak nevím, kde se to zastaví.

Obrázek uživatele Jolinar

myslim ze Tesla SuperChargery tento monopol slusne nabouravaji jak lepsi rychlosti, vetsim poctem stojanu tak i cenou...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No za jednorázové nabití na SC 60 kWh zaplatí řidič taky 500, nevidím rozdíl v ceně, zatím je rozdíl v rychlosti.

Na veřejných DC souhlasím, směřuje to k tomu :(

Obrázek uživatele Joe

Elon má v zásadě dvě možnosti:
1) Osvojit si styl uvažování, kdy jeho prioritou bude hledět na těch 7% zaměstnanců a koumat co je pro ně nejlepší (možná by mohl najmout i 20 řezníků jako borci na Vlkohradu a v kantýně rozdávat vlastní Tesla párky)
2) Myslet na to, co je nejlepší a nejefektivnější pro Teslu, zvyšovat výrobu a dosahovat zisk, který umožní automobilce i zbylým 93% mančaftu přežít ve zdraví nasledující léta..:-)))
Myslím, že není potřeba to dál rozvádět ...

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Velký korporace prý standartně odkládají 10 % zaměstnaců každej rok jakožto normální ozdravnou rutinu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Když GM v listopadu taky propustilo 7 % lidí tedy 14 000 a pozavíralo 5 továren tak jim akcie stouply protože to bylo hodnoceno jako správné strategické rozhodnutí a když teď strategicky kvůli ziskovosti a budoucí rentabilitě propustí Tesla 7 % zaměstnaců a staví další továrnu, tak je konec světa a akcie sleťej dolů na prdel. Hahaha :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trh ještě ukáže, nakolik půjdou předražené tratary na odbyt, až se pořádně proflákne jejich omezená použitelnost.
Iluze naivků o drandění do Krkonoš s přetěžkou obludou vyhasnou, až uvidí, že tam někde u horský chaty dobíjet nebude. Následně zacáluje taxík a plaťák zpátky do Kavárnova, přehodnotí a zakoupí jiný trakař...

Obrázek uživatele Joe

Web pro nadšence do spalováků tady:

http://www.energyweb.cz/web/index.php?display_page=2&subitem=1&ee_chapter=2.2.2

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Proč sem píšete příspěvky?

Obrázek uživatele M.Krupka

Jen ve Špindlerově Mlýně je pět hotelů, kde mají nabíjecí stanice. Kolik asi tak najednou mohou nabíjet aut asi ani netušíš realisto. A teď mi řekni, kolik se jich tam nejednou v jeden okamžik sejde úplně prázdných?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stovky, když bude sezona.

Obrázek uživatele M.Krupka

Stovka se sešla v Letňanech na E-salonu. Nabíjecí stanici tam v okuhu 500m najdeš jednu a světě div se, nikdo tam nezůstal. Realista by taky mohl vědět, že z hor tj.z kopce dolů umí jezdit každý elektromobil i téměř s prázdnou baterií. S prázdnou baterií jsem dojel z Klínovce až do Karlových Varů 40km. Rekuperace se tomu realisto říká. :-)
Moc bych za to nedal, že tam na horách spíš zůstane někdo se zamrzlou naftou.

Na toho idiota nereaguj. On pak vyhnije sam.

Ukřivděný mindráčky z prdelákova.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemusis sa opisovat.
Vsetci vedia aky si zakomplexovany retard a nula co v zivote nic nedokazala :-D

Ale copak, zase tě vykopla stará z chlívku na mráz? :)))
Podle sebe soudím tebe :P

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trh ukáže, že jsi krajní pesimista.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trh ukáže, kdo je realista a kdo neználek.
Co chvíli vidím někde stát zdechlý elektromobil, jehož naivní uživatel nechápe, jak funguje akumulátor. Naposled v úterý ráno na jižní spojce, čekala tam nějaká mladší pipina na odtah s elektrickým Fiatem 500.

No kéž by už bylo pravda “Co chvíli vidím”... byť i “zdechlý” elektromobil. To jich by bylo v bazarech plno od těch co na ně mají a netuší co s ním, pro ty co po něm touží a zatím na něj nedosáhnou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se stává buď neznalým nebo lidem s pevnými nervy, ostatní pravidelně nabíjí :)

A pokud nesledují palivoměr spalováku dopadnou stejně. To není o autě. To je o lidské blbosti. Ale to si pán výše jistě také je vědom. Jen nenávidí elektromobiltu. Je mi ho líto. Musí se mu s námi chytrými špatně žít.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, nabíjí. Občas zapomenou a pak čučí. Taky znám troubu, který zde velmi živě diskutuje a který nechápe, jaká záhadná bednička ten akumulátor je. Diví se, že hraje roli teplota, neví, co je převýšení, rekuperaci chápe jako nadpřirozený zázrak. Má přetěžký trakař, zvaný TESLA X, takže prachů dost. Visel již několikrát.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Troooool, v diskuzi je troooool :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chceš důkazy, blbečku?
Klidně sem hodím text jeho vyprávění, kterak si majitel stěžuje na slavnou Teslu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak chceš ten důkaz blbečku? Nemám na tebe celej den, jeste sem si nevzal prášky! Blbečci ste všichni. Jen já sem teplý realista! Všude potkávám stojící EV, dneska mi jeden stál ve vaně!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chechto.
Kdyby si byl můj pacient, tak nosíš pemanentně kazajku i s roubíkem, ty schizofreniku!

OT: Tesla zvyšuje globálně ceny za nabíjení na SC přibližně o třetinu a ceny jsou nastaveny pro každý SC zvlášť, již tedy ne podle regionu. Velmi orientačně jde o zvýšení ceny ze 6 Kč na 8 Kč za kWh.

Tesla stranky ukazuji cenu 7kč. Pokud vim cena byla 5kč.

Díky za upřesnění. Kde se prosím dají najít ty ceny na stránkách Tesly? Myslel jsem, že to jde zobrazit jenom z Tesla auta.

https://www.tesla.com/en_EU/support/supercharging

Nezapomen mit dole vybrane “Other Europe”.

Super, děkuju.

Aneb proste to nakonec k nejake (pro provozovatele udrzitelne) cene doiteruje (nejen u Tesly).
A ta realna cena z principu nebude ani ta, kterou mam doma ani marketingove akce typu "neomezene zadarmo" (Tesla v minulosti) ani "neomezene za 600" (CEZ)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zřejmě se to srovná všechno nastejno. Je možné, že jízda EV bude čistě na kilometr dražší než na benzín nebo naftu... Vlastně už tomu tak je - viz. ceny některých DC nabíječek včetně SC.
Stále ale zůstává možnost nabíjení EV doma a hlavně z FVE.

Obrázek uživatele Radovan

Poskytovatelé nabíjení pomalého zjevně počítají podle největších palubních nabíječek 22 kW. Pak je to v pohodě, protože třeba v Bílovci na stojanu je 30,- Kč za 30 minut a 60,- za 60 minut. 2 možnosti. Mennekes. Placení normální platební kartou. Zatímco silnější Smart ED, Renault Zoe a většina Tesel (s Dual Charger 2x11 kW) si tam trojfázově za půl hodiny vezme 11, za hodinu 22 kWh, takže cena 2,72 Kč/1 kWh, trojčata mají maximum 3,6 kW, takže za hodinu nabíjení 3,6 kWh a 16,70 Kč/1 kWh. Ovšem je pravda, že trojčatům se tam neoplatí stát, těm stačí obyčejná zásuvka kdekoli v okolí. Zbytečně ten trojfázový Mennekes blokují. Mrzí mne ty jedno a dvoufázové zmršeniny palubních nabíječek u "moderních" elektromobilů, tam by měla být trojfáze alespoň 11 kW standard. 22 kW za příplatek u kapacitně větších baterek nad 30 kWh. Aby se hodina nabíjení při parkování rovnala zhruba těm 80% u rychlonabíječek.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Naprosto souhlasím. Již dlouhodobě uvažuji o instalaci palubní nabíječky 22 kW třeba do staršího Leafa a nebo e-NV200 nebo ... Ta nabíječka stojí něco přes 100k Kč (cca 5000 $). Život dostane nové rozměry ... Celkově to bude stát ještě více, ale ten výsledek!

Prodam ti ji levneji

Je to přesně ta např. do Smarta (BRUSA)?

Asi ne. Je to chademo vystup vhodne pro Nissany.

A nezabere to nahodou pul kufru? Jen jsem zvedavy, je mi jasne, ze pro tve pouziti no nevadi.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

No zalezi na aute. Nepocital jsem pro NV 200 kolik mi zabere. Ma objem cca 5 kubiku tak to pujdu spocitat. Do Leafa se vejde v pohode. Zalezi taky na tom zda dotycny jezdi v 5ti lidech a ma plny kufr. Pak se asi nevejde. Zda se mi to jako akademicka diskuse.

Jasne, ze je to (pro me) akademicka diskuze, proto jsem psal "jen jsem zvedavy". Tak nejak jsem doufal v existenci fotky (typu nabijecka lezici v kufru leafa/iona). Ale fakt to kvuli me jit fotit nemusis ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak je to v case jako velky pocitac. Ale uvnitr je plno tak tretina obsahu. Je tam vykonova cast a elektronika a obrazovka + jistic 3x25A. Da se to rozhodit a objemove to snizit cca na jednu tretinu. Pak uz to moc mista nezabere. Je to predimenzovane ani se to nehreje.

Takze uvnitr krabice 43 x 43 x 9cm to se vejde i do Leafa.
Obrazovka na ovladani se da prodlouzit kabely k pristrojovce a pak nejaka sbernice na privod 3 x 400V a jistic 3 x 25A a vyvod na charemo kabel.

Dala by se rozhodit z vetsi case na jednotlive komponenty a pak by zabrala podstatne mene. Pokud by byla natvrdo tak privod chademo nedavat venkem ale pripojit do konektoru primo. Tim by zbyl chademo konektor + kus kabelu na prodej. To neni zanedbatelna polozka.

Prodam ti ji levneji

Také jsem o ní uvažoval. Přece jen Leafa to nabije za hodinu, to je pohodově akceptovatelná doba. Jen je škoda, že je to krabice venku, která se musí hlídat a taky předpokládám, že do ní nesmí napršet.

No, kdyby náhodou nějaká taková věc někomu překážela a byla strašně levná, pište ok1zjv@@gmail.com a třeba uděláme obchod. :-)

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

V mailu. Predpokladam ze staci jeden @ a nemusi tam byt dva

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musim rict, ze nerozumim oznamenymu propousteni v dobe, kdy potrebuji splatit dluh a mit akcie na 350$. Bud jsou na tom fakt blbe a nebo je nekdo chce levne odkoupit.

Jaky dluh?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1.3. Musi splatit 920M$ coz je tretina cashe ktery maji k dispozici. Mohli ho splacet akciemi pokud by je udrzeli nad 359$ za kus. Ted jsou na 302$ a neverim ze to o tolik za mesic zvednou. Nechapu proc s propoustenim nepockali cca na pulku brezna. Naklady na lidi za dva mesice urcite budou mensi nez ztrata 40$ na akcii a obsluha toho dluhu. Prijde mi, ze maji trable :(

Ok dik. To jde mimo me. O finance Tesly strach nemam, ta zbankrotovat nemuze. Jen ji to muze zbrzdit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zbankrotovali větší borci, Tesla byla před půl rokem 3 týdny od bankrotu, chce to taky to štěstí.

Zbankrotovat můžeš i ty, tvoje firma, zaměstnavatel, dnes kdokoliv. Stejně jako dnes tu jsi a zítra ti jdou na pohřeb.

Ty 3 týdny si myslím, že napsal aby nasral ty co ho chtěli potopit.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Našel jsem: $359.87 for 20 of the last 30 trading days. Tedy od nějakého 30. února do 31. března. Uvidíme co vymyslí :)

:) 30. února
Tak to je v pohodě.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

:-D:-D:-D Ledna samozřejmě. Asi víkendové zatmění :-D

To nic to se stane.
:)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

Tak právě teď Tesla oznámila datum zveřejnění finančních výsledků za 4Q a celý rok 30. ledna (2 týdny dříve, než se čekalo). Náhoda? :-)

Asi jak jsi to opravil, tak to Musk potvrdil.
:))

Třeba taky čte diskusi na Hybridu.
:)))

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov ..

-

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

anebo jim de někdo po krku ;)

Sice je mi těch lidí líto, ale automatizace a robotizace výrobní linky se někde projevit musela.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo jo robotizace a automatizace a v budoucnu menší počet součástek v elektroautech která se postupně prosadí na celém trhu. Tak si říkám kdy třeba Škoda oznámí propouštění třeba 25% zaměstnanců.

Propustěj dělňase, naberou elektrikáře, chemiky, metalurgy, programátory, vývojáře elektroniky, senzorů, umělé inteligence, datových center, bezdrátové komunikace, autopilotů a já nevim čeho všeho ještě. Potřeby se mění a tak vznikají nová místa. Už dávno jsem tu psal, že měli učně ve se svým učnáku učit stavět a opravovat elektromobily a ne montovat vymírající spalováky.
Už na vejšce jsem se smál když nás nutili programovat v cobolu na děrnejch štítcích na sálovejch počítačích, zatímco moje domácí zaprášené ZX spectrum už byl dávno zastaralý stroj a ve světě končili minipočítače s terminálama a nastupovala PC od IBM a jeho klonů. Přípravou budoucích kádrů na historické technice výukou odumírajících technologií a postupů jdeme vstříc nové zářivé budoucnosti :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuk:
Ty blbečku, nehraj si tu na staršího, než ve skutečnosti seš.
Tu dobu znáš jen z vyprávění.

To víš že jo ty trole vpatlanej, bež si olizovat svůj výuční list myče nádobí co sis namaloval protože tě nepustili ani do školky, aby si svou duševní paralýzou neděsil ostatní děti. :D

Na tady máš složitou hračku. Možná to zvádneš už za 20 let pilnýho tréninku ;-D
https://www.feedo.cz/goki-drevena-vkladacka-ii-tvary/?utm_campaign=4103753&utm_medium=affiliate&utm_source=CJ&utm_term=F056560&utm_content=12984087&cjevent=78c52a6e1bd211e98031007b0a18050f#799633146

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuk:
Bleble, ty primitive.
Snažíš se tu stavět do role nějakýho vzdělanýho znalce, přitom umíš jen tlachat.

Už ti vydali občanku nebo máš furt razítko že jsi úředně blbeček?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:))))))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol