Na nejvytíženějších nabíjecích stanicích Supercharger v USA zavedla Tesla aktuálně nové omezení. Lze jej ale jednoduše obejít.
foto: Tesla
Prodej elektromobilu Tesla Model 3 letos vystřelil do závratných výšek a zdá se, že trend bude velmi podobně pokračovat. To ale způsobuje zejména v USA problémy na nabíjecích stanicích Tesla Supercharger.
Tesla proto aktuálně pro nejvytíženější stanice zavedla omezení nabíjení na max. 80 % kapacity baterie, které mělo urychlit odbavování jednotlivých zájemců o nabíjení.
Podle Tesly se toto omezení týká 17 % nabíjecích stanic Supercharger v USA. Pro 8 % to z celkem 1141 Superchargerů v USA bude platit permanentně, pro 17 % pouze v časech, kdy bývají nejvíce vytíženy. Uživatelé elektromobilů Tesla budou navíc vždy upozorněni, pokud se budou chystat nabíjet u stanice s tímto omezením.
Tesla tvrdí, že společně s dalšími vylepšeními – zaváděním Superchargerů V3 s výkonem 250 kW, zvýšením výkonu V2 Superchargerů na 150 kW a automatickým předehříváním baterie před příjezdem ke stanici – bude toto nové omezení znamenat 34% zvýšení propustnosti na nabíječkách.
Navíc Tesla dala jasně najevo, že omezení půjde také obejít. Například pokud máte naplánovaný delší výlet s využitím Superchargerů, stanice vás nechá nabít tolik, abyste výlet mohli dokončit. Navíc bude možné limit 80 % nabití baterie upravit přímo v autě nebo skrze mobilní aplikaci.
Tohle je velika vyhoda Tesly ze ma vlastni infrastrukturu.
Tohle je velika vyhoda Tesly ze ma vlastni infrastrukturu. Nejsou nekde k nalezeni data treba o vytizenosti Superchargeru?
jo hekni tesle servr ještě za to dostaneš zaplaceno 🙂
jo hekni tesle servr ještě za to dostaneš zaplaceno 🙂
A ten server ví všechno online. O každém autě. Včera mi
A ten server ví všechno online. O každém autě. Včera mi taxikář Liftago vyprávěl, jak jim pan Hausenblas půjčil do Ostravy na pár dní starší Teslu Model S. Jeli s ní vyvádět na zasněžené parkoviště a blbnout se zadním náhonem. Asi po půlhodině jim přišlo volání do vozu z centrály Tesly, co se to s autem děje, zda nemají nějaký problém, že se vozidlo a pohon chovají podle hlášení nestandardně. 🙂
Na druhou stranu tenhle velkej bratr je docela silenej. Staci
Na druhou stranu tenhle velkej bratr je docela silenej. Staci nejaka diktatorska vlada a je to v …..ale on staci uz obycejnej mobil, tak je to asi jedno.
Je. Ostatně už dnes jsou lidi, kteří se zásadně nefotí,
Je. Ostatně už dnes jsou lidi, kteří se zásadně nefotí, nic nesdílejí, nic nikam elektronicky neposílají, nemají bankovní konto, používají jen předplacenou kartu a mobil zapínají, jen když chtějí někomu volat, nosí volnější oděv a kšiltovku (aby nebylo vidět do tváře z kamer a nedal se vyčíst charakteristický krok pro každého jedince), jezdí starými vozy bez elektroniky. Takový protitlak. Legrace je, že jde povětšinou o ajťáky.
Protoze ti jako jedni z mala si uvedomuji, ze soukromi byla
Protoze ti jako jedni z mala si uvedomuji, ze soukromi byla vymozenost, ktera zustala ve 20. stoleti…
Jaký si to uděláš takový to máš.
Jaký si to uděláš takový to máš.
No hlavně, aby tahle informace neprosákla do našich
No hlavně, aby tahle informace neprosákla do našich médií. To bude řečí, že došlo na slova skeptiků, jak nás elektromobilita ohrožuje a nebude to fungovat. Jinak bravo Tesle, když se objeví “problém” tak jej okamžitě řeší. A řekl bych, že i zdravým rozumem a s ohledy k zákazníkům.
Taky nabíjení nad 80% ničí baterku a je větší
Taky nabíjení nad 80% ničí baterku a je větší pravděpodobnost, že zákazník přijede reklamovat baterku ještě v záruce.
Pořád je asi lepší nabíjet 2x po 30 minutách na 80
Pořád je asi lepší nabíjet 2x po 30 minutách na 80 procent kapacity než nabíjet 1x hodinu na stovku.
A ty nové superchargery dají 80 procent za 20 minut.
Nejspis i v US budou useky, kde tech 80% proste nestaci.
Nejspis i v US budou useky, kde tech 80% proste nestaci.
A v takovém případě máš možnost to obejít.
Navíc se
A v takovém případě máš možnost to obejít.
Navíc se to omezení týká poměrně malého počtu nabíječek.
Jen rikam, ze obcas se proste kisne i pres tech 20 minut chte
Jen rikam, ze obcas se proste kisne i pres tech 20 minut chte nechte
To jste trochu popletl. Lepší je nabíjet dvakrát 30 min.
To jste trochu popletl. Lepší je nabíjet dvakrát 30 min. než tu samou energii cucat při jednom nabíjení hodinu a půl.