Tesla otevřela v Kalifornii nabíjecí stanici se 40 stojany a kavárnou

Úhledně pravoúhlé městečko Kettleman City v polovině cesty mezi Los Angeles a San Franciskem se může pochlubit nejnovější nabíječkou Tesla Supercharger. Má 40 stojanů a občerstvení!

Obří nabíjecí stanice Tesla Supercharger v Kettleman City v Kalifornii. Brzy by mělo v USA vyrůst dalších několik podobných.
foto: electrek.co

V polovině listopadu otevřela Tesla v městečku Kettleman City nejnovější stanici nabíjení Supercharger. Jde o jednu z největších v .

Disponuje 40 stojany, které jsou doplněny o rozlehlý salonek a kavárnu. Elektřinu vyrábí pět solárních elektráren po 50 kW, skladuje se v několika bateriích Powerpack.

Další podobná nabíječka už se údajně chystá v kalifornském San Clemente. Možná ještě rozsáhlejší zařízení chystá Tesla pro své elektrické tahače Tesla Semi. Těmto připravovaným stanicím říká „Megacharger“.

50 Comments on “Tesla otevřela v Kalifornii nabíjecí stanici se 40 stojany a kavárnou”

  1. Teda kavárnou bych to nenazýval. Je tam jen ostrůvek s
    Teda kavárnou bych to nenazýval. Je tam jen ostrůvek s baristkou, která vám do papírových kelímků s potiskem Tesla aut připraví kávu a jiné teplé nápoje, případně vám to nastřelí dusíkem, ale obsloužit se musíte sami. Na zbytek sortimentu jsou tam 3 plechový mámy, čili výdejní automaty. Baristka vám ještě může nabídnout trička a jiné merčendajzové harampádí, ale tím to hasne. Ale v okolí je dost jinech provozoven, fastfůdů a čerpaček.
    Vsutp je pouze na kód, který se vám zobrazí pokud ve své Tesle kliknete na mapě na špendlík dané lokace. K dispozici je i pidi dětský kout a sprchy.
    Zajímavé je, že pro část terenních uprav použili umělý trávník. Sice ušetřej v přirozeně pouštní oblasti vodu, ale pohled na kus uniformní umělý hmoty teda nic moc.
    Velká část stojanů je průjezdných, aby bylo možné nabíjet i auta s přívěsem.

  2. Takže v Olomouci budeme mít konečně aspoň to, co má
    Takže v Olomouci budeme mít konečně aspoň to, co má Ostrava už dva roky.
    Olomouc je spíš zastávka pro cesty Ostrava Brno. Místní tady nabíjí doma a dojedou do Zlína, Brna nebo Ostravy.
    A kdo potřebuje rychle nabít a myslí to vážně, cestu si najde.

  3. Nějak si tu elektrickou budoucnost nedovedu představit.
    Nějak si tu elektrickou budoucnost nedovedu představit. Kolik si bude muset vzniknout takových to šílených ploch , kolik to zabere zastavěného prostoru?
    Lidi budou samozřejmě potřebovat nabíjet živelně , nebudou se domluvat a jezdit nabíjet postupně takže počet stojanů bude muset být přehnaně vysoký kvůli špičce jako zde a nikdo tam nebude jezdit.

    Jen u nás na horách si neumím představit kdo bude platit úklid sněhu z takových ploch..

      1. Já nerozporuju že to nejde, bavím se o budoucnosti kdy EV
        Já nerozporuju že to nejde, bavím se o budoucnosti kdy EV nebudeme mít jen mi, co máme předem zajištěný pomalý noční dobíjení.

        O době kdy budou na elektřinu jezdit miliony aut co stojí přes noc venku a se současnou li-ion technologií, kterou mají všechna auta víceméně stejnou to půjde težko.

        Ty auta budou potřebovat jednou týdně na hodinu, dvě někde nabít, tady obdivujem 40 stojanovku a přitom má u nás každá vesnická benzinka vetší obsloužitelnost než toto monstrum.

        1. Za socialismu byla ve městech jedna, nebo dvě čerpací
          Za socialismu byla ve městech jedna, nebo dvě čerpací stanice. V neděli bylo zavřeno. A dnes?
          V roce 1945 byl do vesnice přiveden elektrický proud a v domácnostech byla jedna žárovka a jedna zásuvka. A dnes?
          Tak vypadala Praha ještě relativně nedávno
          Dnes se svítí i kolem Prahy v polích.
          Statistika říká, že vyvezeme tolik elektřiny, že by se z toho dnes mohlo nabíjet 100% osobních auta, kdyby byla všechna na elektřinu. Zdroje máme, možná jen dodělat infrastrukturu a donutit se aby to lidé kupovali. To přijde, to je budoucnost.

            1. Nesmyslnými předpisy nutí automobilky “uměle“ –
              Nesmyslnými předpisy nutí automobilky “uměle“ – přesněji za každou cenu – snižovat hodnoty CO2. Donutili nás používat bezpečnostní pásy, airbagy, ABS, systém Start-Stop, senzory tlaku pneumatikách TPMS, …. atd.
              Před pěti roky také nikdo nevěřil, že se v hospodách nebude kouřit. Za pár let nebudou kouřit ani ta auta. Nevěříte?

        2. Pro pomalé nabíjení přes noc stačí například zásuvky
          Pro pomalé nabíjení přes noc stačí například zásuvky na sloupech veřeného osvětlení, připadně levn0 a relativn2 hloupé nabíječky podobné hydrantu. Pro větši pohodlnost by se hodil jednotný standard bezdrátového nabíjení, ale to už bude dražší sranda. Rychlonabíjet je třeba jen na delších cestách, postačí infrastruktura kolem dálnic a hlavních tahů. Zajímavé to začne být v okamžiku, kdy se každé zaparkované auto stane součástí chytré sítě. Vím že auto nebudu v nejbližší době potřebovat, zaparkuju ho a zapojím do sítě. Už současné době se může nabíjet ve špičkách a la topení nočním proudem. V budoucnu bude moc poskytnout část kapacity baterie do sítě. Jeslti to bude distributor kompenzovat finančně, nebo kreditem pro rychlonabíjení na cestách už jej jen otázka marketingu a ceny kapacity / životnosti baterie. Výhodou bude, že než půjdu v zimě do auta, tak se mi hezky předtopí v létě předchladí atd. Stejně tak by stojany na ulicích mohly sloužit k tomu, aby bylo možné rychlonabít z vedle stojících zapojených vozů , jejihž kapacitu majitel poskytl do sítě. Myšlenak podobné decentralizace se samozřejmě nedube líbit stávajícím dodavatelům.

            1. Ion se 16 kWh pro to není zrovna vhodný, ale Tesla s 60+
              Ion se 16 kWh pro to není zrovna vhodný, ale Tesla s 60+ nebo BYD6 s 60 kWh už to mají v popisu práce. Tesla auta v Teslím ekosystému s jejich FVE, hybridím měničem a PowerWalem/PowerPackem. BYD dokáže fungovat jako pojízdná elektrocentrála kdekoliv chcete rovnou, napojit se na dům a napájet ho taky.

    1. Oni zatím taky o tom jen píšou a bude to pár let trvat.
      Oni zatím taky o tom jen píšou a bude to pár let trvat. Navíc v Rakousku je 10x více čistých EV než u nás. V Britálnii teprve o využití pouličních lamp na nabíjení uvažují, u nás už jsou 3 v testovacím provozu. Bohužel u nás je naprostá většina nabíjecích stanic prakticky nepoužívaná (až na vyjímky je jejich vytížení v rámci pár %) a nikomu se do toho nechce zatím investovat. Tesla staví nabíjecí stanice jednu za druhou ovšem většinou zejí taky prázdnotou včetně těch v USA. Celý projekt musí být v této době silně ztrátový, do toho se nechce ani komerčním ani státním firmám. Samozřejmě je to investice do budoucnosti, zabrat lukrativní místa a za několik let to začne pomalu vydělávat.

          1. souhlas, nejhorší co bylo jak čez pohltil bývalé krajské
            souhlas, nejhorší co bylo jak čez pohltil bývalé krajské energetiky, člověk se nikam nedovolá na přímé telefonní číslo(nesmějí je sdělovat) a když se dovolá tak z druhého konce republiky se domlouvá po telefonu např s ukrajinskou inženýrkou (byla sice ochotná a milá ale měl jsem fakt problém někdy dobře rosumět té spisovné češtině :-)) )

  4. Zadny strach, za par dni pusti konecne ten Supercharger v
    Zadny strach, za par dni pusti konecne ten Supercharger v Olomouci, uz je temer pred spustenim. Pravda, toto zazemi tam sice nebude, ale je to u zabehle cerpaci stanice. Nemate nekdo aktualni fotky te stavby? Mam zhruba z konce zari, ale to neni uz vubec aktualni. Kdyz jsem jel okolo, zapomnel jsem vyfotit minuly tyden vyfotit.

              1. Supercharger.
                1 rychlonabíjecí stojan OC Haná, 2.střed

                Supercharger.
                1 rychlonabíjecí stojan OC Haná, 2.střed Olomouce, další dva se otevřou co nevidět.
                Dlouho. Ovšem po 3x zdražení paušálu draho a nejbližší další – v jejich placené síti – je až ve Zlíně, další v Brně. To je celý ČEZ problém, že tady nemá síť, respektive tak možná pro Tesly (vzdálenostně) a ZOE (Mennekesy všude).

    1. Taky něco z Olomouce, stojany a nabíječky TESLY už stojí
      Taky něco z Olomouce, stojany a nabíječky TESLY už stojí zakryté černou plachtou, ČEZ nestíhá stojí tam jen betonové patky a kabely!
      Fotky jsou z 12. listopadu ale můžu se tam zítra zastavit a zase něco poslat, pokud bude změna!

      http://img24.cz/images/57213075421497748874.jpg

      http://img24.cz/images/93967343737660486373.jpg

      trochu úpravy a popisu

      http://img24.cz/images/24818309587380718683.jpg

            1. To je pravda. Ale když clovek videl, jak to nakonec slo hezky
              To je pravda. Ale když clovek videl, jak to nakonec slo hezky od ruky..A ted tam stoji uz přes tyden kompletne hotove „zafacovane“ SuC stojany a ceka se jen na zapojeni…Ale takovy postup není u Tesly poprvé…kdoví, co vse se ted deje v zakulisi..administrativa, byrokracie, povoleni..

Napsat komentář