Tesla nabízí nový CCS adaptér pro Model S a Model X, stojí €170

Jan Horčík - 08 Květen 2019

Nejnovější verze elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X jsou kompatibilní s novým CCS adaptérem. Jeho cena je €170.auto elektromobily Tesla Model S Model X CCS Adaptér

Nový CCS Combo 2 adaptér pro elektromobily Tesla Model S a X.
foto: Tesla/Electrek.co

Všechny elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X vyrobené po 1. květnu 2019 jsou kompatibilní s novým CCS Combo 2 adaptérem automobilky. Pro starší verze elektromobilů Model S/X nabídne Tesla dovybavení za cenu €500, včetně samotného adaptéru.

Zatímco elektromobily Tesla Model S a X využívají proprietární konektor Tesla, elektromobilšel na evropský trh s CCS konektorem. Spolu s tím začala Tesla doplňovat své stanice Tesla Supercharger právě o CCS konektor.

Majitelé Tesla Model 3 tak byli oproti uživatelům Modelů S a X ve výhodě v tom, že mohli v Evropě využívat nejen síť Supercharger, ale i kterékoliv jiné nabíjecí stanice vybavené standardem CCS. Nově se tato možnost díky adaptéru otevírá také pro Modely S a X.

Otázkou je, kterým směrem se Tesla vydá dál. Konektor CCS Combo 2 se jednoznačně stal evropským rychlonabíjecím standardem a nahradil zde původně velmi rozšířené japonské CHAdeMO.

Pro Teslu by nyní bylo nejvhodnější začít vybavovat jednoduše všechny své modely směřující do Evropy právě konektorem CCS. Znamenalo by to výrazné zjednodušení nabíjení a potažmo i zlevnění výroby a zpřehlednění nabídky. Adaptér by k tomu mohl být jakýmsi mezikrokem.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V konfigurátoru na Teslu 3 už je možnost koule na přívěs , možnost až 900 kg, cena cca 1000 EUR

Dokážete někdo nějak ohodnotit výhody a nevýhody konektoru tesla oproti ccs?

Je třeba rozlišit Tesla US a EU konektor. Ten Tesla US konektor je určitě unikátní dílo jak designově tak technicky. Což potvrzuje že dokázali při zachování zpětné mechanické kompatibility navýšit dvojnásobně přenášený proud na 700A, potřebných pro 250kW nabíjení na SuC v3. Jedinou nevýhodou bych u něj viděl v tom, že pro veřejné AC nabíjení je potřeba použít adaptér z Typ1. Na druhou stranu tomu rozumím, protože Typ1 (Yazaki) je dnes totálně zastaralý, nikdy neměl kdovíjak pěkný design a problémy činí i ta jeho mechanická západka. Z tohoto hlediska se Tesla v US podle mne svého konektoru jen tak nevzdá, maximálně přijde s CCS adaptérem jako teď v EU. US CCS postavené na Typ1 není opovrhované kvůli DC pinům, ale právě kvůli spojení s Typ1 konektorem, kde myslím že od Tesly přišlo přiléhavé označení "frankenplug"

Tesla EU konektor je něco úplně jiného. Počítám, že i designéři/inženýří Tesla uznali, že Typ2 AC konektor alias Mennekes se povedl jak designově tak technicky a proto si ho zvolili jako základ svého SuC konektoru, tím navíc odpadla nutnost redukce na AC dobíjení. Tím pádem ani CCS postavené na Typ2 nevypadá špatně (pravda takovou eleganci jako samotný mennekes nebo Tesla US konektor nemá) a hlavně díky mennekesu je EU verze CCS mechanicky mnohem spolehlivější. Tedy v EU nebyl vážný důvod proč nepřejít na CCS. CCS typ 2 bylo původně projektováno na 500A, což již dnes umí. Otázka je jaká tam byla rezerva, jestli také těch 700A zvládne s prstem v nose. Osobně si myslím že ano.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

frankenplug je i CCS.. co se spolehlivosti tyce, tak veskere problemy s konektory jsem mel pouze s Type2, stary Type1 nikdy problemy nedelal, navic T1 ma mechanickou odpojovaci klapku pro odcvaknuti (preruseni dobijeni), zatimco Type2 musite z konektoru silou vytrhnout a buhvi, jak se to tam pak prerusi, ani nemluve o ruznych velikostech Type2 a tedy nekompatibilitach.. CHAdeMO taky zadna vyhra, ale alespon nema problemy s ruznyma dobijeckama.. Tesla mela ten US plug udelat "open hardware" a vsem to umoznit sdilet.. tedka sama musi ohnout hrbet a pouzivat CCS

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kecáš, v životě jsi to neměl v ruce.

Prý různé velikosti Type2 ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

neexistují 2 délky? Osobně mám v tomto guláš, ale někdo znalý by se mohl vyjádřit

Obrázek uživatele ozana

Malý a šikovný do ruky. Nevýhoda - asi snese méně proudu než ty 2 tlusté piny CCS.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Tomáš

Dobrej bazmek. Radsi by to meli predelat na CCS.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele ozana

CCS se pod víčko nabíjecího portu modelu S a X nevejde, musela by se předělat i karoserie.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele PaRi

Zajímala by mě situace na americkém trhu. Je nějaká možnost, že by i tam přešli na CCS, nebo už se tam prosadil jiný standard?

Obrázek uživatele ozana

Mají tam svoje CCS (jiné než evropské Typ2 + 2 DC piny).

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Nemají zas tak moc jiné CCS, my máme CCS2, oni mají CCS1. Liší se to pouze ve fyzické podobě horního konektoru (který je Typ1). CCS (komunikace, parametry, atd. na DC nabíjení) je stejné jako to naše.

CCS v USA má stejný komunikační protokol, jen je postaveno na Yazaki Typ1 AC konektoru. Vím že to je utopie, ale podle mne by stálo za to se minimálně zamyslet, jestli v USA ještě teď nepřejít také na Typ2 CCS. On design(vzhled i funkce) AC Typ1 konektoru Yazaki nikdy nebyl něco převratného, což mu lze odpustit, když se jeho vznik datuje někde do roku 2005. Spíš je otázka jestli se s Yazaki a zejména na něm postaveném CCS chtějí trápit dalších 10-20let?

Proč by měli v US přecházet na CCS2 místo CCS1, když na 3 fáze tam nefungují? Typ1 (Yazaki) je pro trhy, kde fungují na 1 fázi plně dostačující.

To není úplně přesné, spousta průmyslových podniků má v USA 3 fázový rozvod a už zde byly snahy zavést výkonný třífázový konektor pro nabíjení průmyslových emobilů. Shodou okolností se při tom mluvilo o Mennekesu.

Jinak jde o to, že CCS1 postavené na Yazaki trpí problémy, které CCS2 s mennekesem nemá. Konkrétně se řešilo, že ta Yazaki západka, spolu s kulatým tvarem Yazaki někdy nedrží zcela spolehlivě konektor v CCS1 zásuvce. Problém je pak tím větší čím je konektor/kabel těžší a kratší(různě ohnutý/znásilněný u zásuvky)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rychle ukončit trápení se dá jen násilně.

Obrázek uživatele Tomáš

Pokud vim tak mimo Tesly je tam CCS standard.
https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol