Tesla přeruší výrobu elektromobilů Model S a X, příprava na pořádný facelift?

Elektromobil Tesla Model S se vyrábí a prodává od roku 2012, Xko o pár let méně. Za tu dobu prošly řadou změn, ale zákazníci už netrpělivě čekají na velký facelift.

V posledních letech se prodejům elektromobilů Tesla Model S/X příliš nedaří. Pomůže designový refresh?
foto: Tesla

A vypadá to, že se brzy dočkají. Tesla totiž ohlásila, že během letošních vánočních prázdnin na delší dobu přeruší výrobu elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X. Přesně od 24. prosince 2020 do 11. ledna 2021.

Poslední velká designová změna u elektromobilů Tesla Model S/X proběhla v roce 2016. Další změny se od té doby týkaly už pouze výkonu/specifikací/vybavení.

Jenže facelift je víc než potřeba. Díky nástupu Tesla Model 3, Tesla Model Y a zejména velkého množství konkurence se prodeje Ska a Xka v posledních letech značně smrskly. O „refreshi“ nebo výrazném faceliftu se proto mluví už dlouho.

Očekává se, že velká změna nastane u obou modelů v interiéru, který se víc přiblíží právě nejnovějším verzím Tesla Model 3/Y. S velkou pravděpodobností bude ale upraven také zevnějšek.

28 Comments on “Tesla přeruší výrobu elektromobilů Model S a X, příprava na pořádný facelift?”

        1. Konstrukcne je to porad stejne auto. Navic S je 1. vlastni
          Konstrukcne je to porad stejne auto. Navic S je 1. vlastni auto. Zadna jina automobilka nedokazala dodnes z niceho vyrobit tak uspesne auto, ktere jeste dnes pokori kterekoliv jine EV nejnovejsi konstrukce za nasobek ceny. Ford T model to dokazal jen z casti, protoze Ford vyrabel uz predtim auta. Kdyz se tak smele poustite do Tesly, tak ukazte, kdo to udelal lepe!

      1. To jste tvrdil už u příspěvku z léta 2019 🙂 Nevím, kdo
        To jste tvrdil už u příspěvku z léta 2019 🙂 Nevím, kdo čeká dva roky na refresh. To je přeci hloupost a vy to víte. Prodeje se prostě u S a X propadly a duvodem není čekáná na refresh, ale to, že sama tesla přišla s modelem 3 a s dalšími EV přišly na trh i jiní výrobci.Prostě Tesla už není jedinž výrobce EV a na jejich prodejích se to zákonitě prodají. To není vůbec překvapení a není potřeba hledat výmluvy.

      2. Možná částečně ano, ale spíše to je efekt začátku
        Možná částečně ano, ale spíše to je efekt začátku prodejů TM3 a TMY. Velká část lidí se prostě drží značky a nejdříve si vyberou značku a pak vybírají auto a když přišly menší a levnější modely, tak si vlastně uvědomily, že nepotřebují velké S nebo X.

        Podobné to bude u Etrona, Golfa(ID3) nebo Zoe až jejich automobilky přijdou s dalšími modely.

        1. no tak co si budem povídat že ale :
          TMS je předražená

          no tak co si budem povídat že ale :
          TMS je předražená velká kráva kde se vzadu furt flákáte do palice
          TMX je předražená potvora standartně vodcházejícím podvozkem
          Etron je natrucaudi a jedno jediný
          ID3 je přepal plasťák fkřeči s emesdosemvefůzilinfluxu na místo softwéru 🙂
          a Zoe je na tu cenu tak malá mrcha že darmo mluvit 😉

          Takže zbývá jen kvalitní BMW …kerýmu každých 50kkm uodchází skvěle udělaný motóor :))

          https://youtu.be/yl_rm80xCH0?t=344

  1. tyjo to je pár písmenek ouničem soudruzi co to má jako
    tyjo to je pár písmenek ouničem soudruzi co to má jako beéjt 🙂
    TMS 2012
    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-s/
    TMX 2015
    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-x/

    PS: a budou změny i karosářské?? jak oprava debilních rozbíjejících se zatahovacích klik a co to flákání na zadních dopalice?? to je u Ska za 2 mega za odměnu?? 😉

    1. Lepsi svetla, odvetrany sedacky, kapsy do dveri, diplay nechat
      Lepsi svetla, odvetrany sedacky, kapsy do dveri, diplay nechat na vejsku – krasne se da rozpulit a to co ma normlane M3 na strane, ma S/X v kaplicce. Takze ten display na vysku ma jedinou nevyhodu pri koukani na filmy, ale to neni v aute asi priorita.

      1. Podle mě má 3 displej na šířku jen, aby ušetřili
        Podle mě má 3 displej na šířku jen, aby ušetřili kapličku a byla ta rychlost v zorném poli. Spíš mě na Tesle fascinuje, že něco, co je podle fandů ve všem future, tak nemá head-up display s rychlostí, výkonem a základními povely navigace – myslím, že to by ocenilo hodně lidí – asi víc než zmateného autopilota

        1. Kdyz jsem ted jel po case dalku s Leaf 1, tak jsem musel casto
          Kdyz jsem ted jel po case dalku s Leaf 1, tak jsem musel casto hlidat rychlost. Pripadalo me to dost obtizne zamerit se na kaplicku s rychlomerem. Bylo to takove divne a docela jsem musel hledat. U TM3 je rychlomer daleko lepe pod kontrolou. Kdyz bych se mel soustredit na HUD, tak nevim, ale asi by me vadil.

            1. Podle sluchu se blbě drží rychlost i na obyčejném
              Podle sluchu se blbě drží rychlost i na obyčejném skútru. Např. 50 km/hmůže znamenat 5000 i 9000 otáček. Podobně v mém hybridu může být 50 km/h 0 i 4000 otáček. A obecně s jakýmkoliv automatem závisí rychlost na zatížení motoru a ne na rychlosti. Takže to není žádná specialita EV.

Napsat komentář