Tesla by mohla prodat až 19 milionů aut, tvrdí analytici

Jan Horčík - 24 Červenec 2015

Akcie automobilky Tesla Motors jsou v posledních dnech jako na houpačce. Ale to nebrání odvážným analytikům dělat odvážné prognózy. Pro vozy Tesla prý existuje 19 milionů potenciálních zájemců.auto elektromobily Tesla Model X elektrické SUV testování Kalifornie

Téměř finální verze elektromobilu Tesla Model X zachycena při testování v Kalifornii. Dodávky mají začít už během následujících osmi týdnů.
foto: InsideEVs

Tesla intenzivně pracuje na vylepšování své vlajkové lodi, elektromobilu Tesla Model S. Aktuálně například ohlásila výkonnější a větší baterie. Kromě toho potvrdila uvedení elektrického Tesla Model X během následujících dvou měsíců.

A zhruba za dva roky chce představit "levný" elektromobil Tesla Model 3. Za čtyři roky pak uvede novou generaci elektrického sporťáku Tesla Roadster, se kterým .

Všechny tyhle plány na nová auta podle dvojice analytiků Dana Doleva a Trevora Younga ze společnosti Jefferies znamenají, že Tesla by mohla během následujících let a dekád prodat až 19 milionů aut.

Ale i kdyby tomu tak bylo, problém je jinde: dokáže totiž Tesla tolik aut vůbec vyrobit? Stavba gigatovárny zdárně pokračuje, ale i po jejím plném dokončení zvládne Tesla vyrábět max. kolem půl milionu aut za rok.

Celkově je ono číslo "19 milionů" spíš než pro samotnou Teslu dobrou zprávou pro celý elektromobilní průmysl. Elektrická auta jsou čím dál tím populárnější, do hry budou vstupovat po Tesle i další noví hráči, a tak se můžeme těšit na elektrickou budoucnost. Ostatně, i BMW tvrdí, že spalovací motory jsou mrtvé.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Automobilové Legendy Mercedes-Benz 300 SL GULLWING. Byla to inspirace pro vývojáře Tesly motors při vývoji X_ka .
https://www.youtube.com/watch?v=h59SDWJfmC8

Elektrický kolotoč se roztáčí. Zvažuju koupi elektrokoloběžky, a tak bych se chtěl zeptat, zda s ní máte nějakou zkušenost. Dojezd, rychlost a tak. Příklad. http://www.motoinzerce.cz/motorky/aeon/874691-aero-50.html

V listopadu 2014 jsem si koupil Nitro scooters XE1200 All road LiFePO4 20Ah tehdy mne přišel i se sedlem na 25 500,-
Momentálně mám najeto 250 km, vážím 111 kilo a zatím nejdelší trasa na jedno nabití byla 41 kilometrů s průměrnou rychlostí 26,8 km/h. Jsem s ní velice spokojen a mohu doporučit.

Ještě by se dalo uvažovat o značce Perut nebo deb-country-1000, ale s těmito stroji nemám osobní zkušenost.

Nedoporučuji se nechat zlákat nízkou cenou (viz vámi zmíněný inzerát) – za 6500,- koupíte pouze šmejd. Také nebrat olověné baterie. Obecně u baterií velice záleží na předchozím zacházení – upřednostnil bych nový stroj.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jaké jsou v koloběžce baterie LiFePO4? Snad ne ty, o kterých se píše na zdejším fóru?

hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=129&sid=0fc261d24db7171052557e3996c74aac&start=490

opsáno ze štítku baterie:
model WL 48-20
Charging Voltage 58,4V
Charging Current ≤5A

více nejsem schopen zjistit
předpokládám že baterka v koloběžce o celkové váze 34 kg a motorem 1,2 kW bude asi jiná než ve skútru vážícím 90-100 kg a motorem 3 kW

podotýkám, že tomu vůbec nerozumím – jen jezdím  :-)

chápu že jste mi chtěl udělat radost – den kdy člověk nikoho nenasere je ztracený den  :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohu doporučit firmu motokolobezky.cz
Odebral jsem od nich za poslední 4 roky 5 koloběžek a přímo já jsem najezdil již přes 5000 km. Jako kompromisní model doporučuji XE1000 ale s LiFePO baterií. Investice do baterie se vyplatí - má skoro dvojnásobnou kapacitu a reálný dojezd se blíží 30 km (ověřeno). Zároveň je hmotnost poloviční a počet nabíjecích cyklů určitě nad 500 (po třech letech denního ježdění je baterie stále vyhovující). Je nutné taky upozornit na nutnost pravidelné údržby (olejování řetězu, brzdové destičky, výměny přední rozety a řetězu). Na 1000km to vychází cca na dva řetězy, dvě přední rozetky, dvě brzdové destičky a 450ml oleje WD40. Tzn. 1 Kč / km + cca 0,20 Kč / km (nabíjení).

Ta výdrž řetězu je minimální, neumím si představit, že bych musel na kole každý měsíc měnit řetěz a ještě nějaké kolečko. Na druhou stranu není to překvapení, protože tak titěrný řetízek na 1000W nemůže stačit.
Překvapující je ale spotřeba WD40, to tam slouží jako palivo, elektrolyt do baterek či co? WD40 moc dobře nemaže, a proto používám spec. oleje na řetězy. 200ml mi stačí na 10000km. Mažu pravidelně důkladně, ale opatrně článek po článku. Řetěz měním co 3000 – 6000km, kazeta vydrží alespoň 10000km. Brzdové desky mi vydrží asi 15000km, protože se pořád něčím sviní, nebrzdí, a proto se neopotřebovávají. Zlaté staré ráfkové V-čka, ty brzdily dobře, předvídatelně a dalo se jim věřit…

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S WD40 souhlas, ale doporučuji návrat k Véčkům a trochu si oživit paměť :)

Momentálně mám kolo v servise, protože na opravy hydrauliky nemám vybavení. Dost vážně jsem uvažoval o tom, že ty děsné kotouče zruším a dám tam staré dobré V-čka. Nakonec jsem se rozhodl, že si kotoučové trápení prodloužím a nechám si vyměnit jen prasklou páku, kterou jsem nalomil při silném stisku s malým brzdným účinkem. Pár kol jsem už vystřídal, takže mám s čím srovnávat:

Juniorské kolo: chromované ráfky obyčejné brzdové gumičky, účinek špatný, za mokra ještě horší, ale vše předvidatelné.

Obyčejný železný horák AUTHOR MYSTIC: tažné lankové brzdy – účinek skvělý předvídatelný seřiditelný, jezdil jsem s tím jako prase, každé druhé brzdění po předním, během prvních 3000km přední kolo sjeté na plátno.

Tzv. závodnička: hliníkové ráfky, klasické brzdy a špalky, účinek nic-moc ale dostatečný předvidatelný

Obyčejné kros-kolo HEAVY TOOLS z Mountfieldu: V-čka brzdy účinek jako AUTHOR. Často jsem zapomínal používat zadní brzdu, proč taky, kolo ve vzduchu stejně nebrzdí. Nebyl třeba problém z 50km/h zastavit na bílé čáře hranice křižovatky s tím, že zadní kolo kviklo o asfalt, protože se ještě točilo v původních otáčkách. Mi to tehdy přišlo normální a bezpečné…

Pak jsem si řek že si koupím pořádné kros-kolo VAUTRON a ještě si místo V-ček připlatím za SLX hydraulické kotouče. Předpoklad byl, že budou brzdit pořád stejně nezávisle na počasí, nebude se oslabovat ráfek, nebude nutné seřizovat špalky a dloubat z nich šutry. Realita je ale taková, že od té byla pryč jakákoli jistota při brždění. Nikdy nevím, jak to bude zrovna brzdit, takže raději počítám s dvojnásobnou brzdnou dráhou než před tím. Zkusil jsem různé alchymistické postupy odmašťování, vypalování desek, ale výsledek je nejistý a krátkodobý. Funguje také zahřátí z kopce a nebo na rovině brzdím jezdím až se účinek zásadně zlepší a z brzd se kouří (teplota desek cca 170°C dle infrakamery). Pak se ale třeba stane, že to večer rozbrzdím a ráno vrazím do vrat, protože zase nebrzdí. Nové desky taky nic neřeší za pár dní je to zase o ničem... Myslím, že olej z brzd mi neteče, při mazání řetězu kotouč chráním před poprskáním a pak ho ještě pro jistotu odmastím, takže desky se sviní asi nějakým hnojem z cesty (další zákeřnost, když je na cestě hodně vody, bahýnko či solanka, tak to začne někdy lépe brzdit a to je o hubu)
Hlavní problém je asi v tom že jezdím převážně po cestě a moc často nebrzdím, když jedu občas v terénu a často brzdím, tak se účinek brzd znatelně zlepší a třeba to vydrží i několik dní…

Jsem zvědav, jak mi to zpraví v tom servise. Samozřejmě se tvářili, že o takových problémech nikdy neslyšeli, že SLX brzdy jsou super a že mi je seřídí….

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opravdu zvláštní. Sám mám ve svém "vozovém parku" dvoje SLX brzdy, kvůli jejich bezkonkurenčnímu poměru cena/výkon. Horší výkon za studena bývá uváděn u tzv. metalického (sintrovaného) provedení destiček. Osobně nepozoruji. Ovšem standardně jsou dodávány s organickými (polymerovými) destičkami.
Žádný z uvedených problémů nepozoruji, ale silnici se kvůli riziku mikrospánku raději vyhýbám a občas si zabrzdím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohu se podělit o zkušenosti s modelem Nitro Scooters XE1000.. Konstrukce docela mile překvapila, můj 100kg táta na ní jezdí letošní léto do práce a zatím drží :-). Je potřeba si ale uvědomit, že je to poměrně velká a těžká potvora (36kg), hlavně díky třem 12V/12Ah olověným baterkám. Co se týče výkonu - pro muší váhy je 1kW motor až dost, se mnou to letí neskutečně. Skoro bych řekl, že je jízda v těch 35km/h už docela nebezpečná :-D. Pokud chete jezdit v sedě, dá se dokoupit sedátko, jehož uchycení a konstrukce mě ale moc nepřesvědčila, možná bude potřeba časem něco přivařit/předělat ;).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A je to vobec legalne chodit na nieco takom po cestach? Nie je tam obmedzenie na tych ubohych 250W a 25km/h?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vždyť je to regulérní moped. tzn. helma, pojištění, řidičák, jízda po silnici a né po chodníku. Pokud někdo tvrdí něco jiného tak lže.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha, to som nevedel. Takze clovek na to musi mat normalne vodicak..., takze nic pre mojich rodicov, ktory sa potrebuju pohybovat aj do kopca na co pani, co schvalovali 250W motorceky do ostrekovacov, akosi nemysleli.

Obrázek uživatele ozana

něco pro seniory

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

To radši pořádné elektrokolo a ještě ušetří.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Super, jen tak dál, ten trh, alespoň v rozvinutém světě se bude s rostoucím počtem elektromobilů jen zvětšovat. Lidé totiž uvidí že to jde a budou to chtít také. Myslím že by se do toho měly zapojit i elektrárenské společnosti, bude to pro ně jistě zajímavé zvětšení trhu.

Obrázek uživatele Aas

8 tyzdnov? To je 56 dni. Alebo 1344 hodin?
Kazdopadne, uz teraz sa tesime! :-P


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil