Tesla potvrdila výrobu 2000 aut za týden

Ještě před třemi lety se Tesla Model S vyráběl rychlostí 400 kusů za týden. Dnes už továrna Tesla ve Fremontu chrlí 2000 aut týdně.

Téměř plně robotizovaná výroba elektromobilů Tesla Model S v továrně ve Fremontu v Kalifornii.
foto: Tesla

V letošním roce chce Tesla Motors dodat zákazníkům mezi 80 000 a 90 000 kusy elektromobilů Tesla Model X a Tesla Model S. Aby se to povedlo, musela nutně dosáhnout výroby 2000 aut týdně.

To se podařilo, jak zástupci Tesla Motors aktuálně potvrdili na speciální akci Tesla Weekend Social určené pro majitele elektromobilů této značky.

Produktoví specialisté automobilky Tesla přiznali, že Tesla Model X (koečně už se dodává i do Evropy) jim pořád dělá menší problémy a vyžaduje častější povýrobní zásahy než Model S. I tak ale průměrně přes 90 % všech vozidel která z linky sjedou žádné další úpravy nevyžadují.

I aktuální 2000 aut za týden je ale nic v porovnání s plány na rok 2018. Tehdy má z výrobních linek továrny sjíždět kolem 500 000 vozidel ročně. To znamená vyrobit asi 10 000 elektromobilů týdně. Většinu z toho bude tvořit nová Tesla Model 3.

Navyšování výroby ve Fremontu jde ale podle všeho velmi dobře. Tesla si proto najala i bývalého šéfa výroby Audi. Investoři a analytici, kteří dostali možnost se přímo do továrny podívat, nadšeně mluví o slibné budoucnosti automobilky.

Zároveň některé zdroje říkají, že metu 2000 aut za týden už se podařilo překročit před několika týdny a dnes už je to dokonce o několik stovek více.

25 Comments on “Tesla potvrdila výrobu 2000 aut za týden”

  1. Tak samozřejmě jsme asi
    Tak samozřejmě jsme asi všichni rádi za toto, povede to teoreticky k možnosti i mírně snížit náklady a cenu. Nemá někdo náhodou přehled o tom, kolik aktuálně rezervací je na model 3 a na všechny ostatní? Jen pro představu za jak dlouho to zvládnou uspokojit.

    Pravda o trojce tu delší dobu nic nebylo, jak je to teď s průměrným počtem rezervací za týden? Jak u jiných modelů, ví někdo? Jestli se jim to pořád ještě střádá, nebo při 2000 kusů týdně jsou schopni ono manko snižovat.

    Jestliže týden má 168 hodin, pak je to zhruba 12 aut každou hodinu, tedy auto za 5 minut.

    1. malá rekapitulace MODEL 3
      malá rekapitulace MODEL 3 událostí 😉

      31.12.2016 00:00 = 500.000 ???????
      19.05.2016 00:00 = 373.000 rezervací
      14.04.2016 00:00 = 400.000 rezervací
      07.04.2016 07:20 = 325.000 rezervací
      03.04.2016 11:30 = 276.000 rezervací
      02.04.2016 07:00 = 253.000 rezervací
      01.04.2016 19:26 = 232.000 rezervací
      01.04.2016 10:42 = 198.000 rezervací
      01.04.2016 09:11 = 180.000 rezervací
      01.04.2016 00:00 = 133.135 rezervací
      31.03.2016 21:00 = 115.000 rezervací

      twitter.com/elonmusk
      twitter.com/teslamotors
      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
      teslamotorsclub.com/tmc/attachments/compare-sx-jpg.88992/

      1. Čím si vysvětlujete ten
        Čím si vysvětlujete ten pokles mezi dubnem a květnem? Mimochodem toto jsou jenom rezervace jednoho modelu, ptal jsem se na všechny dohromady. No dobře, prolezl jsme trochu internet, podařilo se mi najít jen že se podařilo loni dodat asi 50500 modelů S. X pořád nevím. Takže hádám že minimálně 500 000 aut mají u nich lidi objednaných. Slušné, pokud se pojede 2000 aut/týden, tak se to 250 týdnů, asi pět let tedy. No nevím jak si s tím poradí.

          1. Takže když to tak nějak
            Takže když to tak nějak dám dohromady, pak, pokud budeme počítat že se objednávky nehromadí, je to asi 50500 modelů S a 15 000 modelů X, to je asi 1260 objednávek na tyto vozy týdně, to je pěkné, na model 3 pak zbývá kapacita asi 730 vozů týdně. No nevím jak se jim to podaří uspokojit.

            Pokud řekneme že je to 375 000 modelů 3 pak pokud by nedělali nic jiného pak je třeba 188 týdnů. Nevím jak se jim to podaří upokojit, asi bude třeba ještě jedna linka nebo vyšší výrobní tempo.

            Ale jen ať se jim daří.

            1. Tydle spekulace jsou naprd,
              Tydle spekulace jsou naprd, chytnete první číslo, který dostanete a už z toho děláte plány na příští pětiletku 😀
              To si fakt myslíte, že 3 budou vyrábět na stejný lince jako S a X za stávajících parametrů? Té jako se během cesty jenom jednou podívat na okamžitou spotřebu v autě a vztáhnout to na celejch 100 km 😀

            2. S prominutím, ale zde jde
              S prominutím, ale zde jde vidět jak se někdo absolutně neznalý situace a okolností snaží dělat naprosto zcestnou kalkulaci. Přečtěte si několik článků z tohoto roku o plánech a rozvoji Tesly a sám určitě pochopíte že plácáte nesmysly. Jen pro informaci Vám doplním, že pokud si nyní vytvoříte objednávku na Model S tak dodací termín je přelom Srpen – Září (cca 2-3měsíce) což je docela běžná čekací doba i u mnohem větších automobilek.

    2. Ze by v USA ficeli natvrdo i
      Ze by v USA ficeli natvrdo i vikendy? Spis bych rekl ze vikendy moc nedelaji – potrebujou linku pravidelne zastavit na udrzbu a jeste tuplnem kdyz je takle prekotne upravuji a vylepsuji pro zvyseni kapacity, takze ty auta chrli jeste rychleji nez co 5 minut. Obecne linky v autoprumyslu jste stavene tak, ze umi chrlit cca 1 auto za minutu (u beznejsich aut – napr v CR skodovka, nebo hyundai), u luxusnejsich aut je mozne ze je takt trosku pomalejsi.

Napsat komentář