Tesla Model Y se k prvním zákazníkům dostane už během března

Nízkoobjemová výroba elektromobilu Tesla Model Y začala už během ledna. První zákazníci v USA se auta dočkají během března.

Výrobní prototypy elektromobilu Tesla Model Y jsou aktuálně v USA k vidění čím dál tím častěji, což také značí, že dodávky jsou za rohem.
foto: Tesla

Tesla představila nový elektromobil Model Y přesně před rokem, v březnu 2019. Rok se sešel s rokem a auto založené na podvozku Tesla Model 3 se brzy dostane k prvním zákazníkům.

Původně se přitom počítalo s tím, že výroba začne až později v průběhu tohoto roku a k zákazníkům se elektromobil začne dostávat až na jeho konci. Tesla je v tomto ohledu o několik měsíců napřed.

První američtí držitelé rezervací už obdrželi emaily s tím, že dodání auta se dočkají během druhé poloviny března 2020. Tesla Model Y s dojezdem až 506,8 km bude elektromobil typu SUV s nejlepší spotřebou na trhu.

Tesla, Elon Musk i někteří analytici očekávají, že Model Y bude možná ještě větší prodejní bomba, než Tesla Model 3. Především proto, že jde o malé SUV/crossover, což je v současnosti nejprodávanější kategorie vozů.

32 Comments on “Tesla Model Y se k prvním zákazníkům dostane už během března”

      1. Jo padá všechno, zatím o pár procent, ale Tesla to opět
        Jo padá všechno, zatím o pár procent, ale Tesla to opět vzala šmahem…je pořád šíleně volatilní – nicméně psal jsem to, protože jsem byl zvědav na reakci kuka a dalších jemu podobných, protože jak známo, jakmile Tesla stoupá, tak tu hopsají jak hopíci a když padá, tak v norách asi sčítají ztráty, proti tomu, kdyby včas prodali…

          1. Jak co, dneska jede spousta věcí na příběh a už teď to
            Jak co, dneska jede spousta věcí na příběh a už teď to má cenu, jako by už ta vize byla naplněna a generovalo to obrovskou přidanou hodnotu, do toho můžou investovat jedině hráči, co to berou jak sázky a dostihy a ve výsledku jsou dlouhodobě tak nějak na nule se spoustou nervů. Ono sice je to hnusné v kontextu s nemocí, ale nějaký U propad může ekonomice velmi pomoci k ozdravení a vybouchání takových bublin…

              1. Týdenní dovolená nebo cesta je už něco, co je pro mě
                Týdenní dovolená nebo cesta je už něco, co je pro mě nějak stravitelné a pochopitelné – sice nemám moře rád, ale řadě lidí to zdravotně fyzicky i psychicky svědčí.
                Masakr jsou služební cesty typu – Praha – Londýn (a podobně se létá prakticky celý svět) letecky ráno, na letišti tři čtyři hodiny v salonku jednání s přínosem, tak jsme se viděli a je vše růžové a k večeru let zpět.
                Nebo v Německu a i jinde (ale Německo v tom nejvíce křičí) oblíbené zájezdy na prodloužené víkendy – Kanáry, Malorca, Málaga…cokoli s plnou penzí za pár euro, na jednu stranu by člověka ukřižovali, že si musí nastartovat starší auto, aby změřil dobíjení, nebo naladil karburátor, ale na druhou stranu vymění jádro, vypnou tepelné elektrárny, koupí si větrníky a FVE, zadotují elektromobil a sním vyrazí na letiště udělat za pár set euro uhlíkovou stopu, jakou by neudělali za rok, kdyby si nechali spalovací auto, nevyměnili elektrárnu a chovali se střídměji…ale holt se na ten průšvih přes okno elektromobilu kouká lépe a odpustek je koupen… mimochodem tohle je hlavní důvod, proč jsem z elektromobility vyléčen a jí znechucen a dokud nebudu muset, tak si elektromobil nekoupím…. planetě se dá snadno pomoci mnohem lépe a není třeba na to dávat tak šílené prachy a hystericky vřeštět a rádoby si vykupovat svědomí odpustky – stačí přestat topit v panelácích a domácnostech na 22°C a topit na dvacet a hned máte spoustu emisí ve městech vyřešeno…a když jednou za čas necháte auto doma (v průměru 1 – 2x týdně, jste na přepočtených emisích elektromobilu) a to už nemluvím o tom, pokud nahradíte kotel tepelným čerpadlem – za třetinu peněz trojnásobná paráda vůči elektromobilu

                1. Vize to jsou hezký, ale zkuste přesvědčit lidi, aby
                  Vize to jsou hezký, ale zkuste přesvědčit lidi, aby nejezdili auty(hranice prahy denně překročí cca.650tisíc aut,a dělají cca.80% emisí)tak buď nejezdit spalováky a jezdit hromadnou dopravou, nebo elektro, jinou možnost nevidím.A letět např. na týden do austrálie a to jenom proto, že tam byli sousedi je podle mě snobizmus.Mix emisí z elektřiny mají němci lepší než my, kteří jsme po polácích nejhorší.Zavírat jaderky je podle mě blbost, a v bavorsku se to začíná řešit, ale to je jejich věc.

                2. Jednak svět není jen Praha – je třeba v ČR omezit
                  Jednak svět není jen Praha – je třeba v ČR omezit pragocentrismus.Na většině míst v ČR by to problém řešilo a musíme si zvyknout, že v oblastech s vyšší koncentrací lidí vždycky budou horší emise – i kdyby byl gram na člověka, tak milion lidí udělá víc gramů než 1000 lidí. V Praze hlavně vidím nechuť s tím něco dělat a všichni se schovávají za elektromobilitu jako mantru…je 30 let od revoluce a nemají tam funkční okruh kolem Prahy – pořád je ze všech směrů nejrychlejší jet přes Prahu a přes Blanku prakticky vše, kromě D5-D1 – až bude kolem Prahy celý okruh a nebudou-li nižší vjezdy aut, je něco špatně v dopravě do Prahy, zatím je to neschopnost vybudovat efektivní komunikace a auta nejsou příčinnou, ale důsledkem stavu.
                  Další věc, kterou si musíme přiznat a připustit je – kupní síla obyvatel dalších x let nebude na elektromobily a problémy s emisema musíme řešit dneska a řešení musí být takové, aby na něj lidi měly

                  Neznám nikoho, kdo by letěl na týden do Austrálie – je to na dva dny na jednu cestu. Nicméně znám spoustu lidí, co jezdí létají na víkend..

                  Za třetí – mix můžou mít zlatý, všechno vyhodí a něco navíc přidají letáním

                3. Lidi si zvykli na pohodlí a dobrovolně to měnit nebudou, a
                  Lidi si zvykli na pohodlí a dobrovolně to měnit nebudou, a pro každého politika by byla sebevražda je zásadně omezovat.Okruh prahy měl dávno stát, ale většina aut, mám dojem, že cca.75% jede do, nebo z prahy.Obávám se,že tady jednoduché a rychlé řešení neexistuje.Ta austrálie na týden byla pochopitelně myšlena obrazně. Němci ač je zrovna nemusím na rozdíl od nás(viz. náš solartunel) něco dělají a občas korigují, a čas ukáže jestli je to správná cesta.

                4. Lidi si nezvykli na pohodlí – lidi si zvykli na iluzi
                  Lidi si nezvykli na pohodlí – lidi si zvykli na iluzi pohodlí a především jsou zmasírování konzumem. Ano pro politika je sebevražda cokoli, co by vedlo k řešení, proto se jede na alibismus a populismus. Hele, co je to pohodlí – je pohodlné, že vezmu auto, jedu na jednání do hodinu Prahy a hodinu v centru hledám parkování a ještě mě stojí něco přes stovku, nebo to, že nechám auto někde u vlaku a dojedu do centra Prahy vlakem a jsem tam za hodinu a půl na jednání? Hlavně se ztratila racionalita myšlení.
                  Ohledně němců jsem tam tak co 14 dnů…bych řekl, že vytváří iluzi, že něco dělají a občas něco korigují… a řada lidí, se kterými se tam stýká se z těch nařízení taky drží za hlavu

                5. Já bych to ukončil, shodneme se, že největší problém je
                  Já bych to ukončil, shodneme se, že největší problém je změnit chování lidí, a to je na delší čas.Jak si to němci vyřeší bych nechal na ně.

      1. Kuku, že ty jsi provařil hned dvakrát, jednou na akcií,
        Kuku, že ty jsi provařil hned dvakrát, jednou na akcií, že jsi nestihl prodat v čas a v zápětí jsi zlomil rekord v zásobách a jsi ten dotyčnej s 600kg a pak ti řekli, že jsou takové zásoby zbytečné, nebo jsi snad ten z toho vtipu, co si jel koupit k mekáči 10 000 chesseburgerů, protože je to trvanlivé jídlo?
        Ale neboj zase až to zase poleze nahoru tak tu budeš lítat jak hopík a křičet kdy jakej rekord to zlomilo – přesně kvůli tobě a tvé trollí reakci jsem to sem napsal :D:D:D, ještě se mohl chytit franta…ale co jedne troll lepší než dva

        Ještě doplnění – tvoji zpožděnou reakci přičítám tomu, že jsi měl trochu problém odvéz ty zásoby domů

        1. Tak 600 kg zasob neni nic hrozneho, to mam uz spoustu let. 3 q
          Tak 600 kg zasob neni nic hrozneho, to mam uz spoustu let. 3 q brambor, 2 q cukru (minimalne 80 kg padne na bezovou stavu), zavareniny, na podzim > 1 q jablek, mam 2 mrazaky na dohromady 750 l temer plne (prase, zelenina, ovoce), pak 10 kg mouky – peceni chleba. To je tak, kdyz clovek nakupuje 2 x do mesice a nejake potraviny si pestuje / chova sam 🙂 Treba co ostatnim prijde ujete je, ze mam ve sklepe schovanych 5 cihel tvrdeho syra. Je pak lepsi, kdyz je ulezeny… dokonce se mi jednou z jedne cihly stal emental.

              1. https://www.garaz.cz/clanek/podtaceni-motoru-jako-zlozvyk-moder
                https://www.garaz.cz/clanek/podtaceni-motoru-jako-zlozvyk-moderniho-motoristy-4678?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

                neodpstím si injektivu, že začínám mít pocit, že jste fakt marnej… v google na keywords podtáčení motorů jsou stohy článků a dokonce i v češtině, ani tohle není žádná novinka, navíc tehle teď ční i na seznamu, přes to jejich sdílení stránek

        2. Teď akorát vařím tvůj vypatlanej mozeček. Koukám ty si
          Teď akorát vařím tvůj vypatlanej mozeček. Koukám ty si toho plnej, tak se tu moc nezdržuj a hop zpátky k bulváru ať ti něco neuteče. Jack Rickard ti vzkazuje že úmrtnost na coronavirus je jen 100x větší než na chřipku takže jsi v pohodě a máš si jít dokoupit rejži. 😛
          Btw akcie nevlastním asi už měsíc, tak spřádej svý vypatlaný fantasmagórie dál. :)))

  1. off
    Ford Mustang bude vyráběnej v Mexiku a baterky budou z

    off
    Ford Mustang bude vyráběnej v Mexiku a baterky budou z Polska. Trump musí plesat blahem. :)))))
    https://insideevs.com/news/400346/ford-mach-e-production-start/

    Nastavení podvozku bude pro Evropu jiné než pro USA páč my jezdíme sezóní gumy, voni jen univerzál, a taky Němci to proháněj vyššíma rychlostma.
    https://youtu.be/1S5Y52LWKHQ

Napsat komentář