Tesla napájí elektřinou z PowerPacků další ostrov, tentokrát na Fidži

Před pár týdny jsme informovali, že jeden z ostrovů Americké Samoy je napájen technologií Tesla Powerpack. Teď se k němu přidává další ostrůvek, jeden z mnoha ve fidžijském souostroví Mamanuca.

Rozestavěný resort Vunabaka Six Senses Residences na jednom z mnoha ostrovů Fidži
foto: Vunabaka

Na malém ostrůvku Malolo v souostroví Fidži bude koncem roku 2017 otevřen luxusní resort Vunabaka Six Senses Residences. Ten má zahrnovat mimo jiné hotel, 60 vilek a 26 bazénů. O energetické řešení celého projektu se stará společnost PowerSmart z Nového Zélandu.

A ta se rozhodla vyřešit skladování energie na ostrově právě s pomocí technologie průmyslového úložiště Tesla Powerpack. Těch aktuálně Tesla dodala na ostrov rovnou dvacítku.

yealand-estate-winery-powersmart

Vinařství budoucnosti funguje už dnes – to je Yealand Estate Winery, jejíž energetické zázemí zajistila taktéž společnost Powersmart
foto: PowerSmart

17 Comments on “Tesla napájí elektřinou z PowerPacků další ostrov, tentokrát na Fidži”

        1. Je to tam v těch
          Je to tam v těch rekultivovaných částech moc hezké, to zde Mostecko bylo myšleno v těch těžních prostorách. Mám možnost srovnávat s Ostravskem. Tady se to nechává hodně na přírodě, protože na povrchu se vyskytuje sem tam voda, hodně poklesy a pak haldy. Nechává se to zarůstat divoce. Mostecko k tomu přistupuje aktivně a je to poznat. V létě jsem vyzkoušel jezero Matylda a kromě kraválu ze sousedního mosteckého autodromu paráda.

          1. Ten kraval je děs. Až tam
            Ten kraval je děs. Až tam daj jen závody elektromobilů to bude velká úleva. Jinak to vyrubaný okolí + Chemopetrol, jeho havárie a výbuchy + spalování zbytků či blízká uhelka je živá děsivá připomínka všeho špatného co dokážeme krajně a sobě způsobit. Zvláště pokud tam přijedeš přes tu čarokrásnou pahorkatinu. Sociální vytunelovanost je taky dost cítit.

    1. Vždycky mně u moře
      Vždycky mně u moře dostanou ty betonové megabazény na pobřeží u nádherné pláže, třeba v Egyptě běžně v lidovém resortu 4* aquapark. Ovšem je fakt, že jakmile zaduje od moře a zavlaje díky vlnobití červená vlajka na molu, tak se do betonového bazénu v těch +50 C v poledne rán zanořím také. Takový paradox 🙂

        1. plachetnice nijak zvlast
          plachetnice nijak zvlast velke finance nepotrebuje, ja se na nejakou 15-30ku chystam na duchod, koupim nejakou starsi (dnes okolo 3 milionu, ale je treba hledat, bazary jsou predrazeny, a je lepsui hledat spis v zahranici primo na vyveskach pristavu), sam ji behem par let opravim a pak je to jen o udrzbe a pripadne pristavnem kde kotvi, vydelavat na udrzbu se na takove yachte da i pronajmem v dobe kdy na ni nejsi, jsou na to primo agentury

          mame na Vltave 12ku a rocni naklady jsou okolo 100 tisic vcetne obcasne modernizace, tedy nic sileneho, stejny penize bezproblemu slupne kdejake auto

            1. pokud by se rekonstruovala
              pokud by se rekonstruovala tak nema smysl hledat neco co je v dobrem stavu, o moc levnejsi ta rekonstrukce stejne nebude a jen zbytecne „vyhazis“ spoustu balastu co bude prave v dobrem ale ne prvotridnim stavu

              je to stejne jako s veteranem auta nebo bytem, stejne se to cele odstroji na zaklad a udela vse odznova presne podle prani majitele a tak aby to bylo ve stavu noveho kusu 🙂 proto ja shaneni nejake v „dobrem“ stavu uplne ignoruju a hledat budu spise neco ve stavu „nejde to prodat“

              1. V dobrém stavu myšleno
                V dobrém stavu myšleno strukturálně. To by se totiž potom vyplatilo postavit novou a to je už úplně jinde finančně. A navíc to vyžaduje ohromné množství času a práce. Já se tím jeden čas zabýval, původní plán byl s manželkou, tehdy přítelkyní, zmizet na rok na loď. Jaksi k tomu nedošlo.

                1. no ja jsem spise na
                  no ja jsem spise na catamarany, a predpokladam ze casu budu mit dost, takze si to vse chci delat sam a na profikach nechat jen to co vim ze neumim a nebudu umet

                  u soucasne male Vegy 27 jsem taky spoustu veci opravil sam, ale to je lod opravdu pro zacatek, velice levna (v normalnim stavu okolo 150-200 tisic) mala lod na ktere se da vsechno naucit a je vpodstate nenarocna na udrzbu

                  doufam ze moje lod na duchod bude neco co bude suplovat prave i barak, takze neco velikosti treba Leoparda 58, ale starsi a ne tak moderni

Napsat komentář