Tesla nabízí chytré plánování cest podél dobíječek

Elon Musk splnil co slíbil – tedy skoncovat se „strachem z dojezdu“. Nový softwarový update umožňuje naplánovat cestu podél dobíjecích stanic Supercharger.

Elektromobil Tesla Model S P85D, brzy již s funkcí Autopilot
foto: Tesla Motors

, šéf automobilky Tesla Motors, umí pracovat s médii. Když prohlásil, že „skoncuje se strachem z dojezdu“, bylo jasné, že volí slova tak, aby vyvolal pokud možno co největší senzaci.

Okamžitě se vyrojily i ty nejšílenější spekulace o tom co zas tenhle bláznivý inženýr-miliardář chystá. Pravdu měli ti, kteří očekávali možnost naplánovat si cestu podél dobíjecích stanic. Tato novinka nazvaná „Trip Planner“ přijde s novou verzí firmwaru 6.2.

Další „novou vlastností“ je upozornění v okamžiku, kdy se dostanete mimo dosah dobíjecích stanic („Range Assurance“). Ehm. Jakkoliv považujeme automobilku Tesla Motors za inovační a disruptivní, tohle si podle nás rozhodně nežádala samostatnou tiskovku.

ZAJÍMAVOST: Dvě další nové funkce ve verzi 6.2 jsou automatické pohotovostní brzdění a hlídání mrtvého úhlu.

Na druhou stranu, dobře pro Teslu. Umí (a musí) prostě dělat vlny, i vzhledem k tomu, že do marketingu dosud neinvestovala ani dolar. A kromě toho, Elon Musk navíc slíbil, že Tesla Model S ve verzi „D“ budou mít během tří až čtyř měsíců s firmwarem 7.0 k dispozici Autopilota.

To znamená, že auto například dokáže samo zajet do garáže nebo zaparkovat na dvoře u domu. Anebo samostatně ovládat volant při cestě po dálnici, např. během cesty mezi San Franciskem a Los Angeles.

Musk ovšem nezapomněl poznamenat, že funkce automatického řízení auta bude prozatím ilegální na většině silnic v a nejspíš i ve světě.

tisková zpráva

66 Comments on “Tesla nabízí chytré plánování cest podél dobíječek”

  1. Tesla je jediný auto co se
    Tesla je jediný auto co se „samo“ zlepšuje čim dýl ho máte – postupně je rychlejší, má delší dojezd, je bezpečnější, začíná umět jezdit samo atd… Už vidím jak si za 5 – 10 let budou dnešní majitelé Tesly s tím autem normálně povídat, i když ho koupili třeba v roce 2014.
    Každopádně jsem investoval nějaké ty peníze do jejích akcií a jestli Musk s tím Applem nekecá, tak za 10 splatím dům a koupím model S nebo rovnou X, který tou dobou už bude o minimálně 50% levnější (tipuju na základě začátku velkého zlevňování baterek od roku 2017 a velkovýrobě v Evropě okolo 2025…)

  2. tohle je podle me docela
    tohle je podle me docela dulezita vec, zejmena pokud budou pripadne nefunkcni stanice online hlasit ze jsou nefunkcni a toto se promitne do onoho planovace. Vpodstate to znamena, ze at jedete kamkoli, muzete se spolehnout, ze auto vas vcas upozorni, pokud se dostavate mimo dosah SC stanic.

  3. SOUDRUZI KOUMÁCI, MUSÍTE
    SOUDRUZI KOUMÁCI, MUSÍTE SI V ROCE 2015 UVĚDOMIT, ŽE CESTOVÁNÍM PO SILNICI SE SPALOVÁKEM, ČUCHÁTE RAKA Z LAUFU PŘED VÁMI JEDOUCÍ DÍZLPOPELNICE. A NEPOMŮŽE VÁM ANI KABINOVÝ UHLÍKOVÝ FILTR, JE TO JASNÝ 😉
    kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/
    EMOBILY MĚLY JEZDIT UŽ DOBRÝCH 15ct LET 🙂

    1. Bohuzial je to tak. Hlavne
      Bohuzial je to tak. Hlavne ked vidim ako predomnou dymi ten dizel, ze cez ten dym na neho ani nevidim, tak hned vypinam klimu aby som to aspon obmedzil. Keby sa tak niektory dali nahlasit na policii, nech mu pridu nahodne zmerat emisie.

      Ja som za to aby sa vidal zakon, ktorym kazdy bude musiet dychat to co vypusta z vyfuku 😉

      1. Opravdu černý humor: To
        Opravdu černý humor: To už tady taky bylo pane kolego. Dokonce zákonně. Ale nedýchali to řidiči toho dýmícího auta, ale lidi na korbě toho náklaďáku. Takhle fašisti zplynovávali lidi za jízdy k masovým hrobům do lesa.
        I když s Vámi mohu docela souhlasit, v éře norem Euro 6 dost dobře nechápu, jak může na silnici přes měření emisí při každé STK dýchavičná komunistická Avie, co přede mnou jela dnes ráno. Bez úplatků asi ne.

        1. jestli mám správné info,
          jestli mám správné info, tak daný technický stav auta vždy na stk musí odpovídat stavu pro daný rok výroby. Tzn zákon nemůže chtít např. po autě z r. 1990, aby splňovala EURO 5. Aktualní Euro 6 je platná pro vozidla, které to mají v TP a tedy jsou výroby od r 2014 a výš.

            1. Tak klidně práskejte,
              Tak klidně práskejte, když vám to dělá radost. Jen podobné fanatiky jako vy, akorát tentokrát bojující za ten jediný správný politický systém, jsme tu měli před revolucí. Taky rádi práskali a udávali. Většinou byli vedeni jako agenti a spolupracovníci STB 😉

                1. Tak hlavně, že hned víte,
                  Tak hlavně, že hned víte, kdo že je dobrý a kdo špatný 😉

                2. KDO HULÍ JE ŠPATNÝ :
                  1) Z

                  KDO HULÍ JE ŠPATNÝ :
                  1) Z LAUFU
                  2) Z KOTLE
                  3) CÍGO
                  = P R Á S K A T jak vo život :))

                3. tak
                  tak tak
                  pr-asv.chmi.cz/IskoPollutionMapView/faces/pollutionmapvw/viewMapImages.jsf

                4. to je parodie,stát platí
                  to je parodie,stát platí přeměnu plynových kotelen na hnědouhelné,60 000kč na kotel, no neber když dávaj

  4. Hurá,
    takže místo

    Hurá,
    takže místo dovolené plánované podle památek a POI pojedou majitelé supercharger rally aneb mamko to jsou panorámata co…
    Elektromobil je fajn, ale určitě není samospasitelnej a jako u většiny věcí je třeba si uvědomit k čemu může efektivně a dobře sloužit… pro obecné použití je to asi tak jako Motorka, SLZ nebo kolo…ano dá se s tím 99 procent cest obsloužit, ale je otázka jak…fanouškovi to samozřejmě nevadí a komplikace k fandovství patří, ale pro běžného mainstream uživatele je to poněkud nepraktické..

      1. Ano zdarma za určitých
        Ano zdarma za určitých podmínek, ALE nedojedu na jeden zátah do Avignonu – viz český majitel Tesly, který to je několik dnů… a na spoustu míst nedojedu vůbec, nebo dojedu, ale budu přitom řešit, kdy a jak tam budu dobíjet.. ANO při cestování zaplatím hodně za benzín, ALE ten ošklivej ropák stojí deset procent toho, co tesla a za celou dobu LC se nedostanu ani na pořizovací cenu Tesly.
        ANO Tesla je krásné vizionářské auto, ALE jeho použití je pro většinu lidí omezené…zkuste si představit, jak jedete s malýma dětma na lyže třeba do oblibené Trentské oblasti…s tím, že to potřebujete přejet tak, aby děti cestu prospaly…Tesla ve čtyřech s lyžema v boxu na střeše a celé po dálnici na trase Praha – Trento to bez dobití nedá…a dát cestu tam dva dny cestu zpět dva dny (ropák za cca 24 hodin obě – Tesla 96 hodin) a míto pěti dnů lyžování jsou z toho tři dny lyžování..nevychází mi z toho srovná pro běžného uživatele Tesla jako vítěz..

        1. Jenže to je situace dnes.
          Jenže to je situace dnes. Za 2 či 3 roky to bude úplně někde jinde, protože se rozjede síť nabíjecích stanic. A že je Tesla S drahá je daň za to, že musela projít vývojem od počátku a musí se to zaplatit. To není jak u jiných automobilek, že auta bouchají jak rohlíky jen se změnou karoserie. A s jakým, že to autem vlastně teslu S porovnáváte, že je tak neúnosně drahá? Uvidíme jak se na trhu změní situace s příchodem modelu 3.

        2. Tak zrovna do Itálie na
          Tak zrovna do Itálie na lyže s přehledem. Z Prahy k Mnichovu dojede Tesla na jedno nabytí, u Mnichova 30 minut na kafe, protažení a zdarma dobití na Supercharger. Z Mnichova až do cíle dojede. Proti spalováku jen dva rozdíly – tankování zdarma méně rakoviny.

        3. Nechapem kde ste nabrali z
          Nechapem kde ste nabrali z 24 hodinovej cesty beznym autom – 96 hodin na tesle? Na superchargeri by to pridalo max 40 minut cestou tam a 40 minut naspat. Za pouzitia Typ2 22kW (dualcharger v tesle) by to bolo cca 3-4 hodinky tam a 3-4 naspat.
          To znamena, ze aj ked zvazime najpomalsi variant tak je to maximalne 8 hodin nabijania.

        4. Jinak toto je přesná
          Jinak toto je přesná čecháčkovská povaha, žrát řízky za jízdy v autě, aby byl honem honem u moře a nemusel nikde platit za oběd a ušetřil pár drobáků. Pak bude rodina plakat a naříkat až to auto někde v mikrospánku napasuje pod kamion. Člověk potřebuje odpočinek a ta 1 hoďka u restaurace kde si dobije tu Teslu ho určitě nezrujnuje a krásně si odpočine od řízení. Proč asi kamioňáci mají po 4,5 hodinách řízení 45 min. pauzu?

        5. Vam sa zda za 19 hodin
          Vam sa zda za 19 hodin cestovania a nabijania tych 1500km malo? Viac nezvladnete ani keby ste boli dvaja. Vase argumenty su uplne scestne. Dojazd by ste pri tesle model s riesili rovnako ako pri beznom ropaku, ved niektore benziny uz mamu rovnaky dojazd. Taktiez nabijanie je velmi rychle a to sa este nezacala zavadzat vymena baterii, ked kym natankovali jedneho ropaka, tak dvom teslam vymenili baterie. Celkovo za minutu a pol na kazdej.

          Takze skor, nez zacnete pisat prispevok, treba si veci dobre prepocitat, ved zakladnu matematiku tu snad ucili kazdeho.

          1. Firmy kupují el. auta v
            Firmy kupují el. auta v zemích, kde je to daňově zvýhodněno. Jinak se to nikdy nemůže vyplatit a to ani za cenu, že se za elektřinu do aut neplatí spotřební daň. (Je to stejná zlodějna jako FVE a do budoucna to bude stát daňové poplatníky spoustu peněz.)

              1. Svět nezachrání promile
                Svět nezachrání promile nadšenců, kteří budou jezdit ZE auty. Jezdím auty, které mají třetinové emise CO2, než většina lidí v naší ulici. Můj rodinný dům má menší spotřebu energie než trávníky a bazény většiny sousedů. Pokud budou mít lidi peníze na to, aby jezdili po jednom do práce autem, které žere 12, opravdu to pár nadšenců nevytrhne.

                1. Presne koli tomu treba
                  Presne koli tomu treba uvalit emisne dane (vo forme spotrebnej dane za benzin. naftu, lpg a cng v zavislosti na skodlivosti emisii) za ropaky a tie prachy presunut na dotacie EV aby ty co znecistuju dotovali tych co chcu neznecistovat. Taku dan rad zaplatim pokial sa bude tykat vsetkych lebo viem, ze robim nieco aj pre svoje zdravie. EV sa zacne vyrabat viac cim sa este viac zlacnia = koniec ropakov

            1. Hmm, to je ale blbost. To by
              Hmm, to je ale blbost. To by museli uvalit spotřební daň na elektřinu v řádu stovek procent, aby se to nevyplatilo.

              Pár týdnů zpět tu byla tvrdá data tuzemského majitele elektrické dodávky, kterému se vyplácí od prvního měsíce provozu, protože i přes vyšší splátky leasingu ušetří na naftě tolik, že měsíčně má celkově menší náklady.

                1. Hledejte v komentářích
                  Hledejte v komentářích pod článkem na elektrickodou dodávku Nissan. Ale trojčlenku si snad dokážete spočítat sám.

                2. Konkrétně ten NV200 stojí
                  Konkrétně ten NV200 stojí 720 tis. To samé s vyšší nosností stojí v dieselu i LPG 380. Po připočtení navýšení leasingu a vyššího pojištění je rozdíl přes 500. S (nespravedlivou) sazbou 2kč/kWh máte náklady nějakých 30h/km. S LPG 1,3+ asi 0,2 za olej, svíčky, filtry (Většinu dílů měníte i v EV) S dieselem asi 1,6 + 0,2.
                  Takže v případě, že budete čerpat elektřinu pořád za tuhle levičáckou cenu a ne třeba u kamaráda na chatě, v kempu apod, srovnají se náklady s LPG už po ujetí 420 tisíců kilometrů a s dieselem už po 330 tisících. Jenže to už budou ta auta za svou životností.
                  A také najet 420 tisíc kilometrů s autem, které má dojezd 150 km bude trvat pěkně dlouho.

                3. Tak to vysvětlete majiteli
                  Tak to vysvětlete majiteli té dodávky, že ve skutečnosti platí úplně jiný leasing a úplně jiné náklady než si myslí on sám, protože to zřejmě víte líp. A plky o levičáckých cenách si nechte od cesty, protože jestli je něco typicky levičáckého, tak právě nehorázné trojnásobné zdanění PHM, aby se víc dalo přerozdělit do kapes na dotacích různým agrofartům a podobným ksindlům.

                4. Vím to líp? vycházím z
                  Vím to líp? vycházím z jasně daných faktů. Ceny aut, spotřeba a cena phm je k nalezení na internetu. Každý kdo umí počítat si to může spočítat sám. Nemám potřebu někomu vyvracet jeho víru.
                  Zdanění phm je levičácké? A kdo jiný má podle vás platit stavbu, údržbu a správu silnic a infrastruktury a dopravní policii, než ten, kdo ji využívá?

                5. Skutečně spravedlivý
                  Skutečně spravedlivý systém by byl jedině ten, kdy by se platilo mýto za ujeté km na silnicích. Protože co když si kupuju benzín jen do sekačky na trávu? A když mám EV, tak tedy vlastně neplatím za použití silnic nic?

                  A nebo se prostě dohodneme, že silnice stejně jako cokoliv jiného, co stát zřizuje a spravuje, se bude platit z plošně vybraných daní?
                  Je snad zdravotnictví placeno jen z dani vybraných z prodejů léků nebo ze zdravotního pojištění? Není. Je snad školství placeno jen ze školného? Ani náhodou. Proč by tedy zrovna silnice měly být placeny z nějaké speciální daně?

                6. To by byl ideální model.
                  To by byl ideální model. Placení mýta přes pomocí GPS. Každý by platil za ujetý kilometr vynásobený hmotností. Nějaký koeficient na mostech a v tunelech. Silnice by se mohly zprivatizovat a vybrané peníze dávat přímo do silnice, kde byly vybrány. Rázem by přestaly peníze téct do bezedných tunelů.
                  Školství se musí platit plošně. je v zájmu každého občana, aby společnost byla vzdělaná.
                  Zdravotní pojištění, má-li být spravedlivé by se mělo platit podle životního stylu. Kuřákům a vlastní vinou obézním napařit malus. Jenže to by byl zásah do svobody a soukromí.

            2. to že firmy kupují EV jen
              to že firmy kupují EV jen pro to, že je to daňově zvýhodněno, jste vyčetl kde? CZ firmy, které pořídily a vlastní EV jsou teda výmysl nebo neumí počítat? Asi byste jim to měl vysvětlit…. Jen příklad výrobce z CZ – firma EVC v Hulíně produkuje elektrovozidla pro firmy na objednávku a to je podle Vás taky nesmysl…

        6. Jste lhar…
          Jestli jste si

          Jste lhar…
          Jestli jste si nevsiml, tak ten cesky uzivatel co jel do Avignonu to cestou tam jel nekolik dni protoze u toho navsivil pribuzne, skolni sraz, zname a servis… Cestou zpet zajel Les Issambres -> CR za 18h vcetne zabloudeni a popojizdeni v kolonach.

          A co se tyce cesty Praha – Trento: je to jen neco pres 700km. K tomu potrebujete 2 zastavky na SuperChargeru. Prvni ve Wernberg-Köblitz, druhou v Irschenberg. Prvni zastavka staci asi 25 minut, druha asi 45 minut. Dohromady vam to tak prida jednu hodinu k ceste. Ale to jen za predpokladu, ze se spalovakem by jste si nemusel udelat ani jednu prestavku, cemuz teda jiste ani sam neverite…

          Nevim jak jste prisel na tech 96 hodin… Jak rikam, jste lhar.

        7. já EV mám s dojezdem cca
          já EV mám s dojezdem cca 100km už skoro 10 let. Za rok najezdím asi 30tis km a to mi ušetří tolik, že se potom na tu dovolenou můžu nechat odvézt pronajatým autem i s řidičem. Nezlobte se na mě, ale držet si jedno spalovací auto jen pro to ,abych s ním v létě jel na dovolenou je podle mě zvláštní….

      2. Doporučuji Vám, přečíst
        Doporučuji Vám, přečíst si Digitální Román. Tam se přesně o lidech, uvažujících jako vy, píše. O těch, co si myslí, že když za něco zaplatí několikanásobek ceny, je to „zdarma“. Tam je to dotaženo dál. Mají tam dokonce nejzdarmovější zboží.
        Probuďte se! Pokud za tu Teslu dáte několikanásobek toho, co vrazíte do jiného auta po celou dobu životnosti, tak přesto, že budete mít zdarma elektřinu, neušetříte.

          1. To je právě to.
            To je právě to. Srovnatelné třídy, komfortu a výkonu. Na co potřebujete v běžném provozu 450 kW a 0-100 za 4s ? Já rozlišuju auta na ta, které slouží na ježdění, přepravu osob a nákladu a na ta, která primárně slouží k jiným účelům (na hraní, kompenzaci ega, demonstraci sociálního postavení, balení holek). Tohle auto při provozních nákladech rozhodně do té první nepatří, takže nemá smysl nějaké srovnávání.

            1. Je úplně bezpředmětné
              Je úplně bezpředmětné se ptát: „Na co potřebujete v běžném provozu 450 kW a 0-100 za 4s,“ protože stejně byste se musel ptát u všech luxusních a drahých aut, co se vyrábí. Pak byste nakonec dospěl k závěru, že vlastně všem stačí obyčejná Fábie.
              To, že pro vás luxusní silná auta představují zbytečnost, je jen čistě váš subjektivní soud. Snaha ho jakkoliv objektivizovat a vnucovat druhým, je projev fanatismu.
              Nicméně stejně tak můžu porovnávat Ferrari s Renaultem Zoe a vyjde mi z toho, že Ferrari je předražený žíznivý neekologický krám a naopak Zoe je mnohem ekonomičtější, výhodnější, praktičtější a já nevím co ještě, takže spalovák proto EV nemá šanci.
              Prostě vždy se musí srovnávat srovnatelné, jinak z toho vylezou nesmyslné závěry 😉

        1. ta cena auta (i bez zdarma
          ta cena auta (i bez zdarma dobíjení na SC) bohužel odpovídá cenám EV v dnešní době, kdy si zatím do 1 mil. Kč koupíte bohužel jen auta, která se s Teslou S nemohou rovnat. Potom je její dvojnásobná cena cca 2mil Kč odpovídající a potom opravdu dobíjení na SC zdarma je pro zákazníky Tesly bonusem.

Napsat komentář