Tesla by podle Elona Muska mohla převzít další továrny GM

Americká automobilka GM ohlásila velkou restrukturalizaci, jejíž součástí je i uzavření několika velkých továren. Elon Musk, šéf Tesly, řekl, že je možné, že by o ně mohl mít zájem.

Evetta Osborne (vpravo) pracuje vedle své dcery Monique Watson v továrně General Motors Detroit-Hamtramck. Tato dvojice nainstalovala li-ion baterie do prakticky všech vyrobených plug-in hybridů Chevrolet Volt, Opel Ampera, Holden Volt a Cadillac ELR. Teď tam ale výroba končí.
foto: General Motors

Tesla je firma, která de-facto za svůj vznik vděčí právě krachu GM v roce 2008. Po něm totiž v roce 2010 od GM a Toyoty koupila továrnu NUMMI, společný podnik obou výrobců. Právě možnosti levně (za $42 mil.) pořídit v podstatě „hotovou“ automobilovou továrnu je mimo jiné připisován dnešní úspěch Tesly.

Aktuální velká restrukturalizace GM bude znamenat uzavření celkem pěti provozů, z toho tří v USA, včetně Detroit-Hamtramck, kde automobilka GM vyráběla svůj plug-in hybrid Chevrolet Volt a další od něj odvozená auta. Elon Musk, šéf Tesly, v rozhovoru pro CBS News, doslova řekl:

„Je možné, že bychom mohli mít zájem. Pokud GM bude továrny prodávat nebo je nebude využívat, mohli bychom nějakou převzít.“

Uzavření továren nebude znamenat pouze opuštění vybavených, zavedených provozů, ale navíc také příchod spousty zkušených zaměstnanců na trh práce. Bývalá továrna NUMMI, dnes známá jako Tesla Fremont, dnes opět zaměstnává řadu bývalých zaměstnanců a chrlí kolem 300 000 aut ročně.

Tesla by navíc levně přišla nejen k továrně a jejímu vybavení, ale navíc by si udělala i velmi dobré PR, když by zaměstnala alespoň některé propuštěné zaměstnance GM. V současné době staví Tesla novou Gigatovárnu 3 v Číně a plánuje stavbu továrny v Evropě.

25 Comments on “Tesla by podle Elona Muska mohla převzít další továrny GM”

    1. I když neumíte Rusky. Doporučuji. Je tam všechno
      I když neumíte Rusky. Doporučuji. Je tam všechno důležité názorně předvedené, žádné zbytečné řeči. Asi nejlepší demonstrace, co jsem viděl.
      Kromě toho je tam vidět, jak to špatně lícuje (ach ty automaty…), jak se sedá dozadu, ap. Dvoumetrový chlap si tam sedne, ale sedí nízko. Což by například mě vůbec nevadilo. Zul bych si boty a sedl si do sukhásány. Tj. něco jako turecký sed. Chápu, že lidi se ztuhlýma kyčlema budou mít problém a taky vstávání bude trochu náročnější, ale hrbit se tam nebudete. Je to řešení chytré Horákyně. Za mě plus.

  1. Mno … je to logické. Diskuze se rozpoutala kolem toho
    Mno … je to logické. Diskuze se rozpoutala kolem toho jestli má Tesla kupovat budovu nebo ne… Ale to není jenom o prostorách. Stávající továrny GM mají vyřešenou logistiku, jsou u železnic, dopravních uzlů a hlavně jsou v oblastech, kde je dostatek kvalifikované pracovní síly. A poslední věc na kterou nikdo nehledí je čas čas čas čas (!!!!) Vybudovat tohle všechno někde v prdeli v Arizonské poušti = 2-3 roky. Náklady nižší nebudou. Spíš vyšší. A jedno je na 1000% jistý. V účtárně má Elon určitě pár chytrejch lidí, kteří dokážou naplánovat cash-flow apoň rok dopředu. Není co řešit. Táhnou za sebou celý odvětví EV. Zbytek za nima jenom funí a klopýtá ..:-))) Držím jim palce.

      1. Kolik se toho od vydání této knihy změnilo, ať posoudí
        Kolik se toho od vydání této knihy změnilo, ať posoudí odborníci. Ale jedno je jistý. Je tam míň Mexikánců (resp. Hispánců). A to je samo o sobě Jackpot v loterii.
        Osobně jsem měl zkušenost s jejich pracovní morálkou.
        Jak se už tady kdysi psalo, je zázrak, jestli se tito atomoví inženýři vůbec dostaví na šichtu…:-)))

          1. Náhodou mají krásnou životní filozofii :-). Práce není
            Náhodou mají krásnou životní filozofii :-). Práce není zajíc, neuteče. Spěchej pomalu. Co můžeš udělat dnes, odlož na pozítří, a máš 2 dny volna. Co se vleče, neuteče. Ostatně jsou to dobří žáci našeho učitele národů, Jana Ámose Komenského: „Všelijaké to kvaltování toliko pro hovada dobré jest.“
            P.S. On to samozřejmě neřekl, jak píše paní z Národní knihovny „text „Všeliké kvaltování a vody pití toliko pro hovada dobré jest“ (apod. úpravy) je připisován J. A. Komenskému neprávem. Tento text, tak jak je citován, není od J. A. Komenského. Má však podle předního českého komeniologa určitou, i když ne tedy doslovnou, „oporu v nadpisu jednoho oddílu Komenského Labyrintu, který zní: Kvaltování hovadům více než lidem připadající.“ Neznamená to prý ale obhajování určité lenosti, jak si to leckdo rád vykládá, ale kritiku nadměrného namáhání a honby za ziskem.

            1. pripomenulo mi to text, kde „daňový poplatník“ konštatuje,
              pripomenulo mi to text, kde „daňový poplatník“ konštatuje, že neprispôsobivý je on, nie ľudia na celoživotnejplaenej dovolenke – oni sa dokázali bpresne prispôsobiť podmienkam, za akých štátim bude plneprispievať.
              a k tomu hovädziemu dobytku (a spol) – litrík dva (vína), človek nie je .. aby pil z kýbla (vedro)
              do práce som ako lev – zarevať a ľahnúť,
              keď ma chytí pracovný zápal, zaleziem (jedno kam) a počkám, kým ma prejde,

  2. Nemyslím si, že by to nyní udělal. Tedy, že by kupoval od
    Nemyslím si, že by to nyní udělal. Tedy, že by kupoval od GM colkoliv. Potřebuje stabilizovat své finance. Spíš to vidím jako taktickou hlášku. „Jsem na tom dobře“. Držitelé akcií Tesly by to určitě neuvítali. Expanze musí probíhát na silných základech a zatím jistě má důležitější oblasti, kde potřebuje zdroje.

Napsat komentář