Tesla nakupuje start-upy, inovuje sedačky i posilovač řízení a chystá elektromagnetické stěrače

Tesla aktuálně v tichosti pohltila společnosti Hibar Systems a DeepScale. Kromě toho pracuje na vylepšení svých autosedaček, posilovače řízení a dalších novinkách.

Sedačky v elektromobilech Tesla si lze už nějaký čas objednat také ve „Vegan“ verzi.
foto: Tesla

Kanadská společnost Hibar Systems se zabývala návrhem a výrobou výrobních zařízení pro výrobu baterií. Sídlo má v kanadském Richmond Hill, ale pobočky také v Číně a v Německu.

Tesla už v minulosti v Kanadě investovala, taktéž v oblasti baterií, a to zejména jejich výzkumu. Přetáhla totiž úspěšný výzkumný tým Jeffa Dahna, známého pionýra li-ion baterií, od společnosti 3M k sobě.

Tesla si chce vyrábět bateriové články sama.

Tesla si chce vyrábět bateriové články sama, a tak nakupuje firmy, které to umějí.
foto: Hibar Systems

Pohlcení Hibar Systems je dalším dílkem ve skládačce vedoucí k tomu, aby si Tesla mohla začít vyrábět bateriové články samostatně (dnes tak činí ve spolupráci s Panasonic).

Nedávno ostatně také koupila společnost Maxwell Technologies, známého výrobce superkondenzátorů, za více než $200 mil. Hlavním cílem akvizice ale velmi pravděpodobně nebyly samotné kondenzátory, nýbrž nový typ suché elektrody.

Kromě všech těchto společností Tesla aktuálně pohltila také AI start-up DeepScale z oblasti San Franciska. Ten se zaměřuje na „hluboké neuronové sítě“.

Tento tým má pomoci Tesle ve vývoji systému Tesla Autopilot a následně nasazení systému RoboTaxi. V uplynulých letech z Autopilot týmu odešla řada významných zaměstnanců, a tak Tesla nutně potřebuje doplnit stavy.

Oblasti neuronových sítí a strojového učení je dnes jednou z nejslibnějších oblastíé budoucího vývoje. Automobilky i jiné společnosti si to dobře uvědomují, a hledají proto ty nejlepší talenty.

Ani tady ale novinky z Tesly zdaleka nekončí. Aktuálně si firma patentovala nový, efektivnější typ posilovače řízení. Nejen, že spotřebuje méně energie, ale je i prostorově menší.

Tesla má spoustu nových nápadů jak vylepšit posilovač řízení.

Tesla má spoustu nových nápadů jak vylepšit posilovač řízení.
foto: Tesla

Zároveň Tesla pracuje na novém typu klimatizovaných autosedaček, které budou šetrnější, než současné typy. Jinými slovy: Tesla už u svých elektromobilů dosáhla hraniční účinnosti pohonu, a teď hledá kde by se ještě dala jinde ušetřit energie.

A hledá i na tak nečekaných místech, jako jsou stěrače. I tady se snaží najít možnosti pro inovace a kupodivu je nachází. Vyvíjí totiž zcela novým typ elektromagnetických stěračů.

Je libo elektromagnetické stěrače? Řekněte si Elonovi..

Je libo elektromagnetické stěrače? Řekněte si Elonovi..
foto: Tesla

Resp. jednoho stěrače. Tesla tvrdí, že současný systém dvojice stěračů má mnoho nevýhod: má mnoho mechanických součástí, které podléhají opotřebení, jsou energeticky náročné a navíc si nedokáží poradit se speciálně tvarovanými skly.

Navíc nedokáží naprosto v každé situaci zajistit bezvadný výhled, což je pro nasazení autonomních vozidel (a funkci jejich senzorů, zejména kamer) zcela kritické.

Tesla proto navrhuje zcela nový typ elektromagnetického stěrače. Ten by se dle navrženého patentu díky lineárnímu motoru pohyboval horizontálně v elektromagnetické kolejnici umístěné pod kapotou.

Vidíte ten nevkusný černý rámeček? Tak ten už v dalších verzích elektromobilu Tesla Model 3 nejspíš nebude.

Vidíte ten nevkusný černý rámeček? Tak ten už v dalších verzích elektromobilu Tesla Model 3 nejspíš nebude.
foto: Tesla

A stále ještě nekončíme. Tesle a zejména Elonu Muskovi se totiž nejspíš nelíbí rámeček centrálního displeje elektromobilů Tesla Model 3. A chce je bezrámečkové. I na to si už podala patent.

Electrek.co

47 Comments on “Tesla nakupuje start-upy, inovuje sedačky i posilovač řízení a chystá elektromagnetické stěrače”

  1. Tesla’s Million Mile
    Tesla’s Million Mile Battery
    https://www.youtube.com/watch?v=ADS742xsoTw

    Elon Musk unveils Mars rocket plans
    Space race: Elon Musk says his Mars rocket could take people into orbit as soon as next year — for a fraction of the estimated cost. He tells CNN’s Rachel Crane why he’s so confident in the mission & reveals the „best design decision“ he’s ever made.
    https://www.youtube.com/watch?v=QOE_tRitOgo

    1. A na co?? to si snad rejžáci neumějí vyrobit vlastní
      A na co?? to si snad rejžáci neumějí vyrobit vlastní elektromobil? Ti perfekcionisti japonci?? ta technologická špička vývoje a pokroku??? A musejí dovážet a ještě víc zadlužovat svoji 270% předluženou kamikadze ekonomiku???? no to si snad děláš pldel :))))))

      https://kcc-hho.webnode.cz/business/japan/

                1. LOL 😀
                  Ještě nějakou blbost plácni 😀

                  LOL 😀
                  Ještě nějakou blbost plácni 😀

                2. „Tesla Inc. agreed to pay China 2.23 billion yuan ($323
                  „Tesla Inc. agreed to pay China 2.23 billion yuan ($323 million) in tax every year as part of a deal with local authorities to build an electric-vehicle factory on the outskirts of Shanghai.

                  Under the terms of the lease with the Shanghai government, Tesla must start generating the annual tax revenues at the end of 2023 — or hand the land back, the company’s latest quarterly filing shows.

                  The U.S. company must also spend 14.08 billion yuan ($2 billion) in capital expenditure on the plant over the next five years, according to the lease. “

                  https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-07-30/tesla-to-pay-china-323-million-in-annual-tax-for-shanghai-site

                3. Takže jsi kecal, co? 😀
                  Nemáme tu žádnou fixní daň, že

                  Takže jsi kecal, co? 😀

                  Nemáme tu žádnou fixní daň, že ale pouze limit, který musí Tesla překročit. Něco běžného jako když firmy dostávají pobídky od lokálních vlád s podmínkou, že musí od určitého data zaměstnávat tolik a tolik lidí a investovat tolik a tolik peněz. Podobné podmínky má Tesla v Buffalu a Nevadě na GF1 a 2.

                  Další tvůj kec je, že by fabrika někomu propadala, ale maximálně, že ji Čína odkoupí za tržní cenu.

                4. Limit je zdola omezená fixní daň. Musí odvést toto
                  Limit je zdola omezená fixní daň. Musí odvést toto minimum bez ohledu na skutečné zisky.

                  Pokud tak neučiní, pozemek s fabrikou propadá státu, který může stanovit třeba miliardové nájemné.

                  Fakt nádhera. Kdo z vás to má, že? 😀

                5. Takže zase lžeme, Runnere? Nic nepropadává. A limit není
                  Takže zase lžeme, Runnere? Nic nepropadává. A limit není fixní daň. Ježiš Runnere, ty mě fakt dneska zase bavíš 😀

                6. 😀 ty jsi jen hloupý popírač očividného.
                  😀 ty jsi jen hloupý popírač očividného.

                7. Ty jsi hloupý lhář 😀
                  Ale narozdíl od tvého soukromého

                  Ty jsi hloupý lhář 😀
                  Ale narozdíl od tvého soukromého roztleskávače Hybrida je s tebou aspoň sranda. 😀

                8. To nie je sranda ,ale tragikomedia.
                  To nie je sranda ,ale tragikomedia.

                9. Runnere a už jsi přemýšlel až krachne Tesla a nebudeš
                  Runnere a už jsi přemýšlel až krachne Tesla a nebudeš mít do čeho píchnout jakou další automobilku si vezmeš pod drobnohled? Fiat? Ford? VW?..

                10. noo vidišto že má ranr pravdu, měl by ses víc hůčit 😉
                  noo vidišto že má ranr pravdu, měl by ses víc hůčit 😉 čína to je uoe možná ještě pěknej budoucí plůser holt antitrampovina jak přežít pobarakoj jenže to má dvě strany mince 😉 Aby to nebyla dvousečná zbraň 😉

              1. První fáze a pravděpodobný úrok…
                o celkovém

                První fáze a pravděpodobný úrok…
                o celkovém financování a zárukách nic…
                Warren said the first stage of financing will likely have a 3.9 percent interest rate
                Na to už mám za sebou moc projektů a řešení jejich financování, abych věřil tomu, že je tohle celá a jediná pravda – to, že je úrok likely… pod běžným úrokem bude nějak dále podmínkováno, stejně jako první fáze – budou podmínky dalších fází…

                1. Jedná se samozřejmě pouze o první fázi celkové půjčky
                  Jedná se samozřejmě pouze o první fázi celkové půjčky ve výši 2 miliard dolarů. První fáze byla k pokrytí financování továrny v Shanghaji a dostali ji teprve před půl rokem. Druhá fáze vyjednávání o financování teprve probíhá.

                  Takže co tě přivádí k tomu, že Tesla dostala vysoký úrok? 😀

                2. Kde jsem napsal vysoký úrok?
                  Já jsem napsal, že to, co tam

                  Kde jsem napsal vysoký úrok?
                  Já jsem napsal, že to, co tam napsali není úplně za nic, že budou další podmínky.. teď jste sám připustil – šlo o první fázi a o další fázi jednají…jak drahé to nakonec budou peníze je teoreticky možno se dozvědět až bude vše dojednáno..
                  ale rozhodně to nevypadá, že se každý třese jim půjčit…a v tom má Runner pravdu, jinak by nebyl úrok předpokládaný a nemělo to fáze..už jen to, že byla první fáze, lze očekávat podmínkování v duchu – dostanete první fázi xy peněz za takový a takový úrok, pokud to bude do tehdy a do tehdy a produkce začne do tehdy a do tehdy, pokud nebude začne úrok stoupat – této kostře příběhu by odpovídalo i to, proč tak na stavbu spěchali…mají za to bonus v podobě úroků za úvěr a pozice pro další vyjednává – bojím se napsat dobré, ale předpokládám, že lepší bude..

                3. Máte pravdu, to blbost o vysokých sazbách úroků psal
                  Máte pravdu, to blbost o vysokých sazbách úroků psal Runner.

                4. Efektivní úroková sazba úvěrů Tesly neustále roste,
                  Efektivní úroková sazba úvěrů Tesly neustále roste, což odráží stále větší obavu bank z rizika. Konkrétně to bylo
                  2016 – 4,05%
                  2017 – 5,40%
                  2018 – 5,95%
                  a v roce 2019 je to díky poslední nevýhodné půjče skoro 7% a to ještě bez zohlednění okamžitě splatných záruk, které to reálně katapultovaly někam na úroveň 9.5%.

                  A to je brutálně moc a jasný důkaz, že banky Tesle opravdu vůbec nevěří.

                5. A přitom v Číně dostali úrok pod 4 procenta. Což je
                  A přitom v Číně dostali úrok pod 4 procenta. Což je silně v rozporu s tvou lží o vysokých úrokových sazbách, viď? 🙂

                6. V Číně dostali nízký úrok přece proto, že staví
                  V Číně dostali nízký úrok přece proto, že staví číňanovi jeho majetek 😀

                  Já ti taky půjčím 5 mega s dvouprocentním úrokem na barák za 10 milionů. Ale budeš mi pak platit 3 miliony ročně a jestli ne, tak je můj. Bereš?

                  A čekám od tebe něco chytrého k úrokové sazbě 9 procent, na které teď Tesla prokazatelně jede.

                7. A za tyto podmínky dostali 100 procentní vlastnictví v
                  A za tyto podmínky dostali 100 procentní vlastnictví v automobilové továrně, jako jediní na světě, extrémně výhodné půjčky, výlučnou průmyslovou zónu a bezcelní zonu, takže se vyhnou obchodní celní válce, přímou podporu vlády a města a bůh ví co ještě 🙂

                  Je jediné co pro to musí udělat je splnit vlastní plány s rezervou. To víš že beru 🙂

                8. 100% vlastnictví stavby na cizím pozemku? 😀 😀 😀
                  100% vlastnictví stavby na cizím pozemku? 😀 😀 😀

                  Sancta simplicitas!

                9. Na vlastním pozemku.
                  Pro Teslu je to tak strašně

                  Na vlastním pozemku.

                  Pro Teslu je to tak strašně nevýhodné, že si teslí shorteři stěžovali, že Tesla dostala tak extrémně skvělé podmínky, že ten kdo to za Teslu dohodnul, tak by měl být povýšen 😀 A pyskovali kolem toho 😀

                10. čína potřebuje aby tesla tu čínskou fabriku na čínským
                  čína potřebuje aby tesla tu čínskou fabriku na čínským území fofrem dokud šlape rozjela, natřískala technologijema a čínskejma zaměstnancema kerý budou samozřejmě infiltrovaný aby mohla fofrem dolovat moudra, proto nedělala caviky s nějakým úrokem tyoe mysli trochu 😉

                11. Z trochu jiného pohledu Tesla platila letos druhý kvartál
                  Z trochu jiného pohledu Tesla platila letos druhý kvartál 172 milionů dolarů na úrocích při obratu 6,35 miliardy dolarů, tedy 2,7 %. Jinými slovy v každé Tesle za $40000 je $1000 úrok z dluhů. To mi nepřijde tak strašný.

            1. to by byla pak voničem diskuze, nebyl by střet názorů a
              to by byla pak voničem diskuze, nebyl by střet názorů a chyběla by ta energije z rozštěpu atomu na nový vlákna diskuze 😉 Je potřeba húčit a húčit nevzdělaný dízlprasečí přivandrovalce zaucocézet ;)) tady nejseš na dovolený mladej, kydat můžet klidně tam :))))

Napsat komentář