Tesla nesmí v Německu používat označení „autopilot“, rozhodl tamní soud

Jan Horčík - 16 Červenec 2020

Soud v Mnichově zakázal Tesle v Německu využívat ve svých reklamních materiálech zmínky o "autopilotovi" a "autonomním řízení".Tesla Autopilot systém

Asistenční systém Tesla Autopilot toho umí hodně, ale zatím neumí ani zdaleka za všech okolností sám řídit. A to i přesto, že už tuto funkci Elon Musk léta slibuje.
foto: Tesla

Podle německého soudu jsou slovní spojení "včetně Autopilota" a "plný potenciál pro autonomní řízení" zavádějící a matoucí. V zákaznících mohou vyvolat dojem, že jejich auto umí samo řídit.

A co víc, že takový systém je nyní na německých silnicích legální, což není pravda. Žalobu k soudu podala organizace Wettbewerbszentrale, která se v Německu snaží hlídat férovou konkurenci.

Na systém Tesla Autopilot a proklamace automobilky o autonomním řízení se snaží kritika pravidelně a dlouhodobě. Tesla má nicméně možnost se proti rozhodnutí odvolat.

Co si o rozhodnutí soudu myslíte vy? Je fér, aby Tesla nesměla používat označení "Autopilot", když např. v letecké dopravě se běžně využívá a také neimplikuje, že letadlo bude létat úplně samo, bez dozoru nebo zásahů pilota?

Zpět na HybridPřidat komentář

Autopilot implikuje autonomní řízení asi tak stejně jako AUTOMOBIL. Zkuste to někdo reklamovat. Na blbost lék prostě není.

Obrázek uživatele runner42

Ne, neimplikuje.

Automobil vznikl spojením slov auto (samo) a mobile (pohyblivý), tedy samohyb ve smyslu nepotřebující koňský tah.

Autopilot vznikl spojením auto (samo) a pillote/piloto (vést, řídit), tedy samořízení ve smyslu nepotřebující lidské vedení.

Potřebuje nebo nepotřebuje Tesla lidské vedení? Pokud nepotřebuje, je název autopilot naprosto v pořádku. Pokud potřebuje, je název autopilot zavádějící.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Po dlouhe dobe pekny vecny prispevek, chvalim Vas.

+1
Když se svaly necvičí, zakrní. Když se mozek nezatěžuje, zblbne. A kdo je nejlepší volič psychopatických politiků? Bekající tupá ovce.

Rozhodně nejsem optimista.

Martínku ja věřím, že kdyby Ti sv. Ílon nařídil: "Marťas, sněz mé hovno!", budeš žadonit ještě o nášup :-).

Na ty vase debilni kecy tu neni fakt nikdo zvedavej.

Zbytečné krmit trola, Já už ani na něho nereaguju. Protože to ho štve nejvíce.

Ja vim. Mate 100% pravdu.
Me nekdy bavi co napise. Vetsinou se i zasmeju.
Ale lepsi by byla ignorace.

Na lodích se běžně používá zařízení jménem "autopilot". Nevím, jak je to na velkých komerčních lodích, ale například na malých námořních jachtách je to velice jednoduché zařízení, které umí prostě udržovat nastavený směr. Nic víc, nic míň. Pokud vím, nikdo nemá s názvem "autopilot" problém. Takže podle mně není ani u aut nutné si pod tím slovem hned představovat zcela samostatně jezdící auto.

Mate pravdu. Me to presto u auta evokuje 100% autonomni rizeni. Sam nevim proc. Ja spis vidim problem v tom ze at uz se to bude jmenovat jakkoliv, tak clovek po case otupi v pozornosti. Bud uroven 5 a nebo ridit sam. Pak by se nestaly nektery sileny nehodu nestaly. I kdyz vim ze presto je Tesla bezpecnejsi a ma min nehod. Ale spoustu lidi to ukoleba a pak se divi kdyz nesla nevidi prekazku a podobne.

A Porsche Taycan Turbo EV je co? Sprosta lez.

Je to jwnom brand. Marketing. Ale kvuli tomu se nikdo nezabije.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Zde musím oponovat. Turbo je obecný výraz. Ve vysavači, potravinovém doplňku, nebo procesoru taky nebudete reklamovat že tam žádné turbodmychadlo není.

Sprostá lež je vaše tvrzení"Moje EV uz ropu k provozu nepotrebuji "

V cem? :-D

Turbo v EV.

A co turbo v PC?

https://data.pcworld.cz/img/article_title/title_l/52/b5cec80ff3cc1fa73ce61bee5eb6d7.jpg

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Bingo!

Jako turbo je oznaceni vyhradne pro turbodmychadlo spalovaciho motoru? To ti torchu chybi rozhled ne?

Autopilot je co presne? Kdyz se ridicum rikat tez pilot, tak autoridic muze byt treba autopilot. Jsem zvedav na vasi definici pojmu autopilot.

Obrázek uživatele Kuk

Speciálně u auta je to pro klienty velmi zavádějící. Ti trochu chybí rozhled.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vendulko, bacha, jsi ve věku, kdy si už musíš hlídat cévky....

Nevotravujte tady vzduch.

Obrázek uživatele Kuk

Ty si musíš hlídat už jen svěrač.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To rika clovek, ktery je v pokrocilem veku a nesnasi jakoukoliv odlisnost od sebe sama a sveho zpusobu zivota? Povazuji Vas za daleko ohrozenejsiho tvora. :-)

Pleteš se Pavlíku. Díky tomu, že furt makám se dřevem se udržuji ve formě. Tebe považuji za takového pomalého vykuleného tvora - něco jako lenochod nebo panda. Roztomilý ale blbý :-)

Zato tady pindate jako byste neumel do peti pocitat.

A znate vliv permanentniho stresu a nastvani na zdravi? Nebo to se C&K skolstvi jeste neucilo? :-)

Obrázek uživatele PaRi

No, pojem Autopilot se v letectví taky nechápe tak, že stisknu knoflík a jdu spát. Je to prostě jenom slovo. Za mě je to v pořádku.

Ale s dost velkou pravděpodobností si tipnu, kdo má v této uměle vyvolané aférce prsty ;-) A jak znám Elona, tak sice napohled srazí podpatky, ale ve finále to obrátí ve svůj prospěch.

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (8800 km)

Já jsem akcionář Tesly (a ne německých automobilek) a stejně se mi nelíbí, že tomu říkají autopilot. Docela chápu automobilky, které mají podobnou technologii a mluví o ní jako o asistentech, že se brání označení autopilot něčemu, co samo řídit neumí. Ve vývoji SW se často stává, že značnou část funkcionality uděláme rychle a pak doladit to do spolehlivého stavu dost trvá. Sleduju to jen z dálky, ale mám pocit, že Tesla má ještě k plnohodnotnému autopilotovi dost daleko a je nefér mást zákazníky.

No sem na tu jejich autonomii 5-te urovne letos zvedavej. Uprimne tomu neverim.

Jako zajímavost fajn, ale člověk si za tu dobu ježdění vybuduje nějaký styl jizdy, takže mě osobně nevyhovuje jízda ani taxikáře ani přítelkyně a nebude mi vyhovovat ani jízda robota, takže si auto raději budu řídit sám. Až to bude ve fázi, kdy auto nebude mít volant a řidič bude moct za jízdy spát nebo si číst noviny na zadním sedadle, pak to bude něco jiného.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

To muzu podepsat.

Asistenti, třeba jako u Nissanu ProPilot? Řekl bych, že Profesionální Pilot (řidič) by měl umět řídit mnohem dokonaleji, než nějaký Automatický Pilot, co akorát udržuje auto v pruhu :)
Zakažme tedy i ProPilot!
A blinkr ve mě evokuje blinkání, zakažme soudem i označení blinkr!
No vlastně proč nezakázat uživatelské manuály a pojďme se soudit pokaždé, když nám nějaký název připomíná něco jiného.

Not-A-Autopilot :-D

+1 :-)

to prirovnani k autopilotovi v letadlech je dost zavadejici, protoze ty nejnovejsi autonomni systemy letadlo dokazou plne ovladat od vzletu az po pristani, system ATTOL sice jeste neni komercne pouzivan ale v testovacich letadlech Airbusu (tusim zatim 3 kusy A350) se testuje nekdy od lonskeho prosince, a ikdys tu byla ted ta Cinska krize, tak tyhle letadla coby cargo stroje litaly dal, a umoznuji plne autonomni let od vzletu po pristani, komercni nasazeni se mam dojem pocita od roku 2022-2023

velek aerolinky na tohle hodne tlacej, vesmes kdys se clovek bavi s nekym z aerolinek nebo vyvoje letadel, tak nejvetsi duraz se dnes dava na dve veci, snizovani spotreby paloiva a na autonomni rezim letani, obe polozky proste tvori znacnou cast financi ktere stoji provoz komercniho letadla

Kdyz zvazim, ze dodnes nejezdi metro a vlaky autonome, tak ani ty letadla nebudou letat tak spolehlive, ze by to bylo plne autonomni. Prani leteckych spolecnosti je hezke, ale zatim marne. Piloty to nenahradi.

metro autonomne jezdi davno, autonomne to zvlada vesmes i Prazke na trase C, a pokud chces opravdu metro bez ridice, staci zajet do Parize kde tak jezdi taky nejaka z linek, kdy tam ridic neni jiz vubec

u vlaku je to zalezitost pomaleho rozvoje takovych trati, kdys ty systemy pro autonomni rizeni tam schazej proste proto zeje to drahe, jista snaha o to byla na hlavnim koridoru okolo Prahy, kdy vlaky obsluhujici PID tim vybavene jsou ale trate jeste ne, tedy v CR, treba v Nemecku a Francii jiz nektere trate maji takto obsluhovane a vlakvedouci je tam ciste v danych usecich jako pasazer s prstem na brzde, z centraly to ridi na tech tratich pocitac a umi nejen soukravu rozjet a zabrzdit, ale i vsechno okolo, takze ve stanicich na dalku klidne otvira a zavira nastupni dvere, a Nmeci si na to nekdy jiz i stezuji, ze tam schazi takova ta zpetna vazba, kdy na mensich tratich kdys dobyhali kolem ridiciho stanoviste tak vlakvedouci na ne par vterin jeste pockal, ale automatika samozrejme nepocka a dvere zavre a odjede ikdys jde o 5-10 vterin casu navic :D ja se takjto svezl "autonomnim" vlakem treba v Mnichove kde to obsluhuje dve linky primestskych vlaku, proto to pak jezdi vesmes na vteriny presne, a ac jsem to nike nestudoval, tak predpokladam ze podobne to maji na spouste trati treba v Japonsku

Neco na dostudovani, abyste aspon o jedne autonomni preprave vedel.

Diky. Ve Vidni nedavno take zaradili metro bez ridice. Ale jsou to kuriozity. Nepochybne ma Tesla s robotizovanou jizdou nejvic zkusenosti. Ja to pouzivam v ramci upozorneni od vyrobce a necitim se byt v ohrozeni.

Obrázek uživatele Kuk

Pochybuju že to daj v nárazovým větru.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jenomze 99% letadel ma autopilota ktery umi akorat letet v klidnem pocasi a na jednoduche trase. Bez startu a bez pristani. A kabina nesmi zustat prazdna.

Většina dopravních letadel umí s autopilotem přistát, nově i Airbus otestoval autopilota na vzlet. Samozřejmě autopilota má každý slušnější dron včetně vzletu a přistání.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Urcite ne za vsech podminek. Takze jen podpurny pristroj.

let a pristani jiz maji novejsi letadla i za spatneho pocasi, kdy automatika dokaze korigovat silny vitr mnohdy efektivneji nez piloti, to jaou prave takove ty zaberi na netu kdy letadlo pristava bokem a s cumakem hodne nahoru, to je vesmes let podle pristroju a automatika to dnes umi vytecne

pribuznej co dela u Airbusu me pred cca 2 lety u nich posadil do symulatoru a ukazoval me asi 2 hodky co tam vlastne maj, me to zajimalo hlavne z hlediska grafiky ktera me zivi a zivila a mel jsem tou dobou pro ne zakazku prave na vizualizacich planovanych letadel, ale po tech 2 hodkach jsem byl az prekvapenej ze dnesni letani jiz neni az tak narocne jak jsem se domnival, kdy okolo sebe ma pilot sice asi 300 tlacitek a asi 10 displayu, ale veskutecnosti me pak vlastne ukazal ze drtiva vetsina z tech tlacitek je pro nejake testy a pdoobny veci pokud by selhala automatika, a s letem to nijak nesouvisi, nechal me jakoze proletet pak s nejakym jejich nejmodernejsim A320 podle ktereho byl ten symulator udelany pro zacvik instruktoru a skolitelu pilotu, a krom startu kde to vesmes znamenalo jen drzej joystick levackou, pridavat pravackou tah, a o zbytek se postala automatika, a i ten joistick to korigovalo a bylo proste citit ze to letadlo to automaticky jakoze vyrovnava a "pilot" jen urcuje jakousi pribliznou krivku toho letu, ta krivka se zobrazovala na necem co by se v aute asi dalo prirovnat k head-up display, po dosazeni letove hladiny a pomackani nejakych 5 tlacitek to jiz bylo jen o sledovani filmu a on jen datloval nejake kody pro to kam a jak to ma letet, coz jak jsem pochopil jsou nejaky soubory znaku co diktuji dispeceri pdole toho jak si je prebiraj pri letu, a dalsi zasah nastal az po dosednuti na plochu, kdy me ale zdelil ze jiz pracuji i na automatizaci prave kompletniho pojizdeni a dobudoucna par let by piloti jiz meli urcovat podle pokynu letiste jen nejaka cisla a letadlo pak podle toho samo pojede az k dane gate

pro me zazitek a takova ta stastna bezmoc ze ta technika dneska zvlada asi opravdu sakra hodne veci sama

jako jasny pilot porad bude pilotem a porad to musi bejt clovek co zna vsechny ty systemy letadla a vi tak co tech 300 tlacitek znamena, proste musi s tim letadlem umet letet ikdys selze asi uplne vsechno, ale pokud to leselze tak to dnes asi oipravdu jiz umi letet samo od vzletu po pristani, a to podle kodu co se tomu naservirujou

simulátor

Presne tak se budete citit pri jizde s Teslou. Akorat musite byt pripraven prevzit komando v pripade potreby. Presne tak to pise Tesla v navodu.

Akorát, že v tom letadle máte většinou více času na řešení situace.

tak ja Teslu s autopilotem jiz mel moznost ridit, vim jaky ten pocit je

problem Tesly je ze me se jejich auta nelibej :D

Obrázek uživatele spetak

Tak o tomhle problému Tesla nejspíš vůbec neví. A kdyby ano, jsem si naprosto jistej, že jí to bude u zadku. A je po problému.

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

s tim na 100% pocitam, a tak jako to nevadi Tesle, tak stejne to nevadi ani me

Obrázek uživatele spetak

Takjetospravne, taktomabyt. :-)

---

Už jen EV, najeto 150 tisíc km.

Nastesti to porad jeste dela skopiciny dostatecne casto, aby to cloveku pripominalo, ze je treba davat pozor.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

No pokud nehodláš dávat pozor i se zapnutým AP tak jdi okamžitě vrátit řidičák. Vo takový torpédo na silnicích nestojíme.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To srovnani s letadlem chapu ale presto mi ten nazev autopilot u auta (zde Tesla, ale to je jedno) evokuje to ze umi 100% samo ridit. Neni to podle mne vhodne zvoleny nazev, je zavadejici (aspon zatim) a kdyby ho nepouzivali, usetrili by si tyhle problemy. Ale to je jen muj nazor. Pokud je to mozne, nenadavejte mi za nej prosim. Dekuji.

Tesla neumi letat a tak je ten vzity nazev pilot pro jizdu po silnici irelevantni. Takze autopilot je jen slovo bez vyznamu.

F1 take neumi litat a jak se rika jejich soferum?

Tak je zazalujte. Matou lidi aby pozvedli uroven nekam do oblak.

A proc? Ja jsem docela tolerantni, hlouposti nezaluji, igoruji je.
A kdyz prejdu k tematu. Kolik lidi vi, ze autopilot v letadle to letadlo nepilotuje? Kolik lidi vi, jake napeti je v domaci zasuvce? Kolik lidi si tedy z nazvu auto - od slova automaticky, odvodi, ze te je jen nejaky asistent. Vzdyt i ze zdejsich diskuzi musite videt ze lide nejsou vseznalci a spousta veci, i kdyz s ejim vysvetli polopate, neni zcela pochopitelna, tak proc by lidem melbyt pochopitelny nazev "autopilot" jako jen trosku lepsi adatapivni tempomat s udzrovanim v jizdnich pruzich? Jo a jen pripominam, ze tehle technologii velice fandim a jsem jeji optimista. Jen nemam rad, kdyz nekdo obhajuje bludy za kazdou cenu a jiny nedokaz epriznat, ze se spletl.

Podle mě by vhodnější označení než "autopilot" bylo "robotické řízení". Ale to už je spíš na lingvisticko-technické odborné posouzení.

No a tu je ten problém. Niekde sa vzalo, že autopilot na lietadle znamená, "zapnem a idem spať", pretože všetko robí samé. Stále musí človek dozerať, len nemusí ručne upravovať kurz, ťah motorov a .. kopec ďalších drobností. Moderné verzie vedia letieť v podstate samé, ALE človek je stále tam a je ZODPOVEDNÝ. Presne ako pri asistenčných systémoch v aute. Tiež napr. udržujú auto v jazdnom pruhu a nemusím robiť drobné korekcie volantom.

Aby som teraz spomenul aj ten problém u Boeing-u, tu ľudia zasiahli, ale systém bol zle spravený a tak predpokladal že čo robia zle robia a aktívne sa bránil. Ten systém, okrem iného mal zabrániť, aby príliš zdvihli predok a následne stratili vztlak, vplyvom straty rýchlosti. Lenže to odflákli a výsledok poznáme.

Jo, bohuzel. Sam mam pilotak, je to smutne ale lidi delaji chyby. A delat budou.

Ako ešte mi vypadlo, tiež si myslím že autopilot nie je moc štastný názov, ale z dôvodu, že ľudia sú blbí.
Mimochodom autopilot na autách tu bol už v 1958!
http://imperialclub.com/Articles/58AutoPilot/index.htm

Pěkně obšírný popis tempomatu a zkušenosti s ním. Na tu dobu síla, u nás se o něčem takovém nikomu ani nezdálo.

OFF: Přemýšlím nad koupí elektromobilu žiji a pracuji v německu.
Rozhoduji se mezi novou Konou, Nirem a nebo ojetou Teslou S 85D(2015).
Cenově jsou srovnatelné. na konu a Niro můžu dostat 9000 dotaci, ale s teslou bych měl nabájení zdarma. (I tak 9000Euro sleva se mi u nabijeni zdarma vrati po cca. 300k km)
Nějak se pořád nemohu dobrat, co z dlouhodobějšího hlediska bude výhodnější a hlavně spolehlivější.
Jezdím každé 3 týdny cca 800km. Ročně najedu i >50k km. Pokud bych měl nabíjení zdarma, tak bych rád projel celou evropu. Nějaké zkušenosti majitelů, které by mi pomohli se rozhoudnout. Děkuji.
ps. Design neřeším i když tesla je přeci jenom neobyčejnější než niro a kona.(i přes dílenské zpracování...)

Starší Tesla S: je hliníková a má nezničitelný asynchronní motor.

Bacha, starší Tesly mají problémy s kvalitou, jako každý nový model u každé automobilky. Nejlíp cenově/výkon/servis/kvalita vychází TM3. Starší TMS ani TMX s debilní falcon doors bych rozhodně nekupoval. Jestli má ale někdo konkrétní info, který přesný rok a model je skvělý, tak sem s tím :) TMX falcon debilitu bych rozhodně nekupoval nikdy :) Doporučuji jednoznačně počkat na německou MY rok od výroby. Jinak nyní jednoznačně M3, pokud ti stačí 4 dvéřový sedan s 540 litry zavazadl. prostoru.

Problémy měli především starší modely co jsem slyšel 2013 - 2014 bez autopilota. Je problém s čípem na MCU, ten má většina aut už nový a občas dokonce s větší kapacitou. Na baterku i pohon je pořád ještě cca 3 roky záruka. Ostatní věci se spíš nekazí. Kliky, a další časté problémy má většina aut v rámci záruky u předchozích majitelů vyměněné (Musí se to pohlídat).

Proti Tesle S naprosto nic nemám, nicméně rozhodujete se mezi dvěma naprosto odlišnými auty. Jednak Tesla S je auta velký jako kráva, široký a dlouhý, na parkování ve městech noční můra. Za druhé všechny díly na to jsou krutě drahé (vychází z ceny auta 2,5 mil. Kč), např. tlumiče s výměnou tak cca 90 tis. (tyhle tlumiče se běžně mění kolem 120-180 tis. km., záleží na silnicích). Za třetí rozdíl mezi sedanem a Crossoverem je asi jasný a nemá cenu vysvětlovat . Za čtvrté ojeté auto pravděpodobně bez záruky (záruka bude jen na motory a baterie) oproti 7-mi leté záruce Kia je opravdu špatná volba. Dodám, že při rozumné rychlosti nebude mít Tesla S 85D větší dojezd než Niro (Kona).

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

No vida. Rozumny prispevek kterej bych mohl podepsat :-)

asi nejvetsi a jedinou vyznamnou nevyhodou ojete Tesly je, cena servisu

Což u M3 neplatí a u MS novějších asi taky ne.

no to urcite AdamB zajasa kdys pise ze chce brat maximalne model S z roku 2015 :D

ctes vubec na co odpovidas?

troubo, model 2015 byl zrovna dost poruchový kvůli novým vlastnostem :-)

navíc zmiňoval podobnou cenovou hladinu, což s novými nedosáhne

četl jsi to vůbec, troubo? :)

Jakoze na M3 a novejsi MS nejak zasadne zlevnila v tesla servisu cena prace a dilu? Jak k tomu doslo? Nebo pracujes porad s tou ideou, ze tesla jezdi milion km bez nutneho servisu...

kvalita šla nahoru, troubo :)

No to je sice fajn, ale to na tom, ze drahy servis tesly je jeji slabina nic nemeni ne?
To ze se auta nerozpadaji, jak nektere prvni modely je sice fajn, ale porad je cena servisu velky "strasak"

Proč bys jezdil do servisu s Teslou, když se nic autu neděje? Ty tam jezdíš jen tak bez důvodu? S fosily šmejdy to chápu, s těmi se musí pravidelně.

ano s autem jezdim do servisu pravidelne abych vedel v jake kondici se nachazi stezejni casti auta ktere ho jaksi drzi na silnici, takze ano ikdys me auto nehlasi zadny problem, alespon 1x za 20 tisic km s autem do servisu jedu aby me tam zkontrolovali podvozek, brzdy, tlumice a dalsi soucasti ktere si sam nemuzu zkontrolovat a laickym pohledem na nich nezjistim pripadny problem ktery by mohl znamenat, ze treba v krajni situaci muze zpusobot nehodu kde se zrani nekdo z pasazeru v tom aute

ale je me jasne ze ty s Teslou jiste najezdi miliardu km anis bys s autem navstivil servis :) a pak se divme jake vraky na silnicich potkavame, jite nejaky podobny ridis vid :)

tys asi neslyšel o povinné technické kontrole?

ty jsi trouba jako Pavel K., to jinak není možný :-)

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Někdy si na to STK zajeď Jenjo, abys měl vůbec tušení jak málo se tam konktroluje.

Na ktere se kontroluji tlumice? To jako v CR?

podle toho co pises si myslim ze auto nemas, proste jses jen dalsi troll do zbirky :D

Honzal je prudic, trol a průtokový ohřívač nejšílenějších konspiračních teorii kterým nemůže uvěřit ani osoba s IQ tykve. Ale zjevně ho to baví všem nám tu nadávat.

nahodou, jenjanek (tohle je jen jeho dalsi nick, pravdepodobne blizsi skutecnemu jmenu) se nad obrazkem tesly udelal uz nejmin miliardkrat, tak to musi vedet...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

No nevim jestlis mel nekdy auto, ale cenove jsou problem zpravidla ty nepravidelne veci - porucha, tukanec apod.....
To ze neplatis vymenu oleje je tak nejak asi jasne ....

u fosilů ano, ne moc u novějších Tesel krom X, jinak existuje pojištění, slyšel jsi o něm? :-)

Njn, jeste ze cena pojisteni nema zadnou souvislost s cenou servisu a oprav....

jen ťukanec i u BMW/Mercedesu stojí 300-500 tis.

ceny jsou srovnatelný, možná nižší dle vyjádření prodejce Tesel i dražších fosilů

víme, že nic nevíš :)

Tim pojistenim myslite "posilat penize korporacim, ktere jsou rizene pedofily ze Zapadu"? Jste normalni? :-)

Evidentne neni.

Tomíku, od Tebe to tedy zní. Už jen to zápatí s tou patrně spotřebou? z Tebe dělá obecního blba nejen ve Fukučimově ale i celosvětově. Čus, bus, Dlaždič.

jen malé děti a velmi hloupí lidé vidí svět černobíle :)
ty jsi ale ten nehloupější, to už víme :)

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

:-)

Ja ac Teslu (ani jiny 100% BEV) nemam tak si myslim ze i pres to ze se buduje Ionity, tak porad zatim ma Tesla vyhodu site superchargeru. Ale je mi jasne ze to neni lehke rozhodovani.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion