Tesla není náš rival, ale spojenec, říká Carlos Ghosn

Jan Horčík - 07 Červenec 2015

Carlos Ghosn, šéf aliance automobilek Renault-Nissan, se už několik desetiletí profiluje jako úspěšný vizionář. A dokazuje to i tentokrát. auto Carlos Ghosn šéf Nissan Renault u elektromobilů Nissan Leaf

Carlos Ghosn, šéf Nissan-Renault, u
foto: Nissan

Na finále závodů elektrických formulí Formula E v Londýně Carlos Ghosn řekl, že Renault i Nissan se i nadále budou zaměřovat na dostupné, "levné" elektromobily. Stejně jako doposud s modely Renault Zoe, Nissan Leaf a dalšími.

Do prémiového segmentu Renault-Nissan vstupovat nehodlá. "Jsme rádi, že ostatní lidé v něm působí - ukazuje to, že elektromobily jsou verzatilní a úžasné," řekl doslova Ghosn.

" není náš rival, je to náš spojenec. My však potřebujeme prodávat to co jsme vyvinuli a prodávat to dobře. Což nám jde...," doplnil Ghosn. Prodeje elektromobilů obou značek stoupají v posledních měsících o desítky procent.

Ghosn zároveň potvrdil, že v budoucnosti svou nabídku elektromobilů budou Renault-Nissan samozřejmě dál rozšiřovat. "Samozřejmě, že budeme, ale budeme se soustředit na nejprodávanější segment."

Snům o plně elektrickém luxusním Infiniti je tedy, zdá se, prozatím konec.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t
Obrázek uživatele ePavel

Koukám, že nejlépe se píše o něčem co jsem viděl z jedoucího vlaku...
Nesmysl za nesmyslem. Autor naprosto neví která bije a plete si pojem a průjem.
Vydržel jsem to číst po větu, jak zásuvky operují standardním proudem.
Panebože co je to za vola?

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Radovan

No, jak bych to panu redaktorovi Rybářovi, coby 19ti měsíční majitel elektrokola a 15ti měsíční majitel malého městského elektromobilu vysvětlil?
1. Nikdo vám za to nic nedá - elektroauto si nekupuji proto, abych za to něco dostával. Koupím si ho za cenu, která je pro mne ekonomická nebo přijatelná nebo obojí. Pak to, že stojí oproti spalovákům více, mně nevadí. Má pro mne jiné výhody.
2. Dobíjecí stanice rostou pomalu - ano, to je pravda, ale jak kde. Pokud se vykašlu na Česko a budu jezdit po Slovensku a Rakousku, je mi to jedno. Tam jsou. Nebo koupím Teslu a neřeším nabíječky. Ostatně 95% nabíjení probíhá dle dlouholetých průzkumů doma.
3. Pokud nemáte Teslu, tak na nikoho dojem neuděláte - auto k prodlužování penisu si kupuje jen blb. Třeba právě ono panem redaktorem zmíněné BMW.
4. Doma těžko, v práci vůbec - doma vždy, dokonce i před panelákem si elektromobilista zajistil parkování a kabel napojuje do sklepní zásuvky s podružným elektroměrem, družstvu za to měsíčně platí. V práci je to o domluvě, kam lze natáhnout prodlužovačku nebo kde je na fasádě zásuvka. Je to o chtění hledat jak to jde, ne o tom proč to nejde.
5. Levnější a lepší baterky jsou daleko - no a co jako? Kupuji to, co se právě dělá. To mohu klidně tvrdit, že dnes nekupuji spalovák proto, že čekám na spotřebu 1 L na 100 km. Stejná pitomost.
6. Amerika vás nespasí - Amerika je mi ukradená. Mimochodem, pan redaktor krásně odhalil, jak jsou Američani hákliví na cenu. Kéž by se tak chovali naši lidé, hned by vypadala ta republika i politika jinak.
7. Ztrátová investice - pokud nepodnikáte a auto není pro Vás pracovní předmět, pak to není investice. Investice je něco, co má vydělávat, zaplatit se a ještě přinést zisk. Čecháčkovi s ježděním kolem komína, na chalupu a v létě do Chorvatska asi auto vydělává těžko. Takže jaká investice? Finanční negramotnost v této zemi je zoufalá.
P.S. Zapomněl jsem na něco?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 78 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 33 tis. km (47 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon