Tesla potvrdila, že další Gigatovárna vyroste v americkém Austinu; podle Muska už se staví

Je tomu pár týdnů, co město Austin stvrdilo daňové úlevy pro stavbu nové Gigatovárny Tesla. Tesla nyní potvrdila, že právě tam nová továrna vyroste.

Plně elektrický pick-up truck Tesla Cybertruck se má začít vyrábět právě v nové továrně v Austinu.
foto: Tesla

Tesla se celkově v okresu Travis, kde Austin leží, dočká daňových úlev v hodnotě $60 mil. v průběhu 10 let. V rámci aktuálně zveřejněných finančních výsledků za 2. čtvrtletí 2020 nyní Tesla potvrdila, že se tam nová Gigatovárna skutečně stavět bude.

Ba co víc, Elon Musk na svém Twitteru napsal, že už se dokonce stavět začala. Plány jsou údajně takové, mít do konce roku hotovou výrobní linku pro Tesla Model Y a vzápětí rychle vybudovat také výrobu pro Tesla Cybertruck.

Pro Teslu půjde po hlavní továrně ve Fremontu s roční výrobní kapacitou až půl milionu aut, Gigatovárně v Nevadě, Gigatovárně Šanghaj a nově budované Gigatovárně Berlín již o pátý významný výrobní provoz. Další menší továrnu má v Nizozemsku.

41 Comments on “Tesla potvrdila, že další Gigatovárna vyroste v americkém Austinu; podle Muska už se staví”

    1. Když si vzpomenu kolik expertů tvrdilo, že rakety nikdy
      Když si vzpomenu kolik expertů tvrdilo, že rakety nikdy nebudou přistávat, že je to nemožné, tak to tvrzení beru s rezervou.

      Navíc ten největší uvedený kritik Autopilota od Tesly sestavil žebříček systému autonomního řízení od nejlepšího po nejhorší a Tesla v něm skončila s velkým náskokem poslední. A předběhly ji podle autora i úplní nováčci. Takže asi tolik k nezaujatosti autora 🙂

        1. Já to jejich vyjádření četl na jiném webu. Ano musí
          Já to jejich vyjádření četl na jiném webu. Ano musí umět jet v mlze a po zasněžené silnici. Což mimochodem zvládne Tesla už nyní, že dokáže odhadnout trasu i bez značení či dokonce jasně viditelné silnice. Na to jdou najít videa na youtube.

          Na každého podobného experta je tu jiný expert, který bude tvrdit, že Tesla jde tou správnou cestou. Prostě i experti můžou mít odlišné názory. Zvláště na něco, co ještě neexistuje.

          A i experti tvrdili, že rakety nemůžou přistávat. Že to je matematicky nemožné, protože by nemohly nést žádný užitečný náklad.

    2. nepatri ciste nahodou ted insideevs.com pod Motor1? takze anti
      nepatri ciste nahodou ted insideevs.com pod Motor1? takze anti BEV web koupil web zamerenej na elektromobilitu a zacina tam perlit svoji anti bev propagandu?

      dohledavat zdroje tech „expertu“ radsi ani nechci

      ve finale to bude tak jak to dopadne, a je uplne jedno jak 😀

          1. Na insideevs je pod tím článkem dlouhá diskuze. Člověk
            Na insideevs je pod tím článkem dlouhá diskuze. Člověk si uvědomí co všechno to auto bude muset umět na té úrovni 5. Mimo jiné třeba rozpoznat že je silnice z nějakého důvodu nebezpečná kvůli počasí nebo že tam má veliký díry a rozhodnout se že na ní nepojede. Původní slib zněl přejezd USA v roce 2017 jestli si vzpomínám.

            1. Ano, detekci děr a kvality vozovky to taky zvládne už
              Ano, detekci děr a kvality vozovky to taky zvládne už nyní. Stejně jako to dokáže reagovat na počasí, mokrou vozovku atd. A těžko s jednalo o slib, ale spíše o předpoklad. Prostě když vyvíjíš něco co nikdo před tebou nedělal, tak jenom hádáš, protože nevíš, co nevíš.

                1. No taky se už krotí. Nezapomeň, že ty předpovědi jsou 5
                  No taky se už krotí. Nezapomeň, že ty předpovědi jsou 5 let staré. Tesla od té doby změnila spoustu věcí v návrhu autopilota. Věci se mění s tím jak se učíš.

                  Autopilot L3-L5 je fakticky ta samá věc. Liší se pouze ve spolehlivosti. A od úrovně L4 ti to stačí pro Robotaxi.

                2. Zase nikdo nejsme svatej, kazdymu neco obcas ujede z pusy a
                  Zase nikdo nejsme svatej, kazdymu neco obcas ujede z pusy a navic on obcas asi musi prehanet, uz jen kvuli investorum. 🙂

              1. Moje Tesla teda na pocasi reaguje spolehlive. Pri kazdem desti
                Moje Tesla teda na pocasi reaguje spolehlive. Pri kazdem desti mi behem chvilky spolehlive zahlasi, ze nektera kamera nebo kamery nevidi, takze funkce autopilota jsou omezene. Hlasi to, i kdyz je vypnuty.

                Co se tyka rozpoznani silnice, tak mam na jedne z castych tras jiz nejakou dobu usek s preznacenym vodorovnym znacenim zlutymi carami, tak ze se jezdi castecne v puvodni krajnici a puvodni bila cara je tak uprostred noveho pruhu.
                Pravidelne mi to tam po nejake chvili (aniz bych mel pusteneho autopilota) zacne hlasit, ze jsem mimo a volant se se mnou zacne pretahovat…
                Nutno dodat, ze mam jeste AP 2.0, vymenu FSD jednotky u AP 2.0 v Evrope zatim neprovadi, takze treba az mi ji vymeni se to zlepsi.
                Jo a stejny problem (pretahovani se o volant) nastava na D1 v zuzenych rekonstruovanych usecich.
                A taktez pri vypnutem AP. Trapne je, ze i kdyz funkci nouzove korekce rizeni vypnu, tak se pri pristim nastartovani auta opet zapne a cas od casu pak nekde takhle vydesi. Hlavne, kdyz vam zacne tahat za volant v tom uzkem useku na D1 a par centimetru vedle vas predjizdite kamion…

                No jsem zvedavy jak moc velky vliv na to ma mene vykonny pocitac meho FSD 2.0.

                1. Ten méně výkoný počítač má zásadní vliv, protože i
                  Ten méně výkoný počítač má zásadní vliv, protože i ten autopilot pro HW 2.5 je jiný. Ten starý se už dávno neaktualizuje, protože HW nemá dost výkonu.

                  Doufám, že autopilota stále zkoušíte a po aktualizaci napíšete jaký je to rozdíl z vašeho pohledu. A to jak pozitivní změny, tak negativní. Možná by stálo za to, domluvit se s redakcí na sepsání článku po pár týdnech testování nové verze.

                2. Take me napadlo, ze uz ho mozna neaktualizuji. Na druhou
                  Take me napadlo, ze uz ho mozna neaktualizuji. Na druhou stranu funkce typu sjizdeni z nebo na jinou dalnici, nebo predjizdeni aut na dalnici mi tam ne jen pridali, ale postupne vyladili, tak ze je to opravdu celkem pouzitelne. Resp. vidim prubezne nejake pokroky, takze mam dojem, ze alespon castecne mi ho stale aktualizuji.

                3. Diky za realny popis skutecnosti a to presto (nebo prave
                  Diky za realny popis skutecnosti a to presto (nebo prave proto?) ze Teslu vlastnite. Urcite se ty funkce casem zlepsi a jednou to bude jezdit samo ale do konce letosniho roku mi to nejak nestymuje. Proste FSD level 5 nemuze vyradit z funkce dest.
                  To pretahovani o volant pusobi docela strasidelne. Ja bych se toho asi bal. 🙂

                4. Bohuzel asi nejsem schopen posoudit kam se to posunulo dokud
                  Bohuzel asi nejsem schopen posoudit kam se to posunulo dokud mi nevymeni FSD jednotku, ale se soucasnymi zkusenostmi jsem take nazoru, ze do konce roku to urcite samo vsude a za vsech okolnosti spolehlive ridit nebude.
                  To, ze kazdy lehci dest oslepi nekterou kameru pak nejspis nevyresi ani vykonejsi pocitac nebo dotazenejsi software.

                  Hlavne poprve me to poradne vydesilo, kdyz vlevo v zuzenem pruhu byla dira pro vyjizdeni vozidel stavby a jak zacali nove betonove svodidla, auto se leklo, ze jsem u nich moc blizko a cuklo mi volantem doprava kde jsem uz tak tak dojizdel kamion.
                  Pokud si vzpomenu uz pred delsimi cestami tu funkci vypinam. Jenze pak zastavite treba jen na toaletu a ono se to zase zapne…

                5. To by mohli updatovat aby se ta funkce dala vypnout uplne.
                  To by mohli updatovat aby se ta funkce dala vypnout uplne. Treba Musk zareaguje na Twitter?
                  Co je to vlastne zac. Nejaky zakladni bezpecnostni asistent?

                6. Je to stejná funkce jako nouzové brzdění, jen tahle
                  Je to stejná funkce jako nouzové brzdění, jen tahle nouzově uhne před překážkou nebo vyjetím ze silnice.
                  Kouknu až budu v autě jak se to přesně jmenuje a napíšu vám to sem ještě.

                  PS: Sociálním sítím neholduji, takže Twitter nemám. A nejsem si jistý jestli by se Elon neurazil, kdybych ho žádal o možnost trvalého vypnutí život zachraňující funkce s tím, že mě zatím jen o život párkrát málem připravila… 🙂

                7. 🙂 Ja ho sice mam ale nepouzivam.
                  🙂 Ja ho sice mam ale nepouzivam.

                8. Aaa. Slysim prichozi email, kouknu na hodiny a rikam si
                  Aaa. Slysim prichozi email, kouknu na hodiny a rikam si “Tomas asi vstal”. Tak preji dobre rano do Japonska. 🙂
                  Ja pujdu za chvili spat.

                9. Je to tak. Naprodobne přeji dobrou noc.
                  Je to tak. Naprodobne přeji dobrou noc.

                10. Jestli jste to necet (pstoval jsem to jinde), tak nas
                  Jestli jste to necet (pstoval jsem to jinde), tak nas navstivil sef firmy ktera vyrabi benta (svacinky v krabickach) a na pozadani je rozvazi Modelem S 60. 🙂

                11. Jj, četl jsem. Zachytil jsem tam i vaší poznámku, že si
                  Jj, četl jsem. Zachytil jsem tam i vaší poznámku, že si možná tu Teslu přeci jen někdy koupíte. 🙂

                12. Nezapomeň že Musk celou dobu mluví o FSD feature complete.
                  Nezapomeň že Musk celou dobu mluví o FSD feature complete. Tedy že to bude umět všechno pro FSD (zvládnout všechny druhy povrchů a typů dopravních situací), ale spolehlivost se bude dále ladit.

    3. Zalezi hlavne na pozadovane urovni rizeni. Pokud bysme vzali
      Zalezi hlavne na pozadovane urovni rizeni. Pokud bysme vzali jako metu schopnost uspesne projet zkousku v autoskole, pak to FSD urcite zvladne. Nekteri ridici povazuji svoji zkousku v autoskole za mimoradny vykon na ktery se cele dny koncentrovali, tak si vemte jake schopnosti ma takovy ridic. Obracene by tedy melo platit, ze co se pozaduje od FSD, musel by zvladnout kazdy ridic s ridicakem.

      1. Nevidim to tak jednoducho. Tie jednotlive levely nie su
        Nevidim to tak jednoducho. Tie jednotlive levely nie su linearne z hladiska obtiaznosti, skor logaritmicke. Cize nizsi level dosiahnete podstatne jednoduchsie a skor nez ten vyssi. Momentalne nemaju uplne spolahlivi ani 3. level a o 4. ani nehovorim. O 5. levely mozu snivat. Je tam priliz vela premennych, ktore su naviac dynamicke, aby to mohli nejak osetrit. Ked si zoberiem napr. priklad, ze idete cez zasnezenu cestu. Nevidite ciary na ceste a ani auto ich nemoze vidiet. Nevidite ani okraje cesty, vlastne ani neviete ci ste este na ceste alebo uz mimo nej. Toto ziadny FSD nedokaze. Clovek sa vtedy riadi intuiciou alebo vierou, ze je na tej ceste. Nemam pocit zeby toto AI zvladla.

        Naviac tam stale chybaju garancie, kto bude niest zodpovednost, lebo ak vodic, tak to nemoze byt level 5. Celkovo tieto automaticke systemy povazujem skor za nevyhodu, lebo velmi znizuju pozornost vodica, nakolko ten sa na ne spolieha/

        1. Nevim kolik milionu bouracek rocne zpusobi zivy ridici po
          Nevim kolik milionu bouracek rocne zpusobi zivy ridici po celem svete. Roboridici by za dobrych podminek meli asi lepsi a za spatnych podminek horsi vysledky. V souctu by to bylo neutralni. A pokud by v bezvyhledne situaci musel prevzit komando clovek, tak by to bylo odhadem v 1% vsech ujetych km. Neumim to posoudit, ale radar mozna vidi konturu silnice i pod snehem. V mlze to rozhodne umi lepe nez humanoridic. A mikrospanek a rizeni v ozralosti a pod drogama by asi take nedelal.

    1. Na Ukrajině a ve státech vedených západními „demokraty“
      Na Ukrajině a ve státech vedených západními „demokraty“ je totiž statisticky moc kriminality, ilegálních migrantů, černochů, rabování, bezdomovectví a chudoby (mizí střední a nižší třída ve jménu nepracující chudoby), tedy je nutné takovou továrnu dát tam, kde západní „demokraté“ nic nelikvidují, tedy když už, tak k republikánům, aby tam snadněji našli normálni pracující lidi 🙂

Napsat komentář