Tesla by podle Elona Muska mohla převzít další továrny GM

Jan Horčík - 10 Prosinec 2018

Americká automobilka GM ohlásila velkou restrukturalizaci, jejíž součástí je i uzavření několika velkých továren. Elon Musk, šéf Tesly, řekl, že je možné, že by o ně mohl mít zájem.auto Evetta Osborne (vpravo) pracuje vedle své dcery Monique Watson v továrně General Motors Detroit-Hamtramck. Tato dvojice nainstalovala li-ion baterie do prakticky všech vyrobených plug-in hybridů Chevrolet Volt, Opel Ampera, Holden Volt a Cadillac ELR. Teď tam ale výroba končí.

Evetta Osborne (vpravo) pracuje vedle své dcery Monique Watson v továrně General Motors Detroit-Hamtramck. Tato dvojice nainstalovala li-ion baterie do prakticky všech vyrobených plug-in hybridů Chevrolet Volt, Opel Ampera, Holden Volt a Cadillac ELR. Teď tam ale výroba končí.
foto: General Motors

Tesla je firma, která de-facto za svůj vznik vděčí právě krachu GM v roce 2008. Po něm totiž v roce 2010 od GM a Toyoty koupila továrnu NUMMI, společný podnik obou výrobců. Právě možnosti levně (za $42 mil.) pořídit v podstatě "hotovou" automobilovou továrnu je mimo jiné připisován dnešní úspěch Tesly.

Aktuální velká restrukturalizace GM bude znamenat uzavření celkem pěti provozů, z toho tří v USA, včetně Detroit-Hamtramck, kde automobilka GM vyráběla svůj plug-in hybrid Chevrolet Volt a další od něj odvozená auta. Elon Musk, šéf Tesly, v rozhovoru pro CBS News, doslova řekl:

"Je možné, že bychom mohli mít zájem. Pokud GM bude továrny prodávat nebo je nebude využívat, mohli bychom nějakou převzít."

Uzavření továren nebude znamenat pouze opuštění vybavených, zavedených provozů, ale navíc také příchod spousty zkušených zaměstnanců na trh práce. Bývalá továrna NUMMI, dnes známá jako Tesla Fremont, dnes opět zaměstnává řadu bývalých zaměstnanců a chrlí kolem 300 000 aut ročně.

Tesla by navíc levně přišla nejen k továrně a jejímu vybavení, ale navíc by si udělala i velmi dobré PR, když by zaměstnala alespoň některé propuštěné zaměstnance GM. V současné době staví Tesla novou Gigatovárnu 3 v Číně a plánuje stavbu továrny v Evropě.

Zpět na HybridPřidat komentář

Pokud ke koupi fabriky dojde, je nebezpečí, že se mu tam se starými zaměstnanci vetřou i odbory – škodná.

Obrázek uživatele honza.t

Kazachstán Test model 3 Oprašte Ruštinu
https://www.youtube.com/watch?v=ekikM2BRA_U

I když neumíte Rusky. Doporučuji. Je tam všechno důležité názorně předvedené, žádné zbytečné řeči. Asi nejlepší demonstrace, co jsem viděl.
Kromě toho je tam vidět, jak to špatně lícuje (ach ty automaty...), jak se sedá dozadu, ap. Dvoumetrový chlap si tam sedne, ale sedí nízko. Což by například mě vůbec nevadilo. Zul bych si boty a sedl si do sukhásány. Tj. něco jako turecký sed. Chápu, že lidi se ztuhlýma kyčlema budou mít problém a taky vstávání bude trochu náročnější, ale hrbit se tam nebudete. Je to řešení chytré Horákyně. Za mě plus.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já už jedu a angličtině. Jak to dopadlo? Vzali se?

Skoro se vzali, ale pak tam vpadnul Belmondo převlečený za goriláka a všichni se rozutíkali. :-) Vážně píšu výše.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukám že v USA už bude vyrábět jenom Tesla. GE v krachu, Sears v krachu, Ford v krachu, GM v krachu. Všechno dovezou američtí soudruzi ze zahraničí. To opravdu nechápu kolik může takový stav vydržet.

Obrázek uživatele Joe

Mno ... je to logické. Diskuze se rozpoutala kolem toho jestli má Tesla kupovat budovu nebo ne... Ale to není jenom o prostorách. Stávající továrny GM mají vyřešenou logistiku, jsou u železnic, dopravních uzlů a hlavně jsou v oblastech, kde je dostatek kvalifikované pracovní síly. A poslední věc na kterou nikdo nehledí je čas čas čas čas (!!!!) Vybudovat tohle všechno někde v prdeli v Arizonské poušti = 2-3 roky. Náklady nižší nebudou. Spíš vyšší. A jedno je na 1000% jistý. V účtárně má Elon určitě pár chytrejch lidí, kteří dokážou naplánovat cash-flow apoň rok dopředu. Není co řešit. Táhnou za sebou celý odvětví EV. Zbytek za nima jenom funí a klopýtá ..:-))) Držím jim palce.

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

jsou v oblastech, kde je dostatek kvalifikované pracovní síly

to sa toľko zmenilo od čias arthur hailey kola?

Obrázek uživatele Joe

Kolik se toho od vydání této knihy změnilo, ať posoudí odborníci. Ale jedno je jistý. Je tam míň Mexikánců (resp. Hispánců). A to je samo o sobě Jackpot v loterii.
Osobně jsem měl zkušenost s jejich pracovní morálkou.
Jak se už tady kdysi psalo, je zázrak, jestli se tito atomoví inženýři vůbec dostaví na šichtu...:-)))

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

1+

Obrázek uživatele Radovan

Náhodou mají krásnou životní filozofii :-). Práce není zajíc, neuteče. Spěchej pomalu. Co můžeš udělat dnes, odlož na pozítří, a máš 2 dny volna. Co se vleče, neuteče. Ostatně jsou to dobří žáci našeho učitele národů, Jana Ámose Komenského: "Všelijaké to kvaltování toliko pro hovada dobré jest."
P.S. On to samozřejmě neřekl, jak píše paní z Národní knihovny "text "Všeliké kvaltování a vody pití toliko pro hovada dobré jest" (apod. úpravy) je připisován J. A. Komenskému neprávem. Tento text, tak jak je citován, není od J. A. Komenského. Má však podle předního českého komeniologa určitou, i když ne tedy doslovnou, "oporu v nadpisu jednoho oddílu Komenského Labyrintu, který zní: Kvaltování hovadům více než lidem připadající." Neznamená to prý ale obhajování určité lenosti, jak si to leckdo rád vykládá, ale kritiku nadměrného namáhání a honby za ziskem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

pripomenulo mi to text, kde "daňový poplatník" konštatuje, že neprispôsobivý je on, nie ľudia na celoživotnejplaenej dovolenke - oni sa dokázali bpresne prispôsobiť podmienkam, za akých štátim bude plneprispievať.
a k tomu hovädziemu dobytku (a spol) - litrík dva (vína), človek nie je .. aby pil z kýbla (vedro)
do práce som ako lev - zarevať a ľahnúť,
keď ma chytí pracovný zápal, zaleziem (jedno kam) a počkám, kým ma prejde,

Nemyslím si, že by to nyní udělal. Tedy, že by kupoval od GM colkoliv. Potřebuje stabilizovat své finance. Spíš to vidím jako taktickou hlášku. "Jsem na tom dobře". Držitelé akcií Tesly by to určitě neuvítali. Expanze musí probíhát na silných základech a zatím jistě má důležitější oblasti, kde potřebuje zdroje.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e

Bavíme se tu o desítkách milionů dolarů, to je naprosté nic, přibližně jednodenní obrat Tesly.

Tady nejde o obrat, ale investované peníze a ta koupě by byla zanedbatelná suma, proti zrojům na restrukturalizaci továrny GM. Tesla nyní ještě nemá tak zdravé finance, aby bylo rozumné expandovat tím to směrem.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sice si nejsem úplně jistý, že by to GM tentokrát prodal tak levně, ale je pravda, že Tesla plánuje Model Y, Semi, pickup a roadster a bude potřebovat prostory.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud GM uzavřela i továrnu, kde vyráběla hybrid, tak to vypadá že ta firma na tom opravdu není moc dobře.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vod začátku sem poudal že dýno gm je díra doprrr :))

Obrázek uživatele ozana

On ten GM ještě reálně nic neprodává.

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ona Tesla taky ještě nic nekupuje. Prostě se Muska zeptali, jestli by mohl mít zájem a on řekl, že by mohl mít zájem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No je otázka jestli teď potřebuje Tesla další tovární v US. Myslím ze v EU by teď byla vhodnější. Ale když bude za dobrou cenu... aspoň budou mít kde vyrábět SEMI.

Elon myslí o kus dál než je zítřek. Bude chtít vyrábět semi, Y, truck a ve větších počtech.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele PaRi

Je to takové nechtěné plivnutí do tváře tradičním automobilkám a velké varovní, a možná i pohled do budoucnosti, pro automobilky evropské.

Já bych řekl, že chtěné :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Anebo je to přiznání, že přebudovávání tradičních továren a automobilek je levnější, a Tesla byla je výjímka z pravidla, a ostatní nové automobilky ani čistě elektrické už tak neuspějí.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSAmper 2019