Tesla po Modelu 3 uvede další, ještě levnější elektromobil

Tesla si díky elektromobilu Tesla Model 3 užívá obrovský zájem o svou značku. Elon Musk ale slibuje, že po něm přijde ještě levnější auto.

Na norské konferenci Future Transport Solutions se Elon Musk rozhovořil o svých plánech po Modelu 3 i co chystá dál se
foto: FTS¨

Tesla Motors má na elektromobil Tesla Model 3 už hodně přes 400 000 rezervací, ne-li přes půl milionu.

Aktuálně ohlásila, že chce vyrobit 500 000 aut už v roce 2018, aby obrovskou poptávku po Modelu 3 uspokojila. O její „levný“ elektromobil je mezi lidmi na celém světě překotný zájem.

Elon Musk, šéf Tesly, aktuálně vystoupil v norské Oslu na konferenci „Future Transport Solutions“. Hovořil o svých nejoblíbenějších tématech jako je umírání na Marsu, dotace pro fosilní průmysl, ale zmínil se také o elektromobilu, který přijde PO Modelu 3.

Čtvrtá generace elektromobilů značky Tesla bude podle Muska ještě menší a ještě dostupnější než Model 3. „Díky čtvrté generaci a malým vozům budeme konečně v pozici, kdy si téměř každý bude moct dovolit [elektrické] auto,“ říká asi ve 12. minutě videa.

Zároveň Musk naznačil, že nechce být šéfem Tesly navždy. „Nikdy Teslu napořád neopustím, ale možná nebudu navždy CEO. Nikdo by neměl zastávat pozici CEO navždy.“

87 Comments on “Tesla po Modelu 3 uvede další, ještě levnější elektromobil”

  1. Prispevek do Cipiskovy
    Prispevek do Cipiskovy T-sbirky (vypadlo v noci ze slashdotu):
    http://hothardware.com/news/model-s-owner-claims-ev-magically-started-crashed-into-trailer

    Pro neanglicky mluvici: chlapek zaparkoval TS za navesem, vystoupil, pokecal s delnikem od nakladaku, jake ze je to skvele auto a kdyz se po 5 minutach vratil, bylo auto nabourane v navesu. Kontaktoval Teslu, ze se mu auto zblaznilo, Tesla tvrdi, ze podle logu tesne pred vystoupenim aktivoval Summon (dvojitym zmacknutim neceho) a tudiz je to jeho chyba.

    Cele je to divne, pokud to aktivoval pred vystoupenim, proc se to nerozjelo hned po zavreni dveri? A proc to v Summon rezimu nepouziva senzory? Nebo senzory vidi jen tesne nad zem a ne zadek navesu (a tudiz me to do nej muze poslat na dalnici, pokud ma nevhodny tvar)?

  2. No to je zase obsažný
    No to je zase obsažný článek, respektive Muskovo sdělení. Nejsem si jist, jestli to s tím PR už nezačíná přehánět. Chvíli mluví o praktických věcech s vozy, co teď vyrábějí, ale stále častěji hovoří o vizích, které mají potenciál být komerční někdy za deset let, případně později…
    Skoro jako by chtěl v dějinách zanechat stopu jako geniální vizionář, který bude uctíván za své vize, ale už ne jako úspěšný byznysmen (míněno v Tesle). Ta zmínka o tom, že tam nebude věčně, by lecos mohla naznačovat (v nějakou chvíli předá veslo, bude i nadále uctíván jako vizionář, který to nastartoval a to, že to obchodně třeba nebude fungovat ideálně už bude starost někoho jiného…).
    Nevím teda, zatím mají fůru rezervací na auto, které se ještě sériově nevyrábí, což je dozajista úspěch. Není jasné, zdali to kapacitně zvládnou, jak to vlastně bude fungovat, co to bude znamenat pro síť superchargerů atd. V téhle chvíli začít mluvit o dalším, ještě dostupnějším autě mi přijde trochu předčasné…

    1. on ale nektere napady dovedl
      on ale nektere napady dovedl do finale jiz pred lety a dnes ikdys to funguje velice dobre tak tomu nesefuje, a Teslu pokud vym zalozili s umislem rozjet elektomobilitu celosvetove na vsech urovnich, ne jen co se Tesly tyce, takze uspechem by bylo ikdyby EV zacali masove vyrabet na ukor fosilnich aut i ostatni automobilky a to ui bez ucasti Tesly dobudoucna, i tak by jeho vize byla uspesna

      sekundarni je autonomni vozidlo a tam se jim dari to svetu opet prezentovat lip nez ostatni automobilky, ac si myslim ze nektere automobilky jsou v autonomnim rizeni dal nez Tesla, Tesla to proste umi jen prodat svetu ikdys maj veskutecnosti jen lepsi tempomat a asistent v jizdnim pruhu, opet ale Tesla tak nejak bojuje za to aby se to dostavalo ven a nezustavalo to jen v laborce nebo nekde na testovacim parkovisti jak se o to snazi stare automobilky

      skoro se as zda ze Musk proste diky Tesle jen chce aby ty automobilky nestrkali svoje napady do supliku na dobu kdy nebudou mit co nabidnout, a zacali je lidem nabizet hned a nebranili tak pokroku dobudoucna, podobne to vidim u SpaceX a hyperloopu, ve vesmirnem dobivani proste firmy presli na stejny model jako automobilky, vyvynout, dat do supliku a pockat as do doby kdy nebudou mit napady, u zeleznice je to zase zeleznicni lobby kde se za statni penize musi stavet co nejdraz a relativne pomalu, tak aby na tom mohla sposta lidi dlouhou dobu krasne profitovat nejen na te zeleznici, ale i ve vzduchu, brani se tomu i letecke spolecnosti casto vlastnene stejnyma lidma jako vlastni ty podniky okolo VRT, da se to pozorovat na vystavbe VRT mezi Los Aangeles a San Franciskem, snad jediny kdo dnes ve VRT jede opravdu jak drak je Cina, a celkem verim ze do 20 let tam budou mit podobnou sit i v podobe hyperloopu

      ono Musk sel proti tomu systemu prave jiz treba s PayPalem, tomu se banky taky strasne dlouhou dobu branili, prislo jim to totiz strasne levne a jednoduche a bez moznosti vetsich vydelku, aneb co nejvice a nejdele zdimat zakaznika starym zpusobem a pak pomalicku prejit na neco jineho a zase to zduvodnit aby se na tom dalo zdimat zakaznika co nejvic a nejdele

      1. No jen k paypalu – ten je
        No jen k paypalu – ten je obecne drazsi nez klasicke bankovni platby, ale jeho vyhodou je lepsi dostupnost pro mensi subjekty a bezpecnost (v CR sice s bezpecnost moc problemy nemame diky tomu, ze se prakticky vse plati pres zabezpecene bankovni brany, ale v zahranici to je mnohem horsi).

        1. no kdys vidim kolik si
          no kdys vidim kolik si uctujou a uctovali banky za zahranicni transakce, tak to as tak drazsi PP neni, spis me to prijde levnejsi, proto jsem si od 98 taky nechaval radsi nez prevodem posilat penize normalne sekem a pak si 6 tydnu pockal na proplaceni, vyslo to mnohem levneji nez prevodem z banky v US do banky v CR, a to ikdys jsem mel u sporky ucet v dolarech, hned jak byla moznost PayPal jsem na nej presel jeste coby s registraci v US neb v CR/EU nebyl amozna nez zde musi mit kazdy takovy subjekt i sidlo a bejt vedena jako bankovni dum s tema vsema podminkama co k vedeni banky nalezej

          od roku 2000 prodavam svou praci na Turbosquidu a o 2 roky predtim jsem takto prodaval modely klientum z USA a Australie, takze zkusenost s prevodem respektive prijimanim penez z USA a Australie a poplatky za to mam nekdy od roku 1998

          dnes jako spoluzakladatel CGImodels pouzivame jen PayPal, je pro nas coby zprostredkovatele prodeje zcela zadarma a poplatky pro prodavajiciho jsou celkem smesne v radu jednotek procent a cim vyssi castka tim nizsi procenta

            1. nech si poslat od nekoho v
              nech si poslat od nekoho v zahranicni bance peniz na ucet v CR, schvalne kolik si banka nauctuje 😉 priprav se nejen na poplatek za prijeti te platby kde si strhnou banky v CR klidne i 10% z dane sumy, ale i na poplatek za prevod kurzu men

              takze kdys ti nekdo treba z US posle $10000, tak ceske banky jsou schopne ti na ucet pri kurzu 23korun za dolar pripsat klidne jen 190 tisic, zbylich 40 tisic bude poplatek, a to je realita kuprikladu CSOB, kdys me takto jeden klient poslal z USA cca $2000 za projekt, a banka si strhla dohromady 16%, tak jsem od CSOB utek tak rychle ze i „lord velka helma s absurdni rychlosti“ by zavidel , a to jsem mel nejaky ten ucet za tusim 100 kacek mesicne pro zahranicni platby

              1. Jabka a hrusky? PP se rozjel
                Jabka a hrusky? PP se rozjel predevsim jako alternativni platebni system, a to ze zacatku hlavne v USA, gro jeho uspechu neni v tom, ze to nekteri pouizvaji jako moznoste lenveho prevodu penez do/ze zahranici (coz dneska jde na par kliknuti i levneji a jenoduseji, ale PP to nijak netrapi, jejich hlavni business je nekde uplne jinde).

                1. jejich hlavni business byl a
                  jejich hlavni business byl a vzdy bude platebni portal na internetu, aneb rychle a snadno pomoci emailove adresy poslat castku za neco co chci koupit

                2. Ano, a jako takovy bere
                  Ano, a jako takovy bere business bankam (misto aby clovek zaplatil kreditkou tak plati PP) a platba pres PP je pro obchodnika drazsi nez tou kreditkou ….

                3. Tak uz se konečně
                  Tak uz se konečně dohodněte.
                  Kolik stoji pro obchodníka platba PP? Boban rika, ze je to drazsi než karta, Saman, ze je to za nula, tak jak to teda je, mam v tom ted hokej :-)))))))

                4. je to jak se urci na PP pri
                  je to jak se urci na PP pri vyrizovani daneho platbniho systemu na danem shopu, procentni platba od $100 je zdarma a pod tedy do $99.9 je na urceni systemu, my jsme zvolili ze to na sebe bere prodavajici u nas v obchodu, tedy ze pokud se dany model proda, ty procenta se strhnou prodavajicimu, zakaznik tedy zaplati treba $35 a prodavajici u nas na shopu dostane na ucet $33.51 a PP si strhne tedy z tech $35 castku $1.49 (tohle je posledni platba na nasem shopu co probehla) my jako obchod neplatime ani nemame z dane transakce nic, kdo bude patit urcuje obchodnik kdys se programuje dany PP system na danych strankach, da se to tam asi vybrat, delal to za nas nas admin ktery nam obchod programoval

                  jsou tam 3 polozku Gross (placena suma) Fee (co si strhne PP) a Net (castka pro prodavajiciho) u sum do castku $99.9 je vzdy u Fee nejaka suma a u castek nad $100 tam vidim ve vypisu vsude nuly, tedy PP si tam nestrhl nic

                  realne se tedy PP vyplati pri transakcich nad castku $100 protoze je zdarma, ostatne podobnej system maj i u posilani z PP na ucet v bance, pod tusim 2500 korun se plati, nad tu sumu je prevod zdarma

                  kazdy si musi sam spocitat co se mu vyplati, ja u Ceskych bank usoudil ze se me nevyplatej a ponechavam si pouze ucty u AirBank kde nic neplatim, respektive jeste jsem nevyuzil takovou sluzbu kde bych musel neco platit

            2. zalezi jaky je to obchodnik,
              zalezi jaky je to obchodnik, pro internetovej prodej je poplatek za PP nula, neplati se nic, proto take PP jako jediny pouzivame na CGImodels, tim ze nevydelavame tak si nemuzeme dovolit jeste platit za platebni portaly spolecnostem ktere je provozuji, tedy i tem kartovym 😉 a diky tomu ze jsem se o to zajimali skolegou v dobe kdy jsme CGImodels zakladali, tak mam i ceniky kolik by nas stala moznost mit treba moznost u nas platit kartou danych spolecnosti VIsa a Mastercard, a plati se nejen transakce samotna, ale i rocni pausal, a neni zrovna malej 😉

                1. ten vyssi, rozdil je snad
                  ten vyssi, rozdil je snad jen v overovani a v moznosti posilani a prijimani castek nad urcitou sumu, i 3.4% je porad mnohem min nez kolik si uctuji tuzemske banky za mezinarodni transfery

                2. Mezibankovni transfery ano,
                  Mezibankovni transfery ano, ale Paypal nahrzuje predevsim platby PLATEBNI KARTOU (to ze to pak sekundarne zacali pouzivat i lidi, co by kartou neplatili, pripadne po mezinarodni explanzi pro tehdy vyhodne tranfery je samozrejme pravda, ale pro vetsi obchodniky je PP proste vetsi naklad nez zpusob platby, ktery se predtim bezne pouzival).

                3. jeste doplnim, jiz neslo
                  jeste doplnim, jiz neslo editovat:

                  navic je to zastitene urcitou sumou, kuprikladu pri transakci na shopu mame na castkach nad $100 Fee 0% do castky $100 je to mam dojem 4.7% v pripade ze jde o platbu z/na zakladni ucet, mezi pro ucty je to zdarma pri jakekoliv castce

                  me se PP vyplaci jak obcasne prijeti platby od klienta v zahranici, tak jako platebni portal pro eshop

      2. S tímhle pohledem úplně
        S tímhle pohledem úplně nesouhlasím.
        Co Musk umí na výbornou, je PR a image. To tvoří poměrně zančnou hodnotu značky Tesla a promyšlený marketing je klíčovou součástí jejich strategie. Jako nový subjekt na trhu si to může dovolit, protože začíná „od nuly“ a zjevně není tak zkostnatělý jako tradiční firmy, je to taky hodně tím, na jakou klientelu míří.
        Překvapuje mě, jak tady diskutující natřou kdekoho za „PR“, které má téměř negativní konotaci, ale průběžné PR Tesly, které je precizně vyladěné svým dávkováním informací a show, kterou kolem toho Musk dělá, kdekdo žere s otevřenou pusou. Ano, Tesla umí věci prodat a leckdy udělá wow efekt i s věcí, která moc wow není, ale protože je to od Tesly, tak si z toho všichni sedají na zadky…
        Úplně nesouhlasím tím, že se zdá, že Muskovi jde o pokrok, zaznělo to tady vícekrát. Kdyby to byl magnát, který to dělá jako charitu pro „lepší svět“, tak by to člověk ještě chápal. Ale Musk je CEO soukromé firmy, která vznikla proto, aby svým akcionářům vydělávala peníze. Založit podnik s vizí, abych probudil spící obry a oni na tom pak vydělali a já ulehl do hrobu s vědomím, že jsem udělal svět krásnější je fajn pro vizionáře, ale méně už pro toho, kdo to financoval.
        Tesla není filantropický spolek a dříve nebo později bude akcionářům skládat účty, respektive blíží se doba, kdy akcionáři budou očekávat, že na investici vydělají. Pokud se tak nestane, tak to naopak s Teslou může jít rychle z kopce.
        Muskovo vizionářství a snaha o lepší svět je tak součást promyšleného PR (byť Musk třeba takový i je), prezentuje se jako někdo s vizí a jaksi vyšším principem, což letí. Ale jak říkám, otázka je, jak dlouho… Zatím to značku táhne, resp. drží a výkonnost Tesly je hodně o tom, jak rychle dokážou uspokojovat poptávku, která je pořád větší než nabídka (míněno výrobní kapacita). Ale až se o trh budou dělit s ostatními, nemusí to být zdaleka tak růžové…

    2. Na rozdíl od jiných tzv.
      Na rozdíl od jiných tzv. vizionářů, ti jiní u toho zůstali.
      Musk svoje vize umí dotáhnout do konce a v tom je jedinečný.
      Protože i když mu nikdo nevěřil, že je možné létat do vesmíru za 1/3 současné ceny, tak to dokázal že to jde. Ukázal, že současné kosmické společnosti jsou zkostnatělé obludy, které už nemají za cíl dobývání vesmíru, ale jen udržovat aktuální mašininérii na vydělávání peněz.

      Stejně tak Muskovi nikdo nevěřil, že je možné vyrobit elektromobil s dojezdem 500 km. A dnes opět ukázal, že to jde a že ostatní jen lžou a mlží a že jim nejde o vývoj, ale o údržbu současného systému.

      Když takovéhle vize říká kdokoli jiný, tak je to jen vize. Když to říká člověk jako Musk (není určitě na světě jediný) tak mu věřím a už se těším až to zrealizuje. Protože díky těmto lidem dnes máme elektromobily. Jinak bychom pořád vzdychali nad úžasným výkonem a zrychlením spalováku, terý se za 20 let nikam nedostal a stagnuje a moc šancí na zlepšení už nemá. Nebo má, ale jen za cenu extrémních nákladů a složitosti celého systému.

      Podobná situace je například i ohledné léků. Farmaceutické firmy mají v šuplíku spoustu léků, které už dnes se dají použít k daleko lepšímu zlepšení zdraví, ale schválně zdržují nasazení levnějšího preparátu, jen aby mohli vysávat současné nemocné, kteří si musí kupovat drahé léky. tohle bohužel není scify, ale realita. Lidem nejde o vize, o budoucnost, ale většině jde jen o vlastní zisk i na úkor zdraví ostatních.

      Takže díky za Musky a jemu podobný lidi. A kéž má těchto PR ještě daleko víc. tohle mě vůbec nevadí, protože je to solidní a pravda, na rozdíl té směšné reklamy na AUDI „Náskok díky technice!“, kterou jsem nedávno slyšel v rádiu. to bylo fakt směšný.

      Možná kdybych neznal Teslu, tak bych slintal, ale Audi už jaksi žádný náskok díky technice nemá. Zaspala stejně jako Nokie, nebo Toyota.

      1. No, ono je to
        No, ono je to složitější. To, že něco jde, ještě neznamená, že to ekonomicky dává smysl. A to je myslím podstata problému. Určitě jde vyrobit elektromobil s dojezdem třeba tisíc kilometrů? Ale kolik bude stát pro normálního zákazníka? A potřebujeme takový elektromobil vůbec?
        Zatím zrealizoval sériový elektromobil s parádními parametry. Ale ekonomicky Tesla pořád ještě prodělává. Otázka je, jestli s modelem 3 a případně dalšími se to změní. Bude to podle mě těžké, protože zatímco teď ve svém segmentu Tesla konkurenci nemá, tak model 3 a případně další už budou mířit na trh, kde bude X modelů srovnatelných parametrů od ostatních značek a o koupi auta mohou rozhodovat věci, kde bude Tesla v nevýhodě (třeba hustá servisní síť, tradice značky atd.).
        Tradiční automobilky bych navíc technicky neodepisoval. Elektronika je jedna věc, ale tam jde vývoj extrémně rychle dopředu a náskok nemusí tolik znamenat. Ale zkušenosti v oblasti podvozků, náprav atd., které za desítky let provozu aut mají mohou hrát taky významnou roli…
        Uvidíme. Ale pořád si myslím, že Musk teď rozjel masivní PR kampaň. Otázka je, jestli to taky nemůže souviset s tím, že bude mít problém s kapacitami na výrobu Modelu 3 a bude potřebovat peníze, respektive zaujmout své akcionáře. Klíčové je, jak dlouho jim vize budou stačit na to, aby to dál financovali…

  3. pre američanov je TM3
    pre američanov je TM3 lacná.
    Jednak stojí 35.000 USD (bez dane) čo pri ich priemernom plate je ročný príjem, jednak majú federálnu a niekde ešte štátnu dotáciu. teda výsledná cena s DPH aj dotáciou je od 30-35 tis USD.
    Tam je to naozaj pre širokú strednú vrstvu.
    V západnej Europe je to trošku drahšie, ale pre strednú vrstvu čo chce EV jasná volba. Podobne aj východná Azia.

    V našich končinách bude TM4 pre strednú vrstvu a TM3 je pre fanatikov ako sme mi 🙂

      1. Není pravda, od prvních
        Není pravda, od prvních prodaných 200000 aut se začne snižovat dotace a ta je omezená pouze časově. Takže např. 6 měsíců po dosažení těch 200000 zůůstane stejná dotace a pak se sníží na polovinu po dalších 6 měsíců. Přesná čísla nevím, ale princip je správný. Na YT je pár videí na toto téma

  4. sli na to chytre, nejdriv
    sli na to chytre, nejdriv draha auta pro bohatsi klientelu, tedy lide co jim veadi utratit par tisic dolaru za neco „noveho“ a vpodstate dotovat rozvoj automobilky, pak jeste jeden drazsi model spise cilici na modni vlnu SUV, pak levnejsi model kde jiz maji vyrobne vse nastudovane a vyvynute a tak muzou nabidnout nizsi cenu, a nakonec auto nejlevnejsi kde jiz vpodstate budou jen recyklovat a vydelavat, za tu dobu se jim i vyrazne zlevni a trosku technologicky posune „zakladni“ komponenta v podobe baterii 🙂

    tady je videt to jak na to stare automobilky sli presne opacne a asi dost blbe, od „levnych“ modelu malich aut ktere ale proste jsou drahe protoze se na nich vse „uci“ a zakladni komponenta baterie je draha a bude zlevnovat az u tech drazsich aut ktere chystaji

    1. No tak ono ze starych
      No tak ono ze starych eutomobilek se do EV nejvic renalult a nissan (neumim si moc predstavit jak si nekdo kupuje renault za 3 mega) a pak VW (ten samy priklad). Jinak ty stare automobilky ten postup tesly uplne nepotrebujou, protoze to zafinancuji tak jako tak, kdyby chtely zacinat na zelene louce s malo kapitalem, tak by to asi taky vypadalo jinak.
      Jinak on Tesla prece nezacinala modelem S – sami si nebyli jisti, jestli vubec bude o takova auta zajem, tak zacali s investicnem levnym pokusem – koupit hotove auto bez motoru, nazrvat tam elektricky motor a pul tuny baterek a prodavat to za astronomickou palku (az kdyz se ukazalo, ze to lidi kupujou, tak se pustili do vyvoje vlasntiho auta).
      Takze ano – tesla zvolila tu nejlepsi moznou cestu pro sebe (zacit delat nuly masove levna auta je prakticky nemozne). Nicmene to, ze stavajici automobilky na jdou jinak, jeste neznamena ze to musi byt pro ne spatne.

      1. Renault a Nissan maji i
        Renault a Nissan maji i divizi Infinity a Renault ma velice uspesnou divizi Sport a bude vzkrisena i divize Alpina, sla by ale pouzit i Initiale Paris, jako prvni tedy mohli klidne udelat nejaky EV sportacek v serii treba 1-2 tisice kusu, stejne jako Tesla udelala Roadster, moznosti z koncernu Renault-Nissan meli celkem dost, jako dalsi nejaky luxusni sedan Infinity na bazi Q70 a SUV na bazi treba QX70, tedy auta kde zakaznici nemaj problem utratit 60-100 tisic eur, ci navazat na nejaky zajimavy model ktery kdysi Renault vyrabel, treba VelSatis, a ikdyby tech aut prodali 10-20 tisic kusu, tak by zrejme bodovali

        koncern VW ma k tomu moznsoti jeste mnohem vetsi, neb prodava i nejdrazsi seriova auta sveta, Bugatti, Lamborghini, Bentley, Porsche, tam vsude mohli zacit s luxusni variantou elektromobilu a klidne jen v desitkach kusu, ostatne Mission E od Porsche ma jit proti Tesle S, tak jako ukazali svetu Audi E-tron na bazi R8, misto aby ji zacali prodavat klidne i jen v male serii, tak zadna snaha, a to se bavime o modelech kde se zacina asi na 160+ tisicich eur kde R8 zacina, postupne mohli jit smerem dolu na A8 nebo A6, ci u VW na Phaetona, a masova by byla treba az A4 ci Passat a Superb, cos by byli auta cenove ve variante EV zapadajici k Tesle 3

        1. No samozrejme mohli udelat
          No samozrejme mohli udelat nejaky ten sportak, ale jak jsem psal, na rozdil od tesly to pro ne nebyla nutnost zacit sportakem – ocividne nissan by schopny udelat rovnou komercne uspesne „levne“ mensi EV, proc mu tedy vycitat, ze dela levne EV a nedela misto toho radsi nejake infiniti za 3 mega v kusove serii? (ja si s mnohem vetsi pravedpodobnosti koupim leaf, nez nejaky sportak za 3 mega a verim ze nejsem sam).
          Nevim jak vy, ale podle me rozvoji elektromobility tihle vyrobci mestskych priblizovadel prispely minimalne stejnou merou jako tesla – precijen kolik lidi v CR si muze dovolit iOn leaf a podobne a kolik si muze dovolit model S? Leaf se da sehnat za ctvrtinu toho co tesla, a muze si ho dovolit i nadsenec s lehce nadprumernym prijmem, zatimco model S je pro drtivou vetsinou lidi v CR totalni financni utopie…
          Vzdyt se mrknete cim jezdi v CR fandove a propagatori EV – povetsinou jsou Leafy nebo iOn/czero/miev, rozhodne se nejedna o spolek milionaru v teslach…
          Nebo napr Norsko, kde EV frci ve velkem – taky jsou na cele levnejsi mestke auta jako golf nebo leaf, a Model S….

          1. asi ti nedochazi ze ja to
            asi ti nedochazi ze ja to datuju k zacatku, tedy ne k launchi tech mestskych Ev jako je Miev az k Leafu, ale jiz k dobe kdy bylo predstavene treba to E-Tron, ostatne i Mitsubishy predtim predstavilo elektricky Lancer Evo 😉 chapes ze oni jen predstavovali EV na bazi slavnych a vetsinou sportovnich aut ktera skoncili jen jako koncepty, pak dlouho nic a pak prisli s drahyma mestskyma EV, kdyby to udelali od tech drahych aut, byla by dnes elektromobilita pravdepodobne mnohem dal nez je dnes

            a ty Leafi a Iony a podobne maji v CR ti lide vetsinou prave proto ze se jednalo o nejlevnejsi variantu, za cenu auta stredni a vyssi stredni tridy auto mestske ci kompaktni, ono i tech Tesle S je v CR cca 10% co se poctu EV tyce, tedy nijak nezanedbatelne cislo

            1. No to je otazka – ty vis
              No to je otazka – ty vis jestli by byl zajem o sportovni lancer EVO na elektriku s trojnasobnou cenovkou nez benzinak? ja to nevim, spise si myslim, ze ne a asi si to mysleli i v tom mitsubishi.
              To ze se z nejakeho dovodu podarilo tesle prodavat auto s trojnasobnou cenovkou a dojezdem tak na jezdeni po meste jeste neznamena ze by se to povedlo nekomu jinemu (ani musk to nevedel, ale mel koule to v USA zkusit a nakonec se naslo dost „blaznu“ co si bizarni Roadster poridili).
              Nevim, mne proste neprijde na miste vinit automobilky z toho, ze se nepokousely vytvorit, co te doby neexistujici, trh. A vubec mi prijde nefer se navazet do automobilky, ktere delaji auta, ktere si muzou dovolit i nemilionari (uprimne me ale fakt nenapada jak by treba prispelo rozsireni EV, kdyby nissan zacal delat seiove nejaky sportak a s leafem prisel pozdeji?).
              Mimochodem Tesla, ktera dle vas na to jde spravne, zacala s EV v roce 2006 a auto v cene leafu bude mit nekdy po roce 2020 (mozna)… zatimco nissan ho uspesne vyrabi a prodava od roku 2010…

              1. no precti si moje posty
                no precti si moje posty jeste jednou, psal jsem o omezenych seriich 1-2 tisic kusu kde se nauci vse potrebne pro nasledne seriove modely, opravdu si myslis ze by to neprodali? ze by se celosvetove neprodalo treba 2 tisice EVO EV?

                prodalo se asi 2500 Tesel Roadster, v te dobe zacinajici znacka o ktere i dnes nevi spousta americanu ze vubec existuje

                1. A jak by podle tebe seriove
                  A jak by podle tebe seriove vyrobe leafu pomohla kzsova vyroba nejakeho sportaku? Ti by vyrobu leafu akorat oddalilo

                2. porad stejna pisnicka, ale
                  porad stejna pisnicka, ale porad ignorujes to kdy zacali, oni zacali hodne dlouho predtim s jinyma elektrickyma modelama nez zacali s Leafem 😉 celou dobu ti to tu pisu a ty to ignorujes, oni mohli zacit jiy nekdy na prelomu stoleti nebo i driv kdy na EV zacali pracovat, prvni moderni EV od Nissanu je z roku 1991 😉 jiz tehdy v Nissanu uvazovali o EV a meli i hotove funkcni auta v podobe luxusniho kabrioletu Nissan President EV 😉 bezny Nissan President se tenkrat prodaval jako konkurence druhe a treti generace Mercedesu S

                3. A Tesla snad nekdy v 2012
                  A Tesla snad nekdy v 2012 nemela pripravenou (vyrobitelnou, neresim tehdejsi cenu) vsechnu technologii potrebnou pro mensi auto a jen nechtela kanibalizovat prodeje luxusnich modelu?
                  Nebo je v T3 neco natolik unikatni, ze museli narychlo doplacat prototyp sity horkou jehlou (kde se ani nesmi fotit interier), kdyz konkurence ukazala jezdici model?

                4. vydel jsi nekdy jak vypada
                  vydel jsi nekdy jak vypada vyvoj auta? to neni neco co se udela za tyden 😉 a to proc postupujou odshora dolu jsem ti tu jiz napsal, pokud jsi to nepochopil tak s tim ja bohuzel nic neudelam

                5. No ale ty hlavne tvrdis, ze
                  No ale ty hlavne tvrdis, ze posutovat shora dolu znamena ze budou ty auta dole dostupna drive, nez kdyz s nimi zacnes rovnou, coz proste pravda neni (resp nic nenasvedcuje tomu, ze by to tak bylo).

                6. Tyden a 4 roky jsou kapku
                  Tyden a 4 roky jsou kapku rozdil 🙂
                  Ja nezpochybnuju, ze meli jit zhora dolu. Jen rikam, ze jsou uplne stejni jak ostatni a nehrnou se do levneho modelu, dokud nemusi (nekdo je nedonutil) – tech x milionu na rezervacich by zrejme nasbirali i pred 2 roky.

                  Jsem si relativne jisty, ze T3 mela puvodne dodelana na Zeneve 2017 s oznamenim, ze na konci roku vyrabime. Ale Chevrolet jim udelal caru pres rozpocet.

                7. Ak si správne spomínam,
                  Ak si správne spomínam, Musk vravel, že vývoj jedného modelu ich stojí okolo miliardy $. Sú malá automobilka bez financií, tzn. na každý ďalší model musia najprv zarobiť tým predošlým.

                8. To mi prijde nejak moc,
                  To mi prijde nejak moc, resp. do toho snad zapocitavaji i komplet vyrobni linku vcetne baraku.
                  Zatim prodali 100 tisic aut po 100k$, meli by tedy prijem cca 10miliard. Pokud by vydaje na dosavadni vyvoj byly 4miliardy a vyrobni naklady auta byly jen 30% ceny…

                9. Rad bych viděl jak může
                  Rad bych viděl jak může prodej malých aut kanibalizovat prodeje luxusních vozů. :-)))

                  Jinak Tesla neměla ani akpitál, ani zdroje pro vývoj TM3, proto musela jít po jednom modelu a postupně přidávat.

                10. Uplne jednoduse, ze si nekdo
                  Uplne jednoduse, ze si nekdo muze dovolit auto za 3M vubec neznamena, ze by si radsi nevybral mensi za 1M a ten zbytek neutratil jinak. Treba ta rodina ucitelu z reklamy na tesla strankach, co sem nekdo dal vcera.

        1. Chyba v přístupu k věci,
          Chyba v přístupu k věci, nic jiného. Tradiční automobilky dlouho chápaly elektromobil jen jako adaptaci konvenční konstrukce, což v kombinaci s limity existujících bateriových technologií neumožnilo nabídnout více, než ony „nákupní tašky“ s dojezdem kolem 200 km. Tesla Motors díky přístupu „od podlahy“ (shodou okolností vlastně i v doslovném významu) dokázala od počátku nabízet vozidlo, které technicky i margetingově sneslo být nabízeno jako ono luxusní zboží. Tím firma „naskočila“ na osvědčený model vývoje nabídky od přepychu směrem k nižším třídám …a jen tak mimochodem získala náskok, který teď ostatní budou jen obtížně dohánět.

    2. To je ale obvykly model, nic
      To je ale obvykly model, nic vyjimecneho. Ku prikladu takovy vyrobce televizoru taky neco noveho vymysli, treba 4K a zacne to prodavat za 150.000 Spousta lidi si to koupi, protoze na to maji a chteji mit to nej. A za rok uz tu samou televizi kupuje stredni vrstva za 30.000.

    1. No ja myslim, ze zas tak
      No ja myslim, ze zas tak nedostupne to neni. Tipuju tak 50% lidi v CR si to auto muze dovolit. To ze si koupili uz v 18ti ojetou kraksnu do ktere dali do svych 30ti let klidne ten milion, to je jejich problem. Znam spoustu lidi co mavnou rukou jak je tesla draha, ale že jezdi sami v aute za 300k (a ne prvním) a kazdy rok do nej nacpou dalsich 100k to uz si radeji nespocitaji. Taky spousta lidi auto ve skutecnosti vubec nepotrebuje. Spousta lidi si taky kupuje auta na splatky a preplaci nehorazne castky, atd atd. Me osobne bude již pres 30 let a zadne auto sem nikdy nevlastnil, ne ze bych na to nemel, ale dokazu si dat 2 a 2 dohromady. Je snadne podlehnout pokuseni a koupit si kraksnu z AAček, vzdy to stoji „jen“ 40k. A pak kdyz se po 10ti letech probudite již s Xtou kraksnou v garazi a spočítáte si náklady co ste do toho hnusu dali, tak ste hned na 1Mega a to nepřeháním. „Delayed gratification“ to je to co deli uspesne lidi od obycejnych, doporucuji si zadat do googlu a precist na wiki.

      1. No 50% lidi jsou deti a
        No 50% lidi jsou deti a duchodci, ale bavme se realne jen o lidech vydelecne cinnych:
        Nadpolovicni vetsina lidi ma mzdy pod 20 tisic cisteho. Na mzdu pres 35 tisic cisteho dosahne jen asi 10% zamestnnanacu.
        Pri 35 tisicich cisteho byste na zakladni tesla model 3 setril skoro 4 roky (kdyz budete setrit celou svoji vyplatu, coz je mimo realitu).
        Sice ten clovek si to auto muze teoreticky dovolit, ale nikdo nezije tak, ze setri na krev absolutne na vsem, aby si po 6 letech asketickeho zivota koupil auto za mega…
        Znam u nas ve firme desitky lidi co maji mzdy od 50 do 200 tisic (hrubeho), tj lidi, kteri si teoreticky muzou dovolit koupit auta i s cenovkou pres milion, ale realne takove auto nema skoro nikdo (vetsinou maji maximalne stredni tridu, ala superb, mazda 6, nebo mensi SUV jako tiguan apod). Proste i clovek s nadstadardnim prijmem ma nejake vydaje (treba chce jet casteji na dovolenou, mit pekny dum a ne 2+1 v panelaku apod).
        Jinak ja patrim mezi ty co jezdi v aute za 300k, za rok do nej teda nacpu cca 6 000 za servis a pneu a 30 000 za palivo (no i kdyby 50 000 celkem), takze kdyby si orekl auto a cekal na teslu tak budu cekat kolik, 18 let jezdeni autobusem?
        Patrim sice mezi lidi, co by si model 3 mohli dovolit, ale jako vetsina lidi nemam hlavni prioritu v tom, jake si koupim auto, takze holt musim jezdit necim levnejsim….

                1. Dočkej času jako husa
                  Dočkej času jako husa klasu. Tesla za 600k bude a bude mít lepší dojezd než ojetý Leaf za 600.

                2. No to asi jo, ale srovnavat
                  No to asi jo, ale srovnavat auto z roku 2010 s autem z roku 2020+ je trosku mimo ne? Nebo si mysli, ze nissan bude vyrabet leaf se soucasnym dojezdem az do konce veku?
                  Jinak za 600 koupite i novy…

                3. oficialne? i tak je to
                  oficialne? i tak je to drahe, rekneme 450 by byla zajimava oficialni cena

                4. No oficialne inzerovana
                  No oficialne inzerovana cena. Jinak s ohledem na to, ze nidko nic podobneho nenabizi ani v pristich 3-4 letech nabizet nejspis nebude, tak ta cena asi bude OK ne?
                  Uplrimne pro me je mnohem zajimavejsi leaf za 600 nez model S za 3 mega, ale nekoupim si asni jendo, pockam az s necim levnejsim prijde VW nebo jina automobilka v dalsi generaci….

                5. pro me je zajimava jina
                  pro me je zajimava jina alternativa, a doufam ze se nakonec splni, a ne neni to ta Tesla kterou jsem tu nedavno daval

                6. Vsimete si jak pan boban
                  Vsimete si jak pan boban zamerne ignoruje teslu 3 ktera tu ma byt uz pristi rok a tesla S pro nej stoji 3 mega, ikdyz muzete sehnat z bazaru 85D za 1.9M. Jak tu uz nekdo psal, vyckej casu a nevyhazuj prachy za kraviny.

                7. Tak bazarovky fakt
                  Tak bazarovky fakt neresim….
                  Nova tesla stoji 3 mega (2,5 s mensi baterkou). Model 3 tady bude za 2 roky kdyz se zadari, s realnou moznosti koupe za 3 roky a vice, pri cene zacinajici na dvojnasobku leafu.
                  Auta s dostupnosti za 2-3 je v segmentu EV dost tezke srovnavat, nepbude uz treba v te dobe i nove generace Leafa, neprijde s necim renault, a co nova platforma VW? Musk je genialni v tom srovnavat veci se kterymi prijde za x let, s vecmi ktere byly pred x lety…

                8. Nesnaz se, Vondrak je dalsi
                  Nesnaz se, Vondrak je dalsi t-ultras, co mi nekde nadaval do pitomcu, kdyz jsem neco napsal proti nejbooozejsi T.

                9. No vidis, kdyz prestaneš
                  No vidis, kdyz prestaneš ohybat cisilka tak aby ti to vyhovvalo tak hned sme na necem jinem, ze 🙂 Z 3 Mega mas 2.3 Mega (ano tolik stoji nejlevnejsi tesla) a nejlevnejsi nissan s 30kW baterii stoji 860k podle ceniku, takze tesla S te vyjde na 2.6 nasobek, a ne 5x 😀 A kdyz budu verit radeji CEO spolecnosti, ktery tvrdi ze model 3 bude pristi rok nez nejakymu joudovi na hybridu, tak tu mame za rok teslu 3 za 1.2M vs Nissan za 860k… za me naprosto smesne si ted porizovat auto s 1/2 uzitecnosti jen kvuli usterenym 360k.

                10. Podle posledniho vyjazdreni
                  Podle posledniho vyjazdreni Muska maji byt prvni dodavky na konci 2017, zkusenost veli ze tyto plany jim nikyd nevysly a byly spozdeni. I kdyby to stihali tak dodavky do EU budou pozdeji nez v USA, a dalsi efekt je ten, ze dostupnost prvni roky bude problematicka, tzn v CR pokud mate rezervaci uz davno udelanou tak nejdrive za 2 roky, pokud nemate a budete cekat na to jak finalni auto vypada, tak to budou minimalne 3 roky (za prepokladu ze splni zacatek dodavek dle Muskovych prohlaseni).
                  Ano pokud budete brat tu nejzakladnejsi teslu tak ji sezene uz za 2,3 mega (pohon jen na zadni, 70kWh baterka). Leaf sezenente novy v CR ve verejne nabidce za 600 (24 kWh) takze porac cca 4x levnejsi (samozrjme auto neni moc srovnatelne, jak velkosti tak vykony).
                  Srovnani s Model 3 je porad 600k za zaklad dnes vs 1,2k za zaklad nejdrive za 2 roky…

                11. Tak na roku 2017 sme se
                  Tak na roku 2017 sme se shodli. Tvoje teorie o zpozdeni nikoho nezajimaji, promin. 600 za leafa 30kw nikde nevidim a po pravde vase iluzorni cislo me taky nezajima. Srovnavam oficialni cenu dle ceniku Ne nejake adhoc cisla „jedna baba povidala“. Stale sme na 2.6x nasobku.

            1. a s jakym dojezdem jsou ty
              a s jakym dojezdem jsou ty auta pod milion?

              Lancer MIEV byl jiz v roce 2005 schopnej ujet 250km na nabiti, vazil pod 1600kg a pouzival platformu skejtu, tedy ze baterky byli v podlaze a tedy to co dnes pouzva Tesla a nekteri dalsi, cena se tehdy odhadovala na dvojnasobek ceny Lanceru (specialitou byli elektromotory v nabojich), a kam to Mitsobishy s EV dotahlo? k EV co vypada jak vajicko, sotva ujede 150km a zacinalo na cene 715 tisic korun, tedy asi trojnasobek ceny co stoji podobna mestska auta se spalovakem/zazehem, jedno takove doma mame, jmenuje se Mitsubishi Colt

              Mitsubishy mohlo kdyby chtelo davno mit EV mnohem pouzitelnejsi a cenove dostupnejsi nez je iMiev a jeho sourozenci od Citroenu a Peugeotu, a mimochodem tohle kdysi prohlasil i team lidi co Lancer Miev staveli jako prototyp

              kdyby chteli, mohli dnes mit na showroomech treba ASX EV, tedy rozumne pouzitelne auto s rozumnou cenou a dojezdem treba tech 250-300km, nebo Lancer s obdobnyma parametrama, mimochodem iMiev, iON a C-zero povazuju spis za propadak, to rozhodne nejsou auta co by trhali rekordy prodeju, a prave proto ze je to male auto s malim dojezdem a v cene auta stredni tridy, realne to auto ma cenu tak 300-350 tisic, za tu cenu by to bylo super, za vyssi je to predrazene a koupej to opravdu jen fandove do EV, sak v nich je baterka sotva za 100 tisic a celej pohon bude +- podobne drahej jako spalovak/zazeh + prevodovka, spojka a dalsi balast potrebny pro fosilni pohon

                1. koukni se kdy zacala Tesla a
                  koukni se kdy zacala Tesla a kdy zacali jine automobilky 😉 a prave proto ze zacala s drahyma autama tak je jasne ze dnes nema ty levna, Musk musi investice do Tesly umorovat protoze nema zadnou jinou dojnou kravu jako jine automobilky 😉 Tesla musela investovat tak aby se ji to v budoucnu vratilo, tedy jit odshora dolu, od aut kde priplatek 10-15 tisic dolaru je kosmeticka cifra, a ne od levnych aut kde to tvori vic nez polovinu ceny auta 😉

                  ostatne tech Tesel S se prodalo jiz celosvetove vic nez trojice iMiev, Ion, Czero, jednoho modelu se prodalo vic nez trojice stejnych aut pod 3 znackama 😉 tam kde fosilnic znacky to musej dotovat tak tam to Tesle zaplatili bohati lide co si poridili a poridej Teslu S 😉

                  prisel jsi mi jako rozumnej clovek podle komentaru pred, ale ted me prijde ze ve vetsim businessu by jsi byl spis ta fosilni automobilka 😀

                2. Uz jsme se dostali trochu
                  Uz jsme se dostali trochu nekam jinam ne? Tys tvrdil ze je rychlejsi cesta k dostupnym EV pres draha auta, coz se ti tu snazim cele dopoledne vyvratit – ano, jit pres draha auta byla jedina moznost, jak rozjet automobilku na zelene louce jako je Tesla, to ale neznemena, ze klasicka automobilka nemuze rozjet vyrobu rovnou levnejsi auto, protoze na to ma know how a kapital. A ze to jde dokazuje treba nissan s nejrpodavanejsim EV.
                  Samo souhlasim s tim, ze kdyby chtely, tak i fosil automobilky mohly postavit neco ve stylu roadsteru a pak modelu S, jenzo v tom nikdo moc nevidel pontacial a i kdyby ano, tak je otazka jestli by s tim uspely – tesla hodne tezi prave z toho, ze je to nova znacka, s charismatickym CEO apod (marketing funguje podobne jako u Apple treba, nevim jestli by se toto povedlo zopakovat treba VW).
                  MiEv a jeho klony jsou podle ma auta na nic, ale treba leaf je naprsto v pohode a za docela slusnou cenu, jasne tesla je lepsi, ale mnohonasobne drazsi…

                3. je videt ze historii Ev moc
                  je videt ze historii Ev moc neznas no, oni ty Ev meli a meli je prave na tech vrcholnych modelech dane znacky, jen to holp ponechali jen na bazi prototypu a nezacali je prodavat, a zacali az ted kdy jsou na to ruzne po svete dotace a odspodu kde maji jistotu ze budou prodeje male a nijak to neohrozi jejich fosilni business 😉 to ze ty to nechapes jen ukazuje jak jsi zblblej jejich PR a s tim nikdo nic holt asi nenadela

                4. To prece nemuzes rikat, ze
                  To prece nemuzes rikat, ze nejbooozejsi T neni nejboozejsi. Jako pokani si das 333 teslasů a vytapetujes si byt Muskovymi fotografiemi.

                5. vis ono to neni o tesle, to
                  vis ono to neni o tesle, to mohla klidne udelat jakakoliv automobilka, a ze nektere k tomu meli nakroceno velice dobre, jako treba ten zmineny Nissan, v dobe kdy s Ev zacinali koketovat v moderni dobe, tak postavili pouzitelne EV pro bohate, v te dobe se jeste auta staveli tak ze v danem segmentu museli vydrzet dlouho 8-10 let bez vetsiho servisu aby si neskazili povest, takze Ev problem nebyl, problem byla ropna lobby, Nissan mel nakroceno s luxusnim EV navic v kabrioletu a na autosalonech to byl tenkrat HIT, ovsem do vyroby se to auto nikdy nedostalo (muzeme se jen domnivat ze za tim byla ropna lobby) zkusilo to i GM s EV1 a jak to dopadlo vime vsichni a ac to GM nerekne nahlas byla za tim ropna lobby, no ale spet k Nissanu, on totis Nissan u luxusniho kabrioletu Ev neskoncil, on dokonce pak udelal i rodinne MPV s elektrickym pohonem, jmenovalo se to Nissan Prairie Joy EV, ale opet seriovka pozastavena, a jiz tenkrat v letech 1997-98 to melo dojezd cca 200km a byli prvni kdo prisel s EV co pouzivalo lionky, to auto tenkrat stalo v Japonsku tolik co auta o tridu vejs a vypadalo uplne normalne jako auta te doby, a pro velkej zajem byla vyroba pozastavena! divny co? pro velkej zajem to prestanu vyrabet 😀 aby v dobe dotaci mohli prijit s Leafem a nasadit cenu o 2 tridy vejs

                  ale jako jestli jim nekdo basti ze EV je drahe kvuli baterce a spalovak/zazeh je levnej diky motoru, prevodovce, spojce a dalsimu balastu co je k tomu potreba, tak at jim to klidne basti, pak at se ale nedivi ze je oznacen za ovecku co skace na PR zvasty

                6. Přesně to je můj
                  Přesně to je můj názor.

                  Kdyby chtěli tak i ostatní automobilky tu mohli mít „normální auto s elektromotorem a s „normálním dojezdem“ Ne ty dnešní parodie na auto jako eUP, eGolf, Zoe, ION, atd. Kdyby stáli 1/3 co to stojí, tak neřeknu ani ň, ale za to za co to prodávají to je hnus velebnosti.

                  Velké automobilky mají v šuplíku už dávno vyvinuté elektromobily, jen čekají na dotace.
                  Velké automobilky nepotřebovali postup jako zvolila Tesla. Velké automobilky už mají kapitál, mají výrobní prostředky, mají lidi, továrny a mají i peníze.
                  Oni by klidně mohli vyrábět už dávno ve velkých seriích elektromobil s dojezdem 200-300 km. Za cenu jen o něco dražší než srovnatelný benzínový model.

                7. >Velké automobilky mají v
                  >Velké automobilky mají v šuplíku už dávno vyvinuté elektromobily, jen čekají na dotace.

                  ne, nemají. General Motors předběhli dobu s EV1, nakonec to odpískali, protože to pro ně bylo nevýhodné a jako auto extrémně nepraktické. Toyota se plácá na půl cesty s Priusem. Až když se rozvinul průmysl okolo li-ion baterií (cca r. 2000), hnaný hlavně vývojem notebooků a pak smartphonů, začala být realizovatelná představa luxusního elektrosporťáku. Ale velké automobilky se nepohybují v těchhle cenových oblastech, pro ně to reálné nebylo a doteď vlastně není. Hlavní přínos Muska a Tesly je vize, že když na tom zapracují, za patnáct let to reálné bude. A strategie, jak těch patnáct let přežít v dobré kondici.

Napsat komentář