Tesla odhalila Powerpack 2, novou verzi energetického úložiště pro průmysl

Jan Horčík - 28 Říjen 2016

Dnes večer se Tesla chystá odhalit novou solární střechu a Powerwall 2. Aby toho nebylo moc najednou, už včera oznámila Powerpack 2 - průmyslovou alternativu k Tesla Powerwall.Tesla Powerpack úložiště elektrické energie

Průmyslové úložiště elektřiny Tesla Powerpack je kapacitně i výkonově mnohonásobně výkonnější, než domácí Powerwall
foto: Tesla

Tesla Powerpack je energetické úložiště určené pro průmyslové nasazení. Nabízí tedy výrazně vyšší kapacitu a škálovatelnost, a to až do řádu desítek MWh. Tesla začala dodávat Powerpack 2 už během září 2016.

Nový Powerpack 2 má 2x vyšší energetickou hustotu proti přechozí verzi (kapacita jedné jednotky až 200 kWh) a také nový invertor, který si Tesla Motors sama navrhla a vyrábí v gigatovárně. Nový invertor výrazně zjednodušuje instalaci celého Powerpacku díky tomu, že integruje několik dříve nezávislých komponent.

Spojení nového invertoru a Powerpacku 2 je díky tomu podle Tesly cenově konkurenceschopnou alternativou k jiným tradičním infrastrukturním řešením, jako je stavba nových elektráren, stavba větších rozvoden či zvyšování přenosové kapacity.

Ovládání systému Powerpack 2 navíc dává operátorům rozvodné sítě velmi přesnou kontrolu. Systémy využívající Powerpack 2 se už dnes začínají budovat v Jižní Kalifornii (největší li-ion baterii na světě s kapacitou 80 MWh) a havajském projektu na ostrově Kauai.

A tohle všechno je podle Tesly teprve začátek. Zatím Tesla nainstalovala po celém světě (18 zemí) celkem 300 MWh kapacity. A zájem o její úložné systémy neustále stoupá. Dokonce je možné, že divize Tesla Energy časem výrazně přeroste Tesla Motors, resp. prodej elektromobilů.

tisková zpráva
 

Off

Jen tak mi napadá proč ještě u nás vůbec nikdo nepožádal o Tesla Destination nabíječku? Žádnej hotel, penzion, restaurace, obchoďák, parking ...?
Instalace nenáročná a může to bejt na každým rohu.
Další způsob jak přilákat klientelu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také nevím, ale je to dobrá otázka, možná by to chtělo přesvědčit někoho podobně aktivního, teď si nemohu vzpomenout na jméno, jako byl ten člověk co rozjel projekt na D1.

Podle mne by se mohl už uživit minimálně v Brně, Praze a Ostravě. Jenže kam ji dát? Napadají mne velká nákupní centra, jenže tam zase člověk nejezdí každý den.

Možná bych drobný problém viděl v tom že SC je jen pro jednu značku, je to trochu škoda, ale pokud se Tesle podaří docílit Lock-in efektu, bude to zajímavé.

Obrázek uživatele ozana

Destination Changer je v podstatě obyčejný Type2 (Mennekes) konektor (400V/32A). Mělo by být možné z něj nabít jakýkoli BEV s Mennekesem nebo redukcí.

Tesla DC už mají nejméně jeden na Slovensku.

Edit:
druhý
třetí

---

Jezdím na proud, najeto prvních 51 tisíc km. G-E STROMOS

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobře, zrovna průmyslový pětikolík jsem nemyslel, měl jsem na mysli právě specifické zařízení od Tesla Motors.

Obrázek uživatele Jolinar

Tesla destination charger v Evrope ma obycejny Mennekes konektor. Muze z nej nabijet jakekoli EV co podporuje Typ 2

Stačí vedle parkovište zatlouct dřevěný kolík na to to instalovat, tak jak to maj ve Francii u vinařství nebo v americe u různejch penzionů. :)

Na druhou stranu nevím jak je s Teslou řešeno kdo a kolik platí za elektriku?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Jolinar

Tesla doda nabijecku (cca 15.000,- Kc) a provozovatel plati elektrinu. Pro uzivatele Tesly to musi byt zdarma anebo v cene sluzby toho hotelu/restaurace/penzionu/...

Aha

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Tesla už dělá i do stavebnin - střešní tašky. Kdy rozšířej sortiment vo bobrovku?
Sem akorát zvědav jak to bude celý zadrátovaný a uchycený?? To bude muset bejt nějakej promyšlenej systém.
Taky u památkářů by to mělo projít, navíc to nepřímo pomůže snížit exhalace, smog a kyselý deště, který nam ty památky žerou před očima.

Video z té taškařice
https://youtu.be/w-arnlSOCgs

Powerwall 2.0
Dvojnásobná kapacita
Zabudovanej měnič
With double the energy density of our first generation battery, Powerwall 2 can power a two-bedroom home for a full day. Compact, stackable and with a built-in inverter, installation is simple, either indoor or outdoor.
https://www.tesla.com/en_EU/powerwall?crap&redirect=no

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Off

Tesla S P100D
https://youtu.be/iHwC92t2yQ4

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Jolinar

Tesla ve svem blogu pise ze novy PowerPack ma dvojnasobnou energetickou hustotu, nic ale nepise o kapacite ani o hmotnosti. By me zajimalo kde jste prisli na to ze ma 200kWh :-) Na strankach to taky nemaji napsane, tam zatim prezentuji jen verzi 1.

Ovsem co Tesla tvrdi uz od verze 1, je ze se da PowerPack skalovat do nekonecna, a ne jen do desitek MWh...

Obrázek uživatele Josef

Tohle se možná může vyplatit v místech, kde žádná infrastruktura není a je třeba začínat od píky. Nemusí se pak stavět superdrahá VVN vedení a rozvodny, drahé vyrovnávací elektrárny apod. Nedovedu si ovšem představit situaci, kdy by se to finančně vyplatilo zavádět v již rozvinutých infrastrukturách připravených na centrální zásobování z velkých zdrojů. To mi prostě nedává ekonomický smysl.

Obrázek uživatele PaRi

Onehdá jsem četl, že rozdíl mezi drahou a lacinou elektřinou je v některých částech Ameriky dost významný. Někde platí za to, že něco odeberete. Takže tady to význam má.

Obrázek uživatele Josef

Ano, v USA to určitě smysl má.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Je to sice už staršího data, ale tady je popsáno celkem dost aplikací pro baterie v elektrické síti, kde každá má svoji hodnotu.

Obrázek uživatele Jolinar

Hlavní vyznam to ma tam, kde se uplatni load-shifting, a tim lepe vyuzije prenosova kapacita. Pokud nekde je ve spicce vyuzivano prenosove vedeni na max tak se zbytek vytahne z baterie a neni treba stavet nove dalkove vedeni. A jakmile maximalni odber opadne zacne se nabijet baterie. Lepe se tak vyuzije jiz postavene vedeni a oddali se investice do posilovani vedeni.

Aspon tak to popisovala Tesla jako jednu z moznosti vyuziti PowerPacku pro rozvodnou sit.

Obrázek uživatele Josef

Jo, tak to asi bude. Já jen, že u nás už ale ta síť je vybudovaná a zatížení se nijak zvlášť nezvyšuje, spíše je v podstatě pořád stejné nebo mírně klesá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já si to představit dovedu, třeba v situaci kdy je nějaké vedení zatěžováno výrazně nerovnoměrně v průběhu dne nebo, pokud umí pracovat v ostrovním režimu, kde výpadek může mít vážné následky.

Bylo by ale třeba zajímavé, vím že se opakuji, nechat nějakým SW projet elektrizační soustavu ČR a nechat ji optimalizovat na základě nových technologií. Pak bychom třeba viděli i zajímavé ekonomické důsledky. Dost se i u nás operuje s posilováním sítít v budoucnu. Toto by mohlo být třeba o něco levnější.

Obrázek uživatele Josef

Já si myslím, že ten software existuje a energetici vědí, kde je co třeba. ČEPS jako správce sítí určitě nevyhazuje peníze jen tak do vzduchu, ono by ho distributoři a výrobci ani nenechali.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je otázka jak je napsaný, jestli v jen podle toho jak se to dělalo, nebo jestli je opravdu schopen se na mapu jednotlivých typů koncových uzlů podívat a začít vytvářet síť a porovnáním se současným stavem třeba určit co je ještě třeba a co je zbytečné.

Mimochodem, je to tedy pár let, se psalo o tom jak v USA společnosti typu ČEPS ze státu a zákazníků vytáhly pár miliard na svabu vedení a rozvoden, která měla poílit odolnost proti výpadkům a ukázala se jeko nefunkční ba možná přispěla k horším dopadům. Psalo se o tom nědy po tom co odpojení kompenzační kondenzátorové baterie v Kalifornii způsobilo kaskádový efekt a výpadek značné části.

Obrázek uživatele Josef

Nu ano. Věřím tomu. V USA mají mnohem horší podmínky než třeba ČR pro stavbu elektrických sítí. Velké a rozlehlé nic se střídá s extrémními centry spotřeby. To musí být pro síť dost brutální.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tom máte částečně pravdu, na druhou stranu se jim může síť lépe plánovat než u nás, kde ať se vrtnete kam se vrtnete, tak se s něčím srazíte, něco křižujete atp.

Spíš bych problém viděl v jejich technické kultuře, která je dost rozdílná od Evropské (a tady byla taky propast mezi Neměckým a rakouským císařstvím, Francií a Británií), třeba jen ten vyhrocený spor AC vs. DC a pod. Ale o tom by se asi dala napsat celá kniha.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

Prodej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyPůjčte si elektromobil Tesla Model X!Kariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyElektromobil a akumulace energie s dotacíEVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic