Tesla překvapivě odhalila novou mid-range verzi elektromobilu Model 3

Tesla původně ohlásila dvě verze elektromobilu Tesla Model 3: se standardním a prodlouženým dojezdem. Teď představuje ještě střední cestu.

Tesla všechny překvapila, když v design studiu přidala u Modelu 3 nově také Mid range verzi.
foto: Tesla

Nová „Mid range“ verze elektromobilu Tesla Model 3 má základní cenu $45 000 před dotacemi. Nabízí dojezd 260 mil (EPA, asi 416 km), tedy o 50 mil méně, než Long range verze.

S představením nové verze se změnila i cenová struktura zbytku nabídky Modelu 3. Základní cena Long Range verze začíná na $54 000 díky tomu, že auto ji je teď možné koupit pouze s pohonem všech čtyř kol (ačkoliv se má brzy znovu objevit v nabídce i jen se zadním náhonem).

Tesla slibuje, že se představením Mid range verze nijak nemění její záměr uvést nejlevnější „Standard range“ verzi s cenou $35 000 během 4-6 následujících měsíců.

Podle vyjádření Tesly pro magazín Electrek.co není nová baterie pro Mid range verzi softwarově uzamknutá Long range baterie (jako to je u některých verzí Tesla Model S), ale skutečně je v ní menší počet článků. Kapacita vychází na asi 63 kWh namísto asi 75 kWh u Long range verze.

67 Comments on “Tesla překvapivě odhalila novou mid-range verzi elektromobilu Model 3”

  1. VW vyrábí auta s minimálními náklady. Díly karoserie se
    VW vyrábí auta s minimálními náklady. Díly karoserie se pokouší co nejvíce sdílet s ostatními modely/značkami. Prolisy karoserie jsou hranaté. Auta vypadají jak postižená a nabouraná. Mají tvrdý podvozek, co dává rány. Všichni se je ale chválí. No jak by ne. Většinou je mají bazaru za 15-150 tis. od firem – většina co jezdí kolem.

    V interiéru se za ty léta mění maximálně povrch materiálů, přidají skleněný matlapatla displej s narozdíl od Tesly zpomalenými Google mapami. Přidají k tomu vyhřívaný volant, vysokou cenu za výbavu, nízkou CENU OD. A hurá, firmy kupujte. Nikde se nedozvíte, kolik běžných lidí od koncernu kupuje. Většina je na leasing nebo o. le. Prostě od začátku skvělý plán jak dostat co nejvíc naft na silnice a vydělávat a přihrávat ostatním servisům a výrobám dílů kšeft.

    Nejvíc mě pobavilo, jak vzali WV Polo Cross, přeznackovali ho, přizvedli a nazvali Audi Q2. Výplně dveří 2x hnusnější než u nejlevnější Dacie. Dat tomu cenu 1,25 mega u vybavený 2.0 TSI. Citigo a UP jsou rovněž tragédie. Zbytek modelů i značek koncernu netřeba připomínat.

    Pracoval jsem na brigádě ve firmě, kde se dělají interiérové, ext., motorové díly a plastové části pro různé automobilky a to je teda něco – všichni včetně vedoucích směny za minimální mzdu, smrad, samý bulhaři, rumuni. Všechny polotovary z číny. Pro BMW to není o nic lepší.
    Nejlepší je takovej černej plast, kterej se hned poškrábe, jen co se ho dotknete. Viz většina koncern. ojetin. Tesla ani ostatní tohle nemají.

    Zkušenosti se servisem Tesla Model 3 po 7 měsících. Hroutící se A sloupek, odlišná barva lišty od zbytku, sem tam škrábance. Tedy nic tragického.
    https://www.bing.com/videos/search?q=tesla+model+3+7+month&view=detail&mid=F2AD4DA387BE8E49B104F2AD4DA387BE8E49B104&FORM=VRRTAP

    Na e-mobilech je konečně vidět, že výbava navíc nestojí půl mega, nebo 1,5 mega v prémii.

    VW tak představuje nebezpečí. Když nabídne auta CENA OD s malou výbavou, budou levná pro každého a lidi nebudou muset vymetat bazary s fosilama. Budou se ale muset dostat až na alespoň 200 tis. Za malé auto velikosti fabie by lidé víc nedali. Cena vyšší i o 300 000 Kč v porovnani s benzinem se ospravedlňuje těžko.

    EV by jim totiž mohli vydržet dlouho v provozu s malými náklady. Bude to trvat dlouho, protože teď nastala éra „čistých dieselů“. Navíc lidi v Evropě mají médii vymytý mozky německou kvalitou, spolehlivostí a velikostí kufru.

    1. jenže oni neumí udělat ani předělávku golfa na egolf.
      jenže oni neumí udělat ani předělávku golfa na egolf. Takovej šit jsem snad zatím za celejch 30 let neřídil. Na zpátečku to jede dopředu, po každém sešlápnutí akcelerátoru prokluzuje hnaná náprava nad kterou není půltuna olova jako u CityStormru, informace od vozu dostaneš jen takové jaké Ti vůz chce sdělit (asi to běží nad Windows) prostě mi je jasné proč kolem sebe takhle plivou. Nic nemaj a číňan klepe na dveře, Tesla má předobjednávek že se tomu všechny automo(de)bilky diví. Inu smolík pane Dýs, akcionáři Vás nepochválí.

  2. off
    Bjørn zase zlobil a zkoušel vymlátit baterku svýho Xka

    off

    Bjørn zase zlobil a zkoušel vymlátit baterku svýho Xka na doraz. Nakonec měl vymlácenou i 12V baterku a musel volat silniční asistenci aby mu pomohla nabít 12V baterku, aby vůbec moh začít nabíjet velkou baterku a k tomu měl ještě problémy s ABB nabíječkou. Zároveň byl on line s Tesla assistencí, která průběh nabíjení sledovala asi z Fremontu nebo odkud. Prostě dobrá reálná ukázka toho co se děje při katastrofickém scénáři a co všechno se může podělat.
    https://youtu.be/wL3VBLL4Mkg

    1. Mně se taky podařilo vybít baterku auta tak, že se mi auto
      Mně se taky podařilo vybít baterku auta tak, že se mi auto úplně zastavilo, měl jsme to si v plánu ale tohle bylo předčasné a nepřipravené. 12V baterie ale fungovala, nechal jsem se na laně odtáhnout asi 1 km, auto jsem připojil na mennekes a normálně se začalo nabíjet a po 1,5 hodině jsem odjel k rychlonabíječce a doplnil do plna.

      Úplně běžně se mi stává, že mám dojezdy k nabíječce pod 10 km, za tu dobu už jsem celkem v klidu.
      Když řeknu ženě, že máme baterii na 22km a nabíječka je 25km, tak odpoví to je v pohodě to zvládneš.

      Fakt je, že jsem krom toho jednoho chtěného vybití baterie, se nestalo, že bych se zastavil a nedojel k nabíječce. Dnes už to není jak před více 2 roky, nabíječek je víc a stačí i wallbox, až na některé oblasti, kde si beru sebou tu přenosnou rychlonabíječky, abych se nabil i z 3f zásuvky, tak jako před týdnem, když jsem byl severně od Jeseníku.

      1. U nás to manželka neříká, ale v praxi předvádí. Třeba
        U nás to manželka neříká, ale v praxi předvádí. Třeba minulý týden dojela 2x bez dílku baterky domů do garáže, jednou z toho jela na želvu poslední 4 km, z toho 2 do kopce s převýšením 80 m. Prostě jezdí známé trasy a neřeší to.

    2. inde to komentovali tak, že pri poklese napätia hlavnej
      inde to komentovali tak, že pri poklese napätia hlavnej batérie pod 300V tesla postupne odpájala jednotlivé spotrebiče. v okamihu, keď odpojila DC/DC menič, 12V batéria sa vybila na hodnotu 7-8V, kedy prestalo fungovaťskoro všetko, okrem otvárania kapoty, niektorých svetiel a KOMUNIKÁCIA s tesla „dohľadom“. potom pripojili kvázi štartovacímikáblami externú batériu, napätie stúplo k 12V a elektronikazačala fungovať, dalo sa pripojiť nabíjanie.

      1. Ano, co jsem se díval, tak problémová situace začala tím,
        Ano, co jsem se díval, tak problémová situace začala tím, že sice se mu odemklo víko nabíjecího konektoru, ale 12V baterie již neměla šťávu na odemknutí „užraného“ zámku mennekesu a tedy nemohl zastrčit konektor do vozu. Bjornovi se pak v diskuzi vyčítalo, že si jako znalec techniky nevzpomněl, že Tesla má možnost odemknout zámek mennekesu ručně pomocí páčky či řetízku. Nicméně osobně soudím, že by mu to stejně nepomohlo, protože by baterie neměla sílu na sepnutí výkonových relé DC nabíjení.

  3. Podle meho je 50kWh baterka uz nedostacujici. Kona a Niro maji
    Podle meho je 50kWh baterka uz nedostacujici. Kona a Niro maji 64kWh, tak 50 by vypadalo dost blbe. Trh se hrozne rychle vyviji a 3 roky stare rozhodnuti je nutne revidovat. Mozna ze se vyrobi par tisic kousku 50kWh a pak to zanikne. Existuje par Tesla S s 60kWh baterkou. Takove auto je jako ojetina dnes takrka neprodejne. 50kWh baterka nema budoucnost.

  4. A kolik těch EV pro běžné lidi má Tesla ty chytráku? Ta
    A kolik těch EV pro běžné lidi má Tesla ty chytráku? Ta takové auto ještě nevyrobila a dlouho nevyrobí, protože to neumí, nezvládne udělat kvalitní auto ani za dva miliony. Ono to není ani tak snadné za rozumné peníze EV nabízet, zato za miliony udělat křáp jako Tesla není žádné velké umění. Takže se hod do klidu, protože kvatitní auto za rozumné peníze tu bude mít dřív VW než Tesla. A urážet tu někoho tímto stylem jen dokládá tvé velice nízké IQ, takže být tebou tak se tu už raději neprojevuju, evidentně autům ani moc nerozumíš

    1. noo v €jropský Sosialistický
      noo v €jropský Sosialistický Zlodějně

      novinky.cz/ekonomika/486580-nejvetsi-danova-kradez-v-dejinach-evropy-uniknout-melo-1-4-bilionu.html

      je vážně těžký něco poctivýho vyrobit to ano ale Tesla rozhodně vyrábí kvalitní auta, to jen k tobě se dostali dezinformace a germánský interiérový voblbováky to abys netušil co tě v budoucnu čeká pod kapotou :)))))))))))))))))

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

      1. no nejlepší hláška co tu kdy byla, Tesla vyrábí
        no nejlepší hláška co tu kdy byla, Tesla vyrábí kvalitní auto 😀 Tesla vyrábí všechno možné, jen ne kvalitní auta a já tu jen rozporuju tu neotřesitelnou posedlost Teslou, protože je tu jen plno keců lidí co zřejmě kvalitním autem ještě nejeli a jejich znalost auta je na úrovni druhé hodiny autoškoly, řekněte mi v čem je ta Tesla tak úžasná, v čem je kvalitní, není to ani praktické auto, ani levné, ani kvalitní, tváří se to jako luxusní ale s luxusem nemá moc společného, pouze cena je luxusní, jedinné co to umí je jezdit na elekřinu a zrychlovat, to je jaksi logické z podstaty pohodu, to umí každé EV, autopilot? jen reklama jinak nic pouze nebezpečí na silnici, když se na tom aute něco posere, nebo mi to někdo nabourá, tak co? servis žádný, můžu se s tím leda tak vyfotit a poslat do USA 😀 argumenty nemáte jen žijete ve snu, zlatá Čína tam umí udělat alespon levné ty EV

        1. Tipnul bych Tě na cca 40.let, dvě děti, dělník, IQ tak
          Tipnul bych Tě na cca 40.let, dvě děti, dělník, IQ tak cca 100 horší průměr. V garáži golfíček samo 1,9 TDi.
          Na dovču Jugoška a Germanské výrobky jsou svatý grál.
          Řekl bych to takto: “ TY ZA TO NEMůŽEŠ prostě jsi takový“.
          A nám to vůbec nevadí.

  5. Odkud prosím čerpáte z článku „ačkoliv se má brzy znovu
    Odkud prosím čerpáte z článku „ačkoliv se má brzy znovu objevit v nabídce i jen se zadním náhonem“? Všude vidím jenom informace, že se bude dát objednat ještě cca týden na vyžádání a potom vůbec. Asi se vrátí, ale může to být klidně za rok.
    A ještě bych byl opatrný s tou standardní verzí za $35000. Ano, za 4-6 měsíců bude SR verze, ale pravděpodobně stále s povinným prémiovým balíčkem, tedy za $40000. Nejnižší cenu lze očekávat až po najetí plné výroby 10000/týden přibližně v polovině roku.

    1. Ja bych teda na polovinu (pristiho) roku nevsadil pro
      Ja bych teda na polovinu (pristiho) roku nevsadil pro zakladni SR nevsadil – nez se na nej uvolni vyrobni kapacity, jeste porad ho nejspis predbehne LR bez PUP, MR bez PUP, SR s PUP, cele stavajici portfolio pro Evropu, Australii, Asii (otazka je, jestli bude stejne odstupnovane uvadeni jako v USA)…

      Nehlede na to, ze Tesla se (az na par vyjimek po kratkou dobu) celkem dusledne drzi dvou bateriovych variant na model.

      Kdybych si mel tipnout, tak bude stejny rok, kdy VW rozjede ve velkem radu ID.

      1. To, co píšete by bylo logické i ekonomicky
        To, co píšete by bylo logické i ekonomicky nejvýhodnější, ale dovedete si představit, jak by Teslu totálně rozcupovali, pokud by dala povinný prémiový balíček pro jednu verzi a pro ostatní ne? Z tohoto důvodu je to podle mě dost nepravděpodobné. PUP zruší jednou pro všechny a bude to na 90 % ve druhé polovině 2019.

    2. Obávám se, že nejnižší verze nikdy nebude, bude to
      Obávám se, že nejnižší verze nikdy nebude, bude to začáteční cena bez příplatků, ale vždy nějaký příplatek bude, nebo rozjedou něco, co představoval Mercedes. Za 35 000 dodají auto, ale odblokování sw vyhřívání sedadel – 500, aktivace navigace – 1000 atd… takže ano, aby daný člověk nevyplázl víc bude mít za 35 000 v USA (v EU čekám vždy dražší), ale realita bude vždy 40 +, protože si lidi časem ty balíčky doaktivují… možná to bude ještě sofistikovanější, že bude možné balíčky aktivovat i jen na nějakou dobu, podobně jako se dá pronajmout na hodiny cad..

  6. Víte někdo, jakou má mít M3 palubní nabíječku? 3 fáze
    Víte někdo, jakou má mít M3 palubní nabíječku? 3 fáze 400V/24A 16,5 kW jako MS po faceliftu? Ekvivalent 230V/72A v USA?

    Nikde to nemůžu pořádně najít. Výrobce se tím nechlubí a na US Tesla fórech to taky pořádně není, jen dohady z loňska, že to bude méně a jinak u Long Range a Standard Range.

          1. A kolik těch EV pro běžné lidi má Tesla ty chytráku? Ta
            A kolik těch EV pro běžné lidi má Tesla ty chytráku? Ta takové auto ještě nevyrobila a dlouho nevyrobí, protože to neumí, nezvládne udělat kvalitní auto ani za dva miliony. Ono to není ani tak snadné za rozumné peníze EV nabízet, zato za miliony udělat křáp jako Tesla není žádné velké umění. Takže se hod do klidu, protože kvatitní auto za rozumné peníze tu bude mít dřív VW než Tesla. A urážet tu někoho tímto stylem jen dokládá tvé velice nízké IQ, takže být tebou tak se tu už raději neprojevuju, evidentně autům ani moc nerozumíš

            1. Wolksvagenu došlo že jsou v prd. Renault, Nissan,
              Wolksvagenu došlo že jsou v prd. Renault, Nissan, Mitsubishi, Hyundai chrlí už léta elektromobily, některé jsou už druhé generace. Nejde ve skutečnosti až tak o Teslu. Wolksvagen je v prodejích elektromobilů celosvětově na posledních místech. Prostě a jednoduše trh se spalováky končí a EV začíná. Ale tom novém zozvíjejícím se trhu je Wolksvagen celosvětově na posledních místech, došlo jim, že prostě v elektromobilitě už nebudou druhou největší automobilkou na světě, jak tomu bylo doposud, ale můžou si za to sami, můžou dopadnout jako Nokie, ti taky pyšně usnuli na vavřínech a nakonec jejich předražený zaostalý mobily nikdo nekupoval 🙂

              1. 🙂 Já si koupil svojí poslední Nokii typ 112 na Silvestra
                🙂 Já si koupil svojí poslední Nokii typ 112 na Silvestra v roce 2012. Do dnes funguje i s původní baterií. Je to úžasné malé zařízení, které tehdy stálo 900Kč. Made in China je baterie i aparát. Pád na zem přežije. Kapacita baterie stále drží. Za málo peněz hodně muziky. 🙂
                Znám lidi co za těch 6let utratili přes 100tis.za nové chytré telefony a dnes jim v šuplíku leží hromádka elektronického šrotu.
                Jednu vadu na kráse ta Nokie má. Neumí ovládat nabíjení a klimatizaci v autě. Ok tak jo, koupil jsem si chytrého Samsunga, který to umí, ale Nokii mám stejně rád. 🙂
                Věř, že i na Volkswagen si lidé vzpomenou a koupí si ho.
                Já osobně bych bral tohohle VW brouka
                https://youtu.be/fXsQGWWz3Is

        1. „VW má vůči svým realistickým slibům zpoždění
          „VW má vůči svým realistickým slibům zpoždění maximálně do jednoho roku.“

          No jasne len nikdy nepovie, od ktoreho roku zacne ten rok pocitat. Zato ich mozem pochvalit za dobrych a zrucnych photoshopovych designerov. O EV dristaju uz dve desatrocia a zatial niesu poriadne ani na urovni Toyoty, ktora ma hybrid uz 20 rokov (teraz ale pisem o hromadne vyrabanych autach nie par kusov EV hodenych na trh aby sa nepovedalo, lebo to VW hadze uz skoro 30 rokov a obcas sa daju take auta na vystavach a muzeach aj vidiet).

          1. jaký sliby? ty asi neumíš moc dobře číst co? jen na
            jaký sliby? ty asi neumíš moc dobře číst co? jen na tomto webu bylo zmíněno minimálně stokrát, že EV od VW přijdou kolem roku 2020 některé nakonec již možná příští rok, nevím co je na tom nepochopitelného, pokud vím tak rok 2020 ještě není, tak co je to za blbý kecy, kdo tu slibuje a skutek utekl je Tesla, TM3 do milionu slibuje už dva roky a pořád nic, prodej v evropě také stále nic, takže počet vyrobených kusů jak tu většina tupanů sleduje je pro USA a to je jaksi o to samé jako počet vyrobených kusů cadillac, takže hodnota této informace nulová, důležité jsou počty kusů pro Evropu a to je 0, takže v roce 2020 si ty odborníku povíme kolik tu u nás jezdí EV VW a kolik Tesla

                1. Fakt? To věděli přesně už v roce 2008. Mohu Vám dohledat
                  Fakt? To věděli přesně už v roce 2008. Mohu Vám dohledat namátkou rok 2016, rok 2018, rok 2020, o čtvrtině elektrifikovaných modelů hovoří až pro rok 2025 a tak se nám to hezky posunuje k 2030 a dál a dál….

                2. Hodˇuž to konečně do tý tabulky ať jim to nemusíš furt
                  Hodˇuž to konečně do tý tabulky ať jim to nemusíš furt vopakovat 😉

                3. No tak mi teda prelinkuj taky slub aspon pred rokom 2012 a
                  No tak mi teda prelinkuj taky slub aspon pred rokom 2012 a nerob zo seba debila.

            1. No som zvedavy na ten rok 2020. VW si asi vykuzli novu
              No som zvedavy na ten rok 2020. VW si asi vykuzli novu baterkaren. Chlape ty vobec netusis o com tocis a ohanas sa vyhlaseniami z minuleho roku. Pravda je, ze VW nema nic co by bol schopny vyrabat vo velkom mnozstve. Mozno tak v tom 2022 ale skor az 2025. To uz bude z dnesnej TM3 veteran.

              Nabuduce chod trolovat na nejaky slnieckarsky politicky platok a nie na seriozny web.

        2. Tak si to shrneme, Tesla ma velmi optimisticke odhade, ktere
          Tak si to shrneme, Tesla ma velmi optimisticke odhade, ktere jen vyjimecne stihne na cas. VW ma mene optimisticke odhady ktere stiha s mensim zpozdenim.
          Rozdil je v tom, ze Tesla je na trhu driv nez VW i presto ze ma vetsi spozdeni. To je pro VW vazne smutne.

            1. Tak ono VW má hlavně kliku v tom, že T3 se v Evropě zatím
              Tak ono VW má hlavně kliku v tom, že T3 se v Evropě zatím neprodává. Ovšem pak to bude teprve zajímavé, třeba v USA byla v září T3 čtvrté nejprodávanější americké osobní auto. Na třetí Hondu Civic jí chybělo necelých 800 kousků. VW bylo 11. a neprodalo ani polovičku toho.

              https://connect.zive.cz/clanky/tesla-model-3-je-nejprodavanejsim-americkym-automobilem-vusa/sc-320-a-195454/default.aspx

              (to jen k té otázce života a smrti)

              1. No VW má opravdu kliku 😀 už se těším na příští rok
                No VW má opravdu kliku 😀 už se těším na příští rok jak bude trhat rekordy T3 v evropě 😀

                VW má kliku v tom, že Tesla neumí udělat pořádné auto, protože by jinak měli velký problém, takhle nemají žádný problém, než se dostane T3 do evropy, tak VW dožene ten nekolikaletý skluz a pojede si dál své prodeje

                co se prodává v USA není pro nás tady vůbec směrodatný, to je naprosto jiný trh, v USA se prodávají úplně jiná auta a každé druhé je sračka, takže to co stačí pro američany rozhodně nebude stačit pro evropany

                navíc Tesla ani nemá ambice do evropy pronikat, evropa je pro ně až ten poslední kontinent kam bude směřovat, takže vám nechci kazit iluze ale s Teslou bych tu moc nepočítal 😀

                1. Tesla dodala v minulém roce 28 % vyrobených aut do Evropy.
                  Tesla dodala v minulém roce 28 % vyrobených aut do Evropy. Stačí dát 20 % současné produkce TM3 do Evropy a bude to suverénně nejprodávanější elektromobil na evropském trhu.

Napsat komentář