Tesla připravuje svá auta na sdílení, přístup k Modelu 3 může mít až pět řidičů

Tesla od začátku navrhla elektromobil Tesla Model 3 tak, aby ho později bylo možné využít ve službách sdílení aut. Nyní možnosti sdílení ještě rozšiřuje.

Elektromobily Tesla Model 3 je nyní (zatím jen v USA) možné sdílet s dalšími uživateli.
foto: Tony Sellitto

Spartánský interiér a veškeré funkce ovládané elektronicky přes centrální displej – to je cesta k budoucímu robotickému sdílení aut podle Tesly (Robotaxi). Nyní Tesla doplňuje do elektromobilů Tesla Model 3 další užitečnou vlastnost.

Auto můžete „nasdílet“ až pěti dalším uživatelům. V záložce Účet v nastavení vozu se nově objevila položka „Přístup k vozu“. Tam je možné vyplnit jméno a email dotyčných, kterým pak přijde upozornění, že díky mobilní Tesla aplikaci získávají přístup k danému vozu.

98 Comments on “Tesla připravuje svá auta na sdílení, přístup k Modelu 3 může mít až pět řidičů”

  1. Ja som teraz pozeral zaujimave video ohladne toho battery day.
    Ja som teraz pozeral zaujimave video ohladne toho battery day. Ak by sa splnilo to co tam hovoril, tak automobilovy priemysel mozno nebude gro bussinesu Tesly ale skor iba doplnok. Ak to bude naozaj tak, tak je Musk genius a o par rokov nebudu akcie na $1000 ale na $5000. Som celkom zvedavy a tesim sa. Kazdopadne teraz by som isto neshortoval 😉

    1. Tak já měl baworáky, mercedes, škodovku a po přesednutí
      Tak já měl baworáky, mercedes, škodovku a po přesednutí do TM3 jsem si zvykl po pár hodinách jízdy. Já bych interér nedramatizoval. Jak říkají v BMW, potěšení z jízdy je pro většinu chlapů hlavní. Ostatní je podružné 🙂

                1. Hlavně korunovační klenoty, tu už jsou poblitý. :-///
                  Hlavně korunovační klenoty, tu už jsou poblitý. :-///

                2. No, pro ty méně důvtipné, prezident není král,
                  No, pro ty méně důvtipné, prezident není král, nepoužívá korunovační klenoty.

                3. Ty moj tiket! Ten bol na%ebaný ako doga 🙂
                  Ty moj tiket! Ten bol na%ebaný ako doga 🙂

        1. Nechápu lidi co řeší interiér auta…
          Já osobně v autě

          Nechápu lidi co řeší interiér auta…
          Já osobně v autě nebydlím… Nepřespávám..
          A čistý čas strávený v autě je téměř zanedbatelný..
          Měsíčně cca 12h z 720h celkového času…
          Ale chápu že jsou i lidé co budou řešit i interiér výtahu, kterým každý den jezdí 1x nahoru a 1xdolu…

            1. Jezdil jsem 4000km mesicne a kdybyste se me zeptal zda je
              Jezdil jsem 4000km mesicne a kdybyste se me zeptal zda je otackomer vlevo od tachometru nebo napravo, tak bych to nevedel. Kdyz jedu, delam vse automaticky a kdyz vystoupim, vse hodim za hlavu. U EV je jedina vec kterou si hlidam, je misto, kam jsem dal nabijeci kabel.

              1. Každý to má holt jinak. Pro mnre je interiér zásadní,
                Každý to má holt jinak. Pro mnre je interiér zásadní, protože si třeba nehodlalm ničit záda ze špatných sedaček, když je to pro mne druhá pracovna.
                Když to někdo neřeší, je to jeho věc. Ale nemám rád takové to předhazování někomu, že “já to neřeším” a dávám druhému najevo, že jsem proto lepší.

          1. Už nejezdím tolik, jako jsem jezdíval, ale cokoli řídím,
            Už nejezdím tolik, jako jsem jezdíval, ale cokoli řídím, tak řeším každý detail, musím mít naprosto optimální polohu, jinak mě to neskutečně rozptyluje a nepořídím si to….ono i na lyžích jsem schopen si třikrát přezapnout boty, dokud to nebude na noze přesně jak chci. Tesla 3 – má mínusové body už jen protože mám lehce nemocné pravé oko a bílé světlo pod úhlem zprava mi vadí..proto mám auto značky, která jen do barvy osvětlení palubky investovala nemalou částku, aby nejméně oslňovalo a nejméně namáhalo oči..

              1. Hm, no pro mě je to jednodušší – mám auto, co tam tu
                Hm, no pro mě je to jednodušší – mám auto, co tam tu ošmatlanou obludnost nemá – mám tam jeden malej display s teplotou automatický klimy a druhej se stanicí rádia.. nic víc nepotřebuju.
                A pokud jde o jízdní zážitky, tak jich nabízí mnohem víc, než většina mladších aut. Takže dokud nás emise nerozdělí (koroze se nebojím, ochrana proti korozi je řešena) či se nestane regulerním veteránem…

                1. Myslím, že něco podobného jsem kdysi slyšel o dotykových
                  Myslím, že něco podobného jsem kdysi slyšel o dotykových telefonech.

                2. Upřímně téměř veškeré funkce přes dotykáč taky
                  Upřímně téměř veškeré funkce přes dotykáč taky nemusím. A ještě jedna věc se moc nezmiňuje. Proč myslíte že budíky jsou většinou zapadly hluboko deleko od očí? Aby na ně dobře viděli starší lidé. Displej Tesly už jsem měl trochu rozmazaného, je moc blízko. Ale použít se dá, neříkám že ne. Zvyknout se da na lecos.

                3. No s dotykovými telefony dělám nějakých 13 let, s
                  No s dotykovými telefony dělám nějakých 13 let, s dotykovými obrazovkami mám v autech zkušenost od roku 2008 – tenkrát první Amundsen v Superbu II za bratru 70 000 Kč. Manželka i okolí to v autech mají, takže myslím, že můžu porovnat dost systémů – nicméně nenašel jsem k tomu žádný pozitivní vztah – jako jasně na začátku vau efekt z designu..jenže ono se rychle přišlo na to, že za jízdy bylo a je tlačítko mnohem intuitivnější řešení a na nějaká víceprstová gesta za jízdy bez odvedení pozorovnosti to opravdu není.
                  Na mobilu moc funkcí nepoužívám, byť s dotykáčem a androidem jsem byl široko daleko jeden z prvních co to měl a popravdě ten první android mi vyhovoval tak nějak víc, než ten nabubřelý systém, co z toho vznikl – bylo to rychlé, svižné, otevřené, jednoduché – ten je z toho takový mastodont, co vše umí, ale tak nějak v každém telefonu jinak (když to není super čistý android), gesta už člověk taky si nepamatuje a jako bonus vypínat ráno budík přeleželou rukou taky super, než se prokrví, tak displey neregaguje.. pak jsou moderní dotykáče u termostatů a varných desek…skvělé třeba ten u exea nevím proč mi funguje jen na ukazováčky, jiný prsty nesejme, varná deska je pak úžasný zážitek, to je prostě podle nálady a super je, když z hrnce něco uteče (stačí trochu) ona se rozhodne vypnout a pak aby člověk tak dotyková tlačítka uleštil, aby se to znova rozběhlo (podle výrobce má ochranu, aby se to nestávalo – fakt nechci vědět, jak by to fungovalo bez toho)

                4. Musk zjevne sazi na FSD. Az bude fungovat autonomie 5. urovne,
                  Musk zjevne sazi na FSD. Az bude fungovat autonomie 5. urovne, pak ten display vadit nebude. Do tu doby to bude nebezpecny jako vsechno do ceho se musi zirat. Knofliky jdou nahmatat, virtualni tlacitko na obrazovce ne.

                5. A jaké funkce tak často potřebuješ, že tě to neustále
                  A jaké funkce tak často potřebuješ, že tě to neustále odvádí od dění na vozovce? Téměř vše lze zvládnout na volantu, nebo hlasovým příkazem a na manipulaci s navigací, stejně ten dotykáč potřebuješ. Mě to všechno přijde jako zástupné důvody.

                  Nehledě na to, že mi přijde, že více odvádí pozornost řidiče ovládání, když je zprasené a nepřehledné, jak to dost často bývá, bez ohledu na to, že se ovládá tlačítky.

                6. Ventilátor, vyhřívání oken, nastavení teploty,
                  Ventilátor, vyhřívání oken, nastavení teploty, vyhřívání/ventilace sedadel, handsfree (i když ano, tam to mají rozumnější auta na volantu). Mimochodem ne každé auto má hlasové ovládání a když už ho má, tak ještě méně často funguje dobře.
                  Jo a zapomněl jsem na to nejdůležitější – vypínání ESP, to člověk sice moc často nepotřebuje, ale když už jo, tak ho potřebuje hned a ne v pátém menu čtvrtého nastavení

                  Musíte mít auto, co je ergonomicky zvládnuté, ne asijskou tlačítkárnu

                7. Nemusí to být zrovna asie. Audi má chronicky špatné
                  Nemusí to být zrovna asie. Audi má chronicky špatné ovládání s desítkama nelogických submenu.

                  A pokud nefunguje dobře hlasové ovládání, tak je to proto, že se nesnaží aby fungovalo, protože tam mají tlačítko.

                  A na ten zbytek co jsi vyjmenoval sáhneš 1x za jízdu na startu, pokud vůbec. A třeba Tesla tam na to má taky tlačítka. Sice digitální, ale neustále na obrazovce.

                8. No hele někdy v roce 2008 jsem měl první služebák superb
                  No hele někdy v roce 2008 jsem měl první služebák superb II s DSG a dotykáčem – měl jsem to asi tři roky a na chuť jsem tomu nepřišel ani dotykáči ani DSG, pak byla obměna aut a vzhledem k pozici dostal jsem A6 to „nelogické“ mmi (či jak se to jmenuje) mi vyhovovalo skoro lépe než ten dotykáč, vše co jsem psal bylo na tlačítku – ESP nevím, vzhledem ke car policy jsem měl podvozek quattro, takže jsem to neřešil – během první A6 jsem si pořídil auto, které mám teď jako hlavní jako hračku, abych se mohl ve volném času svézt s manuálem a taky, protože služebák měl tracker, tak kvůli soukromí, pak jsem měl novější A6 ve stejné specifikaci a to MMI mi stále nevadilo a zásadní funkce stále na tlačítku (audiny jsem měl asi šest a půl roku), pak jsem změnil zaměstnavatele a měl nějaké Toyoty s dotykáčema (měnilo se to co tři měsíce), no opět mě to nenadchlo, ovšem unikátní umístění parkovací brzdy v Avensisu mě teda fakt, ale fakt iritovalo (no popravdě celé japonské ovládání mi nesedělo), pak jsem se na to vykašlal, jezdím s tím, co expert na Teslu Leo… označil za šuplík, jsem spokojenej , manželka má dotykáč – stále mě to nebere a ve služebácích v současné práci je to nějaká kombinace koncernu – takže zase dotykáč a stále mě to nebere… prostě zlatá tlačítka a manuál. A úplně nejlepší je ten rozdíl v životní pohodě..

                9. Hlavní rozdíl mezi dotykovým a tlačítkovým ovládáním
                  Hlavní rozdíl mezi dotykovým a tlačítkovým ovládáním je ten, že do dotykovýho můžete dodávat další funkce. V tlačítkovým vám automobilka těžko přidá další tlačítka. A filozofie Tesly je auto i po prodeji neustále vylepšovat, s čímž se u jiných automobilek nesetkáte. Teď mám ve svém autě asi 50 různých tlačítek. Přístrojovka vypadá jak u raketoplánu a intuitivní mi to rozhodně nepřijde. To už radši ten spartánskej jeden velké displej, kde jsou na spodní liště stále přístupná dotyková tlačítka s nejpoužívanějšími funkcemi.

                10. No i Tesla ma dve na volantu a packy. Par nejzakladnejsich by
                  No i Tesla ma dve na volantu a packy. Par nejzakladnejsich by tam nechat mohli. Pri jizde patlat po displeji moc bezpecny neni.

                11. můžete jim přiřadit různé funkce…to zpřehlední
                  můžete jim přiřadit různé funkce…to zpřehlední situace, když dělám tohle, dělá to tamto a pak zase něco jiného…“ideální“ pro udržení pozornosti a jednoduchost obsluhy

                12. Ok, jaké zásadní funkce vám Tesla přidala? Krb nebo
                  Ok, jaké zásadní funkce vám Tesla přidala? Krb nebo prdění? Sorry, ale se základníma funkcema se auto prodává. A mají být jednoduše dostupné. Když vezmu svoje auto a ovládací prvky a můmžete si počítat tlačítka (krom páček se standardníma funkcema – na levé páčce je ještě rychlý posun palubním počítačem (prakticky nepoužívám) a na pravé cyklovač steračů):
                  Deaktivace ESP
                  Vyhřívání sedadel 2x
                  Tempomat 3x volant (umí to i omezovač rychlosti, ale to jsem v životě nepoužil a ani nevím, jak jej spustit – je tam něco dvakrát kliknout)
                  Hlasitost rádia 1x volant
                  Přesouvání stanic rádia nahoru a dolu 2x – volant
                  Handsfree 2x volant (mám prehistorické auto, umím volání jen přijmout)

                  nastavení teploty v interiéru
                  rozvod vzduchu 3x
                  vyhřívání předního skla (aktivní přes „fén“)
                  vyhřívání zadního sklad a zrcátek
                  aktivace kompresoru klimatizace (ano ten starej šuplík (c)Leo… sepne kompresor klimatizace jen na přímý příkaz (aleluja))
                  vnitřní/vnější okruh ventilace
                  ventilátor
                  auto/man nastavení řízení klimatizace/topení

                  Rádio – šest předvoleb, zvolení zdroje zvuku, tlačítko menu, dvě kroutítka (obsahuje i palubní počítač auta), asi je tam ještě přepnač am/fm (nepotřebuju)
                  Joystick nastavení a přepínání vnějších zrcátek
                  elektrické otevírání oken – všech
                  Výstražné blinkry a zamykání auta zevnitř

                  Kolečko světla + mlhovky + sklon světel a intenzita podsvětlení

                  Nic víc v autě nemám a nepotřebuji, když vezmu auta, kde něco navíc je, tak to prakticky nepoužívám. Navigaci dneska stejně každý bere z mobilu, protože má až na výjimky lepší a aktuálnější podklady.

                13. Tak třeba Sentry byla naprosto zásadní funkce.
                  Tak třeba Sentry byla naprosto zásadní funkce.

                14. Ok, lepší alarm (chápu, že pro někoho dobré a hodí se
                  Ok, lepší alarm (chápu, že pro někoho dobré a hodí se mu to), kdyby jste třeba napsal inteligentní svícení s natáčením do zatáček nebo proměna barva světla podle povrchu (vlhko, sníh), tak to už by byla pro mě věc, co by za něco stála pro jízdu… ale ten alarm, nic bez čeho bych neuměl žít.
                  A rozhodně nic, co bych řešil za jízdy notabene v diskusi displey vs tlačítka.

                15. Mě se vždycky na těchto diskuzích líbí, jak se jeden
                  Mě se vždycky na těchto diskuzích líbí, jak se jeden snaží přesvědčit toho druhého, že mu vlastně vyhovuje něco jiného, než mu vyhovuje :))))

                16. Vlastne skoro vsechny diskuze jsou jedna velka hadka. Bohuzel
                  Vlastne skoro vsechny diskuze jsou jedna velka hadka. Bohuzel pro homo sapiens. Je to dost spatna vlastnost.

                17. Jenže já klidně napíšu, kdy to, co nemám rád má
                  Jenže já klidně napíšu, kdy to, co nemám rád má výhodu, protistrana obvyklé né s celou dobu na to od ní čekám :D:D

                18. Jo to cekate marne. Ja se tu kdysi ohradil, slusne, proti
                  Jo to cekate marne. Ja se tu kdysi ohradil, slusne, proti tykani na ferovku (jsem uz starsi tak mi to proste prijde divny i kdyz uz sem si zvyknul) i kdyz bezne s tim absolutne nemam problem a odpovedi my byl jen vysmech a ze si proste musim zvyknout. At zije slusnost. 🙁

                19. S tim tykanim bez nabidnuti je to slozitejsi. Co tak pozoruji
                  S tim tykanim bez nabidnuti je to slozitejsi. Co tak pozoruji okoli, je to normalni tehdy, kdyz tyka vyrazne starsi nbebo kdyz to je v ramci deti, teenageru nebo u zamrzlejsich jeste tak do 30ti let. Pak si lide zacnou druhych vice vazit. No a jeste jsme si vsiml, ze tykani bez prvotni domluvy je naprosto normalni v urcitych oborech napr. ve stavebnictvi i jinych hromadnych remeslnych oborech (na nizsi zamestnanecke urovni 🙂 ).
                  Takze at to zjednodusim, kdyz Va nekdo bez vyzvani tyka, bud je o 25 let starsi, nebo je to decko ci nevychovany tricatnik, nebo zednik, obcas to muze byt i dlazdic 🙂 No a pak by to mohl byt jeste clovek, ktey si o sobe mysli daleko vic, nez je – sezral Salamounuv bobek.

                20. 🙂 Moje babicka se jednou zeptala dedy proc si netyka se
                  🙂 Moje babicka se jednou zeptala dedy proc si netyka se svym podrizenym (oba dva manazerske funkce) kdyz maji dobry vztah a znaji se strasne dlouho a on ji na to odpovedel. Vis, ono se snadneji rekne „ty vole“ nez „vy vole“.

                21. Trochu lepší alarm vs trochu lepší světla 🙂
                  Co třeba

                  Trochu lepší alarm vs trochu lepší světla 🙂

                  Co třeba zvýšení dojezdu a zrychlení, zrychlení nabíjení, zlepšení brzd. Všechno online. Bez svolávaček 🙂

                22. Hele a umíte aktivně využít zrychlení pod 7s na běžné
                  Hele a umíte aktivně využít zrychlení pod 7s na běžné silnici v běžném provozu, bez ohrožení všech a rapidního porušení předpisů?

                23. Umím aktivně využít lepší dojezd a lepší brzdy,
                  Umím aktivně využít lepší dojezd a lepší brzdy, lepší rekuperaci, opravy chyb a třeba Netflix. Si představ, že by jsi běhal s každou aktualizací SW v mobilu do prodejny, aby ti přehráli firmware.

                  Takhle máš několikrát měsíčně opravy a nové funkce a vylepšení. Zadarmo a přes noc.

                24. Dojezd ano – brzdy lepší povídejte, jak sw zlepším brzdy
                  Dojezd ano – brzdy lepší povídejte, jak sw zlepším brzdy s předepsanou mechanickou vazbou, rád si poslechnu – beze srandy fakt mě to zajímá.
                  Oprava chyb – nevím jestli se plácat, že je super, že to mají plné chyb.
                  Netflix? Hela a Facebook za jízdy taky? Sakra já celý život s autem jezdím a nečumím v něm na televizi, že bych si přes žehličku pouštěl rádio?

                25. https://www.greencarreports.com/news/1116936_tesla-model-3-gets
                  https://www.greencarreports.com/news/1116936_tesla-model-3-gets-over-the-air-update-for-brakes

                  Každý produkt má v sobě chyby. Kdyby je neměly, tak by nevycházely aktualizace. A auta nejsou vyjímkou. Kolik je všude svolávaček, že? Navíc nejde jenom o opravy, ale i o nové funkce, optimalizace atd.

                  A samozřejmě sis nikdy v autě nepouštěl Netflix, protože to tvoje auto nikdy neumělo. Stejně jako by sis nikdy nepouštěl rádio, kdyby tam nebylo. Jsi v autě nikdy na nic nečekal? Nikdy jsi tam neseděl a nehrál si s mobilem? No tak v Tesle se můžeš podívat na Netflix nebo si zahrát nějakou hru. Nemusíš. Ale můžeš.

                26. Sorry přehrát video, když stojí uměl superb už v roce
                  Sorry přehrát video, když stojí uměl superb už v roce 2008, za tu dobu, co jsem s ním jezdil jsem to použil, tak jednou, dvakrát, stejně tak jako potom Audiny..
                  Jo četl jsem si v autě na mobilu, každý to tak dělá…ale netuším, proč tu funkci dablovat autem…ale někdo to evidentně potřebuje, proč ne… ono já vlastně nepotřebuju k životu televizi vůbec :oD a překvapím, ale mám i auto bez rádia a víš co, vůbec mi v tom nechybí..a když jedu s autem, co autorádio má, tak je super, že to rádio jde taky vypnout

                  I na Teslu svolávačky přišly a přijdou…to není jen o SW.

                27. A nutí tě to snad někdo používat? Víš jak se tomu
                  A nutí tě to snad někdo používat? Víš jak se tomu říká? Z nouze ctnost. Moje auto to neumí, takže to já ani nikdo jiný nepotřebuje 🙂

                  To že na Teslu svolávačky přijdou a přišly nikdo nepopírá, ale jde o množství těch svolávaček. S ostatníma autama musíš na svolávačku s každou blbostí, nebo se s tím musíš naučít žít.

                  Ale jsem rád, že uznáváš, že ty brzdy, dojezd, rekuperace atd mají smysl. Dále tu byly věci kolem zabezpeční (PIN-To-Drive), aktualizace prohlížeče a infotainmentu. Prostě věci, které jsou u mobilů samozřejmostí, ale auta je většinou neumí.

                  A ano, bez toho všeho se dá žít, ale když máš možnost dostat vylepšení zadarmo, tak proč si stěžovat? Dneska se mi aktualizoval mobil a když to zvládne mobil, tak proč to nezvládne auto.

                28. Ale opět se ptám, jak ty brzdy upgradovaly a odpověď
                  Ale opět se ptám, jak ty brzdy upgradovaly a odpověď nedostávám ;o)

                  A znouze cnost to není…měl jsem to v autě a nepoužíval, takže jsem si pak řekl, co v autě používám a takové auto si koupil (proč platit za něco, co nepotřebuji – stačí co mi k tomu přibalí a přitom nechci – typicky vyhřívané přední sklo je svázané s vízezonovou automatickou klimatizací, protože má na ECU o dva piny víc, co to sklo umožní)…spousta lidí má v autě spousty funkcí, za které zaplatili nemalé peníze a a vůbec o nich netuší, nebo je naprosto nepoužívají…moje zkušenost z praxe je taková, že zaplacenou funkcionalitu v autech plně využívá čtvrtina až třetina lidí…a cca polovina vůbec netuší, co tam vše má..
                  Ohledně dynamických parametrů, tak při normálním provozu není nad 200 koní není nikdo účelně schopen využít ten výkon bez toho aniž by výrazně porušil dopravní předpisy, nebo někoho hrubě ohrozil, nejčastěji oboje zároveň.

                  A prosím nepiš mi co uznávám a s čím souhlasím…já uznávám, že brzdy a dojezd jsou k něčemu. O rekuperaci jsem nic v tomto duchu nenapsal a myslím, že ještě dlouho nenapíšu (jsou stavy, kdy pomáhá a jsou stavy, kdy jsou kontraproduktivní). Ale ok, potřebuješ rekuperovat, rekuperuj si..

                29. Vždyť jsem ti poslal odkaz na článek, kde o tom mluví.
                  Vždyť jsem ti poslal odkaz na článek, kde o tom mluví. Prostě se brzdy u M3 zdály některým slabé, tak Tesla vydala update a zesílila brzdný účinek.

                  Krása Tesly je v tom, že spousta věcí je tam SW. Neplatíš za věci které nepoužíváš. Nechceš používat Sentry? Nemusíš. Nezaplatil jsi za to ani dolar navíc.

                  Mezi zajímavé funkce, které Tesla vydala SW zadarmo a které nebyly v původním vybavení jsou právě bezpečnostní funkce, uživatelské nastavení zrcátek, sedadel atd, které jsou přenositelné. Automatické nastavení sedadel pro snadnější nastupování při odemykání auta. Přednostní vyhřívání předního skla pomocí nasměrovaných výdechů topení na okno, zrychlení webového prohlížeče a reakce uživatelského rozhraní. Předehřívání baterie při nasměrování na supercharger, takže se auto nabíjí rychleji. Sentry, Dog Mode, hlídání teploty interiéru proti přehřání.

                  Takových věci jsou tam desítky. Zadarmo. A všechny se postupně vylepšují. Pokud se lidem něco nelíbí nebo přijdou se zajímavým nápadem, Tesla to přidá. Nechceš to používat? Nemusíš. Ale tohle je ta naprosto skvělá přidaná hodnota, kdy se ti auto zlepšuje den po dni, zatímco ostatní auta se stanou zastaralými v den kdy vyjedou z továrny.
                  Tohle je sen pro každého milovníka techniky. OTA aktualizace jsou možná tou nejlepší funkcí Tesly vůbec.

                30. Ten článek je hezká PR povídačka – zajímá mě – dali
                  Ten článek je hezká PR povídačka – zajímá mě – dali jsme větší tlak (snížili jsme limitní sílu na pedálu), lépe to chladíme, vyměnili jsme desky za jinou směs, kotouče za jiný materiál, upravili jsme distribuci brzdného účinku na jednotlivá kola (ubrat přidat zadek), snížili jsme potápění čumáku při brzdění, pedál má teď lineární nebo progresivní chod, upravili jsme vyhodnocení senzoriky atd..

                  Ok Tesla to přidala, ale na druhou stranu, není smutné, že to do prémiovky přidala až někdy (a přece u eska bylo pořád proklamováno, že začnou drahými luxusními auty)? Jako ok nachladit/předehřát baterku před nabíjením je super – ale z praxe, kdo rozhodl, že to tam není od začátku (to takovou základní věc nevěděli)? Vyhřívání okna – super, zase konkurence dávno má…

                  mají aktualizace, ale přijde mi, že je tam spousta věcí, že kdybych si to auto konfiguroval v normálním konfigurátoru a nebylo to tam, tak sorry chlapci, nemáte, jdu ke konkurenci.

                  a že to je zadarmo? :D:D:D:D:D:D chlapci, to už je předplacené v kupní ceně…jmenuje se to položka doživotní aktualizace SW v rozpadu ceny, kterej neznáte a veřejnost se k tomu nedostane…stejně jako je tam položka, komoditní cena elektřiny pro nabíjení na SC

                  Mimochodem, tvrdit, že něco takového dělá nějaká firma zadarmo je neznalost hraničící s naivitou, jasně teď za to neinkasuje peníze, ale jednak to má předplaceno v ceně předem viz výše (v podstatě jde o předplacený servis nebo maintenance – říkejte tomu jak chcete) a druhak, každá Tesla má úžasnou telemetrii (vy obdivujete pozlátka v podobě super dávkovaných standardních funkcí, já tu tvrdou technickou realitu – to je to v čem utekla ostatním), takže cokoli vám dá líznout, krom toho, že má zaplaceno, tak dostane obrovský balík zpětné vazby a opět zdarma a ještě jsou zákazníci nadšeni, jak jim „zlepšuje“ auto double win v praxi.

                  Pro mě je Tesla momentálně automobilka s průměrným produktem, co má gloriolu naprosté vyjímečnosti, má nejlepší PR na světě a naprosto vychytala vývojový proces výrobků ve fázi validace, protože co prodané auto, to další vývojový kus s dokonalým sběrem dat a lidé jim tleskají za to, že mají nedokonalý produkt a dělají betatestery… to je geniální marketing..lidi jsou oškubaní, dostanou polotovar a tleskají za to. Neexistuje jiná firma na světě, které by to takto masivně prošlo. A samozřejmě to je ten náskok, co je pro konvenční firmy prakticky nestáhnutelný, protože jim by to u zákazníků neprošlo…a ono testovat něco na 100 000 kusů + si nikdo jiný dovolit nemůže a spolu s masivním rapidprototypingem je to neskutečně efektivní…proto taky rozdíl mezi rok starou Tesla3 a dnešní je rozdíl jiného auta…ještě tak rok a bude sériovka, to vše předtím bude evoluce ověřovacích sérií

                  A samozřejmě i tato na pohled úžastná strategie a rozehraná hra má své slabiny…víru..a nesmí přijít fakt fatální technický průser..protože tohle je také přístup jedna noha stále v průšvihu

                31. Tesla zlepšila brzdný účinek. Zřejmě úpravou řídící
                  Tesla zlepšila brzdný účinek. Zřejmě úpravou řídící jednotky. Chceš znát detaily? Tak napiš Muskovi.

                  A proč by mělo být smutné, že Tesla do prémiovky něco přidala co tam nebylo, protože to v době vydání neexistovalo? Mercedes když vytvoří novoufunkci, tak si musíš koupit nové auto. A jaká je to prémiovka.

                  Je zajímavé, že si stěžuješ na to, že Tesla přidá předpřípravu na nabíjení během jízdy na supercharger dodatečně, ale přitom vůbec ti nevadí, že nikdo jiný to nenabízí vůbec. Copak to Audi s tím jejich eTronem nenapadlo? Asi to napadlo jenom Teslu a přidala to zadarmo všem a zákazníci ostatních značek prostě mají smůlu.

                  A ano, je to ZCELA ZADARMO. Protože po nákupu vozu jsi už nic neplatil extra za extra funkce a to co jsi zaplatil jsi taky dostal v době nákupu.

                32. No dobře bavit se o brzdách je zbytečné, ok zlepšili
                  No dobře bavit se o brzdách je zbytečné, ok zlepšili brzdy úpravou řídící jednotky.. PR – sice i tam píší o tom, že změní pneumatiky a rozšíří rekuperaci až na hranici adheze (takže je problém reálný a nebude to o SW a ECU – asi jim to díky váze vadne), ale neva…stačí dobré PR a je to pravda

                  „A koupím si elektromobil od někoho, kdo to nenabízí?“
                  S mými znalostmi elektromobility je prakticky akceptovatlený buď městský hupcuk, co se nabíjí doma přes 3f přes noc a nikam dál nejezdím, nebo auto s aktivním termálním management baterie, zbytek jsou vyhozené peníze. To je asi tak logické jak koupit nafťák s Euro 6 na ježdění 300 m pro rohlíky.

                  Jste schopen pochopit, že v ceně Tesly3 za 1 500 000 Kč, co zaplatíte při koupi, je alokováno např. 75 000 Kč (vymyšlená příkladná částka) na maintenance a SW updaty po dobu životnosti vozu? A že součástí běžného SW updatu je rozšíření funkcionality? Stejně tak to má spousta dalších zařízení. Mimochodem i auta, když přehrají sw v servisu, tak se taky mění kde co, akorát vám to nikdo jako PR nedal a u všech ostatních i když jde o vylepšení by to mělo spíš negativní nádech.

                33. Mě jako zákazníkovi je úplně u zadku, jaké mají
                  Mě jako zákazníkovi je úplně u zadku, jaké mají interní náklady. Já zaplatím konečnou sumu v době koupě a dostanu za to nějaké předem avizované vlastnosti. A všechno navíc je pro mě zadarmo, protože nikde ve smlouvě není nic o nějakém nároku na nové funkce. A jestli mají v interním rozpočtu náklady na SW oddělení a vývoj nových funkcí (což mají všichni), nebo placené pobyty na chatičkách ROH nebo placené štětky pro vedoucí každého oddělení, to je mi úplně ukradené.

                  A negativní to určitě není, protože se jedno o kontinuální vývoj, jinak bychom všichni pořád jezdili žigulících. A u ostatních musíte hezky pěkně mazat do servisu na přehrání SW, což se dělá jenom když je velký průser, protože to automobilky stojí majlant.

                34. Jen zareaguji na jedinou vetu, se kterou nohu souhlasit:
                  Jen zareaguji na jedinou vetu, se kterou nohu souhlasit: „Neexistuje jiná firma na světě, které by to takto masivně prošlo“. Odpoved: Microsoft.

                35. MS je ale jen SW… ok asi jsem měl napsat u zcela
                  MS je ale jen SW… ok asi jsem měl napsat u zcela komplexního produktu

                36. Jen se omlouvam, napsal jsme „souhlasit“ a myslel
                  Jen se omlouvam, napsal jsme „souhlasit“ a myslel „nesouhlasit“. S ostatnim ve Vasem prispevku jsme souhlasil 🙂

                37. Poho já si to přeložil 😀 stane se
                  Poho já si to přeložil 😀 stane se

                38. Pokud máš Martínku hlavu na krku jen jako ucpávku té
                  Pokud máš Martínku hlavu na krku jen jako ucpávku té díry co Ti vede do žaludku, to se nedivím, že sám se sebou v autě nevydržíš…. To je asi jako když krmím ani ne dvouletého vnoučka a pustím mu na mobilu pohádku, aby poseděl u jídla. Jenže on nemá ani dva roky…..

                39. Dlaždiči, zase z tebe vypadla infantilnost? 😀
                  Dlaždiči, zase z tebe vypadla infantilnost? 😀

                40. Je vubec zazrak ze se svym mozkovym trustem vubec neco vyplodi
                  Je vubec zazrak ze se svym mozkovym trustem vubec neco vyplodi :-).

                41. U něj spíše mozkovým trusem 🙂
                  U něj spíše mozkovým trusem 🙂

                42. Božínku, jak bych měl mluvit/ psát s infantilem, co si
                  Božínku, jak bych měl mluvit/ psát s infantilem, co si potřebuje hrát v pojízdném tabletu ty opice, co po sobě házejí banány? Pochybuji, že bys zvládnul složitější gamesu 🙂

                43. Vy jste genius, dokonale odhadujete lidi. Vy jste musel poslat
                  Vy jste genius, dokonale odhadujete lidi. Vy jste musel poslat za katr spoustu zlocincu sestavenim perfektniho profilu a taky byt uspesny psychoterapeut. Mate muj nezkonaly obdiv. Kam se hrabe Zigmund Freud. 🙂 A to vyjadrovani… Vy jste proste kapacita, (jiste nejen) ja Vas zeru. 🙂

                44. To zni jako nahravka na smec Bezcovi a Dlazdicovi. Protoze
                  To zni jako nahravka na smec Bezcovi a Dlazdicovi. Protoze majitele BEV obecne cekaji casteji a dele jak majitele ICE. 🙂

                45. No fakt je ze kdyz mate dotykovy display, muzete si ho
                  No fakt je ze kdyz mate dotykovy display, muzete si ho naprogramovat jak chcete. At si o nem myslime co chceme, je to vyhoda. Viz mobily. Me patlani po obrazovce nevadi ale nejaka tlacitka (treba i s programovatelnymi funkcemi) se mi hodi.

                46. Jako jo programování displaye by bylo super, kdyby to bylo
                  Jako jo programování displaye by bylo super, kdyby to bylo napříč auty – tzn, člověk si vytvoří profil a jakmile se k jakémukoli autu (aspoň třeba v domácnosti, nebo ve firmě) logne, tak mu naběhne přesně vše jak chce a pak nemusí nic řešit (prostě styl airbus s unifikací cockpitu), to si představit umím a bral bych to jako pomoc
                  Ale dokud to má každý nějak jinak a i jeden výrobce to má v každém modelu jinak…např aspoň společný volant ve škodovkách mi přijde super…aspoň nemusím přemýšlet. A pokud to není auto pro zábavu a volný čas, tak prostě přemýšlet nechci a nechci jednou koukat do kapličky, podruhé někam na střed… ono jasně vypadá to jako malichernost, ale představte si situaci, kdy přijedete do práce svým autem třeba francouzem (km zbytečné jste na něj zvyklý), tam vezmete Octavii odjedete 300 km, něco zařídíte a vracíte se Toyotou a vždycky řídíte a večer to završíte Fordem..jasně nějak jedete, ale moc komfortní to není a ubírá to zbytečně energii a představte si být v tom vždy odkázán na mastnej displey a pokaždý jiné ovládání…nakonec budete mít problém i spustit stěrače, když nebudou na páčce.
                  Ve chvíli, kdy máte jedno auto, se kterým stále jezdíte, tak je to jedno zvyknete si na všechno (případně je to na osobní preferenci)… já teď jezdím osm značek aut (VW group beru jako jednu) a střídám je mnohdy tak, že přijedu přesednu (a často ještě přitom řeším nějaký hovor, nebo někomu odpovídám)…v tu chvíli prostě tlačítko je tlačítko, nemusíte nad tím přemýšlet a hledat kde se sakra vypíná ten Start/stop, jak si přidat ubrat teplotu v kabině, kde se vypíná zapíná ventilátor).

                  Ono pro představu, je to asi tak zábavné jako přesednou z motorky na motorku, kdy jedna má jednotku dole, druhá nahoře a třetí má řazení vpravo a brzdu vlevo (i to jsem dělával)

                47. To mate sice pravdu ale zase by mi to prislo dost nudne. 🙂
                  To mate sice pravdu ale zase by mi to prislo dost nudne. 🙂 Vsechny auta vevnitr stejny.

                48. Nudný jsou už teď…aspoň by byly nudný a efektivní.
                  Nudný jsou už teď…aspoň by byly nudný a efektivní.

                49. To by mohlo taky resit FSD 🙂
                  Nepredpokladam, ze ve vsech

                  To by mohlo taky resit FSD 🙂
                  Nepredpokladam, ze ve vsech autech budou stejne velke displeje, takze ten profil by byl hure prenositelny, pokud by clovek nehtel zhorsit ovladatelnost.

                50. FSD si rád odpustím…nemám rád věci, co nemůžu ovlivnit
                  FSD si rád odpustím…nemám rád věci, co nemůžu ovlivnit

                51. Tak to mate v dnesnim svete tezke. Predpokladam, ze nejste
                  Tak to mate v dnesnim svete tezke. Predpokladam, ze nejste plne autonomni ve vsech potrebach. Protoze u nakupovanych veci clovek ovlivni jen to, co je uvedeno a jeste v pripade, ze ma na vyber.
                  Ja se na FSD tesim, protoze nejsem maniak do rizeni, toho jsem si od 12ti let uzil az az (samozrejme plne verim, ze na pocet motohodin nebo km daleko mene jak Vy, ale stacilo mi to). A jeste navic, az na par drobnych vyjimek, o kterych pomlcim, i nerad neco / nekoho ovladam. Moc rad nasavam informace a neco vymyslim – az si z eme ve vsi delaji srandu. 🙂

                52. Taky mi Pavlíku přijde, že často nasáváš … 🙂 🙂
                  Taky mi Pavlíku přijde, že často nasáváš … 🙂 🙂

                53. Tak to mate spatny postreh, pokud myslite alkohol 🙂
                  Splodiny

                  Tak to mate spatny postreh, pokud myslite alkohol 🙂
                  Splodiny bohuzel nasavam denne, i kdyz ziji na vesnici. 🙁

                54. Samozřejmě neovlivním vše, ale co můžu, tak na tom
                  Samozřejmě neovlivním vše, ale co můžu, tak na tom dělám…nemám problém mít zodpovědnost za sebe, své blízké, svá rozhodnutí, mám problém být tlačen do něčeho, co nechci a co si umím zdůvodnit proč to nechci a zrovna FSD, tak je tam moc věcí, co ovlivnit nejde a vždy se to rozhodne dle nějakého scénáře a nebude schopen skákat mezi tím.. dost času jsem strávil popisem jízdních stavů a analýzy chování řidiče (mimojiné i pro podklady brzdových asistentů a tempomaty) a prostě dobrý řidič stále a ještě dlouho bude v rozhodování za nestandardní situace lepší… třeba co byl obrovský problém – nabušíte řadu strategií decelerace a pouštíte do testu a super, ok první test v brzdné dráze je výjezd z pole, bahno a prší…a už to propadlo (a tohle je křiklavá situace – ve skutečnosti byl problém s mnohem jednoduššími situacemi.člověk je mnohem senzoricky lepší a rychlejší počítač pracující s více okrajovými podmínkami a úžasnou kombinatorikou) – ale nerozebírejme to, neb se probudí expert na řízení ze Slovenska se zkušeností s brzdění od roku 1956 a s validačním superbem s ultra přesným a nezpochybnitelným displayem.

                55. Dovolte mi jednu poznamku. Piste o dobrych ridicich, ale i
                  Dovolte mi jednu poznamku. Piste o dobrych ridicich, ale i kdyz by tech byla na silnicich vetsina (sam se za nej nepovazuji, protoze uz s emi parkrat pri rizeni stalo, ze jsmeudelal nejaky sek a uvedomil sjme si to az po nem), tak stale budou na silnicich hovada, ktera predjizdi pred horizontem, zatackou, neprizpusobi rychlost a styl jizdy a pak s sebou muzou vzit i toho skveleho ridice. Jsem rpesvedcen, ze za volantem nemate vzdy vse pod kontrolou. A mne u toho FSD jde o to, aby byly eliminovany tyto slabsi clanky a tim nejen bylo na silnicich bezpecneji, ale umoznilo to pasazerum se venovat pri preprave jiny m icnnostem a klidne i odjet bezpecne z hospody, ze zabavy ci z hasisoveho doupete.

                56. Jak jsem psal včera, řidičák není právo, řidičák je
                  Jak jsem psal včera, řidičák není právo, řidičák je prokázání znalosti a získání potvrzení o ní…hovada, co takto jezdí nemají mít řidičák.
                  Podle mě společensky postupujeme špatně, vymýšlíme, jak legalizovat přesun řidičských ignorantů a děláme jim asistenty, místo toho, abychom je buď vzdělali, nebo posadili do hromadné dopravy.

                  Na druhou stranu, dobrý řidič, pokud dostane reakční šanci je schopen velmi často reagovat lépe než automat, který si vybre scénář a není pak schopen scénář rychle a operativně měnit… zkuste si jen třeba aby automat přišlápl brzdu, povolil brzdu, přišlápl brzdu v závislosti na změně situace. Nebo aby automat v vybral menší zlo, že pošle auto cíleně do škarpy, nebo ví, že se podívá ze silnice ven, tak naopak přidá, aby se do škarpy čumákem nezapích

                  A jak si vybere automat v případě volby, srazím dítě a nejspíš zabiju, nebo to prostě o něco opřu a zariskuju zranění lidí v autě?

                57. Hodne lidi ma spojeno ridicak = svoboda. Vemte jim ridicak za
                  Hodne lidi ma spojeno ridicak = svoboda. Vemte jim ridicak za nekolik poruseni pravidel ci vaznou nehodu a budou se ohnet svobodou. Jinak s Vami souhlasim, auto muze byt zbran melo by se na to tak nahlizet.
                  AI ma tu vyhodu, ze se muze ucit od teh dobrych ridicu a pak vschny ty znalosti dat dohromady a rozkopirovat. Toho bohuzel clovek schopen neni, i kdyz mne by se strasne libilo, kdy zby mi nekdo dal cip do mozku a ja hned mel veskere informace a dokazal mit myslenkove pochody lidi vsech profesi a predevsim kapacit ve svych oborech a nich vzdy vybrat to nejlepsi.
                  Takze z meho pohledu se automat rozhodne tak, jak to vyhodnotilo strojove uceni na zaklade znalostni databaze a on toto chovani dostal do vinku. Takze jde jen o to, aby clovek, jako ucitel, co nejmene zanedbal ve vuyce sveho zacka. Je to uz spousta mesicu, co jsem psal, ze bych k teto vyuce vyuzil sirokou verejnost. Udelal bych online simulator, kazdy by si mohl nastavit podminky te simulace (samozrejme v mantinelech primerene realnosti) a pak by se na to pustil automat. POkud by takhle nejaky clovek nasel neoptimalni reseni, dostal by odmenu, aby prave tyto odmeny motivovali co nejsirsi odbornou verejnost tento system ladit. Protoze vic hlav vic vi 🙂

                58. Svoboda není právo, svoboda je výsada podmíněná
                  Svoboda není právo, svoboda je výsada podmíněná zodpovědností a rozumem a vykoupená mnoha životy.

                  Veškeré zákony, vyhlášky a jakákoli komplikovanější pravidla jsou v podstatě zásah do svobody, protože jinak by to bylo zneužíváno.

                  Když vezmete normální a inteligentní lidi se zodpovědností, tak nemusíte mít rychlostní limity, stačí vám rychlostní doporučení

                  To co píšete, pořád nevnutíte stroji reflex..a kdo za jeho rozhodnutí ponese zodpověnost?
                  Člověk se neustále učí od narození do smrti..řada věcí z toho je nesdělitelná zkušenost provázána s obory činnosti a dalšími podněty. To strojové učení má stále hrozné limity. Jasně v modelových případech s omezením okrajových podmínek to už dneska docela funguje (letedla, lodě, kolejová doprava), časem se to rozšíří – kamiony po dálnicích atd…ale čím víc bude oblast s různorodostí okrajových podmínek, tím to půjde déle a bude to hůře splnitelné (pokud vůbec)

                59. To by byla krasa, kdyz by nebylo potreba zadnych zakonu
                  To by byla krasa, kdyz by nebylo potreba zadnych zakonu (stacilo by nejake jednoduche „desatero“ a lide by meli vstipene nejake moralni zasady – nelhat, nekrast, neublizovat, byt ohleduplny a to by stacilo. Jenze lidi jsou sobecky hovada. Vzpomente si na nedavne stezovani si Bezce, ze Hybrd porusuje ustavu mazanim jeho prispevku, ze on ma prava, ale uz zadne povinnosti respektovat nejaka pravidla.

                  A co je ten reflex? Nejake podvedome chovani. Takze jedna se bud o neco naprogramovaneho v genech (treba saci, zvraceci) nebo ziskany trenovanim (algoritmus ziskany pomoci vedomeho chovani ale zuatomatizovan). Reflex je stejen rizen mozkem (procesorem) nejedna se o zadny algoritmus zakodovany v rcitych svalech. I to dychani ridi mozek ne plice. A reflexy – podvedome reakce, jsou o 2/3 (mozna si pamatuji spatne to cislo) rychlejsi jak vedome jednani.

                  No a jak tu nedavno dobre vysvetlil pan Vesely, AI se deli na 2 casti, uceni se (vedoma tvorba algoritmu na zaklade vstupnih dat a pozadovaneho vysledku), coz je velice vypocetne narocne a pak jen vyuzivani technto znalosti v urcitych situacich – rekl byh, ze se da srovnat s temi reflexy.

                  No a do budoucna to vidim tak, ze clovek se muze dejme tomu nejak vytrenovat z te vedomostni reakce na podvedomou a reagovat v ramci desitek milisekund, stroj do budoucna muze (a bude) byt mnohem ale mnohem rychlejsi.

                  Okrajove podminky sjou i pro cloveka dost narocne na cas a clovek s malo zkusenostma muze mit reakci hodne ale hodne spatnou. A clovek se sobeckym myslenim, i kdyz bude excelentni ridic, si z povahy sve osobnosti vybere to dite nez srazku s zivym plotem.

                60. Hele co mektají existence jako běžec, kuk a jiní podobní,
                  Hele co mektají existence jako běžec, kuk a jiní podobní, neřeším..

                  Na rovinu říkám tomuhle už tolik nerozumím, abych se tu pouštěl do spekulací – napsal jsem, jakou mám praktickou zkušenost, co a jak rozhodilo automatiku a při simulacích jí pravidelně rozhazuje. Jak se bude vyvíjet schopnost učení automatů za pár desítek let předjímat nebudu a neumím. Procesory to nějak umět budou, SW asi taky, sběr dat zajistitelný je, realtime senzory taky. Že to bude realizovatelné v definovaném koridoru je jisté (a ostatně proč ne – držet 500 km volant rovně na dálnici nic moc a stejně nám nakáží nějakou max rychlost, kterou se budou všichni šinout). Ve městech, obytných zónách a v oblastech s nedefinovatelným výskytem překážek, to pravděpodobně bude o hodně později.
                  Mnohem větší oříšek než technika bude v praxi právo kdo a jak za co nese zodpovědnost – asi nikdo z nás nebude chtít nést zodpovědnost, za auto, co řídí samo, když v něm sedí a nezasahuje do řízení – to bych řekl, že je o dva řády dál, než zodpovědnost za nezletilé dítě, co rozbije okno (tomu to můžete říct/zakázat, případně ho potrestat, že ho to znova nenapadne).

                61. Dnesni odpovednost bych rozdelil na trestnepravni a
                  Dnesni odpovednost bych rozdelil na trestnepravni a majetkovou. Pokud nekomu vozidlem zpusobim skodu, tak odpovidam pouze trestne, majetkovou skodu ted resi stejne pojistovna v ramici povinneho ruceni. Takze dle meho poheldu se v pripade FSD vylouci trestni zodpovednost a zbyde jen majetkova.

                62. Pisete, ze mate prehistoricke auto ale na muj vkus je nejake
                  Pisete, ze mate prehistoricke auto ale na muj vkus je nejake moderni. Tim prehistorickym zazitkovym si treba predstavuji T613, ktere nema ani ESP, ani klimatizaci, ani ovladani oken ci zracatek v elektrice (aspon ta verze, co meli rodice), ani tlacitkovy volant, dokonce z bazaru mela vymontovane radio – takze ani 6 predvoleb :-), topeni a vetrani bylo reseno pres 2 + 2 tahla, nemla zadny joystik, zamykani dveri bylo pres cudlik v urovni ramene, zadny sklon svetel, zadna intenzita podsviceni (jen pridavna dalkova svetla – ty vnitrni kulate svetlomety), zadna navigace, zadne handsfree, zadne vyhrivani sedadel, zadny vnitrni okruh vetrani. A to bylo auto vyrobene o 2 roky drive jak ja. To Vase prehistoricke auto je daleko modernejsi, nez jakekoliv auto jsem vlastnil a vlastnim 🙂 I to BEV z 2015 nema tolik fci a tlacitek (ani displej). 🙂
                  A pokud byste chtel zazitkovou jizdu, tak se stavte, ma Steyra z 1959, budete s nim sict (listovkou) a ja odhrabovat travu at mi nemusi furt odhrabovat zenska, sena jsou na ni prilis tezka a ted narostlo hodne hmoty, otavu uz zvlada 🙂

                63. Píšu o autě, který mám jako daily 😉
                  Ale pokud chcete

                  Píšu o autě, který mám jako daily 😉
                  Ale pokud chcete fakt ovládací prvky, tak bosch, táhlo startéru, přepínač na blinkry, pedálový na tlumená/dálkový), tlačítko na stěrače. Vše.

                64. To uz zni lepe. V tom traktoru se prepinaji svetla klasicku
                  To uz zni lepe. V tom traktoru se prepinaji svetla klasicku bosakem a sterace a blinkry ani nema 🙂 Startovani packou, prvni poloha zhaveni, druhe roztoceni, pred tim je treba zvednout ventily. 🙂
                  Ale jinak skvele oziveni diskuze, vetsinou se lidi predhani, kdo ma vic 🙂

                65. mně ne nejvíc z traktorů líbí Lanz Bulldog, jednoválec,
                  mně ne nejvíc z traktorů líbí Lanz Bulldog, jednoválec, snad desetilitr (píst je jak kýbl dnem vzhůru), žhaví se letlampou, pak se vyndá volant dá zboku do setrvačníku (je vidět a má účel i převodu pro kožený řemen) otočí se volantem a běží, volnoběh tak 200 RPM a čumák skáče tak o 15cm… startování je dokonalý obřad 😀

                  Ono je třeba si uvědomit, co v autě skutečně potřebujeme..jsou věci, co pomáhají a jsou věci, co jsou v autě k ničemu, ale dneska je každý „potřebuje“.

                66. Jo, to asi muze byt zazitek. Ale asi ne na kazdodenni praci.
                  Jo, to asi muze byt zazitek. Ale asi ne na kazdodenni praci. Mne u toho meho uz vadi,z e clovek musi dat plnej plyn, cuak, zvednout ventily, nazhavit, tocit, pustit ventily… Neni nad to zmacknout tlacitko v Zetoru.
                  Jinak ten muj je dvouvalec, setrvacnik cca 150 kg, takze kdyz vypnete privod paliva (rucni plyn), tak motor jeste 10 s toci. Ma to jednu nevyhodu, kdyz jsme drive presednul do jineho traktoru, nedokazal jsem se rozjet, tady se pusti spojka a po 5ti sekundach se resi plyn a to klidne i pri rozjezdech na petku s vleckou.

          2. To je hezké, že jste se svěřil, to vysvětluje vaši
            To je hezké, že jste se svěřil, to vysvětluje vaši příchylnost k elektromobilům.

            Sváteční řidiči jako vy by se:

            1) neměli vyjadřovat ke schopnostem elektromobilů, protože nedokáží objektivně posoudit jejich možnosti pro většinu řidičů

            2) měli pravidelně podrobovat přezkoumání schopnosti držet oprávnění k řízení motorového vozidla

            3) měli mlčet k ekologii a jezdit hromadnou dopravou, protože výroba a likvidace vašeho neužívaného vozidla je takový ekologický zářez, že proti němu je nějaká benzínová rozvozová dodávka naprostá sranda.

Napsat komentář