Tesla poslala své elektrické tahače Semi z Fremontu do Gigatovárny v Nevadě

Elon Musk se aktuálně podělil o jedinečné foto. Jsou na něm vidět dva tahače Tesla Semi, které převezly baterie z Gigatovárny do Fremontu.

Elektrické tahače Tesla Semi vyrážejí z Gigatovárny 1 s nákladem komponent do továrny Tesla ve Fremontu.
foto: Elon Musk

Vzdálenost mezi továrnou Tesla v kalifornském Fremontu a gigatovárnou Tesla nedaleko Rena je 430 km. Právě tuto vzdálenost – tam a zpět – aktuálně absolvovaly elektrické tahače Tesla Semi.

Tesla už dříve jasně řekla, že prvním zákazníkem, který využije elektrotahače Tesla Semi, bude právě ona sama. Elon Musk zase dříve připustil, že logistické náklady dopravy komponent mezi oběma provozy jsou „gigantické“.

Dokonce uvažoval o tom, že by mezi oběma továrnami prokopal tunel s pomocí své nové společnosti The Boring Company a v něm vybudoval systém Hyperloop. Prozatím se ale nejspíš spokojí se svými vlastními elektrokamiony.

Elon Musk

51 Comments on “Tesla poslala své elektrické tahače Semi z Fremontu do Gigatovárny v Nevadě”

                1. Chcete link na MIT studii o účinnosti staniolový čepice
                  Chcete link na MIT studii o účinnosti staniolový čepice nebo manuál k Blackbirdu? 😉

                2. nech toho, zase tu budeš za nevzdělanýho ignoranta 🙂
                  nech toho, zase tu budeš za nevzdělanýho ignoranta 🙂

                3. Ty se bojíš, že tomu nebudeš rozumět :))))
                  Ty se bojíš, že tomu nebudeš rozumět :))))

          1. Já si trochu pohrál s čísly, je to středoškolská
            Já si trochu pohrál s čísly, je to středoškolská fyzika. 85kW/402V baterie Tesly S (to mi řekl Google) má 211 Coulombů. To je 1.31987E+21 elementárních nábojů/elektronů. Elektron váží 9.1E-31 kilogramů, což dává po vynásobení výsledek, že plně nabitá baterka Tesly S P85 je o cca 1.2 mikrogramu těžší než baterka vybitá. Je to málo, ale měřitelné.

            1. Nie je to správna úvaha, lebo elektróny v batérii sa
              Nie je to správna úvaha, lebo elektróny v batérii sa nemôžu hromadiť. To by sa z batérie stával záporne nabitý predmet a po čase by začal iskriť (blesky).
              Vychádzal by som skôr zo slávnej Einsteinovej rovnice E=m.c*c. Podľa toho vychádza úbytok hmotnosti 3,4 mikrogramu.
              Celkový el. náboj Q=I*t. 85kWh batéria dokáže pri napätí 402V dodávať prúd I=211A počas jednej hodiny (P=U*I), teda Q=211*3600=0,76MC. To odpovedá 4,75E24 elektrónom a teda celkovej pretečenej hmotnosti 4,3E-6kg. Lenže tie elektróny tam nezostávajú a druhým vodičom v nabíjacom kábli putujú preč (jednosmerný prúd DC).

            2. Myslim, ze ve vasi uvaze je logicka chyba. Energie se ziskava
              Myslim, ze ve vasi uvaze je logicka chyba. Energie se ziskava pohybem elektronu, nikoliv jejich spotrebovani. Pocet elektronu je tedy konstani.

              No pokud budem chapat system jako uzavreny a nedochazi k vymene elektronu mezi okolim, coz u chemicke reakce mozna muzeme, pak rozdil mezi nabitou a nenabitou, tedy stavem, pred tim, nez probehla chemicka rekce a pote je dan rovnici E=mc2. Takze, ano rozdil je, ale sakra maly.

            3. Nenechte se nachytat, mě to taky nějakou dobu vrtalo.
              Nenechte se nachytat, mě to taky nějakou dobu vrtalo. Elektronů je pořád stejně, jenom jsou na nižší, nebo vyšší energetické hladině podle toho, jestli jsou na katodě (vybitá) nebo na anodě (nabitá). Musíte ne to jít relativisticky e=mc2. Tj. 85kWh = 306MWs, tj. 306MJ / 299 792 458 ^ 2 m/s = 3.40470917152407240245e-9g. To jest asi 3,4 nanogramu.
              Tak a ted at to někdo porovná s nádrží benzínu, který váží asi 50kg. To jsou pořád řeči, že je baterka těžká. 🙂

                1. Počítal jsem to ještě jednou je to zaokrouhleně 4^10-9g,
                  Počítal jsem to ještě jednou je to zaokrouhleně 4^10-9g, to je opravdu mili – mikro – nano(!sic) – piko… pro 100kWh (360*10^6J) a 300 mil. metrů/s. Je to obvyklá chyba. Rychlost světla je tak astronomická, že se běžně udává v km/s. Pro výpočet je potřeba použít hodnotu v m/s. Tj. 300*10^6 m/s na druhou.
                  P.S. Když Bůh tvořil fyzikální zákony, tak si dal záležet že? V jednom nanogramu je 25KWh. 🙂

                2. Lahko si mozes vygooglit, ze 25TWh enrgie sa rovná 1kg
                  Lahko si mozes vygooglit, ze 25TWh enrgie sa rovná 1kg akejkolvek hmoty a z toho mi vyplýva, že 25GWh=1g, 25MWh=1mg (alebo 0,001g), 25kWh=0,001mg (alebo aj 1 mikrogram) Takže pre 100kWh je to 4 mikrogramy (nie nanogramy).
                  Ak je tvoj výpočet správny, tak sa mýlia všetci ostatní, nie len ja.

          2. elektróny by pribudli (stúpla hmotnosť) iba v prípade
            elektróny by pribudli (stúpla hmotnosť) iba v prípade jednopólového nabíjania – iba jedno lanko smerom do auta a žiadne von, aj žiadne vodivé spojenie s okolím.
            pretože je pri jednosmernom prúde tok tam i späť.
            pri striedavom prúd osciluje v fázovom i pracovnaom vodiči tam/späť v súlade so sieťovým kmitočto a k tomu pribúda „zem“.

        1. Díky za tabulku. Když se dívám na to jak málo vyrobili S
          Díky za tabulku. Když se dívám na to jak málo vyrobili S a X není to steašný propad vůči minulosti? Předtím dělali v roce 2017 kolik S a X? Tak 60tis,ne? A ktomu se vůbec neblíží v těchto dvou měsících. Nebude to trošku problém?

              1. Nekoukejte jen na tabulku a přečtěte si to celé, pokud
                Nekoukejte jen na tabulku a přečtěte si to celé, pokud vás to zajímá hlouběji. Máte tam odpovědi na všechny vaše otázky. Třeba nižší čísla jsou teď mimořádná hodně kvůli náběhu výroby nového Leafa, odstavení výrobní linky modelu S a X…

                1. Ono je vždy něco….nedělají vůbez bezbaterkový Ioniq
                  Ono je vždy něco….nedělají vůbez bezbaterkový Ioniq jen pár kusů výsměch s 28kW v roce 2018. A Bolt je taky skoro kusovka na to jak je dlouho vyráběn. Prostě stagnaci neokecáš. Uvidíme jak moc to odvětví T3 v průběhu roku vytáhne, neb ostatní jsou v prdeli.

                2. Tohle mi nepřijde jako stagnace (globální
                  Tohle mi nepřijde jako stagnace (globální údaje):
                  2014->2015 +71,6 %
                  2015->2016 +41,3 %
                  2016->2017 +57,8 %
                  2017->2018 +60 % (odhad analytiků)
                  To vše při růstu celého segmentu aut 3 % ročně.

                3. Rozumím, statistika je krásná věc s těmi cca 50 procenty
                  Rozumím, statistika je krásná věc s těmi cca 50 procenty ročně doženou fosily tak v roce 2045. Pokud to teda nebudou dohánět opěvovaným Ioniqem. Aspoň mám víc času tu T3 omrknout a promyslet.

                4. Pri rustu 50% by se za 18 let, tedy o 10 let drive nez
                  Pri rustu 50% by se za 18 let, tedy o 10 let drive nez “prorokujes” prodalo cca 1.1 MILIARD BEV a to prosim jen v DANEM roce 🙂 kumulativne bysme se na 1 miliardu BEV (tedy cca tolik kolik je dnes čmoudu) dostali za tak cca 15 let.

                5. 50% rust ale nevydrzi na tak dlouhou dobu, odhadem bude mezi
                  50% rust ale nevydrzi na tak dlouhou dobu, odhadem bude mezi 2019-2025 opravdu velky skok v radu set procent, to az najedou na BEV i dalsi automobilky jako VW, BMW, Mercedes, Volvo a dalsi, a pak to uvadne na kuprikladu +8-10% rocne

                6. Ano, stejne jako netusis jaky bude rust za 15let(urcite min
                  Ano, stejne jako netusis jaky bude rust za 15let(urcite min nez 50%) , netusis jaky bude za 3 roky (treba bude mnohem vic nez 50%). Proto jedine co muzeme s jistotou tvrdit je, ze nemas pravdu zepri rustu 50% jaky je nyni, dosahneme parity s ICE v roce 2045.

                7. Ta řada je malinko jinak a vychází to víc. Pokud budeme
                  Ta řada je malinko jinak a vychází to víc. Pokud budeme brát tu tabulku insideevs, že za rok 2017 se prodalo HEV,PHEV a BEV 1.2 mil, tak BEV tvoří necelou polovinu (zatím). Tedy miliarda BEV to nebude.

                  1.2, 1.7, 2.6, 4.4, 6.6, 9.9, 15, 23, 34, 51, 76, 114, 171, 256, 384, 576, 864, 1300 milionů aut.

            1. S a X jsou momentálně vyprodané skoro na půl roku
              S a X jsou momentálně vyprodané skoro na půl roku dopředu. Důvodem poklesu je odstavení jedné výrobní linky (mají tedy jen jednu místo dvou) a přesunutí maxima kapacit na rozjetí výroby Modelu 3. I díky zefektivnění výroby je očekávaný pokles výroby S a X jen 10 %.

          1. Samozřejmě že tyto vozy je kategorie která se co nevidět
            Samozřejmě že tyto vozy je kategorie která se co nevidět vyčerpá, normálni lidi na to nemaj. Je to jak se supersporty…. Desítky kusů prodejů v republice.Az se to začne otáčet do špatných čísel… Němci to koupej 🙂

Napsat komentář