Tesla Motors slaví 2000 Superchargerů

Jan Horčík - 02 Březen 2015

Automobilka Tesla Motors vstoupila na světový automobilový trh s obrovskou vervou. A především zcela odlišným přístupem. Vyrábí elektromobily a poskytuje k nim i exkluzivní síť dobíjecích stanic Supercharger.auto rychlo-dobíjecí stanice pro elektromobily Tesla - Supercharger

Rychlodobíjecí stanice Tesla Supercharger nabízejí exkluzivní výlety - úplně zadarmo
foto: Tesla Motors

Právě minulý týden automobilka Tesla Motors oslavila instalaci a spuštění 2000. dobíjecího konektoru Supercharger, , a .

TIP: MAPA DOBÍJECÍCH STANIC TESLA SUPERCHARGER

Rychlo-dobíjecí stanice Supercharger dokážou zcela prázdný elektromobil Tesla Model S dobít zhruba na 85 % během nějakých 45 minut. Dobíjení je navíc zdarma. Díky tomu je možné bezplatně cestovat z východního na západní pobřeží Spojených států. Z až za polární kruh. Nebo z Edinburghu na jih .

V roce 2014 se počet Superchargerů zečtyřnásobil. Příští rok se má zdvojnásobit. Už během roku 2016 by síť dobíjecích stanic Tesla Supercharger měla sahat od Lisabonu za Istanbul a až do Moskvy či dokonce na nejsevernější pobřeží Norska. Minimálně čtyři Superchargery budou stát také v České republice.

Dobíječky Tesla dosud vydaly 25 GWh elektřiny. Tedy tolik, kolik vyrobí česká Temelín asi za půl dne. Ušetřilo se tak 14,7 milionu litrů fosilních paliv a ujelo přes 138 mil. km.

Tesla Motors
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Resp. podle obrazku

static.cdn-seekingalpha.com/uploads/2013/3/15/1580111-13633819231448936-Randy-Carlson_origin.png

oni to krmi i solarem a dobijeji si baterky ze site?

Asi by to bylo dobre nekde u "supermarketu", kam jde clovek na 2 hodinky tak jak tak...

Na tech autech museji mit obrovskou marzi, pokud se tohle vyplati. Asi 200 m od baraku mam stojanek dobijeni elektro distributora, ale abych to pouzival, muselo by to byt zadarmo a elektrovozidlo by muselo mit parametry a cenu konvencniho vozu, coz nema, zatim je to ve fazi hype, bohuzel...

Myslim ze je tam jen 2 fleky a omezene stani na 2 hodiny...

Kdysi to CEZ take nabizel zadara pokud se nepletu... Klasika je stale levnejsi, jak toto, noo...

A co CNG?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je uzasny, tankovat 45 minut...

Na kolik vyjde 1 km jizdy, kdyz rocne najedu 3000 km? Samozrejme s amortizaci vozidla?

Obrázek uživatele DomoKun

Původně jsem si myslel že je mají totálně bezúdržby ale po shlédnutí roztočíc se ventilátoru to až tak pasivní není, tuší někdo zda to mají nějak třeba skrze 3G sledováno jako vozy, nebo prostě čekají na user error report?
Jinak ty proudy jsou pekelné, zvlášt teoreticky po dobu několika hodin, či stále zátěže u nějakých profláknutých čerpaček...

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No právě, ty proudy jsou hodně brutální. Nevěřil bych, že na 220V proženou 280A :) Modelařím a tak vím, jak silné kabely používají kolegové na pohon akrobatů, kde při 24V tečou proudy kolem 120A a u vrtulníků ještě více.. Proto jsem i překvapený tak slabým kabelem na SC...
Tesle fandím..

Obrázek uživatele Jan Horčík

Všechny stanice jsou datově propojeny s řídícím centrem a neustále online sledovány.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím, nevíte, jak tyto superchargery fungují? Jsou napojeny přímo do elektrické sítě? Předpokládám, že nemohou být napojeny přímo na 380V, to by nemohly dodávat tak velký proud. Jsou tedy napojeny na rozvod 22 KV?
Díky za každou informaci či tip, kde tyhle technické informace hledat.

Obrázek uživatele PaRi

Tady něco je:
http://www.teslamotors.wiki/wiki/Supercharger

Technical Details
For those of a technical bent, here’s how a typical Supercharger (in this case, the one at Port St Lucie, FL) is configured: the eight bay setup, like the one shown on the first page of this chapter, takes a 12 kV, 750 kVA feed from the Utility, steps it down to 480V three phase on site, pushes that into 2000A switchgear which feeds four banks of Supercharger (SC) units (one for each pair of “pods”) at 480V/200A. Each unit contains twelve 10 kW rectifiers (the same “charger” that is found in Model S) giving a total of 120 kW per pair of pods.

Není špatné si najít ještě obrázek, který to celé ilustruje:
http://static.cdn-seekingalpha.com/uploads/2013/3/15/1580111-13633819231448936-Randy-Carlson_origin.png

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jak píše Franta níže, vlastní trafostanice je obvykle nutností.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Z výrobního štítku na Superchargeru ve Vídni:

Input Voltage: 200 - 480 VAC
Input Current: 280A @ 200-240VAC / 160A @ 480VAC
Phases: 3PH+GND @ 200-240VAC / 3PH+N+GND @ 480VAC
Frequency:50/60Hz
Output Voltage: 50 - 410 VDC
Oper. Temperature: -30C to 50C

Jinak pokud vím, tak skoro vždy mají v blízkosti vlastní trafostanici.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

280A @ 200-240VAC / 160A @ 480VAC

není to nějak málo? Takový SC může mít sotva výkon 120 kW natož 135 kW.

Obrázek uživatele Jolinar

nezapomente ze se jedna o tri-fazovy privod...
anebo se mozna jedna o "continuous load"

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% online

Newsletter


185.66.36.26