Tesla a Panasonic: dohoda o navýšení dodávky baterií

Jan Horčík - 30 Říjen 2013

Japonská společnost Panasonic a americká automobilka Tesla Motors se dohodli na rozšíření spolupráce v oblasti dodávek lithium-iontových baterií pro elektromobily Tesla. Panasonic tak během čtyř let do USA dodá více než 2 miliardy bateriových článků.auto Panasonic logo Ideas for life

Společnost Panasonic vlastní přibližně 10 % akcií automobilky Tesla Motors. Společně vyvíjejí nové li-ion bateriové články pro elektromobily.
foto: Panasonic

Bateriové články typu li-ion automobilka Tesla Motors využije k poskládání velkých baterií pro své elektromobily Model S a Model X. Jedna kompletní baterie pro Model S může obsahovat až 8000 bateriových článků.

To znamená, že 2 miliardy článků vystačí na výrobu přibližně 250 000 elektromobilů značky Tesla. Až dosud Tesla vyrobila přes 15 000 elektromobilů, převážně typu Model S. Letos jich chce vyrobit přs 20 000 a postupně roční výrobu navyšovat až přes 40 000 kusů.

Zároveň by automobilka Tesla měla za 12 až 18 měsíců představit prototyp elektromobilu Model E. Ten by měl být cenově výrazně dostupnější než Model S a Model X. Bude se pohybovat někde kolem $30 000, tedy podobně jako konkurenční elektromobily typu Nissan Leaf. Nabídne ale minimálně 2x vyšší dojezd (přes 300 km).

Nová dohoda mezi Teslou a Panasonic staví na předchozí dohodě z roku 2011. Ta mluví o několikaleté spolupráci na vývoji nových typů bateriových článků použitelných v oblasti automobilového průmyslu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Panasonic Infinium Ni-MH špičkové články pro běžné spotřebitele. Úplně zmizely s trhu. To signalizuje že Panasonic své výrobní kapacity hlavně směřuje na uspokojení zvyšující se poptávky automobilového průmyslu.

Mimochodem, určitě by se měl pochválit i Samsung SDI, že se mu podařilo dohnat Panasonic a konečně má také článek velikosti 18650, který překonal hranici 3000mAh, Takže už umí také 12Wh článek srovnatelný s NCR18650B od Panasonicu.

http://www.samsunglib.com/en/battery/newproducts_view.html?idx=4

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslim ze pouzivaju sulce kvoli moznostiam regulacie teploty..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je zajímavý, že to skládají z tužkovek a né z těch plátů. Vždyť u kruhové baterie vznikají mezery a ten plášť má taky nějakou tloušťku.

Obrázek uživatele Jolinar

18650 jsou udajne levnejsi na vyrobu a taky se dobre chladi/ohrivaji diky svym malym rozmerum.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineBUS2BUSe-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter