Volkswagen Up! představen v PařížiAUTO
Volkswagen Up! představen v Paříži
4000 elektromobilů v PařížiFRANCIE
4000 elektromobilů v Paříži
První Karmu dostane DiCaprioCELEBRITY
První Karmu dostane DiCaprio
Mercedes-Benz třídy B na plynTEST
Mercedes-Benz třídy B na plyn

Tesla a Panasonic blízko dohodě o gigatovárně na baterie

Jan Horčík - 17 Červenec 2014

Panasonic měl svého času štěstí, že svolil ke spolupráci s tehdy začínající automobilkou Tesla Motors. Byla to prozíravá investice, na které Panasonic vydělal. Teď je blízko dohoda o chystané giga-továrně Tesla na baterie.auto Tesla Model S elektromobil pravostranné řízení Wales

Elektromobil Tesla Model S ve verzi s pravostranným řízením, který se aktuálně dostává na trhy ve Velké Británii, Asii a dalších regionech
foto: Tesla Motors

Odhadované náklady na vybudování první (z mnoha stovek?) giga-továrny na výrobu baterií pro elektromobily (a možná nejen pro ně) jsou $5 mld. Tedy v přepočtu asi 100 mld. korun. Automobilka Tesla Motors pochopitelně nedokáže takovou částku zajistit sama, a tak zve k účasti na projektu partnery.

Především ty, se kterými má dobré zkušenosti a spolupráci z minulosti, jako je právě Panasonic. Podle japonského hospodářského deníku Asahi Shimbum bude dohoda o spolupráci mezi Panasonic a Tesla Motors na výstavbě giga-továrna podepsána již tento měsíc.

Panasonic údajně bude investovat asi $200 mil., tedy relativně malou část celkových nákladů. Tesla bude proto muset hledat ještě řadu dalších partnerů. Nejspíš to nebude tak těžké. "Tesla Motors" je momentálně nejžhavější značka nejen v automobilové branži.

Navíc se odborníci shodují, že elektromobily jsou trh, který i nadále poroste extrémním tempem. Tesla se chystá v roce 2017 uvést na trh svůj Model 3, třetí generaci elektromobilu s cenou kolem $35 000, který bude určen pro masového spotřebitele.

Navíc vyvíjí elektrický pohon také pro jiné automobilky, jmenovitě např. Toyota (už prodávaný model Toyota RAV4 EV) nebo Daimler (nově uváděný Mercedes-Benz třídy B Electric Drive). V budoucnosti se tudíž možná budeme setkávat na trhu s elektromobily, které sice neponesou značku Tesla, ale technologie uvnitř bude pocházet právě od této kalifornské firmy.

 

Co k tomu dodat? Posměváčci už pomalu přestávají strouhat mrkvičku ohledně těžkých baterek a začínají se ohlížet po něčem levnějším, než je kupovat pohonné hmoty za stále rostoucí ceny. :-)

Domnívám se, že Elon Musk moc dobře ví co dělá a že má dobře spočítané o kolik budou nové baterie levnější pokud se budou vyrábět v takových velkých sériích.

---

hariprasad

Není možná všem dnům konec, ale konkrétně Toyota se nedávno rozhodla spolupráci s Teslou na dodávkách části pohonů pro RAV4 neprodlužovat/ukončit.

Obrázek uživatele Hyperloop

Není to náhodou tím, že Toyota všeobecně elektromobilům nevěří?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

respektive TESLA smlouvu neprodloužila poněvadž má svý práce dost a na toyotu už jí nezbývá energy

Obrázek uživatele Aas

O energiu by ani tak neslo, ale uvaha je to dobra.
Elon nedavno v CNBC spominal, ze zmluva s Toyotou bola na myslim 2500 RAV4-iek, ktora uz bola naplnena.

Problem bude teda skor to, ze Tesla nema dost baterii ani pre seba, tazko sa potom este rozdava inym vyrobcom.

Ked bude stat gigatovarna, tak bude dost baterii aj pre Toyotu Mercedes, Smart, ...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články