Tesla Model Y: elektrické SUV s nejlepší spotřebou, podívejte se na fotky z výroby

Tesla aktuálně potvrdila, že elektromobil Model Y už se začal vyrábět. První dodávky mají začít v březnu. Máme pro vás fotky z výroby.

Tesla Model Y: první oficiální fotka produkční verze očekávaného elektromobilu
foto: Tesla

Podle očekávání Elona Muska i některých analytiků by elektromobil Tesla Model Y mohl být ještě větší pecka, než Tesla Model 3. Jde totiž o cenově dostupný, plně elektrický SUV/crossover, což je dnes nejoblíbenější kategorie vozů obecně.

Od poloviny letošního roku bude mít Tesla k dispozici kombinovanou výrobní kapacitu pro Model 3/Model Y kolem 500 000 kusů. Tesla také oznámila, že EPA dojezd vozu bude 506,8 km (315 mil) namísto původně avizovaných 450,5 km (280 mil).

Výroba elektromobilu Tesla Model Y v továrně ve Fremontu

Výroba elektromobilu Tesla Model Y v továrně ve Fremontu
foto: Tesla

výroba Tesla Model Y

Výroba Tesla Model Y
foto: Tesla

Tesla Model Y dorazí k prvním zákazníkům v USA už během 1. čtvrtletí 2020, pravděpodobně v březnu

Tesla Model Y dorazí k prvním zákazníkům v USA už během 1. čtvrtletí 2020, pravděpodobně v březnu
foto: Tesla

Tesla Model Y tak bude jedno z nejefektivnějších plně elektrických SUV/crossoverů na trhu. Elon Musk navíc slibuje i další velká překvapení ve vztahu k Modelu Y – zírat ale nejspíš bude hlavně konkurence.

91 Comments on “Tesla Model Y: elektrické SUV s nejlepší spotřebou, podívejte se na fotky z výroby”

      1. tvl DrýmlajnrDabl mám takovej blbej pocit teoryje že:
        1) to

        tvl DrýmlajnrDabl mám takovej blbej pocit teoryje že:

        1) to pojede až někde kolem $1.200-1.300
        2) s horizontem poklesu na $800 za 2-3 roky teprv… ;))
        3) kdy teoryje střední křivky není ani $400 ale až 600 :))

        Co si vo tom myslíte?? 😉

        1. ted sem to chtel napsat: změna denní rendž 650-775
          je to

          ted sem to chtel napsat: změna denní rendž 650-775

          je to jasný je to řízený a předem dohodnutý, ílon našel sponzora a budou jak slíbil TESLA GIGA 5/6/7/8/9/10/11/12 ….

          cím víc akcijových prachů, tím víc fabrik
          čím víc fabrik, tím víc kár
          čím víc kár, tím víc inkasovaných prachů
          čím víc inkasovaných prachů, tím lepší výsledky a akcijonáři sypou ;)))))))))

          není to lineární vzestup ale logaritmicky

          PS: trosku podobný jako šíření toho RUDOREJŽÁCKOPRASÁCKÝHO NETOPEJROVIRU :))))))))))))

              1. Mě tu zdražili nedavno LPG z 14.20 na 14.80.
                Elektriku taky

                Mě tu zdražili nedavno LPG z 14.20 na 14.80.
                Elektriku taky zdražili.
                Všechno jde do kopru. Jen dřeva je všude habaděj jak to sežral brouček.
                Asi to bude chtít sehnat nějakého veterána z války předělaného na dřevoplyn 🙂

                1. to rači zruš stavebko a nasrr to vokamžitě do tesly, pak
                  to rači zruš stavebko a nasrr to vokamžitě do tesly, pak pojedeš na eletriku

                2. Ale nezapomeň z toho stavebka koupit i provaz až to Teslacky
                  Ale nezapomeň z toho stavebka koupit i provaz až to Teslacky akciový letadlo půjde k zemi ať si to pak můžeš hodit…

                3. :)) ted to sice někdo šortnul ale neva, je tam vata jako
                  :)) ted to sice někdo šortnul ale neva, je tam vata jako kráva 🙂
                  No samozřejmě že je dobrý mít vatu, ale když není tak nezbejvá než nakoupit za tolik abys vyderžál pijaňér i poklesy tak dlouho až to vzroste nad tvou nákupku. klasika 😉

        1. von to ví, ale potřebujou stabilně hrát tak drží basu a
          von to ví, ale potřebujou stabilně hrát tak drží basu a nemůže říct pravdu to aby lidi akcije vykoupili naráz. Podhodnotí to drobet a ti co bububu prodaj von koupí a příště udělá novej vo chlup lepší článek 😉

          Vešterý zpravodajství krom toho KOUDELKA PRÉS NJŮS íencé je kolaborantsky ropně korumpovaný, na to nezapomínej ;))))))

  1. $733 raketáááááá je tu :))) NAMARZ
    $733 raketáááááá je tu :))) NAMARZ :))))))))))))))))

    CELEJ NASDAQ se tam vybleje!!!! :))))))))

    narovinu soudluzi, vod ledna do toho sype už i trumpeta :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    Největší býk Tesly se dostal do cenového cíle $7.000 / 2025

    https://www.marketwatch.com/story/teslas-biggest-bull-stampedes-to-a-7000-price-target-2020-02-03

    *pod $500 už to asi nedá
    *a je na čase rozporcovat krom medvěda i tu konzervu :)))))))

    1. Škoda, že pan Šafařík v článku nezmínil, které
      Škoda, že pan Šafařík v článku nezmínil, které konkrétní. nedostatky elektromobility to právě vyplouvají na povrch. Ono napsat že Tesla (obligátně) do 1 až 2 let zkrachuje pan odborník na čísla ještě zvládá, výpis nedostatků by už vyžadovalo vědět více. A ten doslov je výmluvný, kecám abych co nejvíce lidí ovlivnil, ale že by se cokoli z toho zakládalo na pravdě, neručím.

      1. No pěkný, #82 na světě z veřejně obchodovatelných
        No pěkný, #82 na světě z veřejně obchodovatelných společností.
        Tak teď mám docela radost že jsem neměl prachy, když jsem tu prohlašoval, že bych na $500 už spíš shortoval 😀
        Ale stejně je to ujetý. Tržní hodnota 125 mld. $ je 2,5 milionu TM3 LR.

        1. 125 mld.$ … víte jak sou tedka ropáci nasrr, Konzerva je
          125 mld.$ … víte jak sou tedka ropáci nasrr, Konzerva je těžce zahanbena teprv si uvědomujou, kam to celý spěje :))))

          noo na nasdaqu není co hrát tak jedou jistotu tsla, ta ted půl roku neřachne ikdyby ixic padnul trupeta usral možná i 3stvětou by přečkala ;)))

          sem říkal že to pojede na $800 když si trupleta neuprdne, no a když už to tam dneska šoupli i experti… ale je to furt málo lidi :)))
          vyžerá to na $850…

          https://kcc-hho.webnode.cz/

          ŠORTEŘI !! OČEKÁVÁM HLÁŠENÍ NA VÝSLEDKY $700 :))))))))

              1. Feel the BERN!!!
                Srandovní věc v tom článku. Sanders má

                Feel the BERN!!!
                Srandovní věc v tom článku. Sanders má radikální program – něco, co normální země mají desítky let (někdy i více než 100 let), něco s čím přišli ultrakonzervy Bismarck a Churchill a co prokazatelně funguje levněji a s lepšími výsledky.

                1. Bernieho demokrati ojebou jako minule 🙂 U nich zkrátka není
                  Bernieho demokrati ojebou jako minule 🙂 U nich zkrátka není možné aby se tam dostal někdo kdo vybočuje z řady.

                2. Rozhodně to zkusí. Už zkoušeli podporu Buttigiega, Warren,
                  Rozhodně to zkusí. Už zkoušeli podporu Buttigiega, Warren, Klobuchar a nic se nechytlo. Jediný, kdo je mu schopen trochu konkurovat je Biden a to je ukázkový looser. Stačí poukázat na jeho pochybnou historii a to, že působí mírně senilním dojmem a je po něm.

                3. Ze Trump je senilni a blazen to nikomu nevadi? A co zed, uz je
                  Ze Trump je senilni a blazen to nikomu nevadi? A co zed, uz je hotova? Kdo ze ji plati?

                4. Teď zrovna kus spadnul kvůli větru. V USA si z toho
                  Teď zrovna kus spadnul kvůli větru. V USA si z toho dělají hořkou legraci, že lidi z USA neumí ani postavit zeď, zatímco pod ní Mexičani vykopali perfektní tunel, včetně ventilace a osvětlení.
                  video

                5. Od Bloomerga je nejzajímavější ta informace, že se
                  Od Bloomerga je nejzajímavější ta informace, že se zavázal finančně podpořit jakéhokoliv vítěze primárek Demokratů. Je to fakt velký balík peněz. Jako kandidát je bez šance.

        1. neprodejne, v tom vysperkovanem salonu Advantage si zrejme
          neprodejne, v tom vysperkovanem salonu Advantage si zrejme napocitaj prirazku X desitek procent, takze jim tam ta Tesla zustane bud hodne dlouho, nebo ji pak prodaj hodne pod cenou

          vubec napad prodavat Teslu prez takoveho prodejce je usmevna, realna prodejni cena te Tesly je cca 30-35 tisic eur, tedy cca do 800-900 tisic, vic za to da jen blazen

            1. Taky to teď sleduji a přijde mi, že prodejci jsou dost
              Taky to teď sleduji a přijde mi, že prodejci jsou dost často mimo realitu. Prodávat dnes eUp z 2015 za 300 tis. i více mi přijde hodně mimo. Zajímalo by mě (ale jak to zjistit?), za kolik se opravdu ty EV prodají. Protože některé kousky jsou opravdu evergreeny na tipcars i na sauto.

              1. Podle mě se nic nestane, dokud se tam neobjeví ojeté citigo
                Podle mě se nic nestane, dokud se tam neobjeví ojeté citigo za 350 tis.
                Pak se všechny auta s malejma baterkama můžou jít zahrabat.
                Počítám že můj ION se pak horko těžko prodá za 100 tis.

                Ale bude to pouze za podmínky, že těch Citigo bude dost. Pokud to bude nedostatkové zboží, ceny moc klesat nebudou.

            1. To není nic moc bonus. Pokud si vezmu, že cena 1 km na SC je
              To není nic moc bonus. Pokud si vezmu, že cena 1 km na SC je cca. 1,50 KČ a když si řeknu, že třeba najedu s tím za pár let 200 tisíc a z toho na SC nabiju 50 tisíc (zbytek doma za levněji plus něco i jinde, protože SC není všude), tak to je úspora 75 tisíc KČ. Je to zanedbatelné, to nabíjení na SC zdarma je jenom taková přidaná hodnota, která převáží misku vah u cca. dvou stejných aut a ne že by to byl rozhodující faktor. Si aspoň myslím…

              1. Kolik člověk „ušetří“ peněz pokud stráví na SC 30
                Kolik člověk „ušetří“ peněz pokud stráví na SC 30 min?

                Pokud počítám že teslu si nekoupí někdo s malým platem, tak i pokud beru například 40 tis měsíčně. Tj. 250,- na hodinu čistého.
                Musel bych dobít za hodinu minimálně 100kWh, aby se mi to vyplatilo.

                Když budu sedět v práci hodinu. Můžu si v nízkém tarifu koupit právě těch 100kWh (počítám 2,5 za 1kWh).
                Takže podlě mě je lepší sedět v práci a elektriku si koupit, než čumět u SC i když je zdarma.
                Pokud si na benzíně při čekání koupím předražené kafíčko. Jsem už silně v mínusu.
                V práci máme kafe zdarma 😀

                1. To je samozřejmé. Nemá smysl cíleně jezdit na SC jenom
                  To je samozřejmé. Nemá smysl cíleně jezdit na SC jenom proto, že je to zdarma. Já spíš srovnával dvě Tesly, kdy jedna bude mít SC zdarma a druhá nebude. Pokud by obě jezdili stejně, tak ta s nabíjením sźdarma, ušetří jenom „pár korun“, což nelze považovat za kdovíjaký bonus, aby stála takový ranec.

                2. Tak jsem to pochopil špatně a máme na to stejný názor 😀
                  Tak jsem to pochopil špatně a máme na to stejný názor 😀

            2. ten tam bude stoprocentne, ale ten bude u vsech modelu S nekde
              ten tam bude stoprocentne, ale ten bude u vsech modelu S nekde do roku 2017 ne? nebo kdy to zacali omezovat na prvniho majitele a pak jeste nejak

              podobne Tesly s mensim najezdem se daj v EU najit za ceny od 30 do 35 tisic eur, proste dany prodejce se specializuje na luxusnejsi kousky a musi si svoji pozici a slusby obhajovat i cenama, a ty jsou proste vyzsi, otazkou je jestli nekdo vysoli za takove auto o 200-300k vic nez by musel

  2. Pěkný rozhovor s šéfem VW z Davosu
    Pěkný rozhovor s šéfem VW z Davosu .
    https://youtu.be/qPfQ0k_o6HE
    Pro neanglicky mluvící bych vypíchl. Tesla dělá auta budoucnosti. Pak otrocký překlad ,,jsme blízko tomu je následovat “ . Elegantní vyhnutí se hovoru o autonomních autech. Investujeme , kupujeme firmy, budujeme softwarové týmy. Akcie Tesly odrážejí budoucnost. Budoucnost je jednoznačně elektrická. Bereme více vážně Teslu než Google.

    1. Myslim, ze aj 400 je premrstene… mozno 300 alebo realnych
      Myslim, ze aj 400 je premrstene… mozno 300 alebo realnych 200 ako pred casom tvrdil Elon.
      Ale ako podporovatela elektromobility ma tesi, ze investori presuvaju svoje peniaze (mozno aj z fosilnych automobiliek) do podpory Tesly. Je jasne, ze pri nejakom pruseri akcie TSLA zletia dole ako hnila hruska. Len je otazne kedy a ci vobec. Viacerimi fabrikami na viacerych kontinentoch sa riziko zmensuje.

        1. Kdepak profituje, a to docela dost. Je to ve zplácení dluhů
          Kdepak profituje, a to docela dost. Je to ve zplácení dluhů – kterých mají jako každá automobilka – hodně. A to tím že aspoň některé dluhy jsou splatné v akciích. Tak-že k zaplacení 1 miliardy nebude potřeba dat 5.000.000 ks ale jen cca 1.500.000 ks akcí to je panečku rozdíl.

      1. Cena rozhodně přemrštěná není.
        1) Cena akcií reflektuje

        Cena rozhodně přemrštěná není.
        1) Cena akcií reflektuje vyhlídky do budoucna spíše než aktuální stav a Tesla má téměř monopol v elektromobilech a elektromobily začínají vytlačovat spalováky. Minimálně v oblasti aut vyšších tříd, kde jsou nejvyšší marže. Navíc se ukázalo, že ostatní automobilky jsou neskutečně pozadu a kdo chce dražší elektromobil, tak jde téměř automaticky do Tesly a to je pro klasické automobilky velký problém.
        2) Waymo je hodnocené na 100 miliard dolarů (bývalo 150) jenom kvůli systému automatického řízení. Nemají auta, nemají servis, nemají továrny, nemají vlastní senzory ani počítače, nevyrábí baterie, domácí i průmyslová úložiště ani solární systémy A přesto jsou ohodnoceni stejně jako Tesla.

        1. No podle mě si málo lidí uvědomuje, že aby měla Tesla
          No podle mě si málo lidí uvědomuje, že aby měla Tesla hodnotu jako Toyota nebo VW chybí jí vyrábět o řád více aut. Tj. né, 500K ale 5mil. ročně. A tohoto cíle nedosáhne, ani za rok, ani za dva, dokonce bych si tipnul ani za těch 5 let tj. v roce 2025 nebudou vyrábět polovinu toho co VW nebo Toyota (oba mají tuším kolem 10mil aut ročně). Samozřejmě to tempo 50% nárůst výroby ročně je naprosto úžasné. Jedinné co by mohlo možná produkci zrychlit, kdyby koupili nějaké hotové továrny od postupně krachujícíh automobilek (nicméně pro efektivnější výrobu je pro ně asi lepší postavit si to podle sebe – viz srovnání továrny ve Fremontu a Giga v číně).
          Každopádně doufám, že se jim bude i nadále dařit.

          1. Toyota je automobilka. Tesla toho vyrábí poněkud více než
            Toyota je automobilka. Tesla toho vyrábí poněkud více než auta. A pokud Tesle vyjde robotaxi (což je asi hlavní tahoun růstu), pak bude prodej aut tvořit pouze malou část přijmu. A Musk na robotaxi hodně tlačí.

            Krom toho Tesla vlastní i obří celosvětovou nabíjecí síť. Kolik by stála Toyota, kdyby vlastnila největší síť čerpacích stanic?

          2. pocitat hodnotu firmy podle vyrabenych poctu je samozrejme
            pocitat hodnotu firmy podle vyrabenych poctu je samozrejme nesmysl, i automobilka vyrabejici 1000 aut rocne muze mit vetsi hodnotu nez automobilka co vyrobi rocne milion aut 😉

            cena akcii je ovlivnena velkou spoustou velicin ktere tu cenu ovlivnuji, ale ani jedna z nich nebude o poctu celkove vyrobenych kusu danou firmou

          3. Tak takhle to na burze nefunguje. Podle počtu vyrobených aut
            Tak takhle to na burze nefunguje. Podle počtu vyrobených aut je největší VW a podle kapitalitace Toyota. A to je kapitalizací cca 100 miliard ku cca 235 miliardám v prospěch Toyoty. U Tesly jako v podstatě začínající ( nejen automobilky ) se hodnotí potenciál růstu a ten je obrovský. Nejen automobily, ale také baterie, FVE panely, battery packy… Ale zejména velikost marže je jinde než u tradičních automobilek. TESLA je automobilka a zároveň technologická společnost. Vyděláva i na software, což staré automobilky nedokážou. Zde je marže nesrovnatelná. Tohle si „chytří“ uvědomujou. Je to investice do budoucnosti, nikoli do minulosti 🙂

    2. Spekulanti spekulující na pokles akcií hold musí zavírat
      Spekulanti spekulující na pokles akcií hold musí zavírat pozice. Navíc Tesla dostala hodně peněz za odpustky za emise, takže určitě nezkrachuje. Co bude dál se neví. Stačí, aby se začaly vyrábět levné baterie ve velkém množství a na elektro přejdou i ostatní výrobci, protože bude velká poptávka. V takové situaci by Tesla ztratila konkurenční výhodu.

Napsat komentář