Tesla by mohla ztrojnásobit výrobu Gigatovárny na 150 GWh

Jan Horčík - 01 Červen 2016

Elon Musk, šéf Tesla, aktuálně na setkání akcionářů řekl, že roční výroba rozestavěné gigatovárny by se mohla zvýšit až trojnásobně.auto Tesla gigatovárna gigafactory

Podívejte se na gigatovárnu na záběrech z létajícího dronu.
foto: Joshua Mcdonald

Podle Elona Muska bude možné výrobu v giga-továrně až ztrojnásobit, a to na 105 GWh článků a 150 GWh hotových baterií.

Potenciál k expanzi údajně existuje i bez toho, aby bylo nutné továrnu na baterie rozšiřovat za plánovanou finální plochu 1,2 mil. m2. Musk také potvrdil, že Tesla Motors s partnerskou společností Panasonic budou v továrně vyrábět nový formát článků 20700 namísto současných 18650.

Nové články tedy budou vyšší (70 mm) a širší (20 mm) než ty, které využívají současné elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X.

Nový formát bude optimalizován pro novou generaci baterií, které se budou v gigatovárně vyrábět, a které budou určeny (pravděpodobně) jak pro Tesla Model S a Tesla Model X, tak především pro Tesla Model 3.

Podle Muska se také změnil poměr objemu výroby pro elektromobily a úložné baterie Tesla Powerwall/Powerpack. Původně měla být 1/3 produkce určena pro Tesla Energy a 2/3 pro elektromobily. Podle nejnovějších informací ale to bude spíš půl na půl.

Elon Musk i JB Straubel znovu potvrdili, že výrobu článků v gigatovárně chtějí spustit už koncem letošního roku. Slavnostní otevření je připraveno dokonce už na 29. července 2016.

Musk také znovu potvrdil, že růst Tesla Energy produktů je výrazně strmější než prodej elektromobilů, a že by tyto produkty brzy mohly tvořit podobný objem prodejů jako elektromobily.

Tesla také nezapomíná svou novou továrnu označovat jako "Gigafactory 1", aby dala jasně najevo, že to rozhodně nemusí být poslední taková. Elon Musk už dříve řekl, že budeme potřebovat stovky gigatováren.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Alien5

Dotaz jak se dobijej EV pod -20C? Muj notebook pod -20 uz nedobiji (jen zustava stejna kapacita) pokud jsem na hvezdarne v zime, ale predpokladam ze tam je jiny tip baterii.Diky za inteligentni odpoved.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Bateria sa zohrieva nabijanim za pouzitia specifickeho striedaveho napatia doba potrebna na vytemperovanie b-packu standard tepelnym managementom je prilis dlha preto je BMS vybavena AC ohrevom. V praxi je problem nabijania za nizkych teplot pokles reakcnej kinetiky ktora pri RT zvyhodnuje interkalaciu Li+ do grafitu ale kedze rozdiel potencialu medzi grafitom a kovovym litiom je iba 0.1V tak pri poklese teploty pod 0°C zacina dominovat (vysledny nabijaci prud) vylucovanie litia na grafit anode co nasledne degraduje celu a zaroven predstavuje bezpecnostne riziko.

Maji ohrivani baterie. Ale jestli funguje zrovna od -20, fakt nevim.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Moje auto nahřívá aku asi na +7°C než spustí nabíjení. Modernější chemie článků asi umožňují nabíjení při nižších hodnotách na +7°C.

Obrázek uživatele Alien5

Ok dekuji za odpoved.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Dovod prechodu na tento format je zvysenie loadingu mg/cm2 aktivnej hmoty co znamena ze elektrody maju vacsiu hrubku a ta by sa pri navijani folii na mensi priemer delaminovala preto sa prechadza na vacsi priemer kde kriticky priemer ohybu umozni bezpecne navinutie.

Link pre pochopenie
http://www.nature.com/ncomms/2015/150428/ncomms7924/images/ncomms7924-f4.jpg

Obrázek uživatele PaRi

Říkal jsem si, že by to mohlo souviset i s pokrokem ve vývoji aktivní hmoty, která má nižší vnitřní odpor a s tím související ohřev, takže lze uchladit i jádro článku s vyšším průměrem. Časem třeba bude i form factor 'toaletní papír' :-D

Díky za opravdu vysvětlující obrázek.
(nikdy jsem to rozdělané/přefiknuté neviděl)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Může mi někdo, prosím, napsat výhody typu článků 20700 oproti 18650?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No clanky jsou proste vetsi a melo by byt levnejsi udelat pri stejne kapacite 3 vetsi nez 4 mensi clanky. To bude asi primarni duvod.

vice energie na stejny prostor baterypacku? pravdepodobne maji prostor pro baterie vyssi nez vyuzivaj a vesli by se tam i vyssi baterie tedy misto 6.52cm se tam zrejme vlezou i clanky 7cm vysoke, a pri pohledu na rozlozene moduly teslackych baterypacku maji mezi clanky i docela prostor a asi se tam vlezou i clanky s vetsim prumerem misto 18mm rovnou 20mm

To jsem nevěděl, že Tesla je nacpaná Li-ion články typu 18650. To se budou dobře hledat, vadné články. :)

Obrázek uživatele Cipísek D

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/pics-info-inside-the-battery-pack.34934/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Vasek ION

je tady nekdo co jede na Metalfest,Plzen??? 728333363 sms

Obrázek uživatele Vasek ION

http://www.reflex.cz/clanek/komentare/71752/prichod-elektromobilu-muze-ropne-mocnosti-destabilizovat.html

Obrázek uživatele Cipísek D

http://zpravy.e15.cz/zahranicni/ekonomika/rijad-vytvori-statni-megafond-ma-usnadnit-odklon-od-ropy

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kdyby to udělali už před 100 lety, kdy povraždili všechny elektro-mobilisty, mohli jsme být už v budocnosti, terorismus by neexistoval a fašistické vlády by nás nemusely držet tak pod krkem a dělat z nás otroky:
goo.gl/PsgG2N
Jen se podívejte, jak skutečně funguje svět, řízen psychopaty a jejich méněcennými psychopaty (Sobotka, Chovanec, Kalousek apod.)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konspirační teorie byste sem tahat nemusel, mám zato že nemáte jediný důkaz o tom že by před stoletím někdo opravdu systematicky vyvražidil elektromobilisty. Respektive ty důkazy budou asi stejné jako to že Aljaška je jen pronajmutá a že pronájem má teď končit, že carskou rodinu nepovraždili, že Stalin i Lenin s ní byli vzdáleně spřízněni... To co zabilo elektromobilitu byly tehdejší akumulátory, olověné a niklželezné prostě nebyly v té době, kdy plastů moc nebylo, sto být dost lehké a mít dostatečnou kapacitu pro nějaký slušný dojezd, třeba jen 100km. Až dnešní mají kapacity 5-10x lepší.

V čem ovšem máte částečně pravdu je to že pokud by se nerozjely spalovací motory, nebyly by jisté nepříjemnosti. Ovšem to si vyřiďte s pány Františkem Josefem Habsbursko-Lotrinským a Vilémem II. Pruským z rodu Hohenzollernů, Mikulášem II. z rodu Romanovců, Jiřím V. z rodu Windsorů a panem Woodrow Wilsonem, až je jednou potkáte, kteří se bavili válkou, která jaksi rozhodla o výhodách spalovacích motorů pro dopravu, jinak by se možná opravdu rozjela elektrická městská přibližovadla místo spalovaícch přibližovadel, na delší cesty by se asi pořád jezdilo vlaky na páru nebo pod drátem.

Bylo asi nemožné se úplně vyhnout ropě, ostatně některé bitevní lodě ji již tehdy spalovaly, ale asi bychom neměli takové problémy ji nahradit, protože většina dopravy by byla elektrifikována již sto let. A proud bylo mžono vyrábět z čehokoliv. K jaderné technologii bychom se dopracovali tak jako tak, byla na spadnutí, jen by to asi vzalo o deset let déle, nehledě na to že nebýt oné prokleté války, nebyla by ani 2. a ani studená a z nich vycházející problémy současnosti.

sustainablecitiescollective.com/david-thorpe/327416/how-ww1-killed-dream-solar-powered-world

Obrázek uživatele Kuk

Nezapomeňte ještě na auta na páru s neuvěřitelným výkonem z 20. let ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Vasek ION

:-》 tak,tak .....a bude válka....

Moc se všem omlouvám za nesouvisející odkaz, ale děsně mě tohle štve. Tak pokud by někdo byl stejného názoru prosím podpořte LEX.
http://gunlex.cz/domu/kratke-zpravy/2420-staty-eu-zrejme-i-pres-odpor-cr-prosadi-prisne-omezeni-zbrani

Obrázek uživatele Kuk

Řeknu to slušně: jděte se zbraněma dop*dele!!!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co máš proti legálně drženým zbraním?

Obrázek uživatele Kuk

Bežte si to řešit na jiný weby a sem to netahejte!!!

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele jurazhor

i legálně držené zbraně zabíjí

---

jurazhor

I legalne drzenou Teslou lze vlitnout do davu lidi a zabit jich vic, nez je realna kapacita jakehokoliv zasobniku. Takze bych ji taky preventivne zakazal (jak rikaji jiste skupiny, "i kdyby to melo zachranit jediny zivot")... Konec OT.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Samozřejmě. Pokud máte zbrojní průkaz a vlastníte legálně zbraň, pak musíte být připraven ji použít, včetně smrtící síly. K tomu ji máte. Ten, na kom bude použita, je většinou útočník, který si Vás vybral. On stanovil pravidla. Přežijete Vy nebo on. Jen musíte být připraveni vzít život a pak s tím žít.
Ano, jsou mezi námi lidé, kteří mohou s klidem říci JÁ JSEM ZBRAŇ. A odzbrojí Vás holýma rukama. Zabít se dá propiskou i cvičeným ukazováčkem. Ale většina z nás to neumí nebo není dostatečně rychlá. A pokud je vzdálenost mezi Vámi a útočníkem dost velká a on má střelnou zbraň, ani ta rychlost Vám příliš nepomůže. Musíte mít také střelnou zbraň. Útočník si ji obvykle nelegálně opatřil, protože je to pouze nedílná součást jím plánované nelegální činnosti (krádež, loupež, přepadení, vydírání, znásilnění.....). A to nemluvíme o momentu překvapení, kdy nestihnete nic, natožpak o přesile. A ta může být i jen o jednoho útočníka větší, než máte nábojů v malém zásobníku Vaší skrytě nošené dámské pistolky. Pořád Vám tu zbývá jeden útočící střelec........

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Jasně, máte naprostou pravdu, i legálně koupená cihla mi může spadnout na hlavu – zakažme cihly a stavění domů vyšších než metr!
Co třeba nože na chleba nebo na maso? ZAKÁZAT!?
Domnívám se, že základ debaty tkví v tom, že lump/terorista vůbec není závislý na legálnosti držené zbraně (spíš by se toho obával v důsledku možnosti prokázání účasti na nějakém trestném činu), kdežto odebráním legálně držených zbraní uděláte z každého národa jen stádo bezbranných ovcí.
Když už nic jiného, pusťte si následující dvouminutové video.
Nebo jiné, mírně úsměvné leč pravdivé. Jak si myslíte že by to v obou případech dopadlo kdyby byli občané odzbrojeni?
Trochu delší (7 minut) a neúsměvné.
Ještě jedno přidám
Zbraňová legislativa z pohledu oběti
·
To, že občas dojde k nějakému excesu s legální zbraní je nešťastné, ale ono dochází i automobilovým nehodám…

Obrázek uživatele ePavel

Pročpak si asi teroristé ve Francii vybrali ten hudební klub? Že by pro to, že měli jistotu, že tam nikdo nebude ozbrojen? Byla tam předci ochranka, která jim všechny zkontrolovala a pro ně nebyla sebemenší překážkou...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Kuk

Myslím, že klub vlastní židé a už tam jednou muslimové šli 7 let před tím protestovat proti nějaký akci (výběr financí na izraelskou armádu), která je prý uráží. Viz YT video.
Na každej pád hlavně proto, že je tam spousta lidí na jenom místě a možná to bylo i jednoduchý se tam nějak dostat ozbrojní, ale to čistě spekuluji.

http://www.timesofisrael.com/before-bloodbath-bataclan-theater-was-threatened-over-pro-israel-events/
http://www.express.co.uk/news/world/620020/Paris-terror-attacks-Islamic-State-Muslim-Bataclan-theatre-pro-Israeli

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele jurazhor

hm,díky chlapi právě jste mi potvrdili,že člověk se dá zabít
úplně vším,i peckou od třešně,tak naco potřebujem ještě zbraně?
taky mám pár zabavných odkazů :)
asi v tesle
asi cihla
hracka
ovce
bezva zabava
sranda
spokojena matka

---

jurazhor

Obrázek uživatele ozana

Ve všech případech byli na vině dospěli, kteří své zbraně řádně nezabezpečili před zneužitím.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele jurazhor

no právě,a takovým dávame do rukou zbraně

---

jurazhor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíš jde o tom, že to nemá tady jako totální offtopic co dělat.
Kdyby to byl článek o hybridní korvetě něktrého z námořnictev, neřeknu, ale pod člákem o baterkách by to být nemuselo.

ac nejsem drzitel ani zbrojniho prukazu, tu vyzvu co davali nazacatku proti tomuhl ensmyslu jsem podepsal

od lonska jsem i zastance vystoupeni CR z EU, zadnou EU nepotrebujem a nikdy jsem nepotrebovali, potrebuji ji jen politicke "elity" kvuli dotacim na sve soukrome projekty a na to aby meli na rozdavani koblih z toho co z dotaci rozkradou, uplne nam postacuje Shengen na coz neni potreba bejt soucasti EU

Obrázek uživatele Kuk

Nejdřív si zjistěte proč vůbec EU vznikla než něco kváknete.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

aby se zamezili silne politicke moci ze strany Nemecka a vzniklo prostredi pro mozny ekonomicky rust? takze rekneme za ucel ekonomickeho ruzstu a zachovani miru v Evrope? tedy vpodstate reakce na 2 svetovou a aby se to jiz neopakovalo?

nevim rad se necham poucit, nejsem politolog a o presne duvody jsem se nikdy nezajimal, to co se deje ted se me ale dotyka a proste jsem zmenil nazor a jsem momentalne za to aby CR s EU vystoupila dal byla suverenim statem zapojenym jen do Shengenskeho prostoru

a ze CR EU nikdy nepotrebovala si stojim, v dobe kdy EU vznikala byli postoje a ciny Eu rozhodne jine nez jsou poslednich rekneme 5-10 let, a co se nam EU snazi vnucovat a zakazovat se me proste nelibi, pokud se to tobe libi, tak je to tvuj nazor a ja ti ho nijak brat nebudu, mas na nej stejne pravo jako ja na ten svuj nazor

Obrázek uživatele Kuk

Taky jsem nechápal proč dostala EU Nobelovku, ale to že si tu už těch 60 let (nebo kolik?) od jejího vzniku nepodřezáváme krky navzájem mi po těch zvěrstvech a milionech mrtvejch z minulýho století přijde jako naprostej zázrak, před kterým jsou všechny ostatní EU problémy naprosto malicherný pletichaření. Si tu žijem jak prasata v žitě, ale všichni jen fňukaj a chtěj to co má jejich bohatej soused a ješte k tomu hned.

EU je na začátku a ve vývoji a stále de učí a ČR a nový členové se učej nebýt v EU přizdisráči. Federace USA či jednotné Německo taky nevznikli přes noc natož bezbolestně. Německo bylo zoufale rozdrobené přes všechna staletí, Itálie dlouho taky. Strčit hlavu do písku a zalízt do nory se dá zalízt vždycky, ale začít pořádně veřejně kontrolovat aspoň vlastní politiky natož ty bruselský to nikdo nechce. Radši vo tom všichni celej rok fňukaj po hospodách a netu a když se někdo o změnu pokusí tak se mu akorát vysmějou zatímco druhá půlka ty vyžírky volí a podporuje. Když si v tom baráku neuděláme společně pořádek a každej se zabouchnem do svýho pokoje tak to bude pořád naprd.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

1*

Obrázek uživatele Radovan

Politici EU se správně bojí, že poté, co natahali do EU nepřizpůsobivé spoluobčany, co si jen rádi hrají na Létající Čestmíry a pokud možno spolu s ostatními občany EU (oblíbená hrací místa jsou letiště, nádraží, stadiony, koncertní síně a jiná shromaždiště), dojde těm občanům EU, co si hrát nechtějí, trpělivost. Pak pozvednou zbraně nejen proti těm nepřizpůsobivým spoluobčanům bez rozdílu, ale zejména proti svým vůdcům, kteří je dovedli tam, kde jsou. Proto se snaží jako správná totalita po cenzuře názorů, zamlčování faktů, politické korektnosti a trestnosti jiného demokratického názoru lidi odzbrojit. A pokud možno celou EU naráz. Prostě už pár let jde Evropa do kytek a politici nyní našli zkratku..... :-(

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No škoda, ale dalo se to čekat... Teď jsem ale víc zvědavej, koli si bude účtovat E.ON ve Vystrkově. :-)

Obrázek uživatele Cipísek D

http://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/179469-tesla-motors-u-noveho-automobilu-model-3-zpoplatni-vyuzivani-ve-sve-siti-nabijecich-stanic

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvidime, osobne cekam u velkeho mnoztsvi stanic cenu 10kc/kwh..

Volný Supercharging nepřijde standardně u Tesla Model 3 (strojový překlad)

strejda Gůgl ochotně přeloží

Obrázek uživatele Cipísek D

http://www.fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/179469-tesla-motors-u-noveho-automobilu-model-3-zpoplatni-vyuzivani-ve-sve-siti-nabijecich-stanic

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

stejně si to skoro všichni přiobjednají v konfiguraci ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ono hlavne zalezi jak bude nastaveny cely ten model se SC - jestli proste model 3 bez priplatku nebude moct vubec SC vyuzivat, nebo ho ho buce moci pouzit za poplatek (jako beznou zpoplatnenou dobijeci stanici).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já být Muskem, tak nastavím cenu buď vysoko, nebo výrazně zvýším počet stanic. Ale myslím, že to stále podceňuje, takže cena bude nízká. Ale třeba opravdu plánuje výrazné zvýšení počtu stanic.

planuje podle tech prohlaseni ze pri uvedeni modelu 3 do prodeje bude pocet SC dvojnasobnej nez byl v dobe kdy model 3 poprve ukazali a spustili na nej registrace

Pocet SC bude dvojnasobny, ale pocet aut petinasobny (teda pokud se tech cca 400.000 predrezervaci skutecne promeni v nakup)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele PaRi

To ano, ale ne každý nabíjí u SC. Pohodlnější je to doma vrazit do zásuvky v garáži. SC je spíš pro dálkové cesty.

tak snad si to dobre spocitali, to je jejich boj v Tesle

Tak to urcite. Jen se trochu bojim, ze z vysledku si zakaznici uplne na zadek nesednou. No ale uvidime za rok a pul...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

jinak trosku mimo tema, myslim hodne zajimava statistika pro CR http://goo.gl/xGVwbh

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak cim dal vice si porizuje druha/trati auta do domacnosti, ktera ale nenajezdi tolik co to primarni....

Obrázek uživatele PaRi

Tak to je hodně zajímavý graf!

Obrázek uživatele Kuk

Počet Destination chargerů se taky zdvojnásobí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak se cena proste nastavi tak, aby si to vsichni neprikoupili. Verim, ze maji dobre spocitano kolik aut zvladnou SC obslouzit. Jak proste, mily Watsone.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty to stále nechápeš, drahy Watsone, i 3000 USD dá skoro každý na miliónové auto, jak prosté ;)
U modelu S to stojí 2000 USD, jak prostá dedukce, milý Watsone :)

2-3k$ da kazdy, ale to by sit SC zabilo. Ale treba 10-15k$ (cislo je smyslene, nechytejte me za slovo) uz da fakt jen ten, kdo to potrebuje a komu se to vyplati...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak ono pri cene domaci elektriny cca 0,1$ za kWh to pri cene 3 000 $ za SC zdarma vychazi na evivalent 150 000 dobitych kilometru (pricemz malokdo ma moznost dobijet vyhradne na SC..... dalkove cesty tvori malou cast provozu).

Obrázek uživatele ozana

V tom větším počtu aut je pravděpodobnější, že všichni nebudou jezdit každý den daleko a tudíž ani nabíjet na SC.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

No vzhledem k tomu, jak (nejen) americani slysi na "sleva" "zadarmo", "kdyz uz jsem si to predplatil", tak jsem trochu skepticky k tomu, ze si nekdo zaplati SC "jen pro jistotu" a nebude ho alespon obcas zneuzivat k nabiti zadarmo i kdyz by nemusel...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

drahý Watsone, už nyní Tesla řeší "kodex SC", dedukce ti pomůže, jak prosté, Watsone


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon