Tesla nabídne CCS adaptér pro elektromobily Model S a X

Jan Horčík - 05 Únor 2019

Tesla Model 3 se v Evropě prodává s CCS konektorem pro rychlonabíjení, kterými Tesla zpětně dovybavuje i své nabíjecí stanice Supercharger. Pro elektromobily Model X a S bude k dispozici adaptér.auto elektromobily CCS adaptér rychlonabíjení Tesla

CCS se stává novým evropským standardem pro rychlonabíjení. Na začátku ledna 2019 bylo v Evropě 6000 rychlonabíjecích stanic s CCS konektorem.
foto: insideevs.com

Tesla má s adaptéry zkušenosti, už delší dobu nabízí CHAdeMO adaptér. CHAdeMO jakožto standard rychlonabíjení je ale v aktuálně Evropě v těžké defenzivě proti CCS, který podporují evropské i americké automobilky.

Elektromobil Tesla Model 3 v evropské verzi vsadil právě na CCS, což může do značné míry rozhodnout o osudu CHAdeMO v Evropě. Aby také majitelé elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X mohli využívat CCS nabíječky, připravuje Tesla adaptér.

Tesla CCS adaptér bude nabízen v Evropě a dalších trzích, které pracují s CCS standardem. Maximální využitelný výkon bude 120 kW. Zatím panují nejasnosti, zda půjde či nepůjde o standardní výbavu evropských verzí elektromobilů Model S/X.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off

Všechny cesty letadlem Elona Muska v roce 2018.
Brrr nechtěl bych tolik lítat.
https://youtu.be/I-HCMbTDWVo

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kde wošington poust k těm leteckým datům jako přišel?? a Jak to že Ílon startoval z Brazilskýho Ria ?? :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a Bugaba District Panama?? co tam ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Akaba Jordánsko, severní Thajsko, na Floridu... hošíí mazec ;)

Obrázek uživatele Kuk

off

Vývoj elektrického Porše Taycan se potýká s technickými problémy a na trh dorazí bez autopilota. Porše si stěžuje na nekompetentnost lidí z Audi, kteří mají autopilota dodat. Výstavní skříně koncernu Volkswagen začínají ztrácet na lesku a Audi slogan "Náskok díky technice" začíná mít příchuť špatného vtipu.

Audi už není inovačním tygrem. Manažeři čelí soudům, na inženýry si stěžuje i partnerské Porsche
https://www.e15.cz/zahranicni/audi-uz-neni-inovacnim-tygrem-manazeri-celi-soudum-na-inzenyry-si-stezuje-i-partnerske-porsche-1355840

Automobilka Audi má problémy. Už není inovačním tygrem
https://www.peak.cz/automobilka-audi-ma-problemy-uz-neni-inovacnim-tygrem/14155/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro sportovní auto jako Porsche se to stejně nehodí, a i inženýři z Porsche by se nad sebou měli zamyslet, naposled když natlačili do nového modelu to nejhorší teslácké kurvítko "elektrické kliky".

Obrázek uživatele Anonym123

práve včera bolo iksté opakovanie topgýr a na záver povedali, že všetka auto-elektronika je britská (okrem iného)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dejte si vy vyKuku mokrej hadr na hlavu.

Obrázek uživatele Kuk

Za chvíli dám banánovej šejk a pak se naložím do bazénu. Ty si běž líznout zásufky. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: Tesla v USA plošně snižuje ceny Modelu 3 o $1100. Tím se SR verze stává naprosto zbytečnou a začínám se přiklánět k názoru, že pro americký trh (a ani evropský) vůbec nebude. Nyní je totiž hypotetická TM3 SR + PUP za $40000 vs. aktuální TM3 MR + PUP za $42900 a nedokážu si představit nikoho, kdo by těch $2900 nedal za cca 12 kWh navíc (~$240/kWh).
Takže čekání na SR je u konce a nyní čekáme, až nebude PUP povinný :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Nevím jak se s tím výpořádál trh v Evropě. Myslíte si, vzhledem k dotacím, že se ta cena sníží i v Evropě? Nevím kolik je zde potvrzených objednávek LR verze ale spousta lidí čeká na levnější verzi (alespoň MR) a balíček premium k tomu.
No a na ceste do Evropy je 12000 kusů v nejvyšších konfiguracích.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 29 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 35.5 tis. km.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Včera jsem někde četl, že je přes 20 tisíc závazných objednávek na tyto nejvyšší modely.
Jinak si myslím, že vývoj v Evropě bude kopírovat USA se zpožděním cca 6 měsíců, ale vzhledem k tomu, že Tesla dělá několikrát do roka naprosto neočekávaný totální masakr v nabídce a cenách, je asi úplně jedno co si kdo myslí :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Pokud udělá Tesla s M3 to samé, co nedávno s modely S a X, vůbec se nebudu zlobit. Při nákupu ušetřím a baterii nechám případně v budoucnu odemknout.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 29 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 35.5 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hm hm je otázka, jestli tím Elon chce jen zavřít pusu těm co říkali že model za 35K nebude. Na druhou stranu oni do té finální "slevy" počítají i úspory a palivo a to trochu není fér. To je podobně jako by Vám Toyota nabízela Hybrid za cenu o x nižší s tím, že to je částka kterou ušetříte za palivo díky hybridnímu systému.
Každopádně to vypadá, že se Tesle vyplatí dělat jen jednu kapacitu baterie a raději ji zlevnit než dělat dvě verze... viz cenová politika u modelu S / X. Uvidíme, rád bych věřil, že mají ještě nějaké eso v rukávu aby udrželi prodejnost a prodali letos aspoň 350k kusů modelu 3.
PS: Chvíli jsem o něm uvažoval, ale ten kufr je pro českého kutila fakt tragickej :(. Budu muset počkat na Y. Mezitím se přiznejte, kdo mi vyfouknul ten Outlander PHEV v Novém Jičíně !

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

V dnešním tweetu Musk psal, že stále dělají vše pro to, aby se dostali na cenu $35000 před dotacemi.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Udrželi prodejnost? Díky, pobavilo.

Obrázek uživatele Kuk

off

Britský těžaři chtějí odstranit údajně absurdně nízké limity na stupeň zemětřesení, které způsobují svým frackováním...

Ineos calls to end 'absurd' fracking quake limit http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-merseyside-47118529

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ElectroDad

CCS má našlápnuto stát se nabíjecím standardem západní polokoule, pokud ne světovým standardem jako takovým. A je to dobře, však to známe z elektroniky a počítačů, že je pro dobro věci, když z řady různých standardů postupně vyhraje jeden dominantní. Všem to pak zjednoduší život. Podle mě Tesla i Hyundai dělá dobře, že jde směrem k CCS standardu a naopak Nissan si škodí, pokud se tvrdošíjně drží CHAdeMO.

---

ElectroDad
www.youtube.com/channel/UC9hXv4OZ8L6r732X8_iKmIQ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A mennekes není dobrý?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To není DC rychlodobíjení, ale "pouze" dostatečně proudově dimenzovaná 3f zásuvka s jednoduchou analogovou signalizací, navržená pro bezpečné a časté vypojování a zapojování ve venkovním prostředí.

Nejaka (omezena) podpora DC tam je, pred casem sem nekdo daval odkaz

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ano, je, ale používá to jen Tesla u S a X.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Celosvetovy standard uz existuje, jmenuje se CHAdeMO.

Problemu s CCS je plno. CCS neumi napeti pod 200V (nenabije motorky), funguje omezene pouze v EU, je ruzne nekompatibilni... Navic za nim stoji diesel podvodnici VW+Daimler. Do budoucna bych to videl na nejaky induktivni standard typu J1773.

CHAdeMO není standard, natož celosvětový. Je to proprietární uzavřený systém Nissanu a když se zítra ho rozhodne ukončit, tak nikdo s tím nic neudělá. To se s CCS nemůže stát, je to standardní norma.

CCS má plno problémů, stejně jako CHAdeMO. (BTW, kdepak jsou CHAdeMO nabíječky > 50 kW?)

CCS 1.0 zvládne napětí pod 200V, nad 200 V je CCS 2.0, takže motorku si nabijete bez problémů s CCS 1.0. Nevidím důvod, proč by standard CCS 2.0 určený pro superrychlé nabíjení až 350 kW by měl brát ohled na nějaké motorky s pár kWh.

Nevím, co myslíte tím "funguje omezene pouze v EU", v USA třeba funguje také (jako CCS1).

Že u zrodu CCS stálo také VW a MB je naprosto fuk, na technické řešení to má jaký vliv?

Prodej nových aut dává v Evropě jasně najevo, který DC standard vítězí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel, není to tak. Chademo teoreticky ve specifikaci 1 mělo nabíjet už od 50V, ale prakticky to žádný výrobce neměl funkční (a to ani od 100V). U novějších variant s vyšším výkonem už ani Chademo ani CCS nepočítají s ničím, co by mělo napětí pod 200V.

Indukční nabíjení budou koexistovat souběžně a pravděpodobně ve výsledku používat výrazně sofistikovanější CCS protokol. Dávalo by to smysl.

Len pripominam, ze americke CCS a europske CCS su dva rozne konektory: Americke CCS (Combo1)obsahuje pre AC Typ1 (jednofazovy), Europske CCS (Combo2) obsahuje pre AC Typ2 (trojfazovy).
https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System

Zatim nejsou zadne aktivity ktere by ukazaly vylodeni TM3. Lod je uz vic nez 12 hodin v pristavu a nic se nedeje. Ale ponor se zmensil o 0,7m. Tak vykladani se deje asi bez pristupu svedku. Ani zadne fotky z dronu. Vsechny dosud zverejnene fotky se ukazaly puvodem ze San Franciska.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je skoda, ze jde o takovy bastl zpravu :( Pane Horcik, fakt si myslite, ze Vas spatny preklad zpravy (a take zavadejici/mylne ilustrativni foto konektoru CCS, ktery NENI a NEBUDE soucasti adapteru pro Teslu S/X) je v poradku? Opravdu si myslite, ze odvadite kvalitni praci? Neberte tuto kritiku zle, ale opravdu takto pozmenena zprava je proste vice nez zavadejici.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ja nevím , ale že bude adaptér na CCS tak jako je již dlouho adpter pro chademo jsem četl na zahraničních webech už asi přes 2měsíci, je pravdou , že anglicky moc neumím , ale chápal jsem to tak a pro svoji Teslu S bych si je pořídil spíše než současný pro chademo, už jen s ohledem na možnosti vyššího nabíjecího výkonu (ionity,..). ale uvidím co bude v další diskusi...


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil