Tesla Model Y dorazí k prvním zákazníkům v USA už v pátek, známe přesné rozměry

Jan Horčík - 12 Březen 2020

V Česku Tesla aktuálně předala první elektromobily Tesla Model 3. V už v pátek k majitelům dorazí první kusy Tesla Model Y.auto elektromobil Tesla Model Y

Původně měly být první elektromobily Tesla Model Y předány zákazníkům ve druhé polovině března, ale Tesle se podařilo vše o několik dnů uspíšit.

První odhady podle počtu registrovaných VIN říkají, že celkem by mohlo být do konce měsíce dodáno až 2000 kusů elektromobilu Model Y.

Pro magazín Electrek.co někteří zájemci o Model Y potvrdili, že mají rezervováno a potvrzeno datum dodání na pátek 13. března. Ještě před rokem přitom Tesla tvrdila, že auto začne dodávat až letos na podzim.

Konečně se také objevily definitivní rozměry elektromobilu Tesla Model Y. Délka je 4750 mm, šířka včetně zrcátek 2129 mm (1921 mm bez nich), výška 1624 mm. Pohotovostní hmotnost je 2003 kg. Maximální hmotnost 2405 kg.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

off
Japko appka pro Tesláky
Stats for Tesla
https://www.maadotaa.com/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Možná už se to tu řešilo,pro cenové srovnání, Tesla Y je v DE konfigurátoru od 58.620 Eur, model 3 je tam od 43.990. Y je ale dual motor+max dojezd.. Jaká je v Y vlastně baterka?

TMY a TM3 v provedeni Dual motor Long Range maji stejnou elektrickou vyzbroj. Baterka kolem 75kWh. Nejspis brutto kapacita. Ceny 58.620 EUR (Y) a 53.790 EUR (3). Teda +10%. Akorat nemecka dotace bude u Y nizsi, protoze zakladni cena bez DPH prekracuje 40.000 EUR.

Podle Munro Associates mají 75kWh packy v LR variantě.

Presne to same pisu. Ale je to brutto nebo netto?

Obrázek uživatele Marek_

Brutto, netto 72,5:
https://ev-database.org/car/1138/Tesla-Model-3-Long-Range-Dual-Motor

---

Lexus GS 450h Premium

Diky.

Obrázek uživatele Marek_

Verze SR+ má pak 50 (47,5) kWh. Jsem myslel, že více.

---

Lexus GS 450h Premium

Miry TMY oproti TM3:delka +56mm, sirka +71mm, vyska +181mm.

To je fajn, když se zákazníci 1 den před zahájením prodeje dozví rozměry auta :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Nektery zakaznik se ani po sesrotovani auta nedozvi jake miry auto melo. To je asi obrovsky pruser.

U zadneho auta co jsem kdy kupoval jsem nejak obzvlast nestudoval rozmery. Vzdy to bylo tak nejak okem porovnani zda to odpovida velikostne me predstave. Treba delku VW Golf neznam a vim, ze je pro me male.

Chápu, ale když to auto vidím na obrázku, neznám rozměry a mám to objednat, je to poněkud zvláštní v autoprůmyslu. Např. přítelkyně potřebovala znát délku auta přesně, protože má malou garáž a každý cm je tam znát.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Rozmery byly uz davno zname. Nevim zda to bylo uplne presne na mm, ale ramcove urcite. A kdyz se auto nevejde kvuli par mm do garaze, tak je neco spatne.

Obrázek uživatele Marek_

Copak rozměry... ale fandové to objednávají bez toho, aby to auto reálně viděli, seděli v tom, otestovali staticky a jízdně. No, asi jiná doba. Já kupoval několik aut, ale v každém jsem předtím seděl a jezdil.

---

Lexus GS 450h Premium

Máš pravdu, obdivuji lidi,co koupí auto za 2 míče(i víc) po telefonu, aniž by znali rozměry, technické parametry a vůbec v tom ani neseděli. Ale asi jsou to ceny pod jejich rozlišovací schopnost.

---

Kona EV, čekám na TMY

Obrázek uživatele Kuk

Chudáci zákazníci, starostlivej Pepa s Marečkem alias odbornící na cizí prachy kvůli nim už nemůžou několik let spát. :)))
Teď když si lidi rezervovali iD3 a Macha-e, tak se už vůbec samou starostí nevyspíte. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ja jsem mel jizdu v TMX a TMS a TM3 koupil jen jak jsem ho videl u Tesly na dvore. A nijak toho nelituji. Spojku, razeni, vrceni, skubani, hluceni to nema. Tak co chcete zkouset? Rozjezd je azaz. Proste to neni spalovak s hroznou strojovnou.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Přesně tak. Tesla je tak výjimečné auto, že není třeba ho ani před koupí zkoušet. Zklamání nehrozí.

Nevim zda zklamani, ale jestli mohu mluvit za Michelina,tak rozhodne rozcarovani hrozi. A ne tak za HW (ktery ma podobnou zivotnost jako u ostatnich automobilek) ale predevsim za SW. Pokud by Tesla nemela Sch, uz by se ji mozna i zbavil.

Obrázek uživatele Marek_

Tak ty jsi jasný :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Marku, to je prostě fakt. Až se jednou vezeš, tak pochopíš. Nic ve zlém. Patříš k tomu lepšímu co se zde vyskytuje.

Runner si léčí nějaké osobní problémy trolováním na Hybridu.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Vy si hlavně Martine začněte léčit tu vaší paranoiu z runnera. Vaše primitivní příspěvky jsou únavné.

Obrázek uživatele Marek_

Nejenom motor a jízdu. Ale celkově, jak to vypadá uvnitř, jak se v tom sedí, jaký je z toho výhled, ergonomie ovládání, odkládací prostory, posez vzádu, atd., atd... ale chápu, že když jste předtím měl X a S, tak spoustu z těch věcí už znáte a není potřeba řešit.

---

Lexus GS 450h Premium

Mě třeba štvalo, že v autě nebyla schránka na brýle u horního zrcátka, měl jsem to u všech aut a prostě to tam chci :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Me zase stvalo, ze v Octavce neni baterie s elektromotorem. A ja ji tam chci.

Tohle ti škodovka splní za 2 roky, vydrž.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Pozde, Pepo, pozde.

Proč za 2 roky tě nebude TM3 už bavit :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Pozde znamena, ze uz jsem koupil a o Skodoffku, ac EV uz nemam zajem. Kdyby byla pred 8mi mesici, tak bych uvazoval. Ted urcite TM3 nehodlam menit. Za 1-2 roky uvidim, ale 1. volba bude TMY.

Obrázek uživatele Marek_

Jsem koukal na Y z profilu a je to skoro to samé jako 3, ten tvar. Akorát trochu víc bachraté, jinak žádný rozdíl. Jasně, podstatné budou ty páté dveře, ohledně praktičnosti.

---

Lexus GS 450h Premium

Presne tak. Ten kufr je jedina slabina TM3. Ale mam tazne zarizeni, tak to ujde.

Obrázek uživatele Marek_

Tak to já jezdím už v druhém sedanu a OK, dokonce teď v Lexusu nemám ani sklápěcí sedačky. Ale zase mohu dát na střechu nosiče na kola. Sedan je OK, jen by mi nesměl do kufru padat v zimě při otevření sníh :-) Ale chápu, že pro většinu lidí je HB mnohem praktičtější.

No nic, jedu domů, uvidíme jak na hranicích, jestli mě vůbec pustí :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Pry pousti jen ridice s Teslou :-)
Gute Fahrt.

Obrázek uživatele Marek_

Tak v Rozvadove fronta jako před Schengenem :-) Dostal jsem info leták, jinak OK. Ale některá auta musela zastavit.

Akorát, že teď budu min. měsíc pracovat doma, žádné cesty do DE.

---

Lexus GS 450h Premium

To je prece fajn. Take jsem kdysi mel Homeoffice a parada. Snad ta hruza s Koronou nebude trvat dele nez mesic. Stejne nas to vsechny dostane.

Obrázek uživatele Marek_

No já měl HO přes dva roky. Za tu dobu jsem byl ve firmě asi 2x. Teď mi to vyhovuje více, občas ten kontakt s lidmi je fajn. I když, zdraví je důležitější, ten měsíc je v pohodě.

---

Lexus GS 450h Premium

HO jsem prerusil abych jezdil do AUDI Ingolstadt asi rok. Tam jsem bydlel ve Wellness Hotel Marc Aurel v Bad Gögging. To bylo take fajn. Takovy Hotel se jen tak nevidi.

Obrázek uživatele Marek_

Enyaq by měl jít do prodeje už koncem roku, ne? Nebo max. počátkem 2021.

---

Lexus GS 450h Premium

Enyaq není sedan a zdaleka nenahradí 5 dv. Octu a už vůbec ne ve verzi kombi.

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Marek_

No tak to bude crossover, 5 dveří to mít bude a velikostí údajně mezi Karoq a Kodiaq, takže místa habaděj :-) Sedany moc nejdou na odbyt. I když teda, já už mám druhý po sobě a jsem spokojený...

---

Lexus GS 450h Premium

Vendulí já vím, že to máš teď težké. Dosud jsi byl v pohodě nekorunovaným králem všech zdejších Tesla a EV oca.sů. Co se sem nasáčkovala Nejušlechtilejšíplíseň to tu máš echt náročné a musíš tlačit na pilu. Ty to ale dáš, věřím Ti. Čus, Dlaždič.

Obrázek uživatele Marek_

To mě taky štve. U Volva jsem si ji koupil a namontoval namísto madla u řidiče, to bylo pěkné a elegantí řešení. Lexus nic takového nemá, takže brýle jsou v pouzdru v loketní opěrce.

Ono, celkově jsem četl stesky na nedostatek odkládacích prostor u Tesly. Jako, zase nemusím mít prostor pro 1,5 litrovou PET láhev... :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Tesla je funcar, takže to se nekupuje mozkem ale srdcem. :)

---

<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km

Obrázek uživatele Kuk

Ty stejně mozek nemáš tak co řešíš? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Vidíte, tak nakonec Elon splnil co slíbil. A že tu bylo pochybovačů. Další hřebíček do rakve spalováků a ostatních značek elektrických aut. Brzo bude na silnicích konečně volno a individuální doprava bude jen pro elity.

Obrázek uživatele Kuk

Nesplnil, dal to na trh o půl roku dřív. To je nehoráznost. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Nebojte to zaridi driv Korona.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >22000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Jap. nabíječky https://ev.gogo.gs/map/

Zhodneme se s Korona všem.

Uz vim jak se bude jmenovat pristi Toyota.
Toyota Corona.


Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion